Zwanger maart 2019

21-02-2019 18:42 553 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom!

Voor iedereen die zwanger probeert te raken.

Positief getest: :yes:
sneeuwball, Lotus87, vanzee, Ann65

NOD: :rolling:
Loozey: 12 april
Liefdesbaby: 15 april
IzzyG: 24 april
Preggy90: 30 april
Julie-87 ??
Ccmds ??

Onregelmatig :sherlock: :
@-Foody-

Liefs!
anoniem_382878 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 11:48
78.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi, leuk ik praat mee:)
Wij gaan er vanaf nu weer voor. Heb 3 kindjes in de leeftijden 2,4 en 5 jaar.
We slaan volgende maand wel over, aangezien we al 2 december kindjes hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik schrijf ook graag mee :). Wij hebben een zoon van bijna 5 jaar alweer en willen nu voor een tweede kindje gaan. Ik had een mirena spiraal sinds 2014 en die is er pas uit gegaan. 3 dagen daarna kreeg ik mijn menstruatie en ben nu eigenlijk benieuwd hoe mijn cyclus gaat worden zodat we een beetje inzicht hebben op de vruchtbare dagen. Wij zijn dus nog niet echt begonnen.
anoniem_364800 wijzigde dit bericht op 31-03-2019 23:13
1.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik volg al een tijdje andere topics, maar de vrouwen lijken elkaar daar al zo goed te kennen.
Merk nu toch wel behoefte te hebben om het van mij af te typen.
Ben in juli gestopt met de pil. Gelijk een mooie cyclus van 28/29 dagen op 1 cyclus na van 36 dagen.
Deze rondje echt het gevoel zwanger te zijn, verschrikkelijk gevoelige borsten en volgens man zagen ze er ook anders uit. Afgelopen maandag nod en gelijk een testje gedaan (had me voorgenomen om niet zo vroeg te testen maar kon het niet laten hihi ) maar hartstikke wit helaas en vannacht ongi geworden dus op naar ronde 9.
Ik schrijf ook graag mee. Gestart in een ander topic maar daar was al zo veel geschreven, leuk om hier te starten.

Wij gaan voor een 2e kindje!
En zit nog in de 1e ronde.

Bij ons 1e kindje duurde het ook een paar rondes, ga daar nu wel weer van uit eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk meerdere die hier mee schrijven:)

Lila93: is dit jullie eerste kindje?

Sneeuwball, het hoeft niks te zeggen. Wij hebben er bij de oudste bijna 1.5 jaar over gedaan. Van de 2e was ik 3 maanden na de bevalling ongepland zwanger en van de 3e in 1 ronde zwanger.
Hoe oud is jouw kindje?
Dat is inderdaad wel verschillend ann65! We gaan het wel zien.

Ik zie er wel een beetje tegenop om zwanger te zijn, dat vond ik niet zo leuk. Was erg moe. Maar ze zeggen ook dat zwangerschappen heel wisselend zijn, dus daar hoop ik dan maar op!

Mijn kindje is bijna 2,5. Komt uit begin oktober 2016 en is een heerlijk ventje.

Ik ben trouwens 28 en mijn vriend bijna 29.
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk! Onze jongste is van eind september 2016. Dus even oud:)
Ik vind zwanger zijn ook geen feest. Die vermoeidheid vind ik slopend en ik had ook wel last van m'n bekken. Maarja, gelukkig gaat dat over.
Alle reacties Link kopieren
@ann65
Ja dit is ons eerste kindje!!!
Super spannend en geen idee wat ik moet voelen.

Maar volgens mij blijft dat voor elke zwangerschap spannend 😅😅
Alle reacties Link kopieren
Super spannend allemaal dames!

Onze eerste was ongepland en kwamen er ook halverwege de zwangerschap pas achter dat ik in verwachting was!! Dus de eerste symptomen had ik toen gemist. Nu merk ik dat ik er toch echt mee bezig ben (met zwanger worden) en ben bang dat het alleen maar tegen mij zal werken..
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben jij Foodie?
Tja er mee bezig zijn...zodra je bewust voor een zwangerschap gaat lukt het bijna niet om er niet mee bezig te zijn denk ik.

Ik wist de 2e en 3e keer wel zeker dat ik zwanger was, al voor ik de test deed. Herkende toen toch de symptomen
Alle reacties Link kopieren
Als ik mee mag schrijven graag.
In januari een missed misscarriage gehad na 11 weken, hartje is gestopt met 9 weken.

Gelukkig nu al mijn eerste menstruatie, dus kunnen we hopelijk weer een eitje verwachten.
Leeftijd: 28
1e kindje
Alle reacties Link kopieren
Sorry meiden! Ik ben dit topic gestart en er waren geen reacties, toen heb ik mij aangesloten bij een andere groep en perongeluk nooit meer gekeken!

Maar ik praat graag nog mee :-).

@preggie90 Ohnoo! Wat ontzettend verdrietig nieuws :-(. Maar wel weer fijn om te lezen dat je een nu al je menstruatie hebt gehad. Hoe gaat het nu met je emotioneel?

@Foodie maar werd je gewoon ongesteld tijdens je zwangerschap?

Erg leuk om te lezen dat sommige al kindjes hebben, die kunnen dan de nieuwe moeders tips geven hihi! Spannend allemaal! Mijn NOD is 17 maart. Morgen, volgens de app, mijn eiersprong dus de afgelopen dagen flink bezig geweest.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Liefdesbaby, welkom terug dan! :)
Emotioneel gaat het wel op en neer. Ik hoop maar dat het nu ook vrij vlot gaat. De zwangerschap (die misging) was niet gepland en we deden het, volgens wat ik dacht, de vruchtbare dagen veilig.

Nu willen we er bewust voor gaan, alleen dan wel de angst dat het lang gaat duren. Ook de angst dat het weer misgaat zit diep.
Laten we hopen...

Oooh spannend! Dat is al vrij op tijd, jouw NOD. De mijne zou dan pas 25 maart zijn. Ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
@preggie bijzonder hoe jet je dan toch aan het denken zet over je kinderwens hè.

@liefdesbaby leuk dat je dan toch weer aansluit!
Welke app gebruik jij?
Ik heb de Maya app. Op zich prima al richt hij zich niet per se op het zwanger worden.

@Anne65 hoop dat het deze zwangerschap dan ook zo gaat dat je het al snel weet 😉

@foodie wat Anne zegt, tuurlijk ben je er mee bezig, al is het alleen maar om goed te mikken met de eisprong :moon: :moon:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik zou ook graag meeschrijven. Merk dat ik het denk ik toch fijn vind te spreken met mensen die ook proberen zwanger te raken.

Ik zal even mijn verhaal vertellen. Ik ben 26, mijn vriend 43 (heeft 4 kinderen). Hij heeft in februari een herstel operatie gehad. Hij was namelijk gesteriliseerd. Mochten eigenlijk 6 weken niet vrijen, maar ik was vruchtbaar en hebben de verleiding niet kunnen weerstaan.

We hebben dus net ronde 1 gehad. Ik moet over 6 dagen ongesteld worden. Zo spannend of het wel of niet gaat gebeuren. Ik denk overigens van niet vanwege de operatie. Het is namelijk ook nog afwachten of er na de operatie weer van goede kwaliteit zaad is.

Zit nu ook te twijfelen om morgen niet gewoon alvast zo`n vroege test te doen. Heeft iemand daar ervaring mee?..

Groetjes!
Ik heb geen ervaring met vroege testen. Wel spannend luxnolastorm, of het zaad dan direct weer goed is.
En voor je vriend denk ook spannend, om toch weer opnieuw aan kinderen te beginnen.

Ik ga ook eens kijken naar die maya app. Ik had bij mijn vorige zwangerschap een app maar ik weet niet meer welke. Wel jammer want die was fijn en overzichtelijk.

Ik moet 6 maart ongesteld worden.. ik voel me ook echt niet anders dus ik zal wel ongesteld worden, maar ik hou jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd sneeuwbal, bijna je nod.

Luxnolastorm, ik zou niet zo vroeg al testen, de kans dat je al positief test als je zwanger bent is heel erg klein. Ik zou toch wachten tot je nod of evt 1 dag eerder. Wel spannend zeg, een hersteloperatie ook. Hoe oud zijn de kinderen van je vriend?

Heftig preggie, kan me indenken dat je nu die angsten hebt. Hoe ver was je bij je miskraam?
Alle reacties Link kopieren
Ann65: ik heb niet getest. Ik heb besloten toch nog even te wachten. Ik verwacht ook dat ik sowieso niet zwanger ben. Dat zou wel echt een wonder zijn zo snel. De kinderen van mijn vriend zijn 16,14 en een tweeling van 9. Allemaal jongens overigens.

Sneeuwball: Hij wil heel graag kindjes samen met mij, we hebben het er veel over gehad en al vroeg ik de relatie ook. Omdat het voor mij wel een dealbreaker zou zijn. Ik ben natuurlijk nog maar 26 en wil heel graag kinderen, dus als hij niet had gewild waren we samen niet verder gegaan.

Hopelijk ben je toch zwanger en anders op naar de volgende ronde!!

Ik houd jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Ooo jullie NOD komt er wel al vroeg aan. Ik zou, volgens flow-app, de 10e mijn eisprong hebben. In augustus is PCOS gediagnostiseerd bij me, dus het is afwachten of het nu weer spontaan gaat lukken. Gelukkig wel al besproken dat we anders over half jaar hulp krijgen. Natuurlijk hoop ik stiekem dat ik toch weer “vanzelf” zwanger word.

Ben echt benieuwd naar jullie testen!!
Alle reacties Link kopieren
@ann65 ik ben 26 en ja.. het is idd moeilijk er niet mee bezig te zijn als je samen bewust die keuze heb gemaakt. Haha @Lila93 ik hoop zo dat er een keer goed is gemikt! Ik verwacht zondag mijn menstruatie.

@preggie90 wat heftig! Ik hoop dat het snel raak mag zijn!

@LuxNolaStorm spannend! Ik duim voor je!

@liefdesbaby ik had altijd een erg onregelmatige cyclus dus ik dacht waarschijnlijk bij de innestelingsbloeding dat dat een menstruatie was en stond er niet echt van te kijken toen ik het een paar maanden niet kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag meeschrijven als dat nog mag! Ik ben 26 jaar.
Wij zijn nu net sinds 2 maand (gericht) begonnen en ben helaas gister ongesteld geworden. Nu op naar ronde 2, NOD is 31 maart. Ik heb over het algemeen een vrij regelmatige cyclus van 28 a 29 dagen. Het wordt voor ons, als alles goed mag gaan, ons 1e kindje. Ik gebruik de Glow app om mijn menstruatie een beetje bij te houden.

Ann wat leuk zo'n groot gezin, lijkt mij ook heel gezellig (: Snap dat je dan deze maand even afwacht met al die december verjaardagen.
Foodie Hopelijk komt je cyclus snel op gang!
Lila wat jammer, dat klonk veelbelovend! Wel fijn dat je gelijk een regelmatige cyclus hebt.
Wat verdrietig van je miskraam Preggie, hopelijk komt je cyclus mooi op gang en gaat het de volgende keer goed, kan me voorstellen dat het een emotionele en spannende tijd is! Heb je veel last van je PCOS? Wel fijn dat je, wanneer het onverhoopt nodig mocht zijn, eerder hulp kan krijgen.
Lux wordt het zaad van je man dan ook nog getest na een aantal weken? Spannend zeg of het gaat lukken.
Sneeuwball inmiddels een naderende menstruatie of blijft het nog spannend?
Alle reacties Link kopieren
IzzieG: Ja! Zaad moeten we 21 februari inleveren. 25 februari controleafspraak bij de chirurg en uitslag van het spermaonderzoek. Hoop zo het een goede uitslag is, 25 maart beginnen namelijk mijn volgende vruchtbare dagen...

Maar nu eerst even afwachten of ik zaterdag ongesteld word of niet..
Preggie: Met PCOS is het moeilijker zwanger worden toch? En meer klachten ook toch?

Lux: bedoel je 21 en 25 maart of ben je al bij de chirurg geweest? Spannend hoor!

Welkom Izzie en balen van je ongesteldheid :( dat is al niet leuk en als je probeert om zwanger te worden, al helemaal niet meer.

Ik moet morgen nog steeds ongesteld worden, heb er nog geen klachten van gek genoeg.
Maar omdat ik het graag wil, kan mijn lichaam me ook voor de gek houden.
Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen, maar toen ik voor zoon probeerde, ging ik ook ineens overtijd en werd dan toch ongesteld.

Wat doen jullie nu qua eten en drinken?
Ik drink wel minder wijn, maar drink nog wel af en toe een glaasje. Wil er nirt zo krampachtig mee bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball toen ze het gediagnostiseerd hebben zeiden ze dat ik nooit spontaan zwanger zou worden; dat tegendeel heb ik dus de vorige keer bewezen. Ik probeer het gewoon nog eens en nu voorbereid.
Ik zit nog niet tussen eisprong en menstruatie, maar ik denk dat ik alcohol dan laat staan. Verder eet en drink ik gewoon alles, in principe kan dat ook geen kwaad.
Wacht je echt tot morgen met de test doen?

IzzieG leuk dat je meeschrijft, maar niet leuk van je menstruatie. Laten we hopen dat het de komende ronde raak is.

Is er met mij nog iemand die graag in 2019 zou willen bevallen? 2020 klinkt zo ver weg 😑

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven