zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve Boulu,

Wat ontzettend verdrietig hoe dit allemaal gegaan is en zo oneerlijk om vandaag te moeten bevallen van jullie dochter. Ik zou willen dat ik iets zou kunnen zeggen/doen om het makkelijker/dragelijker te maken, maar uit eindelijk moeten jullie hier helaas samen doorheen. Het enige dat jullie bespaard is gebleven is dat jullie zelf een keuze hebben moeten maken. Maar verder is het zo'n verlies, waar ik je alleen maar heel veel sterkte bij kan wensen.
Natuurlijk mag je hier altijd meeschrijven om even je hart te luchten. Ik zal ongetwijfeld vandaag aan je denken zoals ik dat gister ook deed. En wanneer je er aan toe bent hoop ik dat je het weer durft om te beginnen, al dan niet in DD. Kinderloos blijven is nog geen optie volgens mij, maar dit tast je vertrouwen in een goede afloop wel aan. En dat soort gevoelens zijn alleen maar logisch...

Unicorn: Heel herkenbaar hoor, helaas. Ik ben nu 31 + 2 en ben nog steeds soms bang dat ze me ontglipt, ondanks het feit dat alles redelijk goed was so far. Ik heb ook de indruk dat ze buiten mijn lichaam veilig is, terwijl dit irrationeel is. Een baby met 32 weken is nl. prematuur.
Ik kan het verklaren in de zin dat het a) lang geduurd heeft voordat ik zwanger werd b) ik 2 VMK's heb gehad c) ergens nog steeds niet kan bevatten dat Ik moeder word, omdat ik dat vertrouwen niet had. Ik probeer ook te genieten, maar snap je helemaal. Het wordt wel minder overigens, maar ik zie dit gedrag bij veel dames die via een om weg zwanger zijn geraakt. Succes en voel je vrij om je hier aan te sluiten.

Moringa: hoe is het?

Hier: nog steeds geen suikertest uitslag. Geen nieuws is goed nieuws?? Misschien dat ik er vandaag even achteraan bel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Veel sterkte vandaag lieve Boulu, wat schrijf je liefdevol over jullie dochter :heart:
Alle reacties Link kopieren
Boulu, ik sluit me helemaal aan wat Baggal hierboven typt. Wat verschrikkelijk oneerlijk en moeilijk dat je vandaag moet bevallen van jullie meisje. Ik krijg helemaal kippenvel als ik bedenk hoe dit voor je moet zijn.
Ik weet verder niet wat ik tegen je kan zeggen, alleen dat we allemaal aan je denken en we je heel veel sterkte wensen.

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Boulu, heel veel sterkte vandaag. Hoop dat je lieve mensen om je heen hebt en dat de ontmoeting met je meisje ondanks alles ook een hele mooie ervaring wordt.

Ik krijg best geregeld de vraag of ik, als ik alles vantevoren had geweten, misschien liever niet zwanger was geweest. Het antwoord daarop is ontzettend nee. De geboorte van B is absoluut het allermooiste dat mij/ons ooit is overkomen. Ondanks het feit dat we zo snel weer afscheid van haar moesten nemen, zou ik dat nooit gemist willen hebben. Het gemis en verdriet is heel veel groter dan ik me ooit had kunnen voorstellen, maar de liefde voor haar ook.
Alle reacties Link kopieren
Boulu ik had dit nog helemaal niet gezien, wat verdrietig!! :cry:
Veel sterkte, ben je thuis of in het zkh?
:hug:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Sterkte Boulu, X!
Alle reacties Link kopieren
Boulu ook hier nog even veel sterkte vandaag, ik denk aan je. Bijzonder om te weten dat het een meisje is. Je zult haar nooit vergeten :heart: Ze heeft lieve ouders die heel veel van haar houden. Hou je taai meis :hug:

Duufje, zover het kan als je dat niet hebt meegemaakt; kan me zo voorstellen dat ondanks het enorme verdriet je het niet gemist had willen hebben. Je dochter heeft bestaan en doet ze nog altijd in jouw hart, ze heeft jullie voorgoed veranderd ook in positieve zin. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte vandaag Boulu! Ik sluit me ook aan bij de mooie woorden van Baggal en hoop dat jij en je man hier samen nog sterker uit komen en jullie volgende wonder niet lang op zich laat wachten :hug:

@iedereen; dank voor de lieve reacties :) De herkenning is, ondanks dat het helemaal niet fijn is om die onzekerheid te voelen/hebben, wel fijn om terug te lezen. Ik schrijf soms mee in een topic van vrouwen die medio/eind november zijn uitgerekend, maar merk hierin dat ik vrouwen die super snel zwanger zijn geraakt en mopperen over dingen heel slecht trek. Slaat nergens op, dat weet ik, maar toch kan ik soms denken aarrrgghh :@ Je moest eens weten!!

Het naar de wc rennen als je iets voelt herken ik maar al te erg. Gisteravond nog ben ik gewoon 3 keer tijdens een etentje naar de wc gegaan omdat ik iets dacht te voelen :@@:

Ik probeer wel ondanks deze onzekerheid te genieten want inmiddels ben ik 24+5 weken en dat deed me weer even beseffen hoe snel de tijd eigenlijk ook weer wel gaat. Alhoewel het ook nog als een eeuwigheid voelt totdat we haar gaan ontmoeten. Ik denk soms maar; na die 3 jaar kunnen die 9 maanden wachten er ook nog wel bij. Alles voor een gezond kindje straks. :duckie:

@suikertest; ik heb vorige week de test gedaan en ook nog niks gehoord. Op zich zei de verloskundige dat ze alleen zouden bellen als er iets uit de test kwam maar ik denk dat ik voor mijn eigen gemoedsrust toch maar even ga bellen ;-D @ Baggal, jij inmiddels meer duidelijkheid over de uitslag van je suikertest?
Lieve Boulu, wat verdrietig om te lezen, maar zoveel liefde voor jullie meisje :heart:
Heel veel sterkte vandaag :hug:

Unicorn, hier nog niet zo ver (9w) maar wel iedere dag bang voor bloed en als ik iets voel wil ik dat meteen checken. Die onzekerheid is er nog steeds, en als ik dat zo van de andere dames lees die verder zijn kan ik me er maar op voorbereiden dat het blijft :-?
En ik schrijf bewust niet mee in een uitgerekend topic, ik heb de eerste twee bladzijdes meegelezen maar merkte al dat ik daar geen herkenning zou gaan vinden. Meteen na de positieve test iedereen inlichten, kleertjes kopen... Ik heb afgelopen weekend goede vrienden ingelicht en vond dat al doodeng. (ook wel leuk hoor, de reacties deden me goed! iedereen zo lief:))
Alle reacties Link kopieren
Duufje: Kippenvel van jouw woorden voor B. en de liefde die daar vanaf spat. Wel een precaire vraag overigens - of je dan liever niet zwanger zou zijn geweest - geloof niet dat ik die zou durven/willen stellen. En natuurlijk hou je ontzettend veel van haar en heeft ze in haar korte leven ook heel veel vreugde gebracht, hetgeen niemand jullie meer af neemt. Het is alleen zo verdomd jammer (mild uitgedrukt) dat je zo beperkt van haar hebt mogen genieten en de rest van haar ontwikkeling niet zal meemaken. :redrose:

Unicorn: Dat herken ik enorm hoor. En voordat ik aan dit traject zou beginnen dacht ik: nou als ik die positieve test ooit zal hebben, dan is het probleem 'opgelost', maar zo werkt het niet natuurlijk. Ik hou me ontzettend voor te genieten, omdat dit waarschijnlijk mijn enige zwangerschap zal zijn. Niet dat ik niet meer kinderen zou hebben gewild, maar de omstandigheden zijn er niet naar en als ik er al een mag hebben ben ik daarmee zielsgelukkig. Er is bovendien 1 kind nodig om moeder te worden en ouderschap te mogen ervaren.
Ik denk niet dat het wachten een probleem is nu je eenmaal zwanger bent. Natuurlijk kijk ik enorm uit naar de ontmoeting met onze langverwachte dochter, maar ik zou daar an sich best nog even op willen/kunnen wachten. Wat het wachten en het genieten wat moeilijker maakt, zijn de zorgen. Ik geniet overigens wel enorm, maar er is gewoon af en toe ook even dat stemmetje dat zegt: ''Ho Baggal - je bent er nog niet!'' of, als ze wat rustiger is, ''Hoeveel shopjes zijn normaal?'' Ik vind dit heel irritant gedrag van mezelf overigens :( .

Sofie: Ik heb destijds meegeschreven in het Begin Oktober topic en daar waren ook een paar meiden bij wie het zwanger worden en blijven niet zo makkelijk was, dames met wat baggage zoals ik. Ik merkte wel dat de dames die het zwanger worden/blijven meer als een vanzelfsprekendheid zagen, moeite hadden met de zorgen die geuit werden. Konden het er wel open over hebben, maar toch ook weer lastig want hun referentiekader is gewoon compleet anders.
Ik heb het 1e jurkje voor Sweet Pea gekocht na de NIPT en toen ook met heel veel angst en beven en ook tranen bij de kassa, dat ik, in plaats van kleding voor een ander, nu misschien wel eens iets voor onze dochter zou kunnen kopen. Ik denk ook dat ik dat jurkje lang zal bewaren - puur voor sentimentele redenen :) .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
duufje wat schrijf je otzettend mooi over je mooie B. :flirting:
ik vond mijn ontmoeting met lotte ook ontzettend mooi. ook al was ze al overleden tijdens mijn weeeen, ik voelde alleen maar trots en zo ontzettend veel liefde die ik nog voor haar voel. :heart:
unicorn wil je ook in de tabel? dan zet ik je erin hoor :proud:
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
freexx schreef:
09-08-2017 12:40
Happy new topic!
Freexx: Hoe is het? En weet je het geslacht al :proud: ?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat stom dat ik kom HNT-en na het bericht van Boulu. Heel veel sterkte lieve schat voor jou en je man. Ik wens je veel sterkte en liefde. Denk aan je en vanavond als ik thuis ben brand ik een mooie kaars voor jullie dappere meisje en jullie.

Baggal, we weten niet wat het word en willen het ook niet weten, we hebben altijd al zoveel geweten dat dit een fijne verassing zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
@boulu
Ik heb even gemist of ze wordt geboren met cytotec of dat het een curettage is?

In geval van het eerste: maak veel foto's van jullie mini-meisje! Die foto's zijn later misschien nog heel belangrijk voor jullie. En knip de navelstreng ook gewoon door, het is jullie kindje.
Dat laatste waren wij vergeten, dus nu hebben we niet echt toonbare foto's van P omdat die hele placenta ook overal op staat... :-|

Als jullie haar mee naar huis nemen om te begraven oid: ik had bij de Xenos een mooi doosje gevonden waar onze P precies heel mooi in paste. Misschien is het wat. Ik zoek even een linkje.
http://m.xenos.nl/m20/hobby-en-vrije-ti ... osje-ovaal

Heel erg veel sterkte meid.... :redrose:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lieve Boulu,

Hoop dat het dragelijk is allemaal. Ik denk aan je en heb je adres van Theeleut gekregen. :redrose:
Nu heb ik net een kaartje voor je zitten schrijven en deze week gaat het op de bus. Ik plak er wel een sticker achterop zodat je kan zien dat het van mij komt, en dan kan je het openmaken op het moment dat jij je er goed bij voelt. :hug:

Heel veel sterkte :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal wat ben jij toch altijd een lieverd :bigkiss:
Boulu heb veel aan je gedacht :hug:
Alle reacties Link kopieren
Piene1987; wat verwoordt je dat mooi en sterk over jullie dochter :redrose:
Net zoals Boulu, vind ik jou zo sterk overkomen! Echt respect en sterk van jullie hoe jullie hier zo over kunnen praten :hug:

Wat betreft de tabel; prima hoor :) wat lief als je me erin wilt zetten! Ik ben 34, dit wordt ons 1e kindje en ik ben uitgerekend op 24 november. Het wordt een meisje en de 20 weken echo was goed :)

@Baggal; ik herken wat je zegt. Het wachten zie ik ook zeker niet als een probleem. Ik bedoelde het meer van dat ik uitkijk naar het moment om haar in m'n armen te hebben. De eerste keer dat ik iets voor haar kocht vond ik doodeng. Ik had het gevoel dat ik mezelf misschien vervloekte door dat te doen. Wat als er opeens iets mis ging? Maar op gegeven moment dacht ik; hup, doen! En ik probeer ook echt te genieten. Het lukt me steeds meer voor m'n gevoel :$

Ik zit in een centering pregnancy groep, een soort zwangerschapsgroep, en dat helpt ook wel om nog bewuster van de zwangerschap te genieten. Het zijn 10 bijeenkomsten en iedere bijeenkomst heeft een thema en krijg je een controle je waar naar het hartje wordt geluisterd en je bloeddruk wordt gemeten enzo. Die extra momentjes dat ik haar even hoor helpen ook :heart:

Zijn er meer dames hier die naar zoiets gaan? Ik kreeg het aangeboden via de verloskundigenpraktijk.
Lieve Boulu, ik hoop dat je ondanks je verdriet vandaag óók vooral moeder bent geworden van het mooiste minimeisje ter wereld. Neem je tijd om alles op een rijtje te zetten en tot rust te komen. Heb vandaag aan je gedacht :rose:
Duufje wat schrijf je mooi over kleine B :heart:

En Flipje wat vind ik jou dapper met praktische raad en daad. De dingen die je schrijft zijn vast niet makkelijk in op te rakelen maar ik vind ze heel waardevol :hug:

En ook jij lieve Piene

Jullie berichten maken dit topic wat het is: een fijne plek waar we alles met elkaar kunnen delen. Zó waardevol x
Welkom unicorn Ik denk dat voor iedereen hier geldt dat we niet onbevangen en zorgeloos in de zwangerschap zitten. Voor mij is dit de plek waar ik die gevoelens kan delen, op een moment dat ik dat wil. Heel waardevol dus, praten/schrijven helpt mij om die heftige gevoelens wat meer te controleren. Om die reden schrijf ik net als Sofie niet mee in een maandtopic, ik word er lichtelijk agressief van, zeker na berichten zoals vandaag :$

Nu we de uitvaar achter de rug hebben en duidelijk is dat er nog heeeel veel geregeld moet gaan worden, heb ik kast van hormonale nesteldrang. Wat nou praktische regeldingen, ik ben 27 weken zwanger en ik wil dat er nú een babykamer komt. Niet echt constructief en ik schaam me een beetje om mijn egoïstische gevoel. Ik heb dus wat dingen geshopt en we besteden ook wat uit om onze rust te pakken en niet voel continue bezig te zijn. ben trouwens zoooo dankbaar dat we hebben kunnen vertellen dat er een boy op komst is :heart:
Merk dat ik nu af en toe wat last heb van harde buiken en dat mijn buik heel 'vol' voelt met overal schopjes en plopjes en schuivende billen. En niet perse op een prettige manier :$
Lieve Boulu, ik heb aan je gedacht vandaag. Ik hoop dat alles goed gegaan is lieverd :hug: :redrose:

@Duuf: ook even een dikke knuffel voor jou lieverd :hug:

@Zima: fijn dat de uitvaart achter de rug is. Heel logisch dat je nu ook focust op de komst van je zoontje. Niet egoïstisch, je wil gewoon een plekje maken voor die kleine, wat is daar egoïstisch aan? Hoe was de uitvaart? Voor jou ook een :hug:

@Unicorn: welkom! Hier ook altijd in mijn ondergoed blijven kijken en zelfs een paar keer geconfronteerd met bloedverlies, maar gelukkig is dat bij mij helemaal goedgekomen. Maar dat waren wel hele rottige momenten, was erg in de stress.
baggal je hebt een pbtje

zima wat "fijn" dat de begrafenis achter de rug is. en het is totaal logisch dat je je nu focust op je babytje :)

boulu :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Piene: Ik zag helaas geen prive berichtje van je. Kun je het nog een keer proberen? Volgens mij heb ik die functie nl. wel aanstaan.

Zima: Dat de begrafenis achter de rug is, is een zorg minder - en ik snap je nestle drang. Er is hier slechts een topic waar ik zwaar agressief van word en dat is waar iemand zegt blij te zijn, maar eigenlijk toch enorm klaagt over het geslacht. Dat soort dingen kan ik maar moeilijk bevatten en dat is niet alleen maar omdat ik zelf in de MMM zit.

Zima: Helemaal eens met jouw opmerking over dit topic en ook het andere, reguliere topic. De (h)erkenning is enorm prettig en waardevol. Je begrijpt wat een ieder doormaakt qua verlangen en angsten.

Ylva: Hoe bevalt het verlof so far?

Hier hou ik het kort, ben toch even onverwacht druk vandaag!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven