zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boulu, ja, ik had nog willen reageren op je berichtje op je eigen topic, want dat klonk idd heel herkenbaar voor mij. Al zit ik natuurlijk in een hele andere situatie dan jij, dus ik kan me voorstellen dat het minder-bewegen bij jou dan nog meer stress oplevert. Maar idd precies dat, ik werd er gewoon chagrijnig van, terwijl ik hem eigenlijk gewoon nog wel regelmatig voelde, alleen dan zachter dan normaal. Gelukkig bij mij idd inmiddels weer dikke party in m'n buik. En bij jou begrijp ik ook weer? Ik las online ook wel dat baby's soms gewoon een (of meerdere dagen) wat minder energie hebben, of zin om te bewegen. Gewoon een luie dag dus, dat heb ik zelf ook regelmatig ;). Of ze liggen net even anders, waardoor je het minder voelt. Maar je bent dus inmiddels weer wat blijer met hoe aanwezig ze is, begrijp ik? Gelukkig maar! Ik heb nu trouwens elke maand een controle, geloof ik. Over 1,5 week weer eentje met een uitgebreide echo (groeiecho, geloof ik). Ik ben heel benieuwd alweer. Kan me goed voorstellen dat voor jou die echo's toch elke keer weer veel spanning geven. Ik vind het ook echt zo naar voor jullie dat jullie dat moeten doorstaan, terwijl het eigenlijk gewoon een superleuke tijd had moeten zijn. En ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat je de weken vooruit zit te kijken, hoewel de tijd direct na de geboorte natuurlijk ook weer heel spannend zullen zijn. Het liefst wil je mss gewoon fast-forwarden naar de tijd erna, als alles achter de rug is en alles goed is gegaan en je je meisje mee naar huis kan nemen (en daar ga ik wel heel erg van uit, lieverd!!). Sterkte maar weer hoor! En schrijf van je af als je daar behoefte aan hebt.

Mimi, grrr, echo verschoven, net alsof het niets voorstelt, dat wachten op het verlengde wachtbankje... We duimen verder voor je! Heb je het weekend idd lekker kunnen bijslapen?

Lux, wat grappig dat jullie je zoon al voor de geboorte gewoon bij z'n naam noemden. Wisten anderen het dan ook al? Wij houden hier de naam iig geheim voor iedereen tot de geboorte, ben veel te bang dat iemand iets negatiefs erover zegt en ik helemaal onzeker word. Probeer het wel af en toe al uit met m'n man, maar het voelt om de één of andere reden raar. Net alsof anderen het zouden kunnen horen ofzo :facepalm:. We blijven dus steeds bij z'n werknaam (B-tje, omdat-ie uit een B-kwaliteit embryo is ontstaan ;-), we hebben nog een C-tje in de vriezer). M'n man stelde laatst al voor of we hem niet gewoon na de geboorte ook nog B-tje konden noemen ;-D.

Stipjepipje, ik geloof dat ik je helemaal nog niet gefeliciteerd heb met je goede echo :-o. Van harte meid!! :heart: Wat een geruststelling, hè? En zo bijzonder! Nu idd weer verder duimen voor de volgende echo, maar na een kloppend hartje heb je alweer zoveel betere kansen dat het goed blijft gaan! Overigens, mss zit je hier niet op te wachten hoor, dan mag je het negeren, maar weet je zeker dat je het verhaal met eiceldonatie wil inleiden met 'slecht nieuws'? Ik zou dat mss een beetje te negatief vinden klinken in samenhang met je zwangerschap. Alsof er mss iets mis zou zijn met het kindje ofzo. Mss meer iets van, je hebt goed nieuws, maar er zit een verhaal aan vast? Natuurlijk is het verhaal erachter idd ook een verhaal van slecht nieuws (dat je erachter kwam dat je vervroegd in de overgang bent, en op eiceldonatie bent aangewezen). Maar ik zou bij de aankondiging toch vooral focussen op het geweldige nieuws, namelijk dat je zwanger bent! Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, dus doe vooral wat goed voelt!
En sterkte met de misselijkheid! Ik had er gelukkig helemaal geen last van, maar als ik jou was zou ik er niet te lang mee blijven rondlopen als het echt zo vervelend blijft. Ik zou dan even naar de huisarts gaan (of de verloskundige? weet niet hoe dat in NL opgedeeld wordt). Er bestaan wel medicijnen voor erge misselijkheid bij zwangerschap.

Sofie, ook voor jou nog een expliciete yay! voor de goede tweede echo! Echt zo fijn en zo gegund!! Wij hebben uiteindelijk besloten de nipt niet te doen, maar wel een uitgebreide 12-weken echo met orgaanscreening. Onze gyn legde uit dat de genetische afwijkingen die niet met het leven verenigbaar zijn, te zien gaan zijn in zo'n echo (of uiterlijk bij de 20-weken echo). Down hoeft dat niet persé, maar down was voor ons geen reden om de zwangerschap af te breken. Alleen echt grote lichamelijke afwijkingen (en die zie je dan dus juist op de echo). Plus dat je bij mogelijke kleinere afwijkingen alvast voorbereid bent en er in sommige gevallen zelfs al in de buik iets aan kan worden gedaan (aldus onze gyn). Dat waren een beetje onze afwegingen. Maar ik heb ook nog wel een tijd getwijfeld over de NIPT.

Zot, ook voor jou superblij dat je tweede echo ook goed was en alles mooi op termijn loopt! Op naar de volgende goede echo! Nog steeds zo bijzonder dit!!

HD, jij ook bijna weer een echo, hoeveel weken ben je dan? Is dat ook een groeiecho?

RoosjeT, welkom hier! Jij ook nog gefeliciteerd met je goede eerste echo!! Zo mooi dat die escape IUI toch succes heeft gehad! Wil je ook in de tabel erbij? Ik moest net als Sofie een beetje gniffelen om je berichtje waarin je schreef dat je weinig klachten had en dan vervolgens een aardige lijst opnoemt met toch wel heel duidelijke zwangerschapsklachten ;-D. Maar ik snap het ook wel, klachten blijven altijd zo'n beetje vaag, en het blijft gewoon zo onwerkelijk in het begin, zo'n zwangerschap. Totdat die baby ineens begint te schoppen, dan is het ineens heel duidelijk dat er echt wat in die buik groeit :-D. Fijn dat je over niet al te lange tijd weer een echo hebt, dat maakt het ook altijd weer ff lekker concreet!

Hier alles weer helemaal ok dus, de baby feest er weer lekker op los in m'n buik. Ik heb het idee dat ik inmiddels ook echt kan voelen waar-ie ligt, ik voel steeds een redelijk grote massa een beetje links van m'n navel. Als ik daar een beetje op druk dan duwt het terug. Ik denk dat dat mss een kontje is? En soms wordt er dan ook getrapt, dat is meer aan de rechterkant. Maar soms ook tegelijkertijd aan de linkerkant (baby in de spagaat?). Vind het zo leuk om dat spelletje te spelen, hoop maar dat B-tje zich niet kapot ergert aan mijn geduw de hele tijd :P. Maar gewoon het idee dat ik bijna ons kindje aan kan raken... :love: Harde buiken gaan ook nog steeds goed en ik heb nog volop energie. Ik zit dus weer ff lekker in m'n vel!
Alle reacties Link kopieren
Sorry... Zat op m'n praatstoel blijkbaar... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Even gauw voor windmolen, later reageer ik even op de rest.
Ja ik zei t misschien wat verkeerd. We gaan zeggen we hebben goed nieuws en slecht nieuws, en vertellen dan eerst waar we vorig jaar achter kwamen en wat we hebben moeten verwerken. En dan bouwen we op naar dat we een eiceldonor hadden gevonden en dat het uiteindelijk gelukt is. Dus het slechte nieuws is niet dat we ecd hebben moeten gebruiken (dat is juist fantastisch dat we die mogelijkheid hadden!) maar wel wat we voor onze kiezen hebben gekregen vorig jaar, willen we ze soort van met terugwerkende kracht even in meenemen, omdat ze altijd zo meeleven en we het hun volledig hebben 'achtergehouden', omdat we behoefte hadden aan rust en geen vragen/updates erover wilden geven. Dus nee de gevonden donor en gelukte ecd is de absolute klapper na zulk slecht nieuws dus ik kan ook niet wachten om dat te vertellen!

Qua misselijkheid, ik vind m'n weg wat. Meer dan van bank naar tafel naar bed schuifelen zit er niet in, maar ik heb t dmv eten wat onder controle. Ik heb van mezelf een erg gevoelige maag en kan slecht tegen suiker, van alcohol krijg ik vreselijk maagpijn/overgeven en pittig eten ook. Dus denk dat die combi nu killing is omdat ik weinig normaal (groente en vlees o.i.d.) voedsel kan eten. Heb sinds vrijdag emefasene van de HA, daar wordt ik lekker slaperig van en dan slaap ik beter. En sinds ik slaap van 21.00-09.00 en 13.00-16.00 is t ook beter uit te houden. Heel erg maar ik denk dus al in God als dit erg lang duurt (bij zus tot 16 weken), echt niet tdat er dan een 2e komt... Geen pretje tot nu toe. Ga nu ook gauw slapen, wordt al misselijker weer..

Reageer later even op de rest!
Alle reacties Link kopieren
Ahh, ok, ik begrijp nu beter hoe je het bedoelt. Zo lijkt het me idd mooi, dan eindig je met het geweldig goede nieuws! Ben benieuwd hoe ze reageren! Wisten ze wel dat jullie graag een kindje willen en dat jullie daarmee bezig waren? Fijn dat je iets gekregen hebt tegen de misselijkheid en dat je er een beetje je weg in vindt. Maar vind het wel heftig klinken hoor... Heel naar voor je. Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
@Boulu: snap dat het gewoon een beladen en spannende tijd blijft voor jullie. Ik voelde zoon op het laatst ook wisselend, weet ik nog wel. En vanaf 32 weken ook wat minder; had gewoon minder ruimte daarbinnen ;-D

@Windmolen: mijn zoon lag ook altijd links. Heb dus ook striae aan de linkerkant van mijn buik :O hoop niet dat deze rechts gaat liggen want dan krijg ik er nog meer bij ben ik bang :P en ja wij noemden zoon overal gewoon bij naam. Dus iedereen was er al aan gewend toen hij geboren werd. Ik weet dat het traditie is om je zwangerschap geheim te houden tot 12 weken en de naam tot aan de geboorte, maar ik heb daar niet zoveel mee, dus waarom zou ik?

@Stip: spannend hoor, het vertellen. Maar de zijn vast heel blij voor jullie! :)

@Hier: nee, nog niet zenuwachtig voor de echo. Heb het gevoel dat het goed zit en dat is heel fijn, maar ook wel eng ergens, alsof je het daarmee zou kunnen jinxen :P zal wel heel blij zijn als mijn goede gevoel bevestigd wordt met een mooi kloppend hartje hoor, maar sta hier totaal anders in dan in de zwangerschap van zoon. En mijn miskramen waren ook al bij 5 weken en daar ben ik al ruimschoots overheen, dus dat geeft ook vertrouwen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Stipje lijk me vreselijk als je zo misselijk bent zeg. Sterkte ermee. Fijn dat je na de grote teleurstelling die jullie te verwerken hebben gehad, nu ook het positief nieuws kan brengen dat het gelukt is met eiceldonatie.

Windmolen wat leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent, zo blij voor je! Bijzonder idee he, je draagt maanden die kleine bij je en die ken je gewoon nog niet. Maar hij is zo dichtbij je en hoort jou de hele dag :heart: Ik vond dat moment dat je de kleine voor het eerst ziet na de geboorte zo onbeschrijfelijk mooi en bijzonder. En zo onwerkelijk, dát is dan dat kleine mensje wat al die tijd in jou leefde. Alles is compleet en af. Zo bijzonder die ontmoeting. Het was zo surrealistisch. Geniet van de schopjes want straks heb je een lege buik . Ik vond dat zo heel erg jammer, ondanks dat baby uit buik natuurlijk leuker is dan in de buik. Dat was zo gek om niets meer te voelen, kan dat soms nog een beetje missen hoor :)

Lux jij mag gewoon deze week al voor de echo! Ik had het liefst destijds ook al eerder gedeeld met een aantal mensen maar hubby wilde dat niet. Dus ik snap je wel. Ik hoop op een kloppend :heart: voor jullie!

Boulu lijk me erg confronterend op de IC te gaan kijken. Je weet dat je over een tijdje daar ook bent met jouw kleine en de zorgen die je hebt over wat er komen gaat. En vooral die onzekerheid, is echt killing :hug:

Sofie ben ook zo blij voor jou met de 2e mooie echo :hello: En heerlijk nu over naar de verloskundige.

En wat wordt hier weer veel geschreven, super :high5: :cheer2:

Hier gaat alles goed. Zoon is nu 19 maanden en is volop aan het rondrennen achter zn babywalker. Hopelijk over niet al te lange tijd loslopen. Al is hij wel hypermobiel, daardoor duurt het net als bij zijn zus waarschijnlijk iets langer dan gemiddeld voordat hij echt gaat lopen. Maar komt vanzelf :) Hij heeft van de week waterpokken gehad en ondanks dat hij er best onder zat, had hij volgens mij vrij weinig last. Gelukkig niet gekrabd :-) Dochter is nu 3 jaar en 3 maanden en we hebben paar weken geleden de school uitgekozen, het gaat hard, ze wordt al zo groot o_o maar ook super leuk! Verder is het een heel eigenzinnig figuur, maar dat is stiekem ook wel leuk! Je kan nu echt al een gesprekje met haar voeren en dat is ook zo leuk! Broer en zus vinden elkaar ook nog steeds helemaal leuk :hihi:
En wij blijven maar eeuwig twijfelen over een derde, zucht :bonk: ... we hebben nog 4 cryo's over. Einde van het jaar nemen we een besluit.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen memmies in spé!

Jee stip, die zwangerschapshormonen hebben jouw wel te pakken zeg! En je kan er indd niet zoveel mee. Het is meer voor jezelf om er een weg in te vinden en de weken ‘uit te zitten’. Misschien kun je wel warm water met gember drinken? Gember werkt over het algemeen goed tegen misselijkheid, maar misschien vind je het nu wel harstikke goor…
Spannend vanavond! Maar het is ook zo leuk om het eindelijk te kunnen vertellen, wordt het weer een beetje echter van!

Ja lilly, kan me voorstellen dat als je nog cryo’s hebt je dan anders na gaat denken ‘wil ik nog een derde of wat doen we met ze?’, anders had je misschien ook wel een derde gewild… maar is toch weer anders ofzo. Willen jullie het dan alleen proberen met de cryo’s of eventueel ook nog wel een nieuwe poging eraan wagen? Wij hebben ook nog 3 cryo’s, daar dacht ik laatst al aan. Wat zullen we daar mee doen. Slaat nergens op want ben nu amper 7 weken zwanger haha!

Boulu, ik heb laatst even teruggelezen wat jullie hebben meegemaakt, of nog meemaken eigenlijk, lijkt me heel heftig. Ook de onzekerheid om alles…. En de angst van de echo’s… Moeilijk om dan in het nu te leven en te genieten van je zwangerschap. Heb je er ook hulp bij? Bedoel het niet te zwaar hoor, soms is haptonomie of zwangerschapsyoga al heel fijn om wat meer van het moment te genieten en contact met je kindje te hebben… schrijf maar lekke van je af hoor, voel je vooral niet bezwaard!

Enne Windmolen, lekker op die praatstoel blijven zitten hoor, heerlijk! Wat fijn he al dat gefeest in je buik. Al hebben je ribben het soms zwaar te verduren of valt dat nog mee? K kan niet wachten om de eerste ‘plopjes’ weer te voelen :heart:

Hier gaat het prima. Gewoon de bekende zwangerschapskwalen, de één wat irritanter en meer aanwezig dan de ander haha. Gister de hele dag een zeurend gevoel in mijn buik, dat vind ik toch minder fijn. Voelt net alsof ik ongesteld ga worden. Geef me dan maar wat steekjes, dat voelt meer als zwangerschapskwaal. Heb de eerste bloedneuzen ook al gehad, vervelend… had ik vorige zwangerschap ook last van, maar niet al zo vroeg. En hadden jullie ook al zo vroeg bandenpijn? Ik kan dus echt niet niezen of hoesten zonder mijn benen op te trekken als ik in bed lig, anders dan krijg ik een gemene steek joh! Herken dit echt als bandenpijn. Heb het gegoogeld uiteraard, maar zo vroeg is ook wel wat overdreven toch? Of zou het bij een tweede juist sneller gaan?
De extreme moeheid is weer wat weg, blijf wel wat gammel, maar dat is wel te doen.
Doe ook nog mee aan een tennistoernooi deze week, slimmmm, maar ja stond al gepland. Het is gelukkig begin van de avond, dan ben ik op mijn best haha! Ging best goed, loop alleen te hijgen als een paard.

Fijne dag allemaal :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Mimi: bij een tweede groeit de baarmoeder inderdaad sneller dan bij de eerste. En kan je dus ook eerder bandenpijn hebben. :)
Alle reacties Link kopieren
Mimi volgens mij kan je inderdaad eerder last krijgen van bepaalde dingen bij een tweede zwangerschap. Wat Lauwie dus al schrijft. Niet voor niets dat je bij een tweede ook vaak sneller een buikje hebt al. Jij dus ook nog cryo's over! Zou een derde bij jullie nog een mogelijkheid zijn?
Ik vind het dus heel lastig, ik denk dat de cryo's me sowieso meer aan het denken zetten. Maar misschien was het op de gewone manier ook wel gaan kriebelen. Ik tob alleen na de zwangerschap nog steeds met mijn rug/bekken en voorwaarde voor een volgende poging zou wel zijn dat dat beter onder controle is.
Verstandelijk zeg ik: 2 is prima. Maar qua gevoel zouden we er voor willen gaan.
Grootste ding is wel dat we zoveel voelen bij deze cryo's en heel dankbaar zijn voor alles wat gegeven is. Het voelt een soort van ondankbaar om te vernietigen. Zeker omdat we de mogelijkheid financieel en qua tijd hebben om ervoor te gaan. Kan het gewoon echt (nog) niet over mijn hart verkrijgen om ze te laten vernietigen :-|
Alle reacties Link kopieren
Even geen energie om op iedereen te reageren, zal ik morgen proberen.

Maar Mimi, hoe was je echo?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
OO meiden, het was zo mooi!
Wat een emotioneel moment zo'n echo! Een klein garnaaltje met een hartslagje van 200 slagen per minuut! Zag er precies uit zoals moet, exact 7.2 weken....
Wat viel er een last van mij af zeg!
Volgens de gyn is de kans nu al 95% kans dat het goed gaat, dus ik geloof erin! :heart:

Lux, ik hoop op precies hetzelfde voor jou morgen, maar gezien hoe je je voelt, zit dat vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Yes wat fijn Miems!

Ik ben vandaag juist ineens veel minder misselijk ;-D dus daar word ik zenuwachtig van. Al weet ik dat dat bij zoon ook zo was en dat ik dan spijt had dat ik er niet van had genoten als het 2 dagen later dubbel en dwars terugkwam.

Nouja, we gaan het zien, morgen weten we het :)

@rest: zwaai! Heb echt een enorm zware week achter de rug met de enorme misselijkheid ‘s ochtends en dan heel vroeg beginnen dus ik lig ff gesloopt op de bank. Zal morgen bijlezen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Mimi, jaa, wat fijn! Gefeliciteerd met je goede echo! Fijn dat het zo'n mooi moment was en dat je nu al zover uit de gevarenzone bent!

Lux, jij morgen hopelijk ook zo'n mooie echo! Heel veel succes alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees zo even bij hoor meiden, maar even tussendoor: hartje klopt, ik meet 7+1 (en ben 7+2) dus alles lijkt goed :heart:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Boulu: las al even in je eigen topic, lastig hoor. Het blijft allemaal erg onzeker hè :hug: kan me voorstellen dat de tijd voorbij kruipt en dat de onzekerheid killing is.

@Lilly: wat leuk dat je zoontje bijna loopt! Zo’n mijlpaal :heart: die van mij probeert te huppelen, maar hij snapt het nog niet helemaal dus het is meer een soort galop haha :love: spannend dat jullie misschien nog voor een derde willen gaan. Wij hebben nu ook weer 6 cryo’s :nut: nouja, eerst maar eens deze baren, dan hebben we het er nog wel eens over ;-D mijn gevoel nu zegt dat we wel klaar zijn.

@Mimi: ik heb ook al echte bandenpijn af en toe. Gek hè?

@Hier: nog steeds veel misselijk en moe. Heb vannacht van 21-08 geslapen :hihi: nu lekker op de bank, heb zoon in bed gekregen :yes: straks even op bezoek bij m’n nicht en haar kindje. Verder doe ik heel rustig aan, groei maar kleintje :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Mimi ACH wat fijn zeg een goede echo, gefeliciteerd!
Ik heb dat ook hoor pijnscheuten als ik nies. Of als ik me te snel omdraai in bed, moet dat echt als een oma doen, heel voorzichtig.
En wow een tennis toernooi, hier ben ik al blij als ik even een boodschapje mee kan doen , met de auto, waarbij mijn vriend alles tilt en ik alleen door de supermarkt schuifel en aanwijs wat er mee moet.

Lilly snap je twijfels over je cryos. Vernietigen zou ik niet doen, je weet nooit wat er gebeurt! Ik heb daar ook over na gedacht wat zouden we met overbodige cryos doen. Je kunt ze doneren aan een ander stel dat geen kinderen kan krijgen. Mijn vriend stond daar alleen niet achter. Zijn echt 100% broer/zus van je eigen kids. Lastig. Ik zou ze niet vernietigen. Kan altijd nog als je 50 bent.

Lux ook goed nieuws, fantastisch gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws

Hier; emefasene van de HA tegen de misselijkheid. Lijkt iets te helpen maar toen ik net belde voor herhaal recept zei ze dat ik t eigenlijk niet langer dan 10 dagen mag gebruiken. Are u kidding me?
Ondertussen verkopen we ons huis en barst de corona gekte los. Vrees zo voor al die lieve oudjes. Alleen vandaag al 250 nieuwe doden in Italië. Zo jammer dat NL zo laat heeft gereageerd.
Nee ik voel me echt vreselijk, probeer de dagen door te komen, maar die duren echt lang als je je ellendig voelt, ondanks dat ik het klokje rond slaap elke dag (21.00-9.00, wel veel misselijk wakker liggen) en smiddags ook nog slaap.
Zijn ook niet naar schoonouders gegaan dus die weten t nog niet. Hopelijk duurt dit niet al te lang meer.. vooral middag en avonden zijn heftig. Soms kan ik alleen maar huilen van ellende en hopen dat het ophoudt. Hopelijk snel leuker nieuws vanuit mij.
Alle reacties Link kopieren
Sofie, fijn dat jullie echo weer goed was en super leuk dat je ook echt al zo veel kan zien.

Lux en Mimi, jeej zo fijn kloppende hartjes. Ben echt super blij voor jullie!

Stipje, wat vervelend dat je zo ziek bent. Heel veel sterkte. Hopelijk gaat het afnemen als je in het 2e trimester komt.

Boulu, ik krijg idd ook elke 2 weken groeiecho's vanaf nu. Maar geen doppler metingen en CTG's etc. Dat gaan ze alleen doen als de groei weer echt zou gaan achterlopen. Ik snap zo dat de tijd super langzaam gaat voor jou nu. Fijn dat je al wel wat ideeën hebt voor in je verlof, ik kan me voorstellen dat afleiding fijn is. Wordt jou ivm de groei van jullie kindje ook geadviseerd om meer rust te houden? Of hebben de artsen het daar helemaal niet over?

Windmolen, wat goed om te lezen dat je weer lekker in je vel zit en dat de baby er een klein feestje van maakt in je buik.

Lilly, ik snap de afweging wel als je nog 4 cryo's hebt en best wel een 3e kindje zou willen. Wij hebben nog 2 cryo's en ik dacht tot een paar maanden geleden die laat ik nog terugplaatsen na deze zwangerschap en daarna is het voorbij. Mijn man is bang dat als we dat doen en er komt geen zwangerschap uit we wellicht toch weer het hele traject in (willen) gaan (omdat de wens dan weer aangewakkerd is) en dat wil hij eigenlijk niet meer, omdat de afgelopen 5/6 jaar van ons leven (op een half jaartje na de geboorte van dochter na) in het teken heeft gestaan van zwanger worden of zwanger zijn. Inmiddels neig ik ook wel naar zijn mening, maar goed niets is zo veranderlijk als de mens, dus wie weet hebben wij over 2 jaar wel hetzelfde dillema. Succes met jullie keuze maken.

Hier: gister weer een groeiecho gehad en alles zag er goed uit. Groei was wel wat minder, maar niet dermate dat er zorgen om zijn. In deze fase van de zwangerschap wordt iets meer duidelijk of het een groot of een klein kindje wordt, zei de gynaecoloog en onze jongen is van een verwachte gemiddelde baby naar een iets kleinere gegaan, maar de gynaecoloog zegt ook dat het net een minimale meet afwijking kan zijn, want het was eigenlijk alleen bij het bovenbeentje wat onder gemiddeld. Over 2 weken alweer een echo.

Verder ben ik nu een heel klein beetje verkouden. Licht verstopte neus en hele lichte keelpijn. Dat heb ik al zeker 6 weken, dat het er even een dag of 2 is en dan weer weg, maar met de nieuwe voorschriften betekend dat dus een heel weekend binnen blijven. Ik zou vandaag naar een indoor speeltuin met mijn dochter en een vriendin en haar zoon, zodat wij lekker konden bijkletsen en de kids konden spelen. Ik was wel benieuwd ik ben nog nooit bij zo'n groot indoor speelding geweest en ik denk dat mijn dochter dat geweldig zou vinden, maar onze reservering was donderdag avond al afgezegd door de locatie, doordat ze maximaal 100 gasten toelieten. Nu zouden we in plaats daarvan vandaag lekker met z'n tweeën gaan lunchen ergens, maar hoewel ik me prima voel en ook niet denk iets te hebben ga ik toch maar thuisblijven. Ik wil niet op m'n geweten hebben dat ik toch een kwetsbaar iemand aansteek.

Ik ben wel onder de indruk van wat er gebeurd nu in Nederland. Wij hebben een bezorgbundel bij de Appie en ik bestel altijd op vrijdag om op maandag (of dinsdag) te laten bezorgen en alle bezorgmomenten waren gewoon vol, gewoon de hele aankomende week. Ik kon na heel vaak proberen pas volgende week vrijdagavond mijn boodschappen laten bezorgen. Echt bizar! Nu moet mijn man vandaag toch maar even naar de supermarkt voor wat verse dingen voor de aankomende week.
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor Lux: wat fijn dat je ook een goede echo had! Gefeliciteerd! :cheer2: Kom snel weer uitgebreider schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor lux en mimi: gefeliciteerd!!! Zo fijn om een eerste goede echo te hebben!!
Nu hopelijk snel het eerste trimester voorbij!
Alle reacties Link kopieren
@Stip: Wat rot dat je zo beroerd bent. Wel fijn dat het iets beter gaat met emesafene, lastig dat je het maar 10 dagen mag gebruiken. Zou even met de huisarts overleggen als je over 10 dagen nog zo ziek bent. Hier is het met goed eten gelukkig goed onder controle te houden, maar mijn maag moet écht niet leeg worden dus ik eet echt de hele dag.

@HD: fijn dat de echo ‘goed genoeg’ was, maar over dat meten zou ik proberen me niet al te druk te maken. Mijn zoontjes hoofd zat boven het 100ste percentiel :nut: zoveel zorgen om gemaakt en tja, die knul heeft geen krappe hersenpan, maar hij doet het verder prima ;-D

Wb corona: ergens word ik een beetje bang van hoe weinig er voor nodig is om mensen in totale massahysterie volstrekt nutteloze dingen te laten doen (zoals alle supermarkten leegkopen). Bovendien is het erg onsolidair naar de misselijke, zwangere medemens, dat er nergens meer iets te krijgen is dat ik ‘s ochtends nog wel enigszins weg krijg (witbrood, crackers, etc.). We zijn maar vanochtend vroeg gegaan in de hoop dat er nog wat in de schappen lag, want gisteravond kon ik niet eens meer een pak pasta kopen voor het avondeten :bonk: we zagen gezinnen met 3 of 4 afgeladen karren vol ingeblikt fruit en wc-rollen de supermarkt uitkomen. Totale gekte.

@Hier: misselijk, zere borsten, moe, en ik ben nog maar 7 weken. Kan niet wachten tot het eerste trimester voorbij is en ik me weer een beetje mens ga voelen. We gaan vanmiddag even wandelen op de hei denk ik, beetje frisse lucht is goed voor iedereen. Zoon ligt in bed te zingen, heb geen energie meer voor hem maar hij accepteert zijn bed, man is hardlopen, en ik lig voor de zoveelste keer de afgelopen 3 weken uitgeteld op de bank.

Schaammomentje was toen ik vanochtend mijn zwangerschapsjeans van zolder heb gehaald maar pfoeeeee wat een verademing, mijn broeken knelden zó erg :$ nu ziet iedereen wel extra duidelijk mijn totaal-nog-niet-zwanger-maar-chubby-ogende darmenbuik :sigh: maar I’ll take it.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Even snel: hoera voor de kloppende hartjes. Zo blij voor jullie meiden :cheer2:

En benieuwd of mijn afspraak bij de vlos doorgaat. Regels zijn aangescherpt. Alleen noodzakelijke afspraken gaan door en je moet alleen komen (partner mag niet mee) en er worden geen thuisbezoeken meer gedaan op de kraamperiode na. Begint behoorlijke impact te krijgen allemaal. Werken de meeste van jullie nu thuis?

Moet weer verder maar kom snel uitgebreid schrijven en lees mee :)

Ps. En dikke knuffel voor iedereen die zo misselijk is :hug:
anoniem_637a6097431d8 wijzigde dit bericht op 14-03-2020 17:03
Reden: Psje vergeten ;)
6.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stip, wat heftig zeg hoe je je voelt! Het greep me echt aan dat je zei; kan soms alleen nog maar huilen… heb echt met je te doen, zo zou een zwangerschap toch niet moeten voelen! Hoop zooo dat het snel voorbij is dit!

En jij en Lux hebben dus nu ook al bandenpijn… absurd zo vroeg he. Ik dacht dat kan toch niet! Maar wel dus. Nou ja fijn. Soms schrik er wel van, het lijkt wel of de hele boel van binnen scheurt, zo’n pijn kan het doen!

Tennistoernooitje ging mwaoh. Ik was niet echt de snelste en lette ook niet zo goed op. Maar denk niet dat mijn maatje het door had.

Verder gaat het best goed. ’s Ochtends echt heel gammel, moet per direct eten, maar dan duurt het nog wel even voordat dat is ingewerkt. Volgens mij heb ik dan een hele lage suikerspiegel, want ben misselijk maar vooral ook heel duizelig. Als ik daarna op tijd blijf eten gaat het prima. ’s Avonds ben ik wel kapot. Heb de energie niet meer om zoon op bed te brengen. Gelukkig mag man niet meer sporten nu ivm dat vreselijke virus (nee niet gelukkig natuurlijk, jullie snappen mij) dus die kan dat mooi elke avond doen. Ik ben voorleesmoeder geworden. Nog nooit zoveel verhaaltjes gelezen liggend op de bank, heerlijk! Lig elke avond te slapen op de bank, te moe om op bed te gaan. Mijn man schopt me erheen. En ben elke nacht wakker, jullie ook? En droom ook veel. Misschien ook wel een bijwerking van de Utro?

O lux, jij hebt dus al je zwangerschapsbroeken aan! Ik dacht er nog wel aan, maar dan zie je die buik helemaal en bij ons weet nog niemand het! Ik loop zoveel mogelijk met de broek los en op werk vaak stoere leatherlegging aan met wat wijds en veel zwart haha! Maar dit gaat niet meer tot de 10 weken denk ik…

Heb ook al afspraak gemaakt bij de verloskundige. Gelukkig mag ik daar heen.
Omdat ik aan de schildkliermedicijnen zit, dacht de gyn in onze kliniek dat ik daarom misschien wel naar de gyn in het ziekenhuis zou moeten voor de controles, maar gelukkig niet!
Moet voor de schildklier nu onder controle bij de internist elke 6 weken. Wordt dus toch best medisch allemaal, maar dit voelt wel goed.
Assistente van de vk bleef maar volhouden dat een termijnecho echt noodzakelijk is, want met 7 weken echo is het nog te klein om echt te meten hoever je bent. Daarvoor uitgebreid over gehad dat we uit een traject genaamd ICSI komen… Ik heb het haar echt letterlijk moeten zeggen hoe het zat en dat ik tot op de dag precies weet hoe ver ik ben… Pas toen viel het kwartje… beetje dom hihi! :hihi: We noemen het nu maar gewoon de 10 weken echo :lol:
Alle reacties Link kopieren
Mimi, rare, intense dromen heb ik ook sinds ik zwanger ben, is ook echt een zwangerschapskwaal. Blijkbaar onthoudt je ze ook beter omdat je vaker wakker wordt 's nachts. Soms heb ik hele bijzondere, mooie dromen, maar ook heel vaak echt nare nachtmerries. Succes met de vermoeidheid!

Lux, jij ook sterkte met de vermoeidheid. En hopelijk houdt dat stomme gehamster idd snel op, de kasten moeten toch een keer volzitten bij iedereen? Oh, en bij de zwangerschapscursus vorige week zei de verloskundige dat eerste kindjes vaak links liggen, omdat de baarmoeder een bepaalde vorm heeft die dat comfortabeler maakt. Bij de tweede is dat effect een stuk minder, maar ik hoop voor je dat-ie alsnog ook links gaat liggen! Wel bijzonder dat je alleen striae aan de linkerkant hebt. Had je dan ook echt een scheve buik? Bij mij zie je het normaal (nog?) niet, maar als ik m'n buikspieren een beetje aanspan, dan heb ik wel een beetje een scheve buik.

HD, fijn dat de groeiecho goed was, en wat fijn dat je over twee weken weer een echo hebt. Je wordt goed in de gaten gehouden, maar gelukkig is er voorlopig ook niets wat echt zorgwekkend is. En lastig idd als je nu verkouden bent! Heb jij dan geen probleem nu met de controles bij de gyn? Dat je daar niet heen mag als je verkouden bent?

Stipjepipje, aww, heel veel sterkte met de misselijkheid! Het klinkt echt heel naar! Ik hoop dat je iets anders kan krijgen als je die emefasene niet meer mag nemen straks! Hoe gaat het met de verkoop van jullie huis?

Lilly, leuk om jouw update te lezen over je kids! En ik snap je twijfel over een derde, vooral omdat je nog cryo's hebt. Je hebt nog ff de tijd om erover na te denken gelukkig.

Hier fysiek alles nog steeds prima, maar die stomme pandemie geeft me wat meer stress dan ik zou willen. Man en ik werken inmiddels beide thuis, dat is nog wel gezellig. Maar meer en meer dingen sluiten, hier gaan vanaf woensdag de winkels die niet echt noodzakelijk zijn ook dicht. Dus zit een beetje in de stress met de babyuitzet, want we hebben qua meubels echt nog weinig. We zouden komend weekend spullen ophalen bij m'n schoonzus, maar dat is ook ff de vraag of dat doorgaat (is de autoverhuur dan nog open bijv, en m'n nichtje was in een skigebied in de buurt van Tirol, dus is dat nu zo handig, etc). Ik probeer maar voor ogen te houden dat online shoppen nog steeds kan. Alleen mss moeten we morgen dan toch nog even snel wandelwagens uitproberen, voor het geval we die later online willen bestellen. De drogist blijft gelukkig wel open. Verder gaat onze zwangerschapscursus via conference call verder, wat wel wat van de pret eraf haalt. Maar ben ook wel blij dat-ie niet helemaal afgezegd wordt. En donderdag heb ik een uitgebreide echo bij de gyn, waar m'n man nu niet meer mee mag. Vind dat wel erg jammer, dat hij dat moet missen. Gelukkig krijg ik altijd wat foto's mee, maar helaas geen filmpjes en dat is toch het leukste. Nou ja, geen wereldprobleem natuurlijk en ik snap de redenen ook absoluut. Maar vind het voor mezelf (als ik ff egoïstisch mag denken) toch jammer dat nu ik eindelijk zwanger ben, er ineens een pandemie losbreekt en het alles overschaduwt. Ik wil er ook nog niet over nadenken hoe het zal zijn als het langer duurt en DLD de grens met NL afsluit en m'n familie niet op kraamvisite kan komen. Of dat er tegen die tijd grote chaos is in de ziekenhuizen. Gelukkig duurt het allemaal nog even, hopelijk is het dan grotendeels weer onder controle *fingers crossed*.
Alle reacties Link kopieren
Vk belde net. De termijnecho mag alleen zonder partner :cry: dat vind k eigenlijk best wel erg. Ik snap het wel maar toch. Dit traject doe je zo samen...
We hebben er nu een 11 weken echo van gemaakt, die valt na 6 april, misschien mag hij dan wel mee....
Jullie al bericht gehad?
Alle reacties Link kopieren
Aww, Mimi, bij jou dus ook zonder partner :(. Echt niet leuk idd, ik was er ook ff van slag van en ik kan me voorstellen dat het helemaal naar is bij die vroege echo's... Ik las elders ergens dat dames wel mochten bellen/skypen met hun partner tijdens de echo, mss is dat een idee voor jullie? Dat jullie op die manier toch samen zijn en je partner ook mee kan kijken? En verder ga ik gewoon heel erg hopen dat het 6 april allemaal alweer versoepelt kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven