Zwanger maar bloedverlies

19-07-2019 09:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik weet dat niemand hier iets met zekerheid over kan zeggen maar ben benieuwd of jullie hier ervaring oid mee hebben.

Gisteren/vandaag zou ik ongesteld moeten worden. Vanaf maandag al licht bloedverlies. Bij lange na niet wat ik normaal heb tijdens mijn menstruatie maat toch wel zoveel dat maandverband echt nodig is. Geen stolsels.
Omdat we vanavond op vakantie gaan en ik deze menstruatie heel vreemd vind toch maar een test gedaan vanmorgen. Deze geeft licht positief aan. Wat moet ik hier van denken? Begin van een miskraam of innstelingsbloed. Want ik heb geen idee maar hoe 'snel' komt een miskraam op gang? Het is nu dus 5 dagen wat bloedverlies. Ene dag meer dan de andere, iig geen stijgende lijn.

December 2019:

Ondertussen een half jaar verder. Verschillende keren op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden een positieve test maar dan steeds dezelfde dag of een dag later toch weer ongesteld.
Zo ook nu weer. Maandag en dinsdag positief getest en vanaf gisteren weer licht bloed verlies.
Wat zou dit toch kunnen zijn? Heb ik standaard een licht per percentage hcg in mn urine? ( ik roep maar iets hoor). Testen verschillen steeds qua merk..
Word en beetje moedeloos van. Elke keer na een positieve test heb ik toch een beetje hoop. Weet dat een half jaar bezig zijn ook nog niet lang hoor..
noalien wijzigde dit bericht op 25-12-2019 19:52
29.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lastig.. Je kunt de komende dagen door blijven testen of de 2de lijn donkerder wordt ja of nee.. Dan volg je het verloop.. Bloedverlies komt namelijk vaak voor bij prille zwangerschappen..

Maar overleg anders even met je huisarts?

Omdat je vanavond op vakantie gaat; mocht het bloedverlies aanhouden in deze mate en je testen steeds donkerder worden (icm buikpijn) dan zou ik asap een afspraak bij een vk of arts laten maken.

Als je bloedverlies toeneemt/doorzet en je testen lichter worden.. Dan is het helaas geen goed nieuws qua zwangerschap maar ruimt je lichaam het zelf op..

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kan zijn dat je ongesteld wordt (aangezien je gister of vandaag ongesteld zou moeten worden) kan ook zijn dat het goed gaat.
Je kunt niet anders dan afwachten en met een paar dagen weer eens opnieuw testen.

Zou niet weten waarom je hierover contact met de HA zou moeten hebben zoals door Enigme voorstelt?
Alle reacties Link kopieren
Lastig te zeggen. Wel heb ik dit ook gehad bij beide jongens. Bij de jongste moest ik op maandag ongesteld worden, en begon het lichte bloedverlies de vrijdag ervoor. Het was vooral bruin/roze. Heeft ongeveer een week geduurd. Het hoeft dus niet altijd iets te betekenen. Ik wens je een fijne vakantie.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
19-07-2019 10:01
Kan zijn dat je ongesteld wordt (aangezien je gister of vandaag ongesteld zou moeten worden) kan ook zijn dat het goed gaat.
Je kunt niet anders dan afwachten en met een paar dagen weer eens opnieuw testen.

Zou niet weten waarom je hierover contact met de HA zou moeten hebben zoals door Enigme voorstelt?
Ik denk dat Enigme een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in het achterhoofd houdt. Dat gaat vaak gepaard met een licht positieve test die langzaam oploopt en met bloedverlies.
Alle reacties Link kopieren
Hoe snel?

Ik heb ooit een vermoeden van een miskraam gehad omdat ik toch redelijk laat ongesteld werd (zo’n 2 a 3 weken) en dat ook nog behoorlijk heftig.

Ik zit as we speak nu 2 weken te wachten tot er iets gebeurt, zit een miskraam af te wachten nu, en op vagige onderbuikpijn gebeurt er nog niks.

En je kunt volgend mij best de huisarts of een verloskundige bellen om te vragen wat je moet doen en die kunnen je dan vast vertellen wat je moet doen, en een van de opties is gewoon op vakantie gaan en wel zien.
Alle reacties Link kopieren
xLau schreef:
19-07-2019 10:17
Ik denk dat Enigme een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in het achterhoofd houdt. Dat gaat vaak gepaard met een licht positieve test die langzaam oploopt en met bloedverlies.
Dat is in dit geval al wel heel ver gezocht (kans op een bbz is 1 op 100).
TO zou anders vandaag of gisteren ongesteld moeten worden. Logisch dus dat een test nog erg licht is. En zowel met een innesteling als een aankomende menstruatie/miskraam zijn buikkrampen niet abnormaal.
Alle reacties Link kopieren
We gaan het gewoon afwachten! Heb net een test in de tas gegooid, die ga ik zondag doen, eens zien of het streepje duidelijker word. En op vakantie gaan we sws wel! En ik ga er ergens maar vanuit dat ik zwanger, in de zin van dat ik geen alcohol ect neem.
Buik krampen heb ik verder niet, alleen licht verlies, wat ik na vanmorgen niet meer heb gehad.

Bedankt voor het meedenken!
Als je het mij vraagt kan dit echt nog alle kanten op. Destijds dacht ik ook ongesteld te worden, echte menstruatiekramp, beginnend bloedverlies. Dit stopte echter een paar uur later en vervolgens had ik een lichte positieve test. Het resultaat zit nu lekker met een vriendinnetje te spelen :-)

Tegelijk lijkt mij vijf dagen bloedverlies wel veel voor een innestelingsbloeding, probeer er dus voorzichtig rekening mee te houden dat het inderdaad niet goed is.

Fijne vakantie, hopelijk lukt het je om het een beetje van je af te zetten!
Alle reacties Link kopieren
Zolang het niet helderrood is en je geen krampen hebt kan het nog alle kanten op
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ze op vakantie gaat moet je goed voorbereid zijn. Wat te doen bij welke klachten. Zeker als je naar het buitenland gaat. En ik zie ze helaas regelmatig die buitenbaarmoederlijke zwangerschappen (op m'n werk). Daar moet je bij afwijkend bloedverlies en een positieve test altijd op verdacht zijn. Ook al is het nu nog pril.. De kans is klein maar hij is er.
Alle reacties Link kopieren
Op m'n werk zie ik het helaas regelmatig.. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Als je naar het buitenland vertrekt moet je goede instructies hebben wanneer wat te doen met afwijkend bloedverlies en een positieve test.

Het is nu een prille zwangerschap en het kan idd nog alle kanten op. En ja de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is klein, maar de kans is er.
Alle reacties Link kopieren
Om het topic af te sluiten. Een dag later flink ongesteld geworden. Bloedverlies was dus toch een voor teken van de menstruatie en ik was niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
December 2019:

Ondertussen een half jaar verder. Verschillende keren op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden een positieve test maar dan steeds dezelfde dag of een dag later toch weer ongesteld.
Zo ook nu weer. Maandag en dinsdag positief getest en vanaf gisteren weer licht bloed verlies.
Wat zou dit toch kunnen zijn? Heb ik standaard een licht per percentage hcg in mn urine? ( ik roep maar iets hoor). Testen verschillen steeds qua merk..
Word en beetje moedeloos van. Elke keer na een positieve test heb ik toch een beetje hoop. Weet dat een half jaar bezig zijn ook nog niet lang hoor..
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit al eens voorgelegd aan een Ha? Vind dit toch wel de moeite waard om eens met de huisarts, gynaecoloog en iemand met meer expertise te vragen...
en niet gelijk de eerste dag testen
week wachten ook een optie ?
Alle reacties Link kopieren
Chrys dan zou ze niet weten dat ze vaker een positieve test heeft en daarna meteen ongesteld wordt. Lijkt me toch redelijk relevant dat daarmee naar de huisarts gegaan wordt. Zou kunnen duiden op elke keer een fout in de innesteling & daar kun je mee geholpen worden.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt bekend, afgelopen jaar 3x gehad voordat ik blijvend zwanger was. Naar de HA om alle standaard testen te doen....en meteen door verwijzing naar fertiliteit.

Stuur mij even pb, dan kan ik aangeven waarop je moet laten testen. In mijn geval was het B12-tekort maar kan zoveel meer zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven