Zwanger geworden na IVF/ICSI (club '20/'21)

03-04-2019 11:06 254 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:23
55.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Saartje: ingebouwde verlichting? Daar had ik nog niet bij stilgestaan ! Ik ben zonet op hun website gaan kijken en idd, is een NL merk. Ik veronderstel dus dat er idd een verschil tussen BE en NL markt is. Bij ons is Cybex de grote marktleider, maar echt pokkeduur en behoorlijk omvangrijk met veel toeters en bellen ... En Pericles is compacter, hetgeen voor ons wel belangrijk is, want we hebben 2 kleine wagens ... Pff, is toch een belangrijke keuze, want je hebt dit natuurlijk behoorlijk lang en intensief nodig. Gelukkig hebben we nog wat tijd tot de 20 weken echo om na te denken.

@Celenne: meer nieuws? Hoe gaat het met je?

@Nerdella: succes met je echooooooo !!! Hopelijk krijg je een perfect mini baby'tje te zien ! Totnogtoe het meest magische moment uit mijn leven, die termijnecho ....
Alle reacties Link kopieren
Celenne, wat enorm verdrietig, lijkt me een vreselijk onmachtig gevoel geven. Heel veel sterkte!

Nerdella, wat fijn weer een goede echo. De kans dat het goed gaat wordt nu steeds groter. Wij hebben een Nipt gedaan, maar geen nevenbevindingen gedaan omdat ik bang ben dat dat extra onrust geeft. Heb je

Alaynee, jij bent nu ook bijna tien weken, en nog even en je hebt de termijnecho. Dat beroerde is niet fijn.

Saartje en Theepoes, wat fijn een bewegende baby. Jullie zijn al over de helft.

Hoe gaat het met je bloeddruk? Saartje

Narkomeid, lastig inderdaad een keuze voor een wagen, na de 20 weken echo heb je nog steeds tijd genoeg. Het is wel weer een stap. Fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.

Vrijdag kwam al de uitslag van NIPT binnen, die was goed. Daar was ik heel blij mee. De echo woensdag was goed, ook al is er niks gemeten dus echt zorgen maakte ik me niet. Ik heb kort het hartje gehoord, ze wilde het niet te lang doen. Op deze echo zag je nog meer dan de 10 weken echo een compleet kindje, die ook heel druk aan het schoppen en bewegen was. Nu wel heel jammer dat ik geen filmpje heb gemaakt, Heb er nu wel vertrouwen. Het zag er gewoon heel echt uit.

Stoppen met de Utro en estradiol was wel spannend, vrijdagochtend gestopt en het lijkt goed te gaan. Helaas nog niet minder moe zoals ik had gehoopt. De misselijkheid wordt nu wel beter maar eten gaat nog slecht. Alhoewel er zit vooruitgang in. Ik kan gewoon niet wachten tot ik 14 weken ben.

De volgende controle is op 16 weken bij de klinisch verloskundige, geen idee of er dan een echo wordt gemaakt. Voor nu nog niks aangekomen. Ik heb al wel de zwangerschapsverklaring. Ondertussen ook aangemeld voor de crèche en kraamhulp. Zo'n gesprek met de crèche was voor ons heel surreëel. Ik wacht tot 16 weken dan zeg ik het op mijn werk. Het blijft toch wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Celenne, jeetje, wat een naar bericht. Hoe kan dat toch hè, steeds weer... :-( heel veel sterkte!

Kasteelbewoner, fijn dat de uitslag van de nipt goed was. En de echo ook!
Zo'n gesprek op de crèche lijkt me idd heel apart! Maar ja, wel nodig, anders vis je achter het net!
Stoppen met de medicatie vond ik ook een dingetje. Heb het toen langzaam afgebouwd.

Saartje, wow, ingebouwde verlichting! Luxe! En leuk :-D
Leuk, zo'n behangetje. Dat hebben wij ook op de toekomstige babykamer (huidige kamer van de jongste). Ik denk dat ik het laat zitten, want het is nog steeds heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Celenne wat ontzettend k*t dat het mis is gegaan, veel sterkte :hug: :heart:

Saartje wat leuk zo druk met het kamertje, ik vind unisex altijd leuk op een kamer, ik zie zoveel leuk behang met dieren langskomen!

Kasteelbewoner wat fijn dat de nipt goed was!

Alaynee hoe gaat het met jou? Ik ben officieel klaar in Duitsland, hoeveel moet jij er nog? Ik sprak de arts nog even en ze was zo lief weer. Echt wat een warmte bij dat hele team. Ik kan het echt iedereen aanraden (ook al is het rijden soms wel vermoeiend ;) )

Narkomeid je had helemaal gelijk over dat magische moment!

De termijnecho was perfect, uitgerekende datum klopte precies (11.2 weken), hij/zij bewoog enorm veel en het hartje klonk zo mooi! Eerst uitwendig gekeken, dat was al goed, maar voor beter beeld was inwendig beter en toen mochten we nog 10 minuten uitgebreid kijken. We hebben er filmpjes van die ik blijf kijken.

Op mijn werk superleuk reacties, ik gok dat ik morgen/straks veel gebeld ga worden door allerlei collega’s. Daarna gooide ik het op social media en de reacties waren zo gaaf, ik ben altijd open geweest over het traject en de miskramen en iedereen was zo blij :heart:

Je zou denken dat ik nu goed kan slapen, maar zelfs in mijn dromen ben ik hyper :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ahhh Nerdella, wat een superblij bericht!! Gefeliciteerd! Vette mijlpaal! En zo leuk, die reacties!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Nardella!! Super fijn!!
Heerlijk genieten van de filmpjes en alle leuke reacties!

Theepoes ik zou het dan ook lekker laten zitten hoor! Gisteren een prijsopgave gehad en woooooowwww wat is dat duur haha! Maargoed we zijn er nu al helemaal weg van!

Kasteelbewoner ik krijg in het ziekenhuis eigenlijk bij elke controle een echo. Ze hebben geen doptone dus doen dit altijd via een echo! Zowel bij de gyn, als bij de klinisch verloskundige. Hoop ik ook voor jou!
Ik vind het echt een groot voordeel van het ziekenhuis!
De vermoeidheid nam bij mij ineens af rond de 16e week, had al bijna gedacht dat het nooit meer weg ging haha maar toen kwam gelukkig alle energie weer terug. En vanaf 15+6 voelde ik de baby ook al bewegen. Heel snel maar dat komt volgens de verloskundige omdat de placenta aan de achterkant ligt en ik een slank postuur heb!

Narkomeid er is zoveel keus in kinderwagens. Als blijft zoeken zie je denk ik door de bomen het bos niet meer haha!
Het is vast een goede wagen die jullie op het ook hebben! Bijzonder om uit te zoeken allemaal hé?!

Ik heb hydrofiele luiers besteld van little dutch. Echt een enorme aanrader! Ze zijn echt veeeeeel zachter dan de gewone! Heb er ook de washandjes van gekocht.
Ze zijn wat duurder maar dan heb je ook echt wat!
Verder gaat het goed, morgen weer controle in het ziekenhuis, kijk ernaar uit!
En vandaag de 22 weken prik halen!
Nerdella Wat leukkk !!!! En ik snap je hyper gevoel zo leuk!!
Ik heb het ook afgesloten in dusseldorf ik was dinsdag voor het laatst en ik heb mijn termijn echo a.s. Dinsdag en vind het ook weer zo spannend. Ik word ook gelijk geprikt voor de nipt ga jij dit ook doen?

Saartje wat fijn dat je de baby al zo snel voelde ik hoop dat ik dat ook heb dat is dan ook zo veel geruststellender lijkt me heerlijk
Alle reacties Link kopieren
@Saartje: welke prik voor 22 weken? Vreemd te beseffen dat ik binnen 3 weken ook met de magische grens speel ... !!! Kijk ernaar uit.
Hier nog geen beslissing genomen over de buggy.
En die hydrofiele luiers, zijn dat wasbare? Ik ben er niet van overtuigd om wasbare luiers te gaan gebruiken. Vooral owv de vloeibaarheid van de eerste pampers. Dat schrikt me een beetje af om dat te lopen uitwassen . Ik wil milieubewust zijn, maar sommige dingen wil je gewoon de vuilbak inkieperen en nooit meer zien, denk ik zo ... :-D
Ik heb volgende week vrijdag controle en kijk er enorm naar uit om ons prutske terug te zien !! En dan 20 weken echo op 09/02 ...

@Celenne: ben jij er nog? Hoe gaat het met je? Heb je al zekerheid?

Wie heeft er nog nieuws om de week mee af te sluiten?

Fijn weekend iedereeeeennnnn !!!!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de lieve knuffels. Vandaag is de miskraam ook inderdaad begonnen. Ergens wel prettig dat mijn lichaam zelf herkend heeft dat het misloopt. Hopelijk lukt het dan ook om alles goed "op te ruimen". Ergens klinkt dat woord raar, maar daar komt het toch min of meer op neer geloof ik.
Ze zijn in Gent dol op bloedprikken, dus ik heb vandaag ook weer een hCG meting gehad. Dat daalt flink nu, dus dat lijkt me gunstig. Dan is het tenminste overduidelijk mis. Geen twijfel, geen vaagheid. Rouwen, balen, en straks weer vooruit kijken.

Ik wens jullie alle goeds, en zal nog wel af en toe meelezen denk ik.
En hopelijk ooit ook weer meeschrijven, als ik geluk heb.

Kasteelbewoner en Nerdella: Wat heerljik van jullie goede echo's en NIPT!
Alle reacties Link kopieren
Celenne, nogmaals sterkt en hou moed! Het kan zo'n rottig, lang en onzeker traject zijn.

Nerdella, wat fijn dat jullie zo lang hebben mogen kijken. Leuk dat je het al aan je collegae hebt verteld. Hoe gaat het verder. Ben ja al dingen aan het regelen etc. Dat vind ik nog steeds het spannends.

Saartje, Hoe was de controle in het ziekenhuis, gaat het goed met je bloeddruk. ik hoop dat dit kindje ook zijn schop kwaliteiten vroeg toont. OP de 12 weken echo was het heel actief, de gynaecoloog vond hem/haar pittig maar denk dat artsen altijd leuke dingen zeggen tijdens de echo. Ze zal nooit zeggen dat het wel een heel standaard echo is. Ik ben wel heel slank dus dat kan helpen. Ik zat wel te visualiseren hoe die heel kleine voetjes dan net boven het schaambeen schoppen. Ik hoop bij 16 weken wel een echo te krijgen, maar na de 20 weken liever niet te veel. Anders krijg je allemaal mogelijke stress over groeilijntjes. We zullen het zie., Bij 20 weken en 30 weken krijgen we een uitgebreide echo, maar die 30 weken echo is nog heel ver weg om ook maar iets over te kunnen zeggen.

Narkomeid, zo kom je heel snel over de 20 weken en dan 22 grens, fijn is dat. In Nederland krijg je een kinkhoest vaccinatie bij 22 weken zwangerschap om te baby te beschermen net na de geboorte.

De woorden van Saartje zijn bemoedigend nog maar 3 weken wachten om minder vermoeid te worden. Gisteren had ik al echt weer meer energie. Ik blijf wel heel koud, draag echt heel veel kleding en bewegen helpt maar tijdelijk. Ik heb nog niks op het werk gezegd, ook naar vrienden en kennissen ben ik terughoudend, maar goed ik zie ook wel heel weinig mensen. Een vriendin van vriend had voor ons nog een mooi hangend wiegje dat vertedert mij wel. Heb ook een nieuwe symptoom: mijn tepels soms 's avonds een klein beetje plakspul uitscheid, Dat is wel heel erg wennen. Het is vroeg maar kan. Nu vind ik de volgende controle nog heel lang duren, en ik was bijna in de verleiding een doppler te kopen, maar doe het niet.

Verder op naar soepel verlopende zwangerschappen, en nog meer aansluiting.
Alle reacties Link kopieren
Saartje wat heerlijk klinkt dat shoppen. Ik kijk af en toe even, maar hoop dat we het binnenkort weer in de winkel kunnen doen. Maar wel leuk om nu al rond te kunnen kijken.

Alaynee fijn dat het bij jou ook is afgesloten! Ik ga dinsdag ook prikken voor de NIPT

Narkomeid dat schiet al op, aftellen naar de 20 weken echo. Hydrofiele luiers zijn meer een soort doeken. De naam is een beetje verwarrend, maar het is wat anders dan wasbare luiers ;)

Celenne ik kan me voorstellen dat het fijn is als het begint. Natuurlijk had je het liever anders gehad, maar als het toch moet dan maar zo snel mogelijk. Ik hoop dat je snel weer mee mag schrijven in dit top :hug:

Kasteelbewoner ik hoop dat de vermoeidheid snel wat beter wordt voor je! En alles op je eigen tijd qua vertellen en delen met de rest van de wereld.

Qua regelen heb ik alleen de opvang geregeld, ik heb een vriendin die bij de organisatie werkt en met 12 weken was prima, maar juist de locatie die wij hadden was wel gewild, dus toch maar iets eerder opgegeven. Voor de rest alleen de echo’s gepland (16 feb pretecho als het dan weer mag & 10 maart 20 weken echo).
Kraamzorg doe ik na een goede NIPT.

Mijn man was nog heel terughoudend in alles, maar begint nu ook echt meer te geloven dat het gaat gebeuren. Begint soms ineens over kindernamen of de kamerindeling (moeten wat schuiven qua kamers). Leuk om echt samen te fantaseren :heart:
Alle reacties Link kopieren
@celenne: wat spijtig voor je ... Maar idd beter als het lichaam uit zichzelf het vruchtje afstoot. Niemand staat te springen om een curettage :-( Wat is ons traject toch soms pijnlijk en lang, vol van onzekerheid. Gewoon volhouden en positief blijven, en vooral: geef jezelf de kans om te rouwen. Ik zou zeggen: geniet van de apero en de sushi, en de carpaccio ! (Als je een beetje humor kan appreciëren ... ) Hopelijk horen we je snel weer met positief nieuws ...

@kasteelbewoner: ik weet niet of wij dat spuitje ook krijgen. Ik zal het wel horen van de gyné, denk ik dan? Ik weet dat er een speciale bloedtest wordt afgenomen na 20 weken, waarbij je een vreselijk spul moet drinken op voorhand, maar van een injectie weet ik voorlopig niets. Ach, we leggen ons vertrouwen in de wetenschap, zeker? Dat doen we al zo hard, alleen maar om zwanger te geraken ! :-)

@Nerdella: wij zijn ook zo lang mogelijk kritisch gebleven, zelfs na de 12 weken echo. Het klonk zo "unreal", maar hoe vaker je die filmpjes bekijkt, hoe echter het wordt. En dan natuurlijk de buik die groeit, dan kan je er op een bepaald moment niet meer omheen. Zeker sinds ik de bola heb, lijk ik wel een risicogeval voor alles. LOL !
We zijn afgelopen weekend naar verschillende kamertjes gaan kijken, want ook wij moeten wat schuiven in de kamers. Maar jezus, wat is dat fijn om te doen !!!

Ik wens jullie allemaal hetzelfde toe !! En nog veel nieuwe dames die komen bijschrijven !!!

OH, en ik denk dat ik gisteren de baby heb gevoeld. Ben nu 19+3 met de placenta vooraan tegen de buik aan. Gisterenavond lag ik in bed en ik was mijn buik aan het masseren en zachtjes tegen aan het tikken - is een tic van me sinds ik zwanger ben - en opeens voelde ik precies lichte belletjes ... Haast als reactie op de druk van mijn hand. Ofwel de baby, ofwel mijn darmen, maar het voelde anders dan normaal. De belletjes waren langs de voorkant van mijn buik ipv - ahum - de achterkant ... (Sorry, kan het moeilijk anders omschrijven) Ik durfde het vanmorgen amper tegen mijn wederhelft zeggen, omdat ik bang ben me vanalles in te beelden.

@Saartje en Theepoes: hoe voelden de eerste bewegingen bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid, dat zou goed kunnen hoor! Leuk! De eerste beweginkjes voelden al zachte plopjes of als luchtbelletjes die onder water worden uitgeblazen. Of zo. Haha. Lastig uitleggen. Maar na even twijfel, kon ik wel constateren dat het echt de baby was.
Alle reacties Link kopieren
Celenne ik hoop echt heel erg dat je hier snel weer mee mag schrijven.
Nogmaals heel veel sterkte!

Kasteelbewoner, de controle was weer goed! Kleintje was zo druk dat het niet meer goed in beeld te brengen was. Draaide continu weer een andere kant op. Ik zag alleen een paar knieën en af en toe een achterhoofd. Voelde de schopjes tegen het echo apparaat aan!
Die echo’s qua groeilijntjes zou ik me niet te druk om maken. Ik krijg elke 2 weken een echo maar het is puur even kijken en hartje luisteren. Meten doen ze verder niet hoor!
Hoop dat jij je snel weer wat energieker gaat voelen!

Qua vertellen hebben wij ook heel lang gewacht hoor. Met 10 weken de naaste familie, en 13 weken de vrienden en het werk maar pas na 21 weken echt de wereld in gebracht. Voelde voor ons echt beter.
Je moet gewoon echt doen wat voor jullie het beste voelt!


Nardella mijn man was ook eerst terughoudend hoor. Dat komt met een beetje tijd helemaal goed!
Willen jullie straks weten wat het word? Ben het even kwijt🙈

Narkomeid, hydrofiele luiers zijn inderdaad gewoon doeken om het kindje bijvoorbeeld mee af te drogen als het uit bad komt. Ik ga ook gewoon wegwerp luiers gebruiken hoor, is mij teveel gedoe anders!😂
Wat heerlijk die bewegingen!
Ik vergeleek de eerste bewegingen een beetje met een soort ongecontroleerde spiertrekking. Wat je wel eens onder je oog hebt dat het zo zachtjes trilt/klopt.
Haha kan het niet beter uitleggen.
Nu kan ik er inmiddels niet meer omheen en hebben man en familie het ook goed kunnen voelen!
Die bloedtest waar jij het over hebt is volgens mij de suikertest. Die is hier niet standaard.

Hier gaat het dus verder allemaal goed! Geniet enorm van de schopjes en bewegingen.
Heb veel vruchtwater dus de baby kan ook echt alle kanten op en heeft ruimte zat!
Nerdella wat fijn weer een goede echo! En heel begrijpelijk van je man hier prescies
Zelfde met man maar het fantaseren is hier ook al begonnen wat een onwijs fijn gevoel is dat zeg! En waarom moet je je nu al aanmelden voor de kinderopvang is dat altijd zo vroeg? Eerste trimester is bijna achter de rug? Nu lekker genieten!

Narkomeid
Het termijn zou heel goed kunnen kloppen met dat je de baby voelt wat leuk dit word
Straks alleen maar meer en ik heb gehoord van de gyn dat als je op je zij ligt de baby
Meer voelbaar is ik weet niet op het klopt geniet er in ieder geval van!

Saartje je bent al over de helft hoe vond je het gaan tot nu toe ging het voor jou gevoel heel snel of viel het wel mee en weten jullie het geslacht ook?

Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad op 11+1 nog heel even dan is de eerste trimester voorbij, ik raak zo gespannen voor een echo ik heb echt te veel gegoogeld zo stom maar
Alles zag er heel goed uit. We konden gelijk doorlopen voor de bloedafname voor de nipt zonder nevenbeding. Nu is dit weer heel erg spannend :bonk:
Alle reacties Link kopieren
@Saartje en Theepoes: Bedankt voor jullie reacties. Het is zo'n spannende periode, dat ik hier veel neerschrijf. Vanmorgen werd ik wakker en mijn eerste reactie was over mijn buik wrijven en daar was het weer: dat "trillinkje" ... Heel beduusd wel, maar het was er ! Mijn lichaam reageert zo snel, ik had direct hartkloppingen in mijn keel. Ik geef toe, er was zelfs even een traantje bij ... Maar goed, dit traject is zo slopend geweest, ik denk soms dat ik me heel sterk heb gehouden door alle behandelingen heen en dat door die hormonen alle weerstand gebroken wordt. Heb nog nooit zo veel, snel en diep gehuild als de afgelopen maanden. Maar dan nu van geluk ! En niet meer van teleurstelling <3

@nerdella en Alaynee: zo blij dat bij jullie alles goed loopt. Ik snap jullie spanning en enthousiasme zo goed. Wij allemaal, denk ik zo ... :hyper: Dat is het geweldige aan dit forum, we maken allemaal hetzelfde mee. Vandaar dat ik ook zo graag deel met jullie allemaal !

Vrijdag heb ik nog een echo, voornamelijk opvolging van bloeddruk en gewicht, maar we gaan zeker nog eens snel piepen naar onze kleine pruts. Ik blijf het spannend vinden, maar het idee om de baby te voelen, stelt toch gerust...
Alle reacties Link kopieren
Alaynee ik vind de tijd echt heel snel gaan. Soms zelfs sneller dan ik zou willen.
Sinds ik de baby echt goed voel zijn mijn zorgen ook voor het grootste deel weg. Daardoor geniet ik nog meer.
Ik maakte me niet druk om de nipt, maar toen ik een goede uitslag kreeg deed dat toch meer met me dan ik dacht.
Hoop dat jij je “zorgen” ook snel meer los kan laten.
Ik vond de weken totdat je het kindje voelt wel gek. Je voelt niks en hebt weinig controles. Daar had ik soms wel een beetje moeite mee.
Wij willen niet weten wat het word dus het blijft nog een verrassing!

Narkomeid, dat van die emoties is heel herkenbaar haha. Moest laatst toen ik lekker met mijn handen op mijn buik zat te genieten van het getrappel zo maar ineens huilen en kreeg een overweldigend gevoel van geluk. Heel bijzonder.
In alle jaren van het traject heb ik me altijd heel sterk gehouden. Vaak even slikken en weer doorgaan. Dit is toch echt heel anders hè!
Heerlijk dat jij de baby ook voelt!
Wanneer heb jij de 20 weken echo ook alweer?
Alle reacties Link kopieren
Saartje: termijnecho 20 weken op 09/02 ... We tellen echt AF !! :couple:

Gisteren massage van de buik gekregen van hubby en dat trillinkje was er weer. Wat een kick !!! Wat een gelukzalig gevoel ... Ik heb er geen omschrijving/woorden voor. Hij legde dadelijk zijn oor op mijn buik, maar hoorde/voelde niets. Een beetje beteuterd gezicht gezien, maar dat was snel weg. Binnenkort kan hij de baby zeker en vast ook voelen ...

Vanavond afspraak met de crèche om alles af te ronden en onze plaats definitief vast te leggen. Voorschot is al voor Eindejaar betaald om zeker te zijn, maar nu die eerste officiele afspraak ... SUPER SPANNEND !!! :cheer: :cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid 9 februari schiet al op!!
Heerlijk dat je nu wel zeker weet dat het de baby is! Wat een fijn gevoel hè :)

Ohhh meiden ik moet ook even wat delen hoor! Vanmorgen begon de baby te bewegen en mijn hele buik ging op en neer!! Heb het gefilmd, echt zoooo bijzonder. De schopjes/bewegingen waren duidelijk aan de buitenkant te zien, en het ging gewoon 1,5 uur zo door! Heb het zelfs op film!
Echt zo fijn, bijzonder, mooi, magisch..♥️
Alle reacties Link kopieren
Saartje : SUPERBLIJ voor jou !!! Jeeejjj, wat moet dat zalig zijn .... :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Narkomeid dat je de kleine nu ook voelt bewegen. Fijn dat de de opvang geregeld is.

Saartje, dat moet een mooi filmpje zijn.

Alaynee, de opvang zit heel snel vol. Zeker als je wat wil kiezen. Hoe eerder hoe beter maar rond 12 weken is prima als je iets flexibel bent met de dagen. Dus ik zou op tijd beginnen met zoeken en inschrijven. Dat geldt ook voor kraamzorg.

Hier baal ik een beetje omdat sinds gisteren mij eetlust weer minder is, weer een soort van vol, misselijk gevoel, en ik weer moe en duizelig ben. Gedeeltelijk een lage bloeddruk, vast ook weer een groeispurt. Mijn buik is nu echt een klein bolletje. Ik pas mijn broeken prima naar alles zit strakker, en voelt nu echt dat er iets zit. Mijn borsten zijn ook pots weer gegroeid. Maak me iets minder zorgen dat het goed komt. Ben nu wel echt aan het vooruit kijken. Het kunnen ook heel arbitraire dingen zijn zoals waar leen ik een elektrische fiets vanaf 30 weken zwanger. Naar mijn werk is 14 km, en ik fiets altijd en voel me dan zoveel beter. Dat wil ik niet opgeven. Toch kan ik prima met het ov dus dat gaat nergens over.

Deze week had ik toch een doppler gekocht, en rechts onderin mijn bekken konden we het hartje horen. Ik moest er wel bij zitten. Ik wil hem heel sporadisch gebruiken omdat dit natuurlijk niks zegt over het kindje, en omdat het toch straling is. Voor mijn man wel leuk omdat hij de controles mist, en pretecho's ook verboden zijn. Over twee weken weer controle, ben nu 14w2d dat duurt veel te lang. Dus ongeduldig ben ik wel. ;)
Kasteelbewoner ik weet echt nergens van echt erg de kraamzorg moest ik ook aanmelden zij de verloskundige bij de termijnecho ik dacht al wat vroeg!

En die baalmomenten mogen er ook zijn hier ook vaak aanwezig en dan herpak ik mijzelf en is het wel snel over en die Doppler is een hele goeie ik durf het gewoon niet bang dat ik thuis niet voorelkaar krijg en in paniek schiet! Terwijl we nu moeten wachten tot de 20weken echo dit is echt absurd lang voor mijn gevoel! Krijg je bij de controle wel een echo?

Saartje het is ook echt magisch en een wonder :flirting: geniet echt van die momenten!

Hier heb ik al paar dagen vermoeden van een blaasontsteking en ja hoor het is inderdaad een blaasontsteking antibiotica gekregen word er zo slecht van dat spul ik baal hier ook enorm dat we 8weken moeten wachten tot de volgende echo dit is echt heel lang! En spanning om de nipt word een beetje gek vanmijzelf sorry voor het klagen @(
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid wat fijn dat je de baby voelt, het klinkt echt supermooi!

Saartje lijkt me zo grappig als je het ook echt ziet bewegen, heel bijzonder!

Kasteelbewoner wat fijn even het hartje luisteren! Fijn dat je weer wat beter vooruit kan kijken.

Alaynee wat balen van je blaasontsteking zeg. Lijkt me heel naar. Het blijven spannende weken, maar elke keer is er een nieuwe mijlpaal. Bespreek je je zorgen ook met de verloskundige? Misschien mag je wat vaker op controle komen om het hartje te luisteren? En eventueel een pretecho inplannen, je weet natuurlijk niet of dat door kan gaan, maar ik heb er met 16 weken nog één gepland.

Hier gaat alles goed, ik heb dinsdag voor de NIPT geprikt, hoop volgende week de uitslag te krijgen. En dinsdag een extra controle bij de vk om het hartje te luisteren. Ze hadden elke week een inloopspreekuur daarvoor, maar dat mag nu niet vanwege Corona, maar ik mag toch tussendoor komen ter geruststelling. Heel fijn, al ik vind het ook wel weer spannend. Maandag begint het tweede trimester, het schiet echt op.

Verder overheerst het genieten meer dan de zorgen. Ik heb inmiddels een setje kleding gekocht, ook wat cadeaus gekregen en we zijn aan het kijken naar namen.

Ik was eigenlijk niet zo moe de hele zwangerschap, maar merk juist dat het in week 11-12 veel erger is, hopen dat dat snel beter gaat en verder geef ik er maar gewoon aan toe.
Alle reacties Link kopieren
@kasteelbewoner: Ook in Belgie is de opvang geen makkie ! Hoe komt dat toch ?? Wij zijn ook actief beginnen zoeken na de echo van 12 weken, omdat we dan ook een attest kregen dat nodig is voor de opvang. Uiteindelijk hebben we echt wel geluk gehad, want we wilden absoluut een nanny en geen crèche. Als ik eraan denk dat de pruts er al van 3 maanden naartoe moet, dan breekt mijn hart ... Dus wilden we zo fel mogelijk een "thuissituatie" creeren. Moet er niet aan denken om onze baby op 3 maanden omringd door 20 krijsende kinderen achter te laten. Onze nanny heeft 4 kindjes in opvang en komt net uit zwangerschapsverlof zelf. Vandaar dat we geluk hadden en er nog 1 plaats vrij was. Bovendien: op 3km van onze deur !

@Nerdella: bij jou gaat het ook vooruit ! Top zeg ... !!! :-) De moeheid was bij mij vooral in de weken 9-10-11. Eens week 12, ging het een stuk beter. Ik wens voor jou hetzelfde ! En dat de uitslag van de NIPT ook gewoon goed is ...

@Alaynee: een blaasontsteking? Vreselijk ... Heb ik ook gehad enkele weken geleden. Grootste schrik was de afscheiding, een beetje roze. Dacht dadelijk: oh neen! Het gaat mis ... Nog nooit zo blij geweest een blaasontsteking te hebben ! :-) Ook al neem ik niet graag medicatie, en al zeker geen antibiotica, maar goed. Geen keuze ...

@Theepoes: alles goed met jou? Jij ziet het einde ook lekker naderen, toch?

Ik vanmorgen toxoplasmose bloed wezen prikken. Ga ervan uit dat alles normaal is. En dan afwachten tot de 22 weken echo op 09/02. Vrijdag ben ik 21 weken ver !
Nerdella het genieten kan nu beginnen na een hele hectisch en bewogen tijd.. wij mogen ook extra genieten vind ik stiekem en met kleertjes en namen word het ook wat
Werkelijker allemaal geniet er lekker van!! Is trouwens de nipt uitslag al binnen bij jullie?

Narkomeid oh schrikken is dat zeg!! Ik snap dat je blij was met de blaasontsteking diagnose.
Ik heb meer dat stekende gevoel in m’n vagina en druk vandaar dat ik dacht aan blaasontsteking wat een rotkwaaltje. Je bent nu over de helft wat lekker zeg zijn jullie al begonnen aan het kamertje?
Trouwens word er bij iedereen geprikt voor toxoplasmose? Ik heb wel een kat maar sinds
Zwangerschap niet meer aan de kattenbak gezeten en ben eigenlijk ook wel benieuwd of er antistoffen zijn.

Hier ben ik vandaag gebeld door het ziekenhuis. Mijn nipt uitslag was goed wat
Een opluchting zeg!! Ik heb de verloskundige gebeld en ook gezegd dat een maand
Wachten op volgende afspraak echt heel lang is en ik mag met 14weken komen voor het luisteren van hartje..

ik had ook al een heel leuk unisex babysetje gekocht maar durfde
Het nog niet uit de verpakking te
Halen voor de uitslag van de nipt en de magische 12weken, ik ben nu over de 12weken en ik denk dat
Ik m vanavond toch aan een leuk babyhangertje ga ophangen en genieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven