Zwanger - Uitgerekend april 2021

20-07-2020 13:14 886 berichten
Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn, uitgerekend april 2021, die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic.

Het lijkt me leuk om dingen te delen over de zwangerschap, echo's, verloskundigebezoekjes etc... 😍

Mocht je mee willen schrijven, laat een berichtje achter...

Liefs 😘😘😘

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekende datum Hartje BOY/GIRLGeplande echo's/bijzonderheden
Bloemmetje232 jaar3e29 maart 2021💗 GIRL✅ 20 weken echo
Ideetje8832 jaar2e29 maart 202112 november 20 weken echo
DEM8931 jaar2e1 april 2021💙 BOY✅ 20 weken echo
Es123430 jaar2e1 april 2021💙 BOY9 november 20 weken echo
Nagini30 jaar3e2 april 202120 weken echo
Allinclusive32 jaar2e2 april 2021💗 GIRL9 november 20 weken echo
Lucky202136 jaar2e5 april 2021💙 BOY13 november 20 weken echo
Tozie31 jaar3e6 april 2021💙 BOY10 november 20 weken echo
Lalameme25 jaar2e 11 april 2021💙 BOY16 november 20 weken echo
JayLee37 jaar5e19 april 2021💗 GIRL25 november 20 weken echo
Maison0630 jaar2e22 april 2021💗 GIRL26 november 20 weken echo
Maisnon336 jaar2e23 april 2021💙 BOY28 november 20 weken echo
Arielmermaid32 jaar2e 25 april 2021 20 weken echo

Grenade, Andijviestamppot, Favery & April 🥀 we hopen dat het jullie snel weer gegund is.

Alexa93 & Onzekermeisje25 als jullie weer mee willen schrijven laat het ons even weten, dan voeg ik jullie weer toe in de tabel.
anoniem_636bebce2e38c wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:04
79.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat kan geen kwaad hoor April. Of je moet normaal nooit zo intensief sporten. Je moet alleen oppassen met het trainen van je buikspieren, maar zelfs dat kan op deze termijn nog geen kwaad dacht ik. Het vruchtje zit heel goed beschermd in je baarmoeder.

Ik heb net de verloskundige gebeld. Heb op 18 augustus de eerste echo. 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al een paar dagen last van mijn darmen. Ik ben er ook achter dat ik niet moet wachten tot ik honger krijg, want dat slaat zo ongeveer meteen om in misselijkheid. Mijn vorige zwangerschap had ik ook veel last van mijn borsten, maar dat heb ik nu (nog) helemaal niet.

Bloemmetje wat leuk een tweeling! Lijkt me erg bijzonder, maar ook pittig. Ik vond de eerste maanden met 1 baby al heftig haha. Het was inderdaad echt een cadeautje dat het zo snel lukte. Voor mijn eerste dochter was ik maar eens in de drie/vier maanden ongesteld door PCOS, maar nu had ik direct na het stoppen met de pil een normale cyclus en dus in de derde ronde al raak.

Wij hebben het afgelopen weekend aan mijn schoonouders verteld en vertellen het komend weekend aan mijn ouders. Ik vond het bij mijn miskraam ook fijn dat zij het wisten en ik er met een aantal mensen over kon praten dus als het nu mis gaat dan mogen zij dat ook weten. Daarnaast was ik ook vrij beroerd en was het ook erg prettig dat ik niet de hele tijd de schijn op hoefde te houden dat het goed ging,

DEM vervelend dat je de vorige zwangerschap zo misselijk bent geweest. Hopelijk is dat deze zwangerschap minder. Ik vond die weken aan een stuk misselijk zo pittig en ik moest niet eens overgeven. Wat bijzonder dat je samen met je zus zwanger bent! Is het nog gelukt om een momentje te plannen met je moeder en zussen?

April, welkom bij de club! Spannend hoor en geniet van het feit dat er (nog) geen kwaaltjes zijn. Sporten kan inderdaad geen kwaad, je moet inderdaad alleen oppassen dat je je rechte buikspieren niet belast als je wat verder bent in de zwangerschap.

Ik heb net de verloskundige gebeld. Op 17 augustus heb ik mijn eerste echo en op 19 augustus heb ik mijn intake bij de verloskundige. Ik vind het echt nog lang duren. Was toch vergeten hoe lang die eerste weken gevoelsmatig duren!
Alle reacties Link kopieren
Thanks jullie!

DEM, ik sport al jaren op deze manier. Ik was zelfs aan het overwegen om een tandje terug te nemen nu ik zwanger ben. Maar het is dus niet nieuw voor mij. Heb afgelopen week ook nog 15 km gelopen (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was).
We gaan het zien hoelang t nog lukt.

Ik heb trouwens nu toch wel wat buikpijn. Iemand die dat ook heeft?
Had vorige week 3 dagen wat buikkramp, leek op menstruatiepijn. In het weekend was t weg, maar nu is het er weer. Geen bloed overigens
Zou fijn zijn als ik er niet telkens over zit te piekeren

Ik heb trouwens mijn echo best vroeg als ik t zo lees. 1e echo op 12 augustus met 6.5 week, volgens de verloskundige om te zien of t netjes in de baarmoeder zit enzo. Ik vond dat nog sneller dan gedacht! Vind deze tijd tot nu toe makkelijker door te komen dan de wachtweken
Alle reacties Link kopieren
April, die buikpijn/krampen is normaal in het begint. Ik beschrijf het een beetje als een weeïg, zwaar gevoel rond m’n baarmoeder. En soms komt het in de buurt van menstruatiekrampen. Ook heb ik last van m’n onderrug, of wel m’n bekken. Had ik bij vorige zwangerschap(pen) ook.

Hier doet de verloskundige het niet eerder dan 7 weken. Meestal tussen de 7 en 8 weken, omdat daarvoor de kans aanwezig is dat er nog geen hartactie is, ook dat willen ze dan bekijken.
@April sporten is geen probleem, vooral niet als je het al gewend bent. Bepaalde buikspieren trainen is volgens mij vanaf een bepaald aantal weken niet zo goed meer. Maar tegen die tijd ben je vast al bij een verloskundige geweest.
Ook hier af en toe wat buikpijn. Een wat zeurderig gevoel onderin mijn buik. Hoort er wel een beetje hij.

Hier de eerste echo bij net 7 weken. Vanaf dan maken ze hier pas echo's. Ik ga morgen de verloskundige bellen. Vandaag was ik werken dus niet zo handig
Alle reacties Link kopieren
gek dan dat ze mij zo vroeg laten komen. Ik had er niet om gevraagd of iets dergelijks. Ik heb gewoon de datum van mijn laatste menstruatie doorgegeven en kreeg toen deze afspraken. Ik laat het maar allemaal over me heen komen! Als er twijfel is zullen ze wel een nieuwe echo maken

Goed te horen dat die buikpijn normaal is.
Ik hoop dat er nog meer meiden bij komen in dit topic, bijv uit het zwanger worden topic van DEM en mij ;)
Vind het lastig om in 2 topics te schrijven, ik zal vanaf nu wel meer hier te vinden zijn denk ik
@April ik heb dit wel vaker gehoord, die vroege echo's. Volgens mij is het ook per praktijk verschillend. Bij jou zullen ze het wel zo doen. Komt vast goed!

Haha ja het lijkt erop dat er niet zo veel uitgerekend zijn rond begin april tot nu toe dan.
Dag dames!

Allemaal een fijne dag gehad? Ik hoop van wel 😊
Leuk dat er steeds meer meiden zich bij de groep voegen! Op welk 'zwanger worden forum' schreven jullie?

Vanavond heb ik gebeld met de verloskundigepraktijk. Ik mocht eigenlijk al met 6 weken voor de eerste echo komen maar daar voelde we ons zelf niet helemaal prettig bij.
Nu is de eerste echo op zaterdag 15 augustus dan ben ik rond de 7,5 week zwanger als alles goed blijft gaan 😊
Alle reacties Link kopieren
April en ik schreven in ‘zwanger worden vanaf Mei/juni/juli’. Ik schreef in 2018 in precies een zelfde topic mee met die periode ‘zwanger worden vanaf april/mei/juni’. Alleen duurde het toen tot december tot ik een positieve test had.

15 augustus is ook al snel. Fijn dat het gepland is. Bloemetje
Alle reacties Link kopieren
Allemaal wel ongeveer in dezelfde periode een eerste echo dus. Hier doen ze het ook vanaf 7 weken. Tijdens mijn vorige zwangerschap met 6 weken een echo gehad vanwege een bloeding en een miskraam tijdens de zwangerschap daarvoor, maar toen was er echt nog weinig te zien en ook nog geen hartje. Heb toen erg in de spanning gezeten, maar gelukkig met 7,5 week toch een kloppend hartje gezien. Vind het verschil ook erg groot in wat je toen op de echo’s zag.
DEM leuk dat jullie in hetzelfde topic schreven en nu samen zwanger 😊😊

Ideetje dat is inderdaad precies de reden waarom ik liever niet met 6 weken al wil gaan. Dan wacht ik liever nog 1,5 week zodat er wat meer duidelijkheid is. Maar dan hebben we inderdaad de eerste echo's rond dezelfde datum. Leuk! We zijn natuurlijk ook allemaal rond dezelfde datum uitgerekend.

Poeh, moet toch echt even toe gaan geven aan mn vermoeidheid en een uurtje gaan slapen.
😘😘
Hoe gaat het met jullie?

Hier voel ik mij nog steeds prima. Ik heb inmiddels de verloskundige gebeld en we mogen 18 augustus komen voor een intake. Hopelijk daarvoor al een goede echo gehad.
Als alles goed is plan ik daarna de geslachts echo in haha. De verloskundige dacht voor nu ook de uitgerekende datum op 2 april.
Alle reacties Link kopieren
Granade, ik voel me ook vrij goed tot op heden. Ben wel af en toe misselijk, vooral smorgens word ik misselijk wakker en moet ik echt eten voor ik opsta maar verder gaat het wel gedurende de dag. Ik merk dat ik er onzeker van wordt. Bij de zwangerschap van mijn dochter was ik vanaf dag 1 eigenlijk de hele dag misselijk en had ik ontzettend last van mijn borsten. Nu heb ik dat dus niet. Ik verlang ook echt niet naar weer hele dagen beroerd zijn maar zou graag zekerheid hebben dat het goed zit. Maarja dat krijgen we voorlopig nog niet.

Wij willen trouwens niet weten wat het wordt, wisten we bij onze dochter ook niet. Willen jullie het wel weten?
Herkenbaar ideetje. Fijn om je goed te voelen, maar soms wat meer bevestiging is ook wel fijn. Hier moet ik 's ochtends ook snel wat eten, dan echt zo'n honger/misselijk gevoel. En als ik laat lunch merk ik het ook wel. Zit ook echt niet te wachten op heel misselijk zijn. Vorige zwangerschap voelde ik mij ook prima, dus ik weet ook wel dat het allemaal niks zegt.

Ja ik wil het erg graag weten. Bij onze zoon had ik al wel een voorgevoel voor een jongetje. Nu wil ik graag weten of wij nog wat roze spullen nodig hebben of dat we alles zo weer kunnen gebruiken. (niet dat er dan niks nieuws gaat komen haha, maar wel minder)
Dag dames!

Hoe is het met iedereen? Iedereen binnen het groepje heeft geloof ik de eerste echo gepland he? Spannend, we moeten nog even geduldig zijn...

Hier ook wel met vlagen misselijk maar wel gewoon goed te doen. Wel last van vermoeidheid... Haha ook niet zo fijn met 2 kleine kindjes maar k probeer er wel aan toe te geven.

Hebben jullie nog eens een zwangerschapstest gedaan of niet meer?
Ik heb vanmorgen nog 1x de digitale wekenindicator gedaan van Clearblue en die gaf ZWANGER 3+ aan. Ik was benieuwd of mn hcg was blijven oplopen.
Ben benieuwd of er nog dames zijn van jullie die hebben getest. 😘
Alle reacties Link kopieren
Bloemmetje Fijn dat de zwangerschapstest nu 2-3 weken aangaf! Ik heb niet meer getest en was ook eigenlijk niet van plan, maar doordat ik me nu onzeker voel ben ik aan het twijfelen of ik niet toch nog een keer ga testen. Heb er nog een liggen dus denk dat ik het uiteindelijk toch doe. Ben ook veel te veel een controle freak om maar gewoon rustig af te wachten :facepalm:

Vermoeidheid heb ik niet zo’n last van, maar dat had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook niet. Lijkt me inderdaad lastig met twee kleintjes!
Ideetje nee de zwangerschapstest gaf 3+ aan gelukkig! Vorige week gaf hij 2 - 3 weken zwanger aan dus k was benieuwd of hij mooi was opgelopen. Toch wel fijn!
Als het je meer rust geeft zou k gewoon een Clearblue met wekenindicator doen hoor... Waarom ook niet 😊

Jaaa gelukkig is manlief veel thuis en slapen de kleintjes smiddags nog een paar uur. Dan kan ik er ook aan toegeven.
Alle reacties Link kopieren
net toch nog een test gedaan en de teststreep stond er al voordat de controlestreep überhaupt verscheen 😊 ik ga nu echt proberen mezelf niet meer gek te maken.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik heb deze 3 testen gedaan. De 24e een vage tuurstreep die alleen in daglicht goed te zien was.

Bij die van de 26e gaf de clear blue zwanger 2-3 weken aan (zelfde plasje). De 29e was ie dus nog donkerder, heb geen clear blue meer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nog steeds iedere dag een test. 🙈 Bij m’n miskraam bleven de streepjes vaag, nu knallen ze echt al. Maandag heb ik een cb test gedaan en deze gaf nog 1-2 weken aan. Had gehoopt op 2-3, maar helaas. Bij de zwangerschap van m’n dochter had ik op dat termijn al wel 2-3. Maar 1-2 is prima. Maar hoop wel dat hij morgen of zaterdag 2-3 is. Door die test kwam ik er bij laatste zwangerschap achter dat het niet goed zat omdat hij van 2-3 naar 1-2 terug liep.

Met steeds 2 dagen ertussen.

Afbeelding
Wat een knaltesten dames. 👌👌 Ik heb ook zulke testen ongeveer. Ik zal ook een foto toevoegen.
DEM ga je de Clearblue volgende week nog eens herhalen denk je? Kan ook maar net zijn dat je wat veel gedronken had?

Hier een fotootje van de testen die k heb gedaan;

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Nou, denk dat die 1-2 ook gewoon klopt als je nog maar net 4 weken bent. Was op dag 30. Misschien ga ik morgen die test al wel doen. Heb er nog 2.

Mooie testen hoor, bloemetje
DEM inderdaad, en sowieso ook de marges van hcg zijn ook erg breed. Ben benieuwd naar je Clearblue morgen, stuur ons maar weer een fotootje!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Nu alleen nog een cb test over. Die bewaar ik voor volgende week.
Testen lopen allemaal goed op! En fijn dat je test 2-3 is DEM! Geeft vast vertrouwen
Ik heb er ook nog eentje. Die doe ik denk ik ook ergens volgende week. Ook mijn testen lopen mooi op dus daar voor nu maar op vertrouwen. Ik heb nog steeds wel wel buikpijn, wat krampen, stekende pijn onderin gister avond na een drukke dag. M'n darmen zijn ook wat van slag 😅

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven