zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, bloed was mooi weg. Zagen echt verschil met donderdag. Spannend, wat leuk dat jullie hem gevoeld hebben!
Oeh lastig qua liedjes, ik ben op het punt dat ik al die box en bed mobiel tingel tangeltjes vreselijk vind. Nou heb ik op YouTube een gitaar speler gevonden die prachtige rustige liedjes speelt, van o.a disney. Ik heb bedacht die liedjes van youtube te halen, op zon rond speakertje te zetten. Dan daaromheen wat leuks haken en dat, dat dan de slaapliedjes worden. En vanaf dat baby in de baarmoeder kan horen, deze al voor hem afspelen.
Mooi liedje van Claudia ook :heart:

Wij gaan als volgende week donderdag alles goed is mijn zwager en schoonzus als eerste het vertellen. Vreselijk spannend. Heb bier en wijn glas bij de Hema laten drukken met oom dan zijn naam en tante met haar naam erop. Dan geven we dat beetje nonchalant zo van ja dachten nemen het mee, heel benieuwd naar hun reactie. :-D
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Ik ben officieel (voor de eerste keer!) zwanger via ICSI, maar mijn HCG waarde is heel laag. :-(
5 weken: 440
5,5 weken: 1150 ...
Ze dubbelen dus wel netjes, maar volgens de gynae liggen ze te laag. En hij vreest voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik heb geen pijn, noch bloedverlies ... Vanmorgen een echo gehad, maar nog niets te zien. Noch in de baarmoeder, noch bij de eileiders. Maar kennelijk zou het nog iets te vroeg zijn.

Iemand ervaring mee? Ik moet woensdag terug voor een echo (dan zal ik effectief 6 weken ver zijn) en een bloedprik en ik weet even niet meer waar mijn hoofd staat... :idea:
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid, wat rot dat, nu je eindelijk zwanger bent, je hcg waardes zo laag zijn... Ik heb helaas ervaring met precies hetzelfde, bij mijn vorige zwangerschap. Bij mij bleek het idd een bbz te zijn. Maar mijn hcg was wel iets lager dan dat van jou. Op 22 dpo (5.1 weken) lag het op 304. Op 25 dpo (5.4 weken) was het 760. Toen heb ik een MTX-injectie gekregen en daarna daalde m'n hcg. Bij mij was het vruchtje ook niet te zien (klopt ook, want het hcg was nog heel laag), maar het was wel duidelijk dat het een bbz was, omdat ik al was gaan bloeden en m'n baarmoederslijmvlies alweer dun was, maar het hcg nog bleef stijgen. Bij jou dus nog geen bloed? Was je slijmvlies wel verdikt? Volgens mij kun je onder de 1500 nog geen vruchtzakje zien in de echo, dus dat klopt dan wel. In mijn google-zoektochten van destijds naar lage hcg kwam ik wel tegen dat heel soms wel eens de innesteling vertraagd is, door iets wat diapauze heet. Maar dan moet je baarmoederslijmvlies wel nog dik zijn. Ik hoop heel erg dat zoiets bij jou is gebeurd en dat het nog goed komt. Fijn dat je iig goed in de gaten wordt gehouden. Ik vond het afwachten in die periode echt vreselijk lastig, het was echt een moeilijke tijd. Zeker omdat je idd niet weet wat je moet denken. Kan je nog hoop houden, of eigenlijk niet? En ik was ook heel bang voor complicaties, al was de kans daarop erg klein, gezien m'n hcg nog zo laag stond. Ben dus wel blij te lezen dat jij ook goed in de gaten wordt gehouden en je woensdag weer terugmoet komen voor controle. Mocht je nog meer willen weten, vraag maar raak. En sterkte dus... Het is echt rot als je eindelijk zwanger bent en het blijkt toch niet goed te zijn, maar mij hielp het wel om te denken dat het toch een goed teken is dat je zwanger kan worden. En bij mij was ik de keer erop (nieuwe punctie) blijvend zwanger (zoals het er nu naar uitziet).

Redcurls, oh, wat fijn dat ook het bloed helemaal weg was! Dat moet ook echt een geruststelling zijn. Klinkt leuk wat je gaat doen, je eigen mobiel maken en haken, jij bent dus lekker crea. Ja, die tingelmuziekjes vind ik ook niet zo geweldig. Leuk idee hoor! En ook leuk dat jullie het volgende week voor het eerst gaan vertellen, heel spannend. Grappig idee met de glazen!

HD, mooi hè, dat liedje van Claudia! Nou was zij blijkbaar in één keer zwanger destijds, maar vond 'm alsnog wel heel toepasselijk ook voor onze situatie. Ik vind "jouw" liedje ook erg leuk, juist niet te zoet. Te zoet vind ik bijv. deze: https://www.kinderliedjes.info/lief/, hoewel ik daar de eerste keer ook heel hard bij moest huilen, haha (hormonen!). Maar ik kan me bijv. niet voorstellen dat m'n man of m'n ouders die ook zouden willen zingen als zij een keer ons kindje naar bed brengen ;-). (Nu hoop ik niet dat ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, iedereen mag helemaal z'n eigen smaak hebben natuurlijk!)

En dan mijn update: de 20-weken echo was helemaal goed! Superblij mee!! Zo leuk ook om 'm weer te zien! Hij lag eerst dubbelgevouwen op z'n voetjes te knabbelen :love:. Na wat porren ging-ie er toen goed voorliggen. Netjes de hele controle laten doen, tot hij er aan het einde genoeg van kreeg en ons z'n rug en kontje toe keerde, haha. Maar toen waren we ook al klaar. Een fotogeniek kindje, zei de gyn :D (maar dat zegt ze vast tegen iedereen, haha). Grappig dat ik nu ook de bewegingen kon voelen, terwijl ik ze zag op de echo. Hij loopt iets voor qua groei op dit moment, is iets aan de forse kant voor z'n leeftijd. Volgens de gyn zijn dat m'n Nederlandse genen, haha (ik ben zelf vrij klein, zelfs voor Duitse begrippen). Baarmoederhals was ook mooi lang. Volgende controle is over een maand, dan moet ik een suikertest doen (is blijkbaar standaard bij alle zwangerschappen in Duitsland). En pas 19 maart dan weer een uitgebreide echo (groeiecho). Maar nu ik hem dagelijks voel (hij zit nu ook weer te trappelen), denk ik dat wel volhoud. Me happy!!
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid, fijn dat Windmolen zo uitgebreid kon antwoorden. Bij mij hebben ze nooit HCG geprikt, dus ik weet hier niks van. Ik hoop heel erg voor je dat het toch goed zit en een latere innesteling ofzo is. Maar als het wel een bbz is is het volgens wel belangrijk dat ze het goed in de gaten houden en zo te lezen doen ze dat gelukkig. Ik heb nooit een echo gehad voor 6 weken, maar wel bij exact 6 weken. Bij mijn eerste zwangerschap was er toen een gevuld vruchtzakje te zien, maar nog geen hartactie, zij is vorige week 3 geworden. Dus als je geen hartje ziet woensdag maar wel een gevuld vruchtzakje is dat niet perse negatief, ondanks dat je veel leest dat er waarschijnlijk hartactie is bij die termijn. Heel veel sterkte met afwachten en ik zal voor je duimen woensdag.

Windmolen, wat fijn een goede 20 weken echo! Volgens mij is het heel normaal dat de volgende controle pas weer over een maand is, bij 24 weken ongeveer. Dat was bij mij ook zo, alleen door de operatie hadden we extra controle, maar mijn oorspronkelijke afspraak na de 20 weken echo (op 24-12) is pas volgende week woensdag. Ik vind dat liedje van lief ook mooi, ik hou wel van zoetsappige liedjes, maar dat zie ik mijn man idd ook niet zingen. Overigens zingen mijn man en ik wel het zelfde liedje, maar de oma's zingen gewoon hun eigen liedjes.

Redcurls, fijn dat al het bloed al weg is. Toen wij de zwangerschap van onze eerste bekend maakte bij mijn zusje en schoonzusje (niet tegelijk) hadden we op een wit bord met porselein stift een baby getekend met daarbij "Baby op komst", met het idee dat als ze hun eten op hadden ze het zouden zien. Beide hadden niks door. We moesten ze er echt op wijzen dat er iets op het bord stond! Echt te grappig, vooral omdat het bij allebei zo ging. Maar Julie kado is wel wat duidelijker gelukkig, ben benieuwd hoe ze reageren.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Windmolen
Bedankt voor je bericht. Het kan momenteel effectief twee kanten op ... Ofwel te laat ingenesteld, ofwel verkeerd ingenesteld. Maar de gynae liet vanmorgen vallen dat ze wel een "wit streepje" zag in de baarmoeder, maar dat mijn baarmoederslijmvlies niet al te dik was. Wist vanmorgen (nog) niet dat het 1 kon samenhangen met het ander. :facepalm:

Maar voor de moment, niks bloedverlies of ongemakken, buiten het moe zijn.
Idd, ik hou me vast aan het feit dat het toch mogelijk is om zwanger te worden. Ik begon er al aan te twijfelen. Het is moeilijk om het hoofd koel te houden, want op den duur begin je aan alles te twijfelen!

Ik heb vandaag ook echt een depri-moment gehad. Loopt het eindelijk goed, en zou het nog niet goed zijn ... Die teleurstelling wordt heel pijnlijk! Zeker omdat mijn ventje al helemaal op een roze wolk zit ! Woensdag opnieuw afspraak, maar ik begin de kansen hoe langer hoe kleiner in te schatten.

Ik zit bovendien in een natuurlijke cyclus, hetgeen maakt dat er geen ingevroren eitjes zijn ... hetgeen wil zeggen dat we helemaal van voren af aan mogen beginnen. :cry:
Voel me een beetje ontmoedigd voor de moment... :"-( :"-( :"-(
Alle reacties Link kopieren
@Windmolen: en proficiat met je mooie echo !! Ik hoop snel in jouw plaats te zijn ... ;)
Alle reacties Link kopieren
Puk: Post IVF kan een zwangerschap gewoon extra spannend zijn. Ooit zei de vlos van Lilly: het probleem zat ‘em in het zwanger worden, niet het zwanger blijven. En dat is natuurlijk waar.

Windmolen: aaaawww - dat klinkt als een hele fijne, mooie echo. Onwerkelijk he?! Maar tevens zo mooi. En wat een geruststelling dat alles er goed uit ziet. SA werd destijds ook fors geschat, heb ook gezellig die suikertest mogen doen (waar SA hyper van werd), maar na de bevalling was ze 3.75 KG. Niet klein, maar ook niet de kilo knaller die verwacht werd. En SA is nu aan de korte kant en smal van opzet. Ze draagt soms nog steeds dingen 12-18 maanden of 18-24 maanden. Zijn jullie er al uit qua naam? Zit niet te vissen overigens en verwacht zeker niet dat je hem hier gaat delen... Geniet van al het moois, Windmolen. Zo gegund!

Red: wat fijn dat het er bij jou ook goed uit ziet en het bloeden gestopt is. Hoe voel je je verder? Veel plezier met het vertellen vast! Leuk.

Nakomeid: Bij mijn 2e zwangerschap was het HCG met 4 weken 96 en 2 dagen later 88. Dat werd een vroege miskraam. Bij mijn doorgaande zwangerschap was het HCG op dag 16 na de ovulatie 734 en 2 dagen later 1783. Dat gezegd hebbende: HCG’s kunnen enorm verschillen. In ieder geval goed dat je in de gaten wordt gehouden. Onzekerheid is killing.

Hier alles goed. Had mijn beste (en zwangere) vriendin uit NL op bezoek. Zij heeft ook endo, Windmolen. Dat had je goed onthouden. Maar IVF heeft haar nu een dochter en een nieuwe zwangerschap opgeleverd. Werken is ok - niet het meest boeiende werk (werk voor een Amsterdams Zuidas kantoor, maar dan in London) maar het is werk en redelijk stress-vrij. En SA is helemaal in haar element. Ze wil ballerina worden heeft ze bedacht, dus iedere avond zet ik de muziek van het Zwanenmeer op en geeft ze een voorstelling in de keuken ha-ha.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, wat grappig dat je dat schrijft! Ik weet nog zo goed met mijn dochter (de oudste) dat ik het zo bijzonder vond om de beweging te voelen en tegelijkertijd te zien op het echo scherm. Maakte het zo extra duidelijk dat er echt een mensje in mijn buik zat. Tot die tijd was óf de beweging of de echo's ervoor zo surrealistisch.

Wat een heerlijk nieuws dat alles goed was zeg. Ben zo blij voor je nog steeds! :heart: Leuk he dat ze reageren op de buitenwereld. Bij mijn dochter toen ook bij ballet geweest met muziek, werd ze ook hyper van :) Geniet (maar dat doe je wel) van deze bijzondere tijd. Een baby in je buik is zo magisch :flirting: , dat getrappel. Straks als hij groter wordt, wordt de beweging alleen maar mooier. Dan draaien ze echt onder je handen, zo mooi :love:

Ennuh qua liedjes, ze reageerde niet echt op de muziek die ik draaide tijdens de zwangerschap. Maar wel op het old fashion "berend botje" :P mijn zoontje moet er niets van hebben, gaat met zingen alleen maar meer uit zijn plaat, dochter werd altijd rustig van dat liedje zingen. Ze hebben zo allemaal hun gebruiksaanwijzing ;-D
Verder gaat alles goed. Ze doen het allebei super. Dochter (3) gaat volop naar de peuterspeelzaal en zoontje (1,5) is volop aan het ontdekken. Ze zijn samen ook echt leuk, stoeien, knuffelen en spelen, echt te schattig!
Alle reacties Link kopieren
Baggal wat ontzettend schattig van SA! Tip: Angelina Ballerina (tekenfilm en ze hebben er ook boeken van zie ik). Dochter is daar ook weg van, en inmiddels ook van roze en prinsessen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Vandaag een echo gehad en alweer een bloedtest.
Op de echo was het vruchtje duidelijk te zien, in zijn zak, middenin de baarmoeder. Hij zit dus wel degelijk op zijn plaats !! Niks buitenbaarmoederlijke zwangerschap, alle stress vloeide zo van me af. EUFORIE natuurlijk !!
De gynae was echter sceptisch en hamerde erop dat hij weinig geloof had in een goede afloop. Hij vertelde me te verwachten dat mijn HSG waarden zouden dalende zijn.
Daarnet telefoon gekregen, en mijn waarden zijn doorgestegen naar 2280. Een verdubbeling dus sinds eergisteren! Vrijdag moet ik terug voor echo en bloedafname en zou er een hartje moeten te zien zijn. Ik ben vandaag exact 6 weken ver, maar ze gaan er dus hoe langer hoe meer vanuit dat de embryo zich later heeft ingenesteld ...

Nu weet ik helemaal niet meer waar mijn hoofd staat !! Mag ik toch terug wat hoop hebben? Vanaf wanneer hoorden jullie dat hartje kloppen?
Alle reacties Link kopieren
Ff snel: ik vind het voor nu goed nieuws, Narkomeid! Ik zou zeker wat hoop houden, maar tegelijkertijd wel voorzichtig en nuchter blijven. Ik ken verhalen waar het goed gekomen is met lage HCG waarden, maar helaas ook verhalen waar het toch een teken bleek dat er iets niet goed was. Maar iig is het geen bbz en dat is sowieso al heel fijn. Want dan moest je ofwel een MTX spuit en mag je daarna 3-6 maanden niet zwanger raken, ofwel je moest een operatie en dat wil je ook echt niet. Ik ga duimen dat het idd een late innesteling was.
Bij mij was bij 5 weken en 3 dagen een vruchtzakje met dooier te zien. Mijn hcg lag toen bij 5237. Een hartje zagen we met 6 weken en 4 dagen (maar weet natuurlijk niet wanneer-ie precies is begonnen te kloppen). Hcg van toen weet ik niet. Ik zou bij jouw hcg-waardes niet durven zeggen dat er een hartje te zien zou moeten zijn op vrijdag, zelfs al blijven ze mooi dubbelen. Volgens deze website https://www.wantbaby.info/calculators/beta-hcg-levels/ zou je hcg boven de 17000 moeten zijn om een hartje te zien op de echo. Dus mocht er vrijdag idd nog geen hartje te zien zijn, zou ik de hoop nog niet helemaal opgeven, zolang je hcg maar wel weer mooi verdubbeld is.
Sterkte met afwachten weer! Moeilijk om rustig eronder blijven, denk ik! Oh en dat verschil in beleving tussen je man en jou is herkenbaar bij mij. Mijn man was ook altijd veel optimistischer dan ik en dat vond ik vreselijk lastig. Hij vond het dan weer lastig dat ik altijd negatief was. Heb geen tips daarvoor, we moesten elkaar daar gewoon de ruimte in geven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid: Ik had mijn eerste succesvolle echo met 7 weken (was eerder ook zwanger geweest maar bleek alleen een vruchtzak op de echo). En het vruchtje -dat inmiddels mijn dochter is- werd toen op 6 weken en 6 dagen gemeten en had een kloppend hartje. Ik snap dat je een slag om de arm houdt, maar ik vind het echt niet zo slecht klinken bij jou en duim nog even door.

Lilly: inmiddels even een Angelina Ballerina DVD en boek besteld. Benieuwd hoe SA dat vindt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid, wat een super goed nieuws voor nu. Ik snap dat het spannend blijft, maar er is een gevuld vruchtzakje en geen bbz, dat is echt top. Ik had een kloppend hartje bij mijn dochter bij 6w3d, terwijl dat bij 6w niet zo was. Had toen een extra echo vanwege bloedverlies na de eerste echo. En deze zwangerschap bij 6w, ook een extra echo door bloedverlies, ik had toen al een echo ingepland en de verloskundige wou graag de echo na 6w5d, omdat er dan heel vaak een kloppend hartje te zien is om te zorgen dat ik niet onnodig ongerust zou worden. Ik blijf ook duimen voor je!

Baggal, fijn dat je weinig stress hebt van je werk. Zijn de werktijden ook wat fijner als bij je vorige klus? En super schattig van SA. Genieten toch die optredens. :love:

Lily, wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat met je kinderen en dat ze zo lief zijn samen.

Redcurls, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Zo, ff tijd om ook op de rest te reageren :).

HD, oh wat een grappig idee met die borden! En hilarisch dat ze het dan allebei gewoon niet zagen, haha.

Baggal, oh ok, da's goed om te lezen, dat SA alsnog niet een reuzenbaby is geworden, haha. Ben zelf ook nogal klein, dus maak me dan ook meteen zorgen over hoe-ie er dan uit moet en hoe groot m'n buik dan wel niet zal worden ;-D. Ach nou ja, uiteindelijk wil ik vooral dat-ie gezond wordt. Wat betreft namen, het gaat de goede kant op, denk ik. We hebben iig twee goede opties, dus naamloos hoeft-ie niet te blijven ;-D. Ik blijf nog wat verder kijken, maar ik zie online toch veel van dezelfde namen. Hebben jullie zo'n boek gebruikt? Vraag me af of daar nog wat andere input instaat. Wat schattig dat SA ballerina wil worden!! Gaat ze dan ook op ballet? Superleuk, die voorstellingen in de keuken, echt genieten lijkt mij!

Lilly, ik heb nu idd ook meer een beeld van wat-ie aan het doen is als-ie me schopt. Hij schopt me vaak precies in het midden van m'n buik, bij m'n navel. Ik zie nu voor me dat-ie dan weer opgekruld ligt, met z'n ene voet in z'n mond en de andere dan lekker afzetten tegen m'n buik :heart:. Af en toe denk ik ook dat ik hem voel draaien ofzo, dat voelt anders, maar is nog niet van buiten te voelen. En laatst had-ie volgens mij de hik, toen voelde ik een groter gedeelte van m'n buik bewegen, op een regelmatig tempo. Zo grappig allemaal. Ja, ben daar echt van aan het genieten! Oh en met die liedjes, ik ben benieuwd hoe dat hier gaat zijn dan. Desnoods stof ik de ouderwetse kinderliedjes ook weer af, haha. Ik heb nog een liedjesboek van toen ik klein was, dan haal ik die weer van stal. Ik zing ook eigenlijk zoveel de hele dag (voordeel van thuis werken, haha), dat ik me afvraag of-ie de liedjes die ik 'voor hem' zing er wel uithaal :P. Wat leuk verder om te lezen dat die twee van jou zo lekker samen spelen, lijkt me ook echt genieten om daar naar te kijken!
Alle reacties Link kopieren
Windmolen wat een leuke update, ik zie echt zon mini baby met voet in zn mondje voor me, wat lief!

Narkomeid jeetje wat een spannende tijd voor je, hopelijk heb je snel goed nieuws, voor nu ziet het er wel veelbelovend uit.

Ik heb vandaag van collega mn eerste baby pakje inclusief slofjes cadeau gehad, wat speciaal is dat zeg. Idee dat daar over 7 maanden zon klein mini mensje in ligt is nog heel onwerkelijk. Morgen 8 weken. Volgende week donderdag weer echo.
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor Windmolen: gefeliciteerd met jullie goede 20 weken echo!! Zo fijn!! Heerlijk om te lezen dat je er ook goed van kunt genieten. Al zal er altijd een stukje onzekerheid blijven.

Ik wil graag binnenkort reageren op iedereen maar ik weet nog even niet wanneer ;). Beetje lastig soms om tijd te vinden...
Alle reacties Link kopieren
Boulu, hopelijk gaat alles relatief goed met je. Denk aan jullie :hug:

HD, ohh wat ontzettend fijn om te lezen dat het weer een stuk beter met je gaat!

Redcurls, wat den heerlijk nieuws! Bijzonder he, de eerste keer dat je het hartje hoort kloppen. Fijn ook dat je volgende week weer een echo hebt, geeft toch iedere keer een beetje meer zekerheid in het begin.

Windmolen, wat bijzonder dat je man hem ook heeft kunnen voelen! Hier is het echt nog alleen aan de binnenkant. Begint nu wel steeds wat duidelijker te worden en ook vaker op vaste momenten. Echt trouwens een super mooi liedje van Claudia de Breij. Vond het ook zo mooi dat ik het nu iedere dag even aan mijn meisje laat horen :heart: . Moest trouwens weer erg lachen om je berichtje naar Baggel en de angst voor een reuzenbaby :-D . Hier hetzelfde maar vooral omdat mijn vriend bijna 2 meter is en ik 1.80. Zag daarnaast met kerst mijn eigen babyfoto’s en was echt een sumoworstelaartje van 4920 gram (en 3 weken te vroeg geboren). Was bij de laatste echo dus blij om te zien dat alles gemiddeld was en dat alleen de beenlengte voor liep. Lang is niet erg, chubby zie ik toch wat meer tegenop :biggrin: .

Narkomeid, wat fijn dat je een goede echo had woensdag! Ik duim vandaag heel hard voor je! Hoop heel hard op een hartje maar als het allemaal wat later is kan ik me voorstellen dat het hartje vandaag misschien nog niet klopt (maar volgende week wel)... Hier hadden we bij 6.3 een hartje dat net begonnen was met kloppen.

Baggal, ik weet het. Het ziet er allemaal zo goed uit en blijf mezelf dat ook vertellen. Alleen wil ik zelf niet altijd naar mezelf luisteren ;-) .

Maar hier in ieder ook een prachtige 20 weken echo gehad afgelopen zaterdag! Alles zag er helemaal perfect uit en het was heerlijk haar weer te zien. Verder dus lekker aan het genieten van een weekje Dubai en heerlijk aan het rond hobbelen hier met mijn al best wel hele dikke buik. Ben wel heel benieuwd waar het heen gaan met al die kilo’s want ondanks dat het echt mijn buik is en de rest hetzelfde zitten er toch al flink wat kilo’s aan. Maar ach, ga me daar ook niet al te druk om maken. Eet namelijk normaal dus veel is er toch niet aan te doen. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
@AV1992: Hoe is het met jou? Heb je de uitslag van de NIPT al binnen? Hopelijk voel je je snel beter!

@Redcurls: Jeetje, wat een rollercoaster was het voor jou afgelopen weken!! Wat een onzekerheid. Lijkt me zo naar. Goed dat je een paar keer een extra echo hebt gehad en vooral ontzettend fijn dat het er allemaal goed uit ziet nu!
Hoe was het vertellen aan je schoonzus en man?

@HD: Hoe gaat het? Lukt het een beetje om te herstellen? Lijkt me ook lastiger in combinatie met je dochter. Hopelijk gaan er nu geen gekke dingen meer gebeuren...


@Nakommeid: Welkom hier! Wat fijn dat het er deze week beter uit zag!! Dat lijkt me heel positief! Kan me voorstellen dat je zorgen had hoor. Het IVF/ICSI traject maakt alles sowieso niet meer onbezorgd. Ik hoop dat je een goede zwangerschap mag hebben.

@Baggal: Ik zag dat SA deze week 3 jaar geleden is teruggeplaatst!! Wat onzettend bijzonder he! En wat een geluk ervaar je nu.
Haha leuk van dat uittesten ook, of nou ja, leuk, mijn zoontje doet het ook al en soms ook wel vermoeiend hoor. Ik zei laatst tegen mijn man: 'moet ik nou weer boos worden/nee zeggen nu hij gooit met het speelgoed terwijl hij ervoor net heel netjes niet aan de open haard is gekomen?'. Haha ik heb ook geen zin om continu overal nee op te zeggen.

@Windmolen: Heerlijk om jouw updates te lezen!! Heel fijn he die bewegingen zo bijzonder nu je vriend het ook heeft gevoeld!
Wat leuk dat je zo bewust met die liedjes bezig bent, ik ga ze eens opzoeken. Voor mijn zoontje zou ik ook meer met kindermuziek moeten doen vind ik.

@Puk: Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo!! En lekker, een vakantie in Dubai :).
Hier ben ik bij de zwangerschap van mijn zoontje in totaal 11 kg aangekomen, maar de laatste maand vooral heel erg. Nu denk ik wel at wat meer dan toen, ik denk zo'n 6 kg en ben nu 26 weken. Maar volgens mij wisselt het heel erg per vrouw, als je gewoon normaal eet is er niks aan de hand. En ik ook niet altijd normaal hoor, snoep soms wat teveel vind ik haha.

Hier gaat het wel goed, ondanks alles natuurlijk. Ik voel haar regelmatig en dat is heel fijn :). M'n buik groeit ook echt goed. Dinsdag hebben we weer een echo en dat vinden we wel heel spannend, hopelijk is de lever ofzo ook niet nog naar boven geschoven... of nog meer darmen ofzo. Ze gaan opnieuw een berekening doen van haar overlevingskansen.
Verder niet echt bezig met voorbereidingen, ik denk dat we niet echt een kamertje maken (ze zou ook in de kamer komen van ons zoontje) en kleertjes ook niet/nauwelijks kopen want die kan ze nog niet aan. De naam hebben we wel al een tijdje.
Ik krijg wel iets meer klachten: m'n bekken tijdens het omdraaien in bed en obstipatie :-? . Stom! Maar goed, hoort erbij, heb het er wel voor over ;).
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Vandaag opnieuw bij de gynae geweest ... Het loopt toch niet lekker !
De evolutie is te miniem en de grootte van het embryo loopt 1 week achter. Op 6 weken zwangerschap, is 1 week achterstand natuurlijk enorm !
De gynae zag ook wat voortekenen van eventuele bloedingen, dus ze vreest dat mijn lichaam een miskraam aan het voorbereiden is voor dit weekend. Ze wil de hoop niet opgeven, maar hield me voor realistisch te zijn en te laten gebeuren wat diende te gebeuren. Als ik begin te bloeden, dan dien ik de medicatie te stoppen en ze verbood me pijn te lijden. Ik moet pijnstillers nemen als de miskraam te erg is. Ze wilde ook positief zijn door te zeggen dat we - dankzij het feit dat het geen BBZ is - ook dadelijk opnieuw kunnen beginnen als mijn lichaam van zichzelf terug ovuleert. Ik besef dat ze de conversatie luchtig wilde houden en positieve vooruitzichten wilde geven, maar de boodschap kwam zwaar aan.

Ik voel me triestig ... En leeg (ook al ben ik dat niet) ... Tranen in mijn ogen nu ik dit type. Vooral voor mijn ventje vind ik het erg; Wat leefde hij op een roze wolk ! Ik gun mezelf een avondje verdriet .. Vanaf morgen zien we alles beter !

Fijn weekend aan iedereen en aan al degenen die zwanger zijn: geniet ervan !
Alle reacties Link kopieren
Ff snel reageren, want ik heb een druk weekend voor de boeg.

Narkomeid, pfff, wat een rollercoaster... En wat verdrietig dat het er toch niet goed uitziet... Ik blijf op de achtergrond nog ff doorduimen voor een wonder, maar het klinkt idd niet erg goed alles bij elkaar. Veel sterkte!! En ja, het is fijn dat het geen bbz is, maar ik snap ook wel dat dat voor jou nu wel hele schrale troost is, want je had natuurlijk het liefste gehad dat het nu gewoon een goede zwangerschap was. En nu moet je alsnog opnieuw beginnen :(. Gun jezelf idd maar een avond verdriet. En ook langer als het nodig is. En mocht de miskraam dit weekend idd op gang komen, hopelijk valt het mee. Sterkte!!

Boulu, fijn je te lezen! Mooi dat je haar zo goed voelt en dat je buik goed groeit. Maar wat confronterend te lezen dat je dus geen kleertjes koopt of hoeft te kopen. Had ik niet bij stil gestaan dat ze die niet aankan in het begin... Ga keihard voor jullie duimen dinsdag, hopelijk komt er een zo gunstig mogelijke uitslag uit!

Puk, wat fijn, jij ook een goede 20-weken echo!! En geniet lekker van je weekje weg! Lekker warm en zonnig daar, zeker? Hier vind ik ook dat ik al best een grote buik heb. Er zitten nu 6-6.5 kilo aan (dus hetzelfde als bij Boulu, alleen ben ik nog maar 21 weken :$). Nu heb ik wel wat dagen gehad waar ik meer heb gegeten dan normaal, met alle feestdagen enzo. Ach ja, we zien het wel, waar het schip strandt, haha.
Alle reacties Link kopieren
Boulu, wat moet het toch zwaar zijn voor jullie. Je klinkt zo sterk maar het breekt mijn hart om te lezen over al die ontzettend moeilijke momenten die jullie iedere keer doormoeten. En dat de simpelste dingen zoals kleertjes uitzoeken al gewoon niet vanzelfsprekend is. Fijn dat je zo kan genieten van haar bewegingen. Lijkt me ook wel wat geruststelling geven al zal dat misschien niets zeggen over haar kansen. Ik ga zo knetterhard duimen voor een goed beeld dinsdag! En hopelijk worden je lichamelijke klachten niet erger.

Narkomeid, wat verdrietig! Dat heen en weer tussen hoop en vrees is zo naar en dat een positieve test je niet die zwangerschap en baby geeft is gewoon bagger. Is het bloeden al begonnen? Ik blijf nog even hopen dat het er na het weekend toch heel anders uit ziet. Maar ik kan me voorstellen dat je die hoop zelf niet meer hebt of wilt hebben en toch al zoekt naar het verwerken samen met je vriend :hug: .

Windmolen, het is heerlijk hier :sun: . Tussen de 23 en 27 graden; dus ook niet te warm. Heerlijk aan het genieten van de stad, het zwembad en lekker eten. Vriendin die ik 10 jaar geleden heb leren kennen toen ik in Hong Kong studeerde woont hier dus heel leuk om haar weer te zien. Enige mindere moment was dat ik gisteren over een stoeprand viel en languit op de grond belandde. Natuurlijk ook gedeeltelijk op mijn buik. Fijn ook dat dan die hormonen goed hun werk doen; arme mannetjes die deze hulpeloze huilende vrouw van de grond plukten :facepalm: . Maar gelukkig heb ik haar gisteren redelijk veel gevoeld dus de paniek is weer gezakt.

Hier trouwens ook ergens tussen de 6 en 7 kilo aangekomen. Vond het al best veel dus en nu eet ik zeker niet alleen maar heel gezond maar toch ook niet echt veel meer of anders dan ervoor. Maarja, we zien inderdaad wel waar we uitkomen :-D .
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Geen enkele bloeding te zien totnogtoe en dat voelt alleen maar vreselijk.
Ergens hopen we op een wonder - zoals iedereen wel zou doen, zeker? - maar ik moet echt realistisch blijven.
Gisteren telefoon gekregen van het ziekenhuis, ik moet alle medicatie stoppen. Als er geen bloeding op gang komt, dan moet ik medicatie nemen volgende week.

De aanvaarding begint te komen, maar ergens, blijft er toch een sprankeltje hoop. Die zal verdwijnen, wanneer de miskraam erdoor komt, vrees ik ...

Bedankt voor jullie lieve woorden. Doen deugd !
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid, wat ontzettend verdrietig. Ik snap dat je blijft hopen op een wonder. Heeft het ziekenhuis het gehad over een missed abortion? Of bedoelen ze niet de medicatie om de miskraam op te wekken? (Helaas heb ik daar ervaring mee, dus als dat het is kan ik je daar wel wat (redelijk positieve) info over geven als het zover zou komen.) Voor alsnog duim ik mee voor een wonder.

Boulu, wat klink je toch sterk. Heel knap hoe je hiermee omgaat. Ik had ook niet bedacht dat je idd ook geen kleertjes kan gaan kopen omdat ze die niet kan dragen in het begin en je niet weet met welke maat ze wel kleertjes aan zal kunnen hebben. Idd de meest vanzelfsprekende dingen zijn ineens anders nu. Ik ga ontzettend voor je duimen dinsdag en hoop weer op goed nieuws (naar omstandigheden).

Redcurls, leuk dat je al een pakje gekregen hebt. Super lief van je collega.

Puk, zo fijn een goede 20 weken echo! Wat super schrikken dat je op je buik gevallen bent. Gelukkig zit de baby goed beschermd, maar ik snap dat je je wel even zorgen hebt gemaakt. Fijn dat je haar veel hebt gevoeld, dat stelt dan wel weer gerust.

Windmolen, wat super schattig dat je laatst al een hikje hebt gevoeld. Ik heb dat in deze (en de vorige) zwangerschap nog nooit gevoeld. Lijkt me heel bijzonder.

Ik heb geen idee wat ik aangekomen ben inmiddels, ik ga me morgen maar weer eens wegen. Ik ben bang dat het wat tegen gaat vallen.
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid, hoe is het nu? Ja, ik denk dat iedereen wel een sprankje hoop zou houden, totdat het echt duidelijk is. Het kan natuurlijk wel zijn dat de medicatie de bloeding tegenhoudt. Wanneer heb je weer controle in het ziekenhuis? Veel sterkte hoor!

HD, niet op de weegschaal gaan staan voor ons hoor, als je dat liever niet doet, haha. Maar wordt jij bij de gyn niet gewogen? Ik moet altijd direct op de weegschaal gaan staan daar, met kleren en alles aan. Dan valt m'n gewicht thuis altijd weer wat mee ;-D. Ik weet niet zeker of het de hik was hoor, wat ik voelde, maar ik stelde me dat zo voor, omdat het zo regelmatig was en het voelde alsof z'n hele lijfje bewoog. Heb de hik ook al twee keer op de echo gezien, zo grappig. Deze week lijkt-ie anders te liggen ofzo, hij is nu niet van buiten te voelen, maar voel hem gelukkig van binnen nog wel regelmatig (alleen niet zo sterk dus).

Puk, oh wat rot dat je gevallen bent en deels op je buik! Gelukkig dat ze nog lekker goed te voelen was, da's echt zo geruststellend hè? Hopelijk heb je verder geen last meer gehad van je val en ben je nog lekker aan het genieten van je weekje weg. Klinkt iig heerlijk van wat je beschrijft. Grappig dat we gelijk op lopen qua gewicht. Tja, het is iets bovengemiddeld geloof ik, maar volgens mij kan het ook maar zo dat wij dan later weer minder hard aankomen en dat het aan het eind dan weer gelijk trekt. Ach ja, en anders is het maar zo idd. Zeker als je niet meer eet dan normaal, valt er echt weinig aan te doen natuurlijk.

Redcurls, hoe gaat-ie bij jou? Wanneer heb jij je echo deze week? Wat lief dat je al wat kleertjes cadeau gekregen hebt! En idd, heel onwerkelijk dat daar straks zo'n klein hummeltje in gaat steken, haha.

Hier ff een vraagje: ik heb een best druk weekend achter de rug, ook fysiek best veel gedaan. Eerder kon ik eigenlijk alles gewoon doen, zonder problemen, maar nu kreeg ik ineens zaterdag en zondag last van wat lichte menstruatiekrampen. Niet heel pijnlijk, maar voelde ook niet goed. Met rust ging het wel weer over. Is dat normaal of moet ik me daar zorgen over maken? Volgens mij waren het geen harde buiken ofzo. Vandaag doe ik het maar ff heel rustig aan en heb ook tot nu toe geen last gehad. Ben ook snipverkouden geworden dit weekend, dus mss speelt dat ook mee? Zoals gezegd voel ik de baby wel regelmatig lekker bewegen, al zijn de bewegingen wat gedempter dan eerder (maar denk dat-ie gewoon anders ligt ofzo).
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, ik denk dat de kans groot is dat het wel iets van een harde buik was oid was. Omdat we nog niet zover zijn is die (bij mij iig) niet keihard, maar voelde je dat het iets harder was bij je baarmoeder? Of echt helemaal niets? Ik heb heel soms ook een harde buik, dan voelt het even iets steviger rond mijn baarmoeder en soms een beetje krampig. Dat is heel normaal en niks om je zorgen over te maken, behalve als je het heel vaak hebt, dan moet je je verloskundige bellen. Of het nu wel of geen harde buik was, het klinkt wel als een logisch gevolg van te druk zijn. Je lichaam geeft gewoon even aan dat je rust moet nemen, en zo te lezen werkte dat ook meteen. Dat je het vandaag lekker rustig aan gaat doen is dus heel slim.

Ik moet me soms wegen bij de gynaecoloog, de laatste keer niet, maar ik moet woensdag weer, dus ik neem aan dat ik dan wel weer gewogen wordt. Maar mijn nieuwsgierigheid heeft gewonnen en ik heb dus even thuis gewogen, hier +4,5 kilo, dat valt me heel erg mee. Ik dacht dat het +7,5 ofzo zou zijn, ook omdat m'n buik echt dik aan het worden is. Vandaag precies 24 weken, echt een mijlpaal omdat de baby nu levensvatbaar is als hij geboren zou worden. Hoewel ik natuurlijk hoop (en verwacht) dat hij nog lekker 15 weken blijft zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven