zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Hoi! Kan ik met jullie meeschrijven? Onze dochter is net 1 geworden en het begint nu zo langzamerhand weer te kriebelen. Ik ben 27 en mijn man 33. Een datum waarop ik mijn spiraal zal laten verwijderen heb ik nog niet; we zien in de loop van de tijd hoe het loopt maar dat het begin 2017 zal zijn is wel zeker voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de partij
Alle reacties Link kopieren
hii. leuk worteltaart ! hoop dat de rest ook snel volgt ...



Tabel : wil iemand deze aanpassen en leuk maken ? op de 1 of andere manier lukt het me niet meer... vandaar ff deze gekke indeling, maar dacht dan staat er iig alvast iets gegevens zijn : accountaanpassen en wachtwoord: zwanger2017



@rii, je kwam me zo bekend voor.. nu keek ik eens in mn oudere foras.. ik heb daar meegelezen en tijdje meegeschreven onder andere naam, daar zag ik je naam ook... ik dacht zwanger juni juli 2014 ofzo .. grappig om "elkaar" zo weer te treffen !



@ littledreamer , hi ! tuurlijk, leuk



wellicht wel een idee wellicht de tabel bij een max aantal te "sluiten" om zo beetje overzicht te houden? want denken jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Ja goed idee lijkt me onwijs gezellig !
Alle reacties Link kopieren
@suus; ik denk dat we zonder inlogggegevens de tabel niet aan kunnen passen.
Alle reacties Link kopieren
de gegevens staan in het eerste bericht worteltaart... sorry, ik bedoel in mijn bericht hieronder..
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven! Wij gaan in 2017 ergens voor een tweede, ik heb alleen nog niet besloten wanneer precies. Het kriebelt alweer een tijdje maar toch twijfel ik. Vooral wat slim is als je kijkt naar leeftijdsverschil. Volgens mij best een aantal dames die voor een tweede gaan, leuk om met jullie hierover te fantaseren. En wie weet kan ik wat advies geven aan de dames die voor de eerste gaan. Hoe dan ook lijkt het me leuk om mee te schrijven!



Ik ben 31, man is 33 en we hebben een dochtertje van bijna 1 (eind deze maand jarig). Ik ben niet aan de AC dus hoef niets af te bouwen of te wachten tot de cyclus weer terug is. Ik hou mijn cyclus al een tijdje bij en hij is aardig regelmatig. Vorige keer was ik direct zwanger, ben benieuwd of dat nu weer zo zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er zoveel zijn die al voor hun tweede kindje gaan! Hoop dat ik veel van jullie ervaringen kan leren. Ik vind het onwijs spannend, kijk er zo erg naar uit.



@vlammetje1

Ik denk dat het een leuk leeftijdsverschil is zo! hebben ze qua ontwikkeling veel aan elkaar. ik heb een jonger broertje en zusje die altijd alleen maar samen speelde. Nu mijn zusje richting de puberteit gaat, groeit het uit elkaar, ze schelen 3 jaar. komt natuurlijk wel weer goed. Maar denk dat dit met een jaartje verschil veel minder zal zijn! Lijkt me alleen in het begin wel heftig 2 van die kleintjes, maar ook oh zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik wil ook heel graag meeschrijven. Ik ben 28 jaar, mijn vriend 33 en we dromen van ons eerste kindje. We zijn bijna 10 jaar samen en wonen nu een half jaar in ons eigen huisje.

Ik ben half juli gestopt met de pil en we zouden vanaf dec-jan echt proberen. Mijn cyclus was snel op gang nu dus heel voorzichtig zijn

Het is best spannend allemaal ik ben blij dat ik met jullie in het geniep alles kan delen. Afgelopen week ben ik langs geweest bij de dokter om mijn bloed te controleren en alles was in orde.



Zijn er onder jullie gestart met foliumzuur?
Alle reacties Link kopieren
@MC25

Spannend he! Wat heerlijk dat je al niet meer aan de pil zit, kijk er zo naar uit om die de deur uit te doen.. helaas voor mij pas stoppen in december. Top dat alles goed is! Ik heb een tijdje foliumzuur geslikt.. alleen dat sloeg toen inprincipe echt nergens op. Ik denk dat ik dat vanaf begin november weer oppak (stop in december met de pil en starten in de loop van januari). Ik had toen die van de action in een opwelling gekocht, iemand enig idee of deze werkt of een foliumsuur die goed is? Ik merkte wel dat toen ik folium zuur ging slikken ik me veel actiever voelte en ik was bijna nooit meer moe!
Alle reacties Link kopieren
@Lalame, ja dat is precies mijn twijfel. Leuk wanneer ze niet teveel verschillen maar ook wel heel druk als de kleine net 2 is en alle kanten op gaat en je dan ook een baby hebt. Gisteren een gesprek gehad met mijn schoonzus en die heeft 4 kids, alleen vrij dicht op elkaar. Voordeel is dat je niet heel lang in de babytijd zit. Ik vind het nu met 1 al best druk, laat staat 2! Al weet ik wel zeker dat ik een tweede wil hoor, alleen nog niet precies wanneer. Ik twijfel gewoon nog even door denk ik..



Daar komt bij dat ik het ook nog even voor me uit wil schuiven omdat ik nu denk dat het meteen de laatste zwangerschap zal zijn. En ik vond het zo leuk! Zo jammer als het dan weer voorbij is.



@foliumzuur, omdat ik vorige keer nog al impulsief ben gestart met zwanger worden en direct zwanger was en omdat ik dus niet aan de AC zit heb ik besloten om nu al te beginnen met foliumzuur. Heb nog twee doosjes met houdbaarheidsdatum dec 2016 van mijn vorige zwangerschap en anders moet ik die toch weggooien. We hadden afgelopen cyclus al een oepsmomentje zeg maar dus als ik wel per ongeluk zwanger raak dan heb ik dat in elk geval geslikt. Vorige keer pas begonnen toen we de eerste poging deden, eigenlijk wat te laat dus. Hele gezonde dochter gekregen hoor maar het is beter op tijd te beginnen. En het kan geen kwaad om het te slikken, ook niet voor langere tijd. Ik gebruik trouwens de davitamon Zwanger fit ofzo? Of mamafit zoiets.
Op zich vind ik het wel een mooi leeftijdsverschil wanneer er 2 jaar tussen zit. Alleen zwanger worden valt niet te plannen dus op zich maakt het ons ook niet uit. Het kan zomaar zijn dat het nog wel even duurt en er meer dan 2 jaar tussen zit. Ook dat zou prima zijn. Voordeel is dan dat mijn dochter meer zelf kan doen.



Ik ben niet gestart met foliumzuur. Dat is op dit moment bij mij nog helemaal niet van toepassing omdat we sowieso niet binnen nu en 3 maanden zullen beginnen. Ik kijk er wel weer naar uit! Ik vond de periode van zwanger worden, zijn en bevallen zo ontzettend bijzonder! Het is zo mooi om het samen te kunnen delen, en vooral het begin dat je alleen met je man weet wat er gaande is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel even aangepast, zodat die er wat netter uitziet.



@leeftijdsverschil; Als we daadwerkelijk in januari gaan starten, zit er minimaal 1,5 jaar tussen beide kinderen. Maar ik weet natuurljk niet hoe snel ik weer zwanger raak, hoop dat het weer gaat lukken (vorige keer in ronde 3). Ik denk dat het wel pittig is met twee kleintjes snel achter elkaar, maar ik wil ook gezien mijn leeftijd niet al te lang wachten met proberen voor een nummer 2.



@foliumzuur; nog niet mee gestart, is nog te vroeg. Ik heb ook nog een potje van de vorige zwangerschap, houdbaar tot april 2017.
zou iemand mijn gegevens in de tabel kunnen zetten? Ik weet mijn ww niet meer (ik ben nu overal automatisch ingelogd ;)

littledreamer 27 en 33 jaar. 2de kindje. starten ergens begin 2017
Alle reacties Link kopieren
Misschien dom.. maar ik kan de inlog gegevens niet vinden haha!
Alle reacties Link kopieren
Die staan in een eerder bericht van suus..
Alle reacties Link kopieren
ik heb de gegevens er bovenin bijgezet... makkelijker terugvinden

littledreamer, ik heb je toegevoegd.

@ worteltaart tnx voor de tabel !!



hier nog niet aan t foliumzuur, wil dr wel op tijd mee beginnen.. iig voor januari.

ons kindje is nu 1.5, mochten we weer zwanger worden zit er dus minimaal 2.5 jaar tussen.. ik ga uit van ong 3 jaar ofzo, maar dat zullen we zien was bij de eerste snel zwanger, maar is natuurlijk geen garantie...
Alle reacties Link kopieren
@littledreamer, helemaal eens, je kunt het niet plannen. Al hield ik er vorige keer heel veel rekening mee dat het lang kon duren en niet dat het ook direct raak kon zijn. Nu hou ik rekening met beide opties.



En ik vond het ook zo mooi, het spannende moment van de eerste positieve test, de 20-weken echo en dat je hoort of je een zoon of dochter krijgt, de eerste bewegingen in je buik, het einde van de zwangerschap wanneer je vol spanning wacht op de bevalling, het is allemaal zo bijzonder! En de bevalling zelf ook, wat een gebeurtenis!
Alle reacties Link kopieren
Gaaf he vlammetje ! Zo te lezen zouden jullie deze x het geslacht ook weer willen weten ? Wij wilden dat eerst ook , maar ons kindje liet het niet zien haha ! Na 3x proberen dachten we oke dan niet . En vonden het zo bijzonder om het niet te weten dat wr het bij een volgende waarschijnlijk ook weer niet willen weten . Die verrassing vonden we toch wel heel erg leuk
Alle reacties Link kopieren
@suuus, ik twijfel daar nog over. Ik zou het ook wel leuk vinden om het niet te weten maar ik ben bang dat ik te nieuwsgierig ben wanneer het zover is. En mijn man ook vrees ik. Hij vond het wel heel leuk om te weten omdat het vooral in het begin van de zwangerschap nog erg abstract voor hem was. Hebben jullie een zoon of een dochter?



Ik heb echt geen voorkeur maar ik zou bij een meisje toch even lekker de dozen met babykleertjes van dochter doorgaan. En bij een jongen leuke nieuwe kleertjes kopen. En dat kan natuurlijk niet wanneer je het geslacht niet weet. Toen ik zwanger was van dochter wilde ik het echt heel graag weten terwijl ik vooraf daar nog niet zeker van was.
Suuus88: bedankt voor het toevoegen!



Wij willen in ieder geval het geslacht niet weten mocht ik zwanger zijn. Ik vind de verrassing zo leuk..Het fantaseren over hoe de baby eruit ziet en of uiteindelijk mijn gevoel klopt.. Dat vind ik juist zo leuk! En gelukkig denkt mijn man er ook zo over; anders lijkt het mij zo lastig om er een beslissing over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet echt niet wat ik zou willen.. aan de ene kant wil ik het niet weten, lijkt mij heel speciaal dit pas te weten bij de geboorte. Ik ben nog al iemand die ervan houd alles onder controle te hebben. Dus denk dat de spanning mij te groot zou worden.. graag alles op orde willen hebben etc. we gaan het zien!



Hebben jullie mensen verteld dat jullie een kinderwens hebben voor de eerste/tweede. ik vind het best moeilijk dit allemaal voor me te houden maar aan de andere kant wil ik het ook helemaal niet delen. In onze situatie weet alleen mijn beste vriendin van onze kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik lees al een tijdje mee hier op het forum maar wil nu graag mee posten. Mijn vriend en ik willen vanaf januari beginnen proberen voor een eerste kindje. Ik ben 26, hij 27. We hebben eerst nog een grote reis gepland en dit leek niet goed te combineren met zwanger zijn dus daarom hebben we onze kinderwens nog even uitgesteld. Het is erg fijn dat ik die wachttijd hier met jullie kan delen



Ik voeg mezelf vanavond toe aan de tabel! (of iemand van jullie mag dit gerust doen)



Groetjes,



Bakela
Alle reacties Link kopieren
@lalameme, ik wilde het bij de eerste niet delen. Dat is ook de voornaamste reden dat ik hier mee ben gaan schrijven. Kon ik het er toch met iemand over hebben. Bij een tweede ben ik er wel iets meer open over, veel mensen weten dat we nog wel een tweede zouden willen. Alleen weten ze niet wanneer (en ik weet dat eigenlijk zelf ook nog niet eens).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven