Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn te horen dat het prikken je meevalt, Suusberg. Succes morgen en hopelijk vanaf maandag op het wachtbankje.

Jij prikt dus 's middags begrijp ik. Ik ben nog even aan het denken wat nu een handige tijd is omdat het op hetzelfde moment moet.
Iemand nog tips op dat punt?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Als het mag, zou ook ik graag aansluiten.

Zal even voorstellen, ik ben 28 jaar,vriend 33 en dochter 3 jaar. Onze dochter is op natuurlijke wijze patsboem raak gekomen. Januari 2016 zijn wij begonnen voor een tweede uk. Helaas bleef dat uit, wat toch een beetje verraste omdat de eerste zo snel ging (4 rondes). Februari 2017 bleek ik plots zwanger, mega blij, helaas bleek dit een bbz en ging alles mis wat mis kon gaan. Uiteindelijk rechter eileider kwijt.
Wij hadden in maart al afspraak omdat we dik jaar bezig waren, maar die werd dus overgenomen door bbz. Afgelopen september zijn we alsnog terug gegaan omdat t niet lukte. Hsg gehad, waarop getwijfeld werd of er verklevingen zaten bij overgebleven eileider. Vorige week maandag kijkoperatie gehad en alles was goed.

Afgelopen maandag te horen gekregen dat we vanaf januari mogen starten met iui! Enorm opgelucht (ze had t de keren ervoor nog over dat als alles goed was we wéér een half jaar zouden moeten wachten).

We moeten 29-12 terug naar t ziekenhuis voor prikinstructie. Mn nod zal rond 1-1-‘18 liggen dus kan t jaar gelijk hormonaal gaan starten haha.

Hier is in december een iui stop. Is dat bij jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
Serieas en Ka14, welkom! Leuk dat jullie aansluiten.

Ka14, een IUI stop in december klinkt mij niet bekend.

Serieas, als ik jou was zou ik inderdaad proberen een ander ziekenhuis te zoeken. Raar dat ze zo omgaan met zoiets precairs. Wij zitten bij het Umcg en zijn erg tevreden. Maar ja, dat is voor de meeste mensen nogal uit de richting...

Verder ben ik waarschijnlijk van het wachtbankje afgevallen. Testdatum is 6 dec maar had gister en eergisteren al licht bloedverlies.

Hoe gaat het bij jou Bloemetje? Suus en de rest: succes!
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje, ik zou de moed nog niet opgeven. Oud bloedverlies is geen menstruatie. En heb al ook best wel eens gelezen dat oid bloed of een heel klein beetje bloed verlies, niks hoeft te betekenen. Nou ken jij je lichaam t beste, maar ik zou nog een klein kiertje vd deur open houden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,
Bij mij gaat alles heel vreemd. Ik ben afgelopen dagen terug geweest. Nu bleek ik toch gewoon mijn eisprong te hebben gehad. En wat ze zagen op de echo zou een keer blaadje zijn. Het kwam wel een voor dat een eitje springt en dat het blaadje zich vul met vocht en dan weer dicht gaat. Dat konden ze zien aam de grijze waas op de echo.
Ik moet 8 of 9 dec ongesteld worden.

Maar maar al dit gedoe en betwijfel heb ik er deze cyclus totaal geen hoop meer. 2 tweede poging die verprutst is.
Ik moet nog steeds afwachten dus.
Ik hoop dat de volgende poging eindelijk eens goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe bloemetje. Nog een week afwachten, wordt een lange week zo met al dat gedoe.
Net echo gehad. Een goeie en groot eiblaasje dus maandag as insemeniatie! Oh spannend man. Word zo gebeld wanneer ik Ovitrelle erin moet zetten en dan maandag gaan!!! Oh dat zou wel efn heel cool Sinterklaascadeautje zijn!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn nieuws Suus! Hoeveel echo's heb jij deze keer gehad? Ik zie namelijk ook een beetje op tegen het heen en weer gerij naar het ziekenhuis.

Wat een gestress Bloemetje. Maar gelukkig heb je je ei dan in elk geval niet gemist.

Ka14, hier is het lab met kerst en oud en nieuw dicht. Dus na 7 december worden er geen nieuwe behandelingen opgestart begreep ik. Zal het dus in januari wel super druk zijn en in mijn ziekenhuis hebben ze het nu al niet onder controle. Daarom hebben wij besloten december rust te nemen en op gesprek te gaan in dat andere ziekenhuis om eens te kijken hoe wij ons daar voelen.
Het eerste contact tot nu toe was goed. Ik moest de afspraak verzetten: in 3 minuten klaar. In mijn eigen ziekenhuis kost zoiets zeker een kwartier omdat ze met meerdere systemen werken?!

Sjaantje, wij lopen dan gelijk op. Ik zou ook 6 december mogen testen, maar sinds gisteren al weer licht bloedverlies en na 26 rondes heb ik niet meer de illusie dat het een innesteling is.
Ik heb dat bij mijn eerste zwangerschap gehad (werd miskraam) en toen voelde ik daaraan voorafgaand ook echt een grote steek in mijn buik.
Hi serias,

Een startecho en vandaag een echo. Dus niet veel heen en weer gerij gelukkig. Hier nog niets gehoord over dat ze dicht gaan/zijn. Gaan hier gewoon door denk. Ik snap dat je na 26 rondes wel even geen vertrouwen er meer in hebt, maar misschien gaat IUI je helpen. Ik hoop t!
Net Ovitrelle erin gezet, en dan maandag 12.00 uur iui. 😊
Alle reacties Link kopieren
En Suus hoe is het gegaan?
Hi serias,

Vanochtend moest eerst mijn man presteren. En ik was vandaag om 12.00 uur aan de beurt. We hadden een goeie donatie en ja nu is t wachten...tot 20 dec. 16 dagen wachten🙄
Deed geen pijn, idee is gewoon raar. Dus ja. Ik ga nu ff genieten van mijn paar vrije uurtjes en zwanger worden haha!
Alle reacties Link kopieren
Wow! Ik ben even offline geweest en ik heb veel gemist zeg!

Suusberg: Fijn dat je gister de IUI hebt gehad en dat het goed gegaan is, nu begint het hele lange wachten... Succes daarmee!

En morgen mogen er al 2 dames testen, super spannend! Ik hoop dat het lichte bloedverlies geen slecht teken is voor jullie beide. Bij mij was dit juist een goed teken, dus ik hoop dat dat voor jullie ook zo gaat zijn. Ik duim voor jullie.

Bloemetje, wat een naar verhaal en een hoop onzekerheid zeg! Laat die wachttijd maar snel voorbij zijn.

Hier nog een weekje of 6 voordat ik kan gaan starten met de hormonen, het komt steeds dichterbij en ik merk dat ik steeds meer klaar voor ben om de medische molen weer in te gaan! :-)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag keihard van de wachtbank gevallen. Geen test nodig gehad zullen we maar zeggen.
Over 1,5 week onze afspraak in het ziekenhuis. Daar kijk ik naar uit. Ik hoop dat ik bij dit ziekenhuis het vertrouwen weer een beetje terug vind.
Ik begin dan waarschijnlijk in januari met gonal. Het ligt al in mijn koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Wat super balen serieas! :cry:

Ik snap dat je uitkijkt naar de afspraak in het andere ziekenhuis. Extra vervelend dat je december moet overslaan terwijl je de hormonen al in de koelkast hebt liggen. Mijn ervaringen met het ziekenhuis zijn heel goed. Een vriendin van mij is naar een prive kliniek geweest en dat werd ook gewoon vergoed door haar verzekeraar. Wij hebben daar toen ook contact mee gehad, omdat je daar ook ‘s avonds terecht kon en ze geen wachtlijst hadden, maar hebben uiteindelijk toch voor het ziekenhuis gekozen omdat dat veel dichterbij was. Wellicht ook nog het overwegen waard als je je aan het oriënteren bent op een andere behandelaar.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetje Hoe gaat het? NOD komt in de buurt, stiekem al getest?

Serieas Wat super prut dat je vh wachtbankje bent gevallen.
En rottig zo'n pauze als je al bezig bent. Wij starten gewoon in januari, maar voor jullie is t echt een stomme pauze die tussendoor komt.

HD84 Spannend zeg! Wanneer in januari starten jullie ongeveer? Wij gelijk de eerste week. Maar wel voor de eerste keer, onze dochter was nog via de natuurlijke weg. Starten ze dit keer wel gelijk met even hoge dosis als toen het met jullie dochter is gelukt?

Suusberg nog 13 dagen... het lijkt me nog zenuwslopender dan bij het natuurlijke proces, is dat bij jou ook zo? Zijn er nu ook dingen die je voelt doordat je hormonen in je hebt?

Hier
Ik heb even mn recepten briefje erbij gepakt. We krijgen de 29e prikinstructie en uitleg, maar dacht, misschien weten jullie al iets.

Ik krijg progesteron tabletten, weet dat ik deze vaginaal na de IUI moet inbrengen ter bevordering vd innesteling. Hebben jullie die ook?
Dan staat er: choriogonadotropin. Is dit dan om je eisprong te creeren?
En follitropine, deze staat er 2x op. 1x 0,75 ml volgens schema (wat ik nog krijg) en 0,5 ml 1 stuk.

Bekende namen als clomid en gonal staan er niet, maar mis dat dit de moeilijke namen zijn of krijg ik heel wat anders?
Hey Ka14,

Ja het is echt zenuwslopend! Gelukkig is t druk op werk! Verder tja ik voel van alles, maar ja dat is al vaker zo geweest en eindigde elke keer in mk. Ik probeer maar gewoon te ademen en hopen dat t snel 20 dec is!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames.
Na 26 mislukte pogingen op rij de afgelopen 2 jaar proberen we wel gewoon zelf door, maar zonder dat ik ook maar enig vertrouwen heb dat het wat uithaalt.
Verder vind ik een pauze qua ziekenhuis ook wel fijn. De ervaringen uit het huidige ziekenhuis hebben veel negatieve energie met zich gebracht en een beetje rust in de tent is voor ons ergens wel goed.

Sterkte Suus!

Heb jij een indicatie Ka, waardoor je progesteron krijgt? Of doet je ziekenhuis dat standaard? Ik zou het graag willen omdat het 2e deel van mijn cyclus aan de korte kant is, maar in het huidige ziekenhuis kreeg ik het niet.
Gevoelsmatig maakt dat de hormonen ook zo lastig . Het voelt zo onzinnig om je vol te stoppen met hormonen als het 2e deel van je cyclus mogelijk niet in orde is.
Alle reacties Link kopieren
Suusberg verstandig dat je wel blijft ademen hihi.

Serieas herkenbaar dat je geen vertrouwen erin hebt. Aankomende maand zou hier ook nog een kans zijn, maar ik ga er echt vanuit dat ik gewoon mee doe met t shotjes spel met oud en nieuw hahaha.

Ik heb geen indicatie. Alles is goed, alleen mis ik mn rechter eileider door bbz. Dit zou geen problemen hoeven opleveren. Dus onbegrepen onvruchtbaarheid (dochter was wel via natuurlijke weg).
Weet ook niet waarom ik dit wel krijg en andere niet. Heb t recept aangenomen en hangt aan t prikbord. 29e uitleg, maar zal verder geen uitleg krijgen waarom ik precies deze hormonen krijg denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ka14, volgens mijn eigen berekening starten we rond 15 januari. Ik mag in januari bellen voor een startecho zodra ik mijn menstruatie heb en krijg dan meteen de hormonen om te starten met prikken. Dus de eisprong daarna is de eerste inseminatie (eind januari). Ik neem aan dat ik meteen de hogere dosis hormonen krijg waarmee het de vorige keer gelukt is, maar dat weet ik eigenlijk allemaal nog niet. Volgende week weer een NOD (maar dan zonder IUI) en daarna nog 1 kans op de natuurlijke weg. Het ziekenhuis gaf aan dat de prikinstructie etc. niet nog een keer hoeft als ik daar geen behoefte aan heb, dus dat is fijn! Fijn dat jullie meteen begin januari kunnen starten. Hopelijk wordt 2018 het jaar dat we allemaal (weer) zwanger gaan worden!! De progresteron tabletten ken ik trouwens niet.

Suusberg, Sterkte met wachten. Zo herkenbaar dat je vanalles voelt. Ik duim voor je dat je met heel goed nieuws de kerstdagen in kan gaan.

Serieas, een knuffel voor jou. Ik hoop dat het andere ziekenhuis veel goeds gaat brengen en dat ze ook goed gaan kijken naar het 2e deel van je cyclus. Meer dan 2 jaar teleurstelling elke maand is gewoon k*t!
Hey dames

Net met afvegen: bloed!!! Beetje maar en helderroze/rood. 🙄🙄🙄🙄🙄
Ik hoop maar dat t innstelingsbloed is, anders ben ik echt veeel te vroeg ongesteld (11 dagen)!

En ja ik maak mezelf weer gek..voor de 26e keer denk? Ja we zijn nu 2 jaar en bijna 3 maanden verder...ik ga de kerstboom optuigen...🎄
Alle reacties Link kopieren
Suusberg, hoe is het nu? Is het bloedverlies al gestopt? Ik hoop zo dat het idd de innesteling was.
Hi HD84,

Vanochtend nog n beetje maar verder geen bloed. Gewoon roze spoortje. En verder pijn aan mijn borsten en buikpijn. Ik vind t moeilijk hoor dat wachten... maar goed, we blijven positief. 😊
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb niet zo'n goed nieuws. Ik was ook vorige week ongesteld geworden.
Dacht op naar de volgende poging. Krijg ik een ujtgangsecho. Mag ik niet starten. Zaten er 2 cyste. ( zoals hun zeggen lege blaasjes met vocht en bloed) die niet op geruimd zijn. Komt blijkbaar van de hormonen gonal f die ik spuit. Nu moet ik dus 21 dagen de pil slikken en als ik dan weer ongesteld ben mag ik weer verder met lui.
Dan krijg ik nog 1 poging met deze hormonen. En als het weer niet lukt of krijg weer cysten. Dan word er gekeken of er andere hormonen nodig zijn en anders ivf.....

Ik heb even een week moeten wennen aan dit nieuws. Echt een domper en was er heel verdrietig van.

Maar goed
Suusberg hoe gaat het nu?
En de rest sjaaltje?

Serieas op welke dag word jij in het tweede deel altijd ongesteld?
Mijn ziekenhuis zegt dat als je vanaf dag 10 of 11 ongesteld word dat dat nog goed is. En korter dan 10 dagen was volgens hun niet goed.
Hey bloemetje2018, balen zeg! Altijd weer rot om zo’n domper te hebben. Maar misschien werken andere hormonen wel! Ik hoop t voor je!

Ik heb nu kramp in mijn buik, laag en ik denk dat dit of keihard ongi word of ja dat andere🤞, maar goed. Ik zit nu op de helft van de wachttijd🙄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven