zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Puk, yeah, een kloppend hartje, wat een goed nieuws!! :cheer: :cheer2: :flirting: Heel blij dit te lezen!! Haha, dat jullie Duitse Heino maar lekker verder gaat groeien en donderdag een nog mooiere hartslag gaat laten zien! Vergrote eierstokken had/heb ik ook nog, dat was normaal en zou ook nog een paar weken zo blijven, zei de arts. Maar bij mij was geen vocht te zien. Heb jij dan overstimulatie gehad? Mss goed om het een beetje rustig aan nog te doen dan! Heb jij ook zo'n opgezwollen buik, trouwens? Ik lijk al sinds de punctie 3 maanden zwanger en het wordt niet bepaald beter... Moet echt een beetje wijde kleren aantrekken, anders valt het enorm op. Nou, ik ga verder duimen voor kleine Heino en ik hoop ook enorm dat Sofie en MamaMaria snel mogen volgen met goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, ja dat hoop ik ook voor donderdag. Wel blij dat we dan al weer kunnen kijken. Geeft me hopelijk toch net weer wat meer vertrouwen. Ahh goed om te weten dat die vergrote eierstokken gewoon normaal zijn. Ze vroeg gisteren inderdaad of ik overstimulatie had gehad maar ik weet niet zo goed wat er de laatste keer gebeurd is. Slikte een megadosis hormonen maar er waren wel 'maar' 13 follikels dus geen extreme aantallen. Punctie waar je niet bij bent was heerlijk maar weet niet wat er gebeurt is. Ik had namelijk 7 eicellen dus ik vraag me af of ze een aantal follikels hebben laten zitten zoals bij mijn tweede punctie omdat ze er toen met geen mogelijkheid bij konden. Vooral omdat de linkereierstok bij punctie 1 ook al niet makkelijk te bereiken was. Misschien dat die overgebleven follikels dan wat problemen hebben gegeven. Geen idee, zit ook maar wat te speculeren. Heb wel heel veel pijn na de punctie gehad maar wel kort, met de terugplaatsing voelde ik me weer okay dus lijkt me ook geen overstimulatie. Maar de communicatie met de terugplaatsing ging niet heel soepeltjes :-? dus de arts heeft eigenlijk ook helemaal niet meer gekeken hoe alles eruit zag. Maar ja nu zei ze inderdaad dat ik rustig aan moest doen en dat mijn lichaam nog veel moest opruimen bij de eierstokken. Inderdaad ook zo'n opgezwollen buik sinds de punctie! Blij als het gewoon een babybuik wordt i.p.v. darmen en vocht :-D .
Hoe gaat het met jou? Voel je je een beetje okay?

Sofie, ik denk aan je! Hopelijk dinsdag een prachtige echo.

Mamamaria, :hug: Gelukkig afleiding dit weekend en hoop dat je heerlijk aan het genieten bent van je weekendje met vrienden. Ik herken je gevoelens zo en wat is dit toch een rotperiode. Heb je weer een beetje een goed gevoel nadat je alles op een rijtje hebt gezet en Biekkie's methode hebt geprobeerd?
Puk, wat fijn!! En ook dat je zo snel weer voor een echo mag. Hoe voel je je?

MamaMaria, hoe is het met jou meid? :hug:

Hier heel veel spanning voor morgen. Hoop zo op een kloppend hartje en alle scenario’s schieten door mijn hoofd. De afgelopen week is me wel reuze meegevallen. Was vrolijk en opgewekt:) maar nu heb ik een knoop ik mijn maag en zenuwachtig gevoel. Wat een slopende weken waren dit.... hoewel ik super angstig ben heb ik wel duidelijkheid straks i.p.v. deze onzekerheid. Hoop dat ik een beetje kan slapen vannacht.
Alle reacties Link kopieren
Mamamaria: ik hoop dat je weekendje weg heel gezellig was! En ik hoop voorts dat je aankomende echo goed is! Ben benieuwd en duim verder en ik begrijp je onzekerheid maar al te goed. De periode na de positieve test is net zo slopend, zo niet slopender als daarvoor, want gevoelsmatig heb je nu iets te verliezen. Hou moed!

Yes - yes - yes Puk! Wat ontzettend fijn om dit te lezen :yes: ! Zo fijn dat er hartactiviteit was.

Sofie: Ik hoop dat je ons morgen goed nieuws komt brengen. Ik hou FB en het topic hier wel in de gaten. Gun je enorm een broertje/zusje voor L. Heel veel succes en weet dat ik duim!

HD: Hoe is het bij jou? Je bent net zo ver als mijn goede vriendin is qua zwangerschap. Zij is zwanger geworden van een cryo trouwens (tweede kindje).

Windmolen: Wanneer heb jij je volgende afspraken? En hoe voel je je?

Hier hadden we dit weekend het verjaardagsfeestje van SA. Ik vind het echt een aanrader om een hal af te huren en het elders te doen. Dan heb je die zooi niet in huis (nu heb ik natuurlijk wel zooi in huis in verband met de verbouwing ;-) ) maar goed, dat is een ander verhaal. We hadden een balloon modeller, ballenbak, tunnel en softplay dus de kinderen hebben zich vermaakt en toen ik 's avonds aan SA vroeg of ze het leuk had gehad zei ze: ''Mummy, party time!'' :love: Heel schattig.

Ze is best verwend dus misschien hou ik wat cadeautjes achter voor andere momenten, want ik wil dat gedoseerd doen. :gift: Ben nogal strang als het gaat om de hoeveelheid/toestroom cadeautjes. En verder hoop ik dat de verbouwing met 2 weken echt klaar is. Ben het zo zat... :nooo:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Puk, mss kun je donderdag nog even vragen wat er nu precies is gebeurd bij de punctie en of je idd overstimulatie zou kunnen hebben (gehad)? Het aantal follikels zegt niet altijd iets over wel of niet overstimulatie, het gaat vooral om de hormoonwaardes. Zoals bij Lauwie, die geen TP mocht hoewel ze ook geen enorme aantallen follikels had. Maar goed, als je verder ook geen last hebt gehad, lijkt het me ook niet zo aannemelijk dat je echt overstimulatie had. Maar ik neem aan dat ze in DD ook nog wel even alles zullen checken.

MamaMaria, ben ook benieuwd hoe je weekend was en hoe het verder met je gaat. Heb je de echo nog weer terug naar voren geschoven? Anders had je hem vrijdag toch?

Sofie, duimen draaien overuren hier! Ik hoop ook dat je een beetje kan slapen vannacht, anders duurt de nacht ook zo lang... Ja, wat je zegt, je bent morgen iig van de onzekerheid af, maar ik hoop toch zoooo op goed nieuws!

Baggal, klinkt heel leuk, het verjaardagsfeestje van SA. Spreek jij trouwens NLs met haar, of doen jullie alles in het Engels? En sterkte met de verbouwrommel, vreselijk is dat... Maar 't is voor een goed doel!

Hier gaat het best goed, eigenlijk. Ik heb niet veel symptomen, maar net genoeg dat ik er af en toe aan word herinnert dat ik zwanger ben (soms vergeet ik het gewoon... :facepalm:). Ben toch wel blij dat ik niet extreem misselijk ben ofzo, zodat ik nog normaal kan functioneren. Ben wel iets sneller moe 's avonds, maar ook dat niet extreem. Borsten zijn wel echt al wat voller en doen ook soms ook wat zeer. Ik weet niet, ik heb er wel een goed gevoel over en probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Maar ik denk dat ik wat makkelijker praten heb, aangezien ik nog nooit een miskraam heb meegemaakt. Komende donderdag heb ik een eerste afspraak bij m'n gyn, ben heel benieuwd wat er daar besproken gaat worden. Ik neem wel aan dat ik weer een echo zal krijgen, dus dat is wel weer spannend. Woensdag bloedprikken bij de huisarts voor m'n schildklierwaardes, want dat mag de gyn ook wel doen, maar dan moet ik het zelf betalen (rare Duitsers).
Alle reacties Link kopieren
Heej meiden!

Ik ben even een weekje op vakantie en ineens allemaal goed nieuws! 2 kloppende hartjes, wat super fijn! Gefeliciteerd windmolen en puk! :heart: :heart:

Sofie, succes morgen! Ik hoop dat je hier ook goed nieuws komt brengen! Reken maar op weinig slaap vannacht, dan kan het alleen maar meevallen. Het is ook zo spannend de eerste echo.

Mamamaria, hoe is het met jou? Hopelijk heb je een fijn weekendje weg gehad. Mag je nog eerder komen voor de echo of ga je echt vrijdag pas?

Baggal, fijn dat het feestje zo leuk was. Idd slim om het ergens anders te doen. Geef je SA nu elke week iets of ga je het echt bewaren tot de kerst ofzo? Wij wisselen speelgoed echt af. Veel staat in van die lelijke plastic bakken in onze schuur (die wil ik echt niet in mijn woonkamer) en dan mag onze dochter met 1 bak tegelijk spelen. En als ze wat anders wil moet het speelgoed waar ze mee bezig was eerst opgeruimd worden. Dat werkt hier heel goed en zorgt ook wel voor wat afwisseling qua speelgoed/spel.

Hier: Onze vakantie was heerlijk. Eigenlijk niet helemaal geschikt voor onze dochter, omdat we echt heeeel veel gedaan hebben in de 9 dagen die we hadden, omdat we heel graag wat meer van het land wilden zien, maar ze heeft het super goed gedaan. Ze vond het geweldig om op een kameel te rijden en om zittend op een sandboard van de duinen in de woestijn af te glijden, dus het nachtje in de woestijn was wel een hoogtepuntje. Ik ben vandaag alweer 10 weken en morgen hebben we een afspraak in het ziekenhuis bij de verloskundige. Ik hoop heel erg dat we weer een echo hebben en dat ik weer even bevestiging krijg dat alles goed is. Ik wordt wel al wat dikker, qua buik, (nog) niet qua gewicht gelukkig. Dus dat lijkt me een goed teken, maar het feit dat ik naast een beetje vermoeidheid nergens last van heb blijf ik wel spannend vinden hoor.
Hoi,

@Puk, superfijn dat je een kloppend hartje hebt mogen zien! En dat je komende donderdag weer mag kijken!
Watbetreft die opgezwollen eierstokken, ik denk dat alles gewoon nog moet herstellen en misschien ook reageert op de zwangerschapshormonen nu...Mijn buik voelt ook opgezet en gespannen en ik had nu een cryo tp. Het lijkt me toch dat je overstimulatie echt wel merkt...

@Sofie, heel veel sterkte met het aftellen naar morgen, snap dat de zenuwen nu erg toenemen (ik krijg al buikpijn bij de gedachte alleen). En ik hoop heel erg op mooi nieuws voor jullie!

@Baggel, fijn dat het zo'n leuk verjaardagsfeestje was. En heel herkenbaar van die cadeautjes. Wij hadden de eerste jaren ook wel dat er nog onuitgepakte dingen stonden waarvan wij niet eens wisten van wie het was gekregen...Die kinderen worden zo compleet verwend dat ze het zelf ook niet meer kunnen verwerken. Hopelijk nog 2 weekjes dan de verbouwen en is het weer rustig (en stofvrij) in huis..

@WIndmolen, fijn dat je je goed voelt toch? gewoon van genieten. Voor mij voelt elke zwangerschap ook weer een beetje anders, kwa klachten kan je niet zo veel van zeggen. En dat gevoel van (relatief dan he?) geen zorgen is heel belangrijk, probeer dat ook vast te houden! Ik voel me soms ook wel rottig dat ik met mijn verhalen hier misschien anderen ook angst aanjaag...
Dus even 'for the record' ik ben een uitzondering, een 'herhaalde miskramen patient' waarbij minstens 3 aantoonbare redenen zijn gevonden waardoor er een verhoogd risico is op miskramen bij mij. Dus niet gemiddeld, en zelfs dan heb ik gewoon een kind, wat ik ook zonder (grote) zorgen ooit heb gekregen (voelt nu als een wonder) maar goed zelfs ik kan het dus... ik bedoel dit positief.
O en bij mij mag ik altijd pas 6 weken na verandering van de schildkliermedicatie bloedprikken omdat het voor die tijd nog niet gestabiliseerd is...dus misschien is het een beetje te vroeg om het effect te zien bij ook?

@HD, klinkt als een hele fijne vakantie, en dat met een kleintje en pril zwanger! Stoer hoor! Wij zijn al jaren alle spannende reis ideeen uit aan het stellen want wie weet misschien...ook irritant. Maar goed ik mag dus niet vliegen en dat is redelijk beperkend. Maar ook voor jou succes morgen! dat zal wel de termijnecho worden toch? als je nu al 10 weken bent?

Hier, wij hebben een heerlijk weekend gehad, veel gezwommen en gewandeld in het bos. Niet te veel bezig geweest met alles maar wel een beetje natuurlijk.
Mijn kwaaltjes zijn erg beperkt, buik is wel echt opgeblazen vooral s'avonds (dan lijk ik echt wel 16 weken of zo), ben ook wel moe denk ik en vaak last van een weeeig gevoel. Maar wel veel honger, volgens mij eet ik echt veel nu. In andere zwangerschappen had ik juist moeite met eten, beetje verwarrend. Wel krampen af en toe en soms een beetje bruine afscheiding maar dat kan allemaal gewoon goed zijn.
Ben nu weer wat rustiger ten opzichte van vorige week. Wij hebben de echo nu vrijdagmiddag staan en willen eigenlijk proberen dat zo te houden. Ik heb een drukke werkweek voor de boeg, en als we dan vrijdag slecht nieuws krijgen (waar we gewoon vanuit gaan, het is niet anders) dan kunnen we ons het weekend ons thuis opsluiten zonder nog iets te hoeven. Dus nog even afwachten denk ik.

Wel heb ik een werkuitje donderdag, teambuilding, topsecret wat we gaan doen maar het wordt geregeld door 2 jonge honden die erg sportief zijn. Nu ben ik zoiezo niet erg sportief maar nu wil ik vooral niks doen waar ik later van denk ...dat had ik niet moeten doen. Ik had zelfs bij onze (kleine want aangepast aan onze 5 jarige zoon) boswandelingen dit weekend het gevoel dat ik een beetje te actief was. Dus ik moet toch proberen uit te vissen wat het plan is denk ik, altijd moeilijk dat soort situaties. Wil mijn collega's en zeker deze 2 collega's gewoon nog niet in vertrouwen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Even snel; Sofie, heel veel succes vandaag! De duimen draaien (turbospeed) voor een prachtig kloppend hartje! 🍀🍀🍀
Lieve meiden, ik ga jullie verlaten. De echo was helaas niet goed. Wat een tegenslagen krijgen we te voortduren, alweer ruim een jaar verder en het zit ons niet mee. Het was zo mooi geweest en zo gewenst.

Moet nu stoppen met de medicatie en dan zal alles wel op gang komen over een paar dagen. We gaan in ieder geval zodra het kan nog door met de cryo’s die er nog zijn. Daarna is het waarschijnlijk klaar voor ons. Hoop hier ooit weer te mogen aansluiten.

Geniet van jullie zwangerschappen, het is jullie zo gegund :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh neeeeeee! Sofie wat ontzettend verdrietig. :'( Ik heb de hele morgen aan je gedacht en hoopte zo op ander nieuws na de mooie testen.

Sterkte lieverd... :hug: Dit is echt heel naar. :cry: Knuffel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh neeee Sofie! :'( Wat een baggerzooi is het toch! Ik heb er even geen woorden voor. Het had gewoon niet zo moeten gaan maar gewoon een mooie dag moeten zijn. Heel veel sterkte meis, mijn gedachten zijn bij je! Heel veel knuffels :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Lieve Sofie, wat een klote nieuws zeg! Het was je zo gegund. Ik had zo gehoopt op goed nieuws. Ik ga duimen dat je snel weer aan mag sluiten hier. Maar voor nu vooral heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van jullie zo gewenste kindje. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Sofie, ook hier nog een paar keer: :hug: :hug: :hug:. Ik vind het zo verdrietig voor je dat je ons moet verlaten en hoop zo dat je je snel weer kan aansluiten. Lees ik nou dat jullie mogelijk geen nieuwe punctie meer willen doen? Dan ga ik extra hard duimen voor de cryo's! Liefs en sterkte!
Hoi Sofie,

Wat een ontzettend verdrietig nieuws...heel veel sterkte de komende tijd... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lieve lieve dames, wat een bijzonder setje mensen zijn jullie toch…

Voor iedereen die ermee van doen had: héél héél erg bedankt :heart: :lips:


Sofie, wat ontzettend verdrietig :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Duuf,

Speciaal voor jullie kleine meisje en voor jullie omdat wij zo met jullie meeleven :redrose: Er komt weer een extra zware tijd voor je aan, hopelijk voel je je hierdoor weer even extra gesteund door ons :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sofie :hug: ik vind het zo ontzettend rot voor je. Het zit jullie niet mee. Waar het bij jullie meisje zo voorspoedig ging met de behandeling, zo zit het nu tegen. Ik duim voor je dat het allemaal snel toch blijvend raak mag zijn en je dit achter je mag laten :hug:
Alle reacties Link kopieren
Duuf: Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de mooie woorden van Lilly. Natuurlijk staat December ook al weer bijna voor de deur en hoewel ik inmiddels weet dat je van kerst houdt, is 12/12 toch ook altijd onlosmakelijk verbonden met de geboorte en het overlijden van jullie lieve en zo ontzettend gewenste B. :heart: aan wie ik nog heel vaak denk...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Als voormalig meeschrijver ook hier dikke knuffels voor @Sofie. Hetzelfde geldt voor @Duufje. We hebben nooit samen geschreven, maar jullie verhaal heeft veel impact gehad op me destijds en nog steeds.

@Rucio Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
@Duuf, we zagen deze voorbij komen via Facebook, en we dachten... die móet gewoon voor B gemaakt worden.

Veel van de andere sterrenkindjes uit de groep hebben er nu een trouwens. :) Een waardevol gevoel hoor, als het kaarsje hier voor F* brandt, dat er bij jullie ook een staat. Dan is hij niet alleen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoi,

@puk en windmolen succes vandaag met jullie afspraken, hoop op goede berichten latervandaag!

@hd hoe ging het bij jou dinsdag? Termijnecho gehad?
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Puk en windmolen!

En voor jou heel veel succes morgen Mamamaria! Ik duim voor een mooi kloppend hartje!

Mijn echo dinsdag was weer goed, we konden de baby goed zien bewegen. Het leek wel of het handje zwaaide. Zo mooi om te zien. Hoewel ik het nog steeds spannend vind krijg ik wel steeds meer vertrouwen. Omdat het IVF is doen ze geen echte termijn echo. Mijn uitgerekende datum is 18 mei obv de cryo tp. De echo kwam hiermee overeen dus dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Puk en Windmolen! Ook ik duim mee voor positieve berichten hier.

Fijn HD dat het bij jou allemaal goed uit ziet. En dat je het spannend vindt, vind ik heel logisch. Ook gelet op de lange weg die eraan vooraf is gegaan.

MamaMaria: ook succes voor jou morgen.

En Sofie, we hadden elders even contact, ik heb mijn hoop op je cryo's gevestigd. Voor nu is het wel heel zuur. Waar het met L. zo makkelijk leek te gaan heb je nu een rits teleurstellingen te verwerken...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Even een snel berichtje voordat ik aan een langere update begin: de controle was hier weer helemaal goed! Zo blij en opgelucht! Straks meer!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook later meer maar ook hier alles goed! Hij was gegroeid en het hartje klopte ook gewoon prima! :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven