Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Alle reacties Link kopieren
Mexi, mijn dochter (14 maanden) gaat ook vaak mee als een afspraak op mijn vrije dag valt. Ik vind het niet heel handig, maar met een soepstengel hou ik haar meestal wel rustig tijdens de afspraak. We hadden de afgelopen keer de IUI in het weekend en toen ging ze ook gewoon mee, maar toen was mijn man er natuurlijk ook bij, dus dat is een stuk makkelijker.

Het enige ongemakkelijke vind ik met haar in de wachtkamer zitten. Ik ben altijd bang dat de andere mensen dan denken “wat doe jij hier, je hebt al een kind”.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Hoe gaat het met iedereen?

@HD84: balen dat IUI-3 mislukt is.. Ben je alweer startklaar voor volgende ronde?

@bloemetje: wow.. dat zou heel goed nieuws zijn! Heb je inmiddels nog extra test gedaan om het te kunnen bevestigen?

@mexi: succes vandaag met de behandeling! Daarna weer die ellendige wachtperiode..

@susieflower: hoe vergaat het wachten je? Eerste week voorbij nu.. hopelijk raak deze laatste keer!

Hier eerste wachtweek bijna voorbij.. Gaat me tot nu toe goed af. Heb bij mezelf ingeprent dat alle mogelijke symptomen door hormonen komen. De vorige keer dacht ik van alles te voelen en zien en dat viel tegen.. Het gekke is nu dat ik serieus helemaal niets voel.. dus ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat het dus ook niets is, maakt het wachten nog minder zwaar.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Spannend N84 en susieflower! Ik sluit ook weer aan maar het was weer net onder een miljoen dus heb weinig vertrouwen. Aankomende week worden we besproken en dan horen we verder maar de arts dacht aan ivf. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetje, wat spannend! Zou toch echt geweldig zijn!!

Mexi, ik heb zoontje één keer meegenomen. Vond het op zich prima, maar het voelde wel wat raar. Morgen moet ik weer en dan gaat hij naar de opvang in het ziekenhuis. Ik hoop dat ie dat een beetje leuk vindt (ben bang van niet... maar ik ben na 10 minuutjes ook wel weer klaar).

Ik verbaas me toch elke keer weer over de verschillen in protocol. Mexi, jij spuit dus ook pregnyl. Ik ook. Maar dan altijd 36 uur voor de behandeling. Jij dus veel langer voor de behandeling. Weet je ook waarom dat is?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

@N84 ik heb zaterdag getest en daarom is een duidelijke streep te zien.
Is nog even afwachten. Nod is morgen of woensdag.

@theepoes,
Ik spuit ook pregnyl 36 uur voor de lui zoiets.
Of de follikels moeten al heel groot zijn dan krijg ik dat erna lui.
Alle reacties Link kopieren
Helaas vanmorgen getest negatief. En ook kei hard van het wachtbankje gevallen.

Vanmiddag gesprek met arts om te kijken of we nog lui doen of ivf en de zaadkwaliteit van mijn vriend bespreken. Hopen dat dat nu beter is als 0.
Alle reacties Link kopieren
O nee, bloemetje wat naar! Ik dacht echt dat jij zo’n wonderbaarlijk verhaal zou hebben dat het volgens het ziekenhuis niet kon, maar dat je toch zwanger was. Het is altijd naar om van het wachtbankje te vallen, maar na 2 positieve testen is het wel extra klote.

Bij mijn man waren het de vorige keer ook veeeeel minder zaadcellen als de keren ervoor door de griep, bij ons gaven ze aan dat die verminderde kwaliteit waarschijnlijk echt tijdelijk is. De griep zou tot 10 weken daarna effect kunnen hebben gaven ze aan. Ik hoop dat het bij jullie ook tijdelijk is.

Hoe is het verder met iedereen op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren
@ N84, het wachten vergaat goed maar de laatste daagjes krijg ik wel de zenuwen. Mijn NOD is waarschijnlijk zondag.

Over kinderen meenemen naar de afdeling fertiliteit, soms kan het toch gewoon niet anders ivm opvang.

@ Bloemetje, heel veel sterkte meis. Goed dat je het gesprek aangaat.

@ HD84, mijn man had inderdaad ook veel minder opbrengst toen hij net de griep gehad had. Dat heeft echt veel invloed.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het N84 en Susieflower? Bijna wachtweek 2 voorbij toch? Spannend!
Bloemetje wat balen dat het nou toch niet goed is gegaan. Knuffel voor jou!
@Theepoes, ik spuit de pregnyl 40 uur voor inseminatie. Had het misschien verkeerd opgeschreven..
Hier bijna een week op het wachtbankje, maar de krampen beginnen al.. Normaal een luteale fase van 8-9 dagen. De laatste keer met pregnyl was 12 dagen maar ik denk dat we dat deze keer niet gaan redden. Ik zou deze week gebeld worden door het ziekenhuis over het vervolg maar dat hebben ze niet gedaan :-(
Alle reacties Link kopieren
Mexi, wat vervelend dat ze niet gebeld hebben. Maandag maar meteen achteraan bellen dan! Die krampen zouden ook goed nieuws kunnen zijn natuurlijk. Laten we daarop hopen :-)

SusieFlower, hoe is het? Spannend de laatste wachtdagen voor je NOD.

Ik had vandaag een echo en er zijn waarschijnlijk 2 eitjes. Maandag weer terug voor nog een echo en vanaf morgen testen. Nu zijn mijn super dure clearblue blue testen bijna op inmiddels. Ik sta op het punt om ze weer te bestellen, maar ik vind ze wel erg duur. Alleen die andere testen vind ik zo lastig aflezen. Dus ik dacht wellicht hebben jullie nog tips voor een goede (redelijk betaalbare) ovulatietest of gebruiken jullie ook de smileytest voor dummies van clearblue?
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ooh wat balen bloemetje.. :-( Heb je goed gesprek met arts gehad? Al duidelijk wat de vervolgstappen gaan zijn?

Spannend HD84! Ik test ook altijd met de OV-testen van clearblue. Maar ik krijg ze van het ziekenhuis.

Krampen kunnen idd ook goed nieuws betekenen mexie! Fingers crossed!

En susieflower.. nog 2 daagjes en dan hopelijk goed nieuws!

Ik moet ook nog paar dagen wachten.. de vorige keer merkte ik op dag 13 na IUI dat ik ongesteld zou worden. Morgen is het wederom dag 13 dus begin nu wel beetje zenuwachtig te worden. Maar ik voel me totaal niet anders dan normaal.. kan me dus ook niet voorstellen dat het iets is. Ik ga dit weekend maar gezellig leuke dingen doen met dit fijne weer.. beetje afleiding zoeken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Ook ik zou graag mee willen schrijven op deze forum. Na een aantal uur alles gelezen te hebben, vind ik het nog spannender!

Ik zou mij even voorstellen, ik ben 27 jaar en mijn vriend 27 jaar. Sinds Maart 2015 gestopt met de pil. Eind vorig jaar naar de dokter gegaan omdat ik zo'n last had van mijn buik. Toen vervolgens op nieuwjaarsdag ons kinderwens te spraken kwam bij de familie, werd mij geadviseerd naar de dokter te gaan ivm moeilijk kinderen kunnen krijgen in de familie. Kort daarna weer hevige buikpijnen, toch maar weer afspraak gemaakt voor de dokter en vervolgens ook dit verteld.

Zij heeft ons onderzocht, sperma onderzoek voor mijn vriend en bij mij een uitstrijkje en soa test. Voor ons beide was het goed. Zij heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis. Begin februari konden wij daar terecht, zij wilde wat aanvullende onderzoeken zoals inwendige echo en een bloedonderzoek om te kijken of ik een eiersprong heb. Beide waren goed vervolg afspraak vertelde zij ons dat we konden gaan starten met IUI, dit had ik helemaal niet verwacht zo snel (2 de afspraak) en was gewoon ergens blij.. Ik ben begin april gestart met iui, afgelopen dinsdag mijn eerste inseminatie gehad. ik heb 9 dagen gonal F 75 gespoten en zo avond ovitrelli en dinsdag de inseminatie. Er was maar 1 eitje groot genoeg. Ik zei tegen de arts ook, beter 1 eitje dan 3 toch? moeten het maar positief bekijken, bij ons in het ziekenhuis insemineren ze alleen met 1 of 2 eitjes, 3 of meer is een te hoog risico.

Bijna ga ik wachtweek nummer 2 in, tot nu toe gaat het nog prima.

Super te lezen dat er ook succes verhalen zijn.

susieflower, spannend vandaag is je nod toch?

N84, jij zit vandaag op dag 14 ?

HD84, hopelijk is de echo morgen goed en mag je aan de volgende ronde beginnen.

Mexi, heb jij al nieuws?

Bloemetje, hoe is je gesprek verlopen?

En hoe gaat het met de rest?

Groetjes Anna
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal..!!
wat spannend dit.. ik heb jullie verhalen zitten lezen en herken de onzekerheid spanning ongeduldigheid etc. allemaal!!
wij zijn zo'n 2 jaar bezig en onverklaarbaar onvruchtbaar verklaard. we starten in mei met iui en hormonen.
ik ken niemand die ook medisch hulp nodig had en vind het zo fijn om met jullie hierover te kunnen praten en ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom AnnaM en rompertje! Leuk dat jullie mee komen schrijven.

AnnaM, ik snap wel dat je na 3 jaar zelf proberen snel mag starten met IUI. Wij zijn na 2 jaar gestart net als rompertje, omdat er idd geen oorzaak gevonden is waarom het niet lukt. Ik hoop altijd op 2 eitjes, volgens mij is het bij ons met 3 eitjes een bespreek geval.

N84, hoe is het? Als je nog niets qua ongesteldheid voelt is het hopelijk goed nieuws. :-)
Alle reacties Link kopieren
@HD84 naar welke kliniek/ ziekenhuis ga je? bij ons was de arts namelijk heel duidelijk dat ze bij 3 eitjes niet behandelen en ik zei dat ik daar gewoon open voor sta. vervolgens zei ze dat de kans op complicaties groter word. ze willen alleen 2 overwegen maar we moeten eerst zien hoe het gaat. ik heb veel 2lingen in de familie dus sta er zeker open voor.
Alle reacties Link kopieren
Rompertje, wij gaan naar Rijnstate (Arnhem). Bij mij is 2 eitjes het doel, 3 volgens mij bespreek geval en meer dan 3 een no go. Ik heb nog nooit 3 eitjes gehad, dus ik weet niet hoe dat in werkelijkheid gaat hoor. Ze hebben liever geen 3 eitjes omdat de kansen op complicaties idd groter zijn, maar hoe ik het bij de start begreep bespreken ze in dat geval of je wel of niet doormag.

Nu helaas weer maar 1 eitje, later deze week IUI. Als het nu niet raak is gaat de volgende ronde mijn dosering weer omhoog om de kans op 2 eitjes groter te krijgen.
hd84 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 21:02
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@HD84 wel bijzonder dat ze daar al 2 overwegen maar bij 3 een no go is.
hoe combineer je al die bezoeken met werk? dat word voor mij een grote puzzel.
spannend hoor! je hebt iig een ei :) ik hoop dat het deze keer dan ook raak is!
Alle reacties Link kopieren
@ HD84, veel succes met de IUI komende week.

En alle nieuwkomers welkom hier, hopelijk mag jullie wens snel vervuld worden.

Hier mocht ook de laatste iui geen geluk brengen. Ik had alle uitleg voor IVF al gehad en we zijn nu met het spuiten voor IVF begonnen. Ik hoop dat het onze wens uit mag laten komen. Dit weekend mijn eerste follikelmeting, ik ben benieuwd.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Jeetje susieflower, hopelijk wordt jullie wens werkelijkheid door IVF. Hoe gaat dit precies in ze werk?

HD84, op hoeveel eenheden zit je nu? Hopelijk is het deze ronde raak! Ik ga volgende ronde ook omhoog omdat ik maar 1 eitje had. Van 75 eenheden naar 87,5. Ben benieuwd hoe ik hierop ga reageren.

Rompertje, rond welke datum begint je menstruatie? Super spannend de eerste ronde! Op zich heb ik het wel goed ervaren, kwa zenuwen viel het ook wel mee: moet wel zeggen dat de tweede week inderdaad de zenuwen meer toe slaan. Is het al volgende week?

Hier kwa werk ook wel een puzzel, maar probeer altijd de week van de inseminatie wat meer gaten vrij te laten enzo.

Fijne avond dames!
Alle reacties Link kopieren
Welkom annaM90 en rompertje!

Balen Susieflower! Hopelijk succes met IVF. Jij kan dus meteen door met IVF. Ik heb begrepen dat in ons ziekenhuis hier nog wel even over heen gaat. En N84, ik ben benieuwd hoe het jou vergaat! En HD84 ook al op het bankje?

Ik ben weer van het bankje gevallen, helaas maar zoals verwacht. Waarschijnlijk gaan wij toch ook nu richting IVF. We hebben volgende week een afspraak in het ziekenhuis (ik werd toch nog op zondag gebeld..) en dan zullen we verder horen. Ik ga er maar vanuit dat het even duurt voordat we daarmee kunnen beginnen. Hopelijk willen ze in de tussentijd nog wel iui proberen. Anders voelt het echt een beetje als verloren tijd. Vind het wel frusterend dat het bij de eerste binnen een aantal maanden raak was en dat het nu zo'n moeizaam proces is. Het hoeft nog maar 1 keertje te lukken..
Alle reacties Link kopieren
SusieFlower, wat een stap naar IVF. Ik hoop dat dat gaat werken voor jullie. Het lijkt me nog een heel stukje pittiger dan IUI, maar volgens mij is de kans op succes ook groter toch? Heel veel succes. Je blijft wel gezellig meeschrijven met ons hoop ik?

Rompertje, het stond niet zo duidelijk in mijn bericht, meer dan 3 (dus vanaf 4) is een no go, 3 is dus bespreek geval zover ik weet. Maar deze info stamt uit begin 2016, bij de start van onze vorige IUI. Dit soort dingen zijn nu helemaal niet besproken en ook niet aan de orde, omdat 2 eitjes al moeizaam gaat op dit moment. Qua werk blijft het een uitdaging. Ik weet ongeveer in welke weken alle afspraken zijn en ik probeer de ochtenden dan vrij te houden qua (externe) afspraken en soms moet ik last minute wat afzeggen/verzetten of moet een collega wat overnemen. Ze weten ervan op m’n werk, dat scheelt.

AnnaM, ik spuit deze ronde voor het eerst de hele ronde 100. De vorige ronde liep niet zo goed en toen ben ik tijdens het spuiten van 75 naar 100 gegaan. Als het deze ronde niet raak is moet ik vanaf de volgende ronde 125 gaan spuiten. Best veel dus. Toen we in 2016 begonnen ben ik gestart met 50 en had ik in de 2e en 3e ronde 75 en hiermee had ik toen wel 2 eitjes. Toen was ik na de 3e poging zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Mexi, wat naar dat het niet gelukt is. Ik hoop dat jullie snel mogen starten met IVF. Hopelijk krijgen jullie volgende week duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
@Annan mijn NOD is 4 mei.
@HD84 wanneer mag je seks hebben wanneer je pregnylprik hebt gehad? na de injecte en de dag erop, maar niet op de dag van Iui?
gisteren heb ik allerlei info gekregen maar wist dit niet helemaal precies meer.
ben benieuwd hoe het dit keer voor je gaat uitpakken. hopelijk positief!
Alle reacties Link kopieren
Rompertje, Bij ons is het advies om om de dag seks te hebben voor een zo goed mogelijke kwaliteit. Niet de avond voor de IUI en wel op de dag van de IUI (na de behandeling uiteraard). Het zou natuurlijk wel kunnen dat dit per ziekenhuis verschilt.
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Een update vanuit mij.. Ik zit momenteel in het buitenland voor mijn werk.. sinds maandag al. Zondag/maandag dacht ik (twee weken na IUI) ongesteld te moeten worden, Maar ik ben het nog steeds niet :-) Maar vlieg vrijdag pas terug en wil echt samen met mijn vriend een test doen! Kan niet wachten.. Het voelt heel vreemd, want ik voel of merk echt helemaal niets. Heb de afgelopen weken wel veel stress gehad, hoop niet dat dat invloed heeft en daarom mijn menstruatie uitblijft.

Jullie horen snel van mij en dan zal ik ook even jullie berichtjes bijlezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven