zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu pas jullie berichtjes van vanmorgen! Ik heb wat lang over m'n bericht gedaan, omdat ik steeds onderbroken werd door telefoontjes haha. Lief dat jullie allemaal aan me gedacht hebben!
Alle reacties Link kopieren
WWWWOOOOOOOOHHHHHHHHOOOOOOO Windmolen :cheer: :cheer: :cheer:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Niet dat ik deze pagina in de gaten aan het houden was hoor... :whistle:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
15-10-2019 11:57
Niet dat ik deze pagina in de gaten aan het houden was hoor... :whistle:
;-D :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Aaah lieve Windmolen wat een heerlijk nieuws! Zo lang gehoopt om dit van jou te horen :bigkiss:
:hello: :cheer2: :high5: :cheer: :hyper: :jump: :blob:
Alle reacties Link kopieren
lilly1980 schreef:
15-10-2019 12:20
Aaah lieve Windmolen wat een heerlijk nieuws! Zo lang gehoopt om dit van jou te horen :bigkiss:
:hello: :cheer2: :high5: :cheer: :hyper: :jump: :blob:
Aww, lieverd!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa 'hij' doet het!!! Windmolen, wat een heerlijk bericht.
:blob: :blob: :blob:
Alle reacties Link kopieren
Yes Windmolen!! Wat ontzettend fijn!! Heel blij voor jullie :blob:

Verder zal het spannend blijven (heel herkenbaar alle verhalen hier). Je hebt hier zolang op gewacht en dan moet het ineens goed gaan?! Maar die kans is heel groot, er zijn genoeg succes verhalen hier!
Dus maar even doorkomen die weken!
Wanneer heb je weer een echo? (of die moet je nog plannen zeker bij de verloskundige)
Alle reacties Link kopieren
Yesssss windmolen!! :cheer: :heart: :cheer2: :flirting: zo blij voor jullie!! Heel gek inderdaad om dan 'gewoon' naar een verloskundige te mogen gaan. Ik weet nog dat ze het bij de intake bij een week of 8 toen over de bevalling had. Ik wilde daar NIKS over horen want ik vond dat echt veel te vroeg. Ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap hebt!
Fijn windmolen, gefeliciteerd met deze mijlpaal weer! En ook om nu gewoon naar de verloskundige te mogen.


Ik heb een beetje een slechte dag, kweenie gewoon weinig vertrouwen en heel boos en verdrietig (wat op zich goed is want voelt wel hormonaal). De echo is verzet naar een week later dus volgende week vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa! Windmolen, wat geweldig!! Ik hoop zo dat je steeds op een wolkje kan gaan zitten!

Mamamaria, ik moet toch even zeggen dat ik jou zo ontzettend stoer vind. Ik vind het zo knap hoe je die beslissing over die echo hebt genomen. Veel respect voor jou lieverd!
@lauwie, lief van je. Dankje :rose:
Waaaauw windmolen wat ontzettend mooi nieuws zeg!!! :cheer: :heart: Super fijn!!

Mamamarie; Op dat soort momenten is mijn mantra 'Het zijn de hormonen, niet jij' haha.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met het kloppende hartje windmolen :cheer: nu voorzichtig gaan genieten
Alle reacties Link kopieren
Aww, nog meer lieve reacties, thanks meiden!

Duufje, haha, ja, hij doet het idd echt! Zo bijzonder! En superlief dat je zo met me meeleeft!!

Boulu, ik heb nu voor volgende week donderdag een afspraak bij m'n normale gyn. Ik neem aan (hoop) dat ik dan ook even een echo zal krijgen. Als dat goed is ga ik ook op zoek naar een verloskundige (hebamme). Werkt allemaal net iets anders in DLD dan in NL, moet ik allemaal nog een beetje uitzoeken. Iig blijf ik bepaalde belangrijke controles sowieso bij de gyn houden, maar dat is normaal in DLD. Hoe gaat het met jou??

Rucio, oh ja, dat kan ik me voorstellen ja, ik denk ook echt nog niet na over de bevalling. Ben al m'n energie erop aan het focussen dat het frummeltje voorlopig vooral blijft zitten waar-ie zit!

MamaMaria, :hug:. Hopelijk voel je je vandaag weer iets beter. Denk dat het idd ook gewoon hormonen kunnen zijn. En de spanning natuurlijk. Ik duim voor een prachtige echo voor jou volgende week vrijdag. En hopelijk heb je dit weekend een gezellig, ontspannen weekend met je vrienden.

Lauwie, tx! Gisteren zat ik echt op een roze wolkje, haha. Ik hoop zo dat jij straks in december of januari je hier ook mag melden!

Rosalie, lief dat je komt inbreken voor mij! Voor jou hoop ik ook zo dat je snel mag volgen!!

Gisteren was ik pizza gaan eten met m'n man om het nieuws te vieren. Kreeg ik van de kok een pizza in de vorm van een hart :heart:. Als dat geen goed teken is!
Alle reacties Link kopieren
Rucio: Dat ze dan opeens gaan praten over de bevalling vond ik toen ook moeilijk. Ik dacht nog helemaal nog niet zo ver vooruit. Ik weet nog dat ik tijdens mijn antenatal appointment dacht ''hou nou je mond maar, laten we eerst eens kijken of dit allemaal goed gaat, ja?!" Hoe is het met je zoontje trouwens?

Windmolen: Ja - Opeens ben je gewoon een 'normale zwangere (!!!). En wat leuk van die pizza! Ik ben oprecht zp blij voor je en hoop vurig dat je in het voorjaar een wolk van een beeb hebt :bigkiss: !

MamaMaria: Ik sluit mij aan bij Windmolen: hormonen en spanning en twijfel. Die eerste periode na een positieve test is niet minder spannend dan de wachtweken en er lijkt maar geen einde aan te komen... :hug: Je bent wel zwanger, maar weet gewoon niet wat er gaande is en dat maakt het wachten moeilijk.

Hier is de verbouwing in volle gang... Ik weet dat het uiteindelijk heel mooi wordt, maar wat kan ik toch slecht tegen stof, puin en viezigheid. Zowel mijn man als ik kunnen daar niet zo goed tegen. Ik word daar ook heel moe en chagrijnig van. :hamer: Maar goed het 'add value to the house' en is ook gewoon mooier. Krijg in November wel bezoek uit Nederland, dus hoop echt dat de bovenkamers dan gedaan zijn.... Oef!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hee meiden,

Ik kom voorzichtig onder mijn steen vandaan. Ik ervaar de verlengde wachtweken niet echt goed geloof ik. Dus had even afstand nodig van hier.

De eerste week was ik vreselijk bang voor bloed. Ik ben zo vaak in paniek naar de wc gerend, angst voor bloedverlies maar telkens loos alarm.
De tweede week ging iets beter.. maar nu de derde week heb ik het weer zwaarder (poe, en voel me een beetje een aansteller nu ik dit zo typ). Ik merk niet veel aan mijn lijf en nu was dit de vorige zwangerschap ook zo dus op zich hoeft het niets te betekenen maar maakt me heel onzeker, vooral in combinatie met die niet echt overtuigende testen. Ga vanaf nu ook weg proberen te blijven bij google (alweer) want ik word er toch niet wijzer van en maakt me alleen maar gek uiteindelijk.

Van de ene kant kan ik niet wachten tot de afspraak (die is aankomende dinsdag) maar van de andere kant ben ik super bang voor het moment. Zou er een hartje kloppen?

Heb even vluchtig doorgelezen net, welkom nieuwe meiden! En Windmolen ik had je al gefeliciteerd met dit nieuws maar hier nog een keertje :heart: en bedankt voor de lieve meiden die naar me vroegen :hug:
@Sofie, zo herkenbaar :hug: . Deze tijd is gewoon loodzwaar, probeer jezelf bezig te houden afleiding te zoeken. Sterkte.

Hier nu nog slechter gevoel als gisteren, mijn hartslag is ook een beetje gedaald (het laagst in weken nu). Ben echt bang dat het weer einde oefening is. Vind dit zo moeilijk, want ik ben over het algemeen vrij rationeel en weet niet zo goed wat ik met dit voorgevoel aanmoet. Weet alleen dat ik dit de andere keren ook had en toen gelijk had. Wordt er echt helemaal gek van, overweeg zelfs me ziek te melden omdat ik serieus een beetje doordraai.
Alle reacties Link kopieren
MamaMaria :hug: , Is het niet een optie om de echo toch weer proberen te vervroegen? Dan heb je in elk geval wat meer zekerheid… Nog anderhalve week in zoveel twijfel lijkt me helemaal niet prettig voor je.
Hoi,

@Windmolen, wat leuk van die pizza! en fijn dat jullie het gevierd hebben, belangrijk om dat te doen.

@Baggal, ach ja verbouwen is vreselijk gewoon. Maar zolang de werkmannen zich aan de afspraken houden gaat het wel vind ik dan weet je ook waar je aan toe bent. Wij hebben wel eens twee weken met een losgekoppelde wc pot in de gang geleefd en geen idee wanneer maneer terug zou komen. Wel van geleerd, oa dat ik echt niks betaal voordat de klus af is.

@Sofia, ik schreef het al eerder ik begrijp je, en het is vreselijk. Ik zou graag een pilletje krijgen waarmee ik een paar weken kon slapen nu…maar kan je niet echt vertellen wat helpt.
Ik was vandaag een post van Biekkie terug aan het lezen die ik wel inspirerend vond. Zij schreef dat ze op een gegeven moment elk uur 5 minuten nam om er ‘echt’ over na te denken, bewust en alle andere keren dat het dor haar hoofd schoot dan dacht nee dat komt straks weer. Daar werd zij rustig van, ga ik ook eens proberen denk ik.

@Duufje, ja misschien ga ik toch even bellen begin volgende week. Ik wil het echt niet voor dit weekend maar misschien wel eerder volgende week. Aan de andere kant bent ik er ondertussen ook wel van overtuigd dat als het mis is ik dat dan ook wel weet. Ik weet het niet zo goed op het moment.

Ik heb me vandaag rot gegoogled op van alles en ben iets rustiger nu. Mijn conclusies: 1) mijn gevoel is subjectief en irrationeel en daar moet ik dus geen waarde aan hechten. 2) Was hartstikke misselijk vandaag dus heb echt nog wel symptomen. 3) Fitbit is misschien iets objectiever maar…het hele internet staat vol van verhalen met droppende hartslag waarbij er uiteindelijk geen miskraam kwam. 4) bij mijn eerste mk hield ik mijn hartslag bij in een excelletje (obsessive much?) en zag ik ook een kleine daling rond de 6/7 weken ik had toen nog een echo bij 8 weken die perfect was, het ging uiteindelijk pas bij 9 weken mis (waar we bij de termijnecho achterkwamen). Dus…..ik probeer me rustig te houden en deze gifbeker (zoals mijn man het omschrijft) rustig leeg te drinken. En ik ga biekkie’s methode proberen morgen!
Alle reacties Link kopieren
MamaMaria, supersterk van je hoe je zelf uit je onzekere bui bent gekropen!! Ik had je eerdere berichtje gelezen en vroeg me idd ook al af hoe betrouwbaar die hartslag nu echt is. Ik kan me best voorstellen dat het lichaam af en toe weer even went aan de nieuwe situatie en dat dan de hartslag weer even wat daalt. Fijn dat je die bevestiging ook gevonden hebt op internet. Is het niet een idee de fitbit nu verder af te doen? Dan kan je er ook niet meer onzeker van worden. En mooie tip die je hebt van Biekkie! Ik hoop dat het idd rust geeft! Sterkte weer verder!

Sofie, neem alle afstand die je nodig hebt, meis! We denken aan je en duimen voor je! Knuffel!

Puk, alles goed bij jou, meis?

Hier gisteren ook een beetje een offday. Dan denk je, heb je net een prachtige echo gehad, alles ziet er perfect uit, dan moet je toch superblij zijn? Maar meteen komt die angst weer opzetten... Het blijft nog steeds zo pril en het kan me alsnog weer afgenomen worden. Gelukkig voel ik me vandaag weer wat beter. Heb me ook voorgenomen om elke dag even echt bewust erbij stil te staan op een positieve manier. Er even echt bewust van genieten. Want de kans is natuurlijk groot (en wordt elke dag groter, yay!) dat ik me voor niets zorgen zit te maken.
Alle reacties Link kopieren
windmolen schreef:
17-10-2019 10:09

Hier gisteren ook een beetje een offday. Dan denk je, heb je net een prachtige echo gehad, alles ziet er perfect uit, dan moet je toch superblij zijn? Maar meteen komt die angst weer opzetten... Het blijft nog steeds zo pril en het kan me alsnog weer afgenomen worden.
Wilde even reageren Windmolen, want dit is helaas ontzettend herkenbaar :hug: . Na een aantal teleurstelling zat gewoon onbevangen zwanger zijn er voor mij ook niet meer in. Voor elke echo was ik weer gespannen en ging ik uit van het ergste (want dan was ik er maar op voorbereid). Slaat natuurlijk helemaal nergens op, want ook al hou je er rekening mee, dan nog komt de klap keihard aan als het zover komt...En dat is een ALS. Voor dit moment ziet het er allemaal uit zoals het eruit moet zien en dat is eigenlijk het allerbeste nieuws ever... :jump:
Je maakt je nu al zorgen over dingen die nog niet hebben plaatsgevonden en waarschijnlijk ook helemaal niet plaatsvinden en daarmee ontneem je jezelf wel heel veel vreugde (omdat het er op dit moment goed uitziet). En het kan je -uiteraard en helaas- op elk moment van de zwangerschap weer afgenomen worden, ook na de magische 12 weken grens. Of zelf als kinderen geboren zijn... Voor dit moment ben je Windmolen met een klein windmolentje met hartactiviteit :heart: ! Probeer, zo goed als het gaat, die doemgedachtes los te laten (en ik weet dat dit heel moeilijk is en heb ook min of meer geaccepteerd dat ik niet altijd mijn doem gedachtes onder controle had).
Ik vond de tweede helft (d.w.z. na de 20 weken) wel beter te doen, omdat je je kindje ook meer voelt, maar de eerste weken zijn gewoon zwaar. Ik heb op een gegeven moment iedere week een echo gehad, omdat ik hierdoor wel een beetje gerustgesteld werd. Misschien helpt dit jou ook?

MamaMaria: Voor jou geldt eigenlijk een beetje hetzelfde. Het is gewoon zenuwslopend na de lastige voorgeschiedenis.

Sofie: Ik tel met je af naar dinsdag!! Enne...bovenstaande geldt ook voor jou natuurlijk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
17-10-2019 10:30
Voor dit moment ben je Windmolen met een klein windmolentje met hartactiviteit :heart: !

:love:

Je hebt helemaal gelijk! Bedankt voor je peptalk, haha! Ik voelde me gelukkig gisteren alweer een stuk vrolijker erover. Vandaag ben ik 7 weken, dus ook weer een mijlpaal bereikt (ik vier voorlopig elke week die ik verder kom, heb ik besloten). Vandaag ook een gezellig avondje met m'n schoonmoeder gepland, die ook zo blij is voor ons, dus dat wordt vast ook leuk. Echofoto's laten zien enzo. Ik zit weer lekker op een roze wolk :thumbsup:. Ik hoop dat het met de rest ook goed gaat! Jullie zijn veel in m'n gedachten!
Alle reacties Link kopieren
Ff snel: Puk, volgens mij heb jij een echo vandaag. Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je straks mooi nieuws komt brengen! Ik duim!
Alle reacties Link kopieren
Even snel..
Alles zag er goed uit (op vergrote eierstokken en veel vocht na). Maar het belangrijkste: onze Duitse Heino zat lekker in mijn baarmoeder en zijn hartje klopte! Nog wel langzaam en het was net begonnen en de meting was 6 weken (i.p.v. 6.3) dus ik vind het nog wel spannend maar voor nu is het gewoon super positief. Gelukkig donderdag een echo in DD dus hopelijk dan een iets sterker hartje ❤️.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven