Zwanger van een tweeling

13-12-2017 07:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de eerste echo gehad en erachter gekomen dat ik zwanger ben van een tweeling.
We hebben nu al een jongetje van 1,5. Zijn er nog meer (aankomende) moeders die zwanger zijn van een tweeling of al een tweeling hebben?
Het lijkt me erg leuk om samen over de zwangerschap te praten en tips enz uit te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Ben je erg geschrokken? Mijn zus heeft een tweeling en zij was echt in shock toen ze het hoorde. Nu 2 jaar later vind ze het geweldig en is ze zo blij met het feit dat ze een tweeling heeft.
Wel spannend hoe de zwangerschap gaat verlopen. Hoe voel je je nu?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik ben een maand geleden bevallen van mijn tweeling, en ik ben ontzettend blij met de jongens :).

Heb je al een idee of ze een-eiig of twee-eiig zijn? Ik heb een monochoriale-diamniotische zwangerschap gehad (een-eiig met een gedeelde placenta) en dat was best heftig. Ik stond onder strenge controle van het ziekenhuis en er was heel veel negativiteit in het begin, waarbij ik op alle risico's en doemscenario's werd gewezen door het ziekenhuis. Omdat er een kleine groeivertraging bij "baby 2" was, ben ik ook in Leiden geweest.

Anyway, de zwangerschap is verder heel goed verlopen! Hou er rekening mee dat je eerder stopt met werken omdat het opgegeven moment heel snel heel zwaar wordt. Ik ben met 36+1 bevallen om verdere complicaties (TTS, TAPS) te voorkomen. De jongens zijn met deze termijn 3 weken in het ziekenhuis gebleven, iets waar ik me van te voren niet op had ingesteld.

Er zijn leuke tweelinggroepen op Facebook om je bij aan te sluiten, ik zou daar even naar kijken. Het is fijn om daar te lezen hoe andere moeders het ervaren.

Ik zal af en toe meelezen hier, en als je nog vragen hebt oid kan je me ook PM'en :).
The heart wants what the heart wants
Alle reacties Link kopieren
hoera! ik ging ook zo een topic aanmaken!
ben nu 12 weken zwanger van een tweeling, eeneiig, zoals majoor zoetekauw!

gisteren echo gehad, ze zagen er beide prima uit. was idd even schrikken bij de 1ste controle, maar vreemd genoeg had ik een voorgevoel ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 24,5 weken zwanger van een dichoriale diamniotosche tweeling, dus waarschijnlijk twee eiig. Hebben ze jou al verteld welke tweelingvorm het is? Ze kunnen het zien aan get tussenschot.
Wat ik heb is een veiliger vorm dus dan misstiek en majoor zoetekauw. Het is mijn eerste echte doorgaande zwangerschap. Ik schrok me de pletter bij de eerste echo en was er in eerste instantie echt niet blij mee, maar dat gaat nu goed. Wel vind ik het zwanger zijn zwaar, heb ik veel kwaaltjes en ben ik erg moe.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie berichtjes!

We zijn wel en beetje geschrokken, maar hadden het ook al een klein beetje verwacht. Mijn buik groeit echt super snel.

Zoals het er nu in eerste instantie uitziet is het een twee eigen tweeling dus dat is dan als het goed is wel een iets makkelijkere zwangerschap.

@missTiek, wat leuk dat we ongeveer even ver zijn! Hebben jullie al een kindje of zijn dit de eerste twee?
Alle reacties Link kopieren
hebben al dochter van 19 maand
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
13-12-2017 11:04
Ik ben nu 24,5 weken zwanger van een dichoriale diamniotosche tweeling, dus waarschijnlijk twee eiig. Hebben ze jou al verteld welke tweelingvorm het is? Ze kunnen het zien aan get tussenschot.
Wat ik heb is een veiliger vorm dus dan misstiek en majoor zoetekauw. Het is mijn eerste echte doorgaande zwangerschap. Ik schrok me de pletter bij de eerste echo en was er in eerste instantie echt niet blij mee, maar dat gaat nu goed. Wel vind ik het zwanger zijn zwaar, heb ik veel kwaaltjes en ben ik erg moe.
Ohh ja ik was ook niet gigantisch blij.. Ik voelde me daar heel schuldig om tijdens de zwangerschap. Maar gelukkig is dat bijgetrokken, en zijn alle twijfels (hoe gaat het worden, kan ik dit wel?) weggetrokken na de bevalling. :heart:
The heart wants what the heart wants
Alle reacties Link kopieren
@moeders van tweelingen: deden jullie borstvoeding, flesvoeding of combinatie (elk afwisselend fv-bv)? ik twijfel enorm. bij dochter is BV niet helemaal gelukt, produceerde niet heel veel, en kloven en zo, dus ik ben er nog helemaal niet aan uit wat ik nu wil...
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag idd MissTiek! Bij mijn zoontje is het niet gelukt die wilde niet aanhappen. Was het nu wel van plan totdat ik hoorde dat het er twee zijn. En nu weer ik het eigenlijk niet zo goed meer
Alle reacties Link kopieren
haha snowgirl, hier dus zelfde probleem, maar we hebben nog enkele maanden om te beslissen, gelukkig ;)
Naar aanleiding van het wel/niet borstvoeding geven; ter inspiratie ;-) :
https://www.youtube.com/watch?v=E00qEmDuQm0
Alle reacties Link kopieren
OOO HELP! :-o
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ze heel graag borstvoeding geven, heb me ingelezen en ga ook bij de lactatiekundige vooraf langs.
Alle reacties Link kopieren
Ff nieuw leven in het topic blazen.

Misstiek2015, hoe is het bij jou? Veel klachten of valt het allemaal mee? Voel je de kindjes al?

Hier bleek het toch om een eeneiige tweeling te gaan dus nog meer controles. (Dat zul je vast herkennen)
Aanstaande donderdag hebben we de geslachtsecho en weten we of we meisjes of jongens krijgen. Ben echt heel benieuwd.

Qua klachten, ben tot nu vrij moe geweest, maar gaat langzaam beter nu. Ook misselijkheid gaat steeds beter. Wel last inmiddels van rug en bandenpijn aan het eind van de dag.
Klinkt als geklaag haha, maar verder valt het allemaal mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat snowgirl, hoever ben je nu? Ik ben nu 29 weken en alles gaat goed volgens mij, enige is dat mijn buik nu steeds meer in de weg gaat zitten. Paar weken geleden veel last van mijn rug en stuitje, maar dat gaat ook beter. Mij werd geadviseerd om tussen 24-26 weken te stoppen met werk door de gynaecoloog, ben iets langer doorgegaan maar zit nu thuis en dat is toch wel lekker. Hoewel er genoeg te doen is ivm verbouwing.
Alle reacties Link kopieren
@foodb, wat fijn dat alles goed gaat! En verlof ja toch wel lekker he!

Ik ben nu 15+1. Ik werk momenteel niet dus hoef ook geen rekening met verlof enz te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hier een heftihe eindejaars en nieuwjaarsperiode achter de rug. Op 15w ttts geconstateerd, tweeling transfusie syndroom. Uiteindelijk operatie gehad op 16w. Kun je wat lezen in andere topics waar ik meeschrijf
Operatie goed verlopen, Nu 2 weken kalmaan doen. Controle vorige week was prima. Weer even veel vruchtwater en doorbloeding naar beide prima. Ju 17w3d ongeveer, en voel ze nu ook langs buiten... buik groeit ook snel nu! Kan het niet meer verbergen!
Kijk wel weer uit pm te werken, nog vzel te doen en ik verveel me dood thuis
Alle reacties Link kopieren
MissTiek, wow wat heftig. Gelukkig dat het nu weer goed gaat! Weet je ook al wat het worden jongens of meisjes?

Hier vandaag geslachtsecho gehad en we krijgen er nog 2 jongentjes bij!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 2 jongens 🤗
Morgen eindelijk weer werken 😁
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu misstiek? Je bent gelaserd neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor. Nu 18w, geladerd op 16w. Alles prima voorlopig! Voel en zie ze zelfs al langs de buitenkant!
Alle reacties Link kopieren
vandaag 20w! een mijlpaal zou je zeggen, niets is minder waar... bij controle vandaag bleek afgelopen week 1 van de hartjes gestopt te zijn met kloppen :'( ....
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk voor jullie! !!!
Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
O wat verschrikkelijk voor jullie MissTiek! Heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven