Zwanger worden 12+ mnd met/zonder MMM

06-03-2020 21:29 1696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes".

Dit topic is bedoeld voor vrouwen die al langer dan een jaar bezig zijn om hun kinderwens in vervulling te laten komen.

:couple:

NaamLeeftijdProberen vanaf / RondeNodBijzonderheden
Vanessakusje1987 34 Juli'18 ... IVF 1
Krullenbol90 30aug '19?Wachten op uitslag hormoononderzoek
Polly.sebastian ?Ovulatie inductie clomid 100 en IUI

Zwanger! :heart:
Daneli (okt'20), Blonde83 (dec'20), Bankkussen (maart'21), Leeuwtje12345 (maart'21), Girafjes (maart'21), D0ris (april'21), Bailey26 (mei'21), Loozey (mei'21), Elmen (juni'21), Bam (sept'21), Falathiel (sept'21), Koffieleutjuh (januari'22), Vonskie (februari'22), Maneschijn (mei'22), Liv_123 (augustus'22)


Gegevens aanpassen?
[...]


Testdrang?
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

:heart: PS 'You were an amazing human before infertility. Don't lose her! ' :heart:
zw12plus wijzigde dit bericht op 10-01-2022 10:32
68.05% gewijzigd
@girafjes snap wat je bedoeld hoor haha! Ik vind het wel fijn om weer bij een wat actievere groep te zitten, maar moet er ook aan wennen. Kan het nog niet helemaal bijbenen haha!

Ik herken je gevoel enorm, en ik hoop zo dat het ons gegund is!! Ik weet ook zeker dat het goed gaat komen, maar het was zo fijn geweest als je wist wanneer precies. Probeer het te relativeren, 1 jaar is echt wel normaal (zegt zij die het ook zo lastig vindt..) alleen hoor je die verhalen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden.

Ik heb het zwaar... Mijn gevoel en verstand zijn zo enorm met elkaar in gevecht :@@: gister een aankondiging op Facebook van een bevriend stel. Normaal heb ik er niet zoveel moeite mee als nu.. Ben er echt even verdrietig van en dat haat ik van mezelf. Ik gun het ze natuurlijk gewoon, maar waarom lukte het bij mij niet... Als ik zwanger was gebleven waren we in dezelfde maand uitgerekend geweest.

sorry voor de super ego post, ik ben niet zo’n prater maar moet nu ff m mn ei kwijt... (stomme eitjes!)!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! Hopelijk wordt dit een vruchtbaar topic met veel positieve testen. Let the babyboom begin!! :cheer2:

Welkom ook nieuwe schrijfsters. Hopelijk kunnen jullie hier je ei kwijt!

spruit op welke dag na insemimatie zit je nu? Kom je de dagen een beetje ontspannen door? Je had in ons vorige topic nog een paar vragen gesteld: ik test altijd vanaf dag 10/11, ik weet dat dit heel vroeg is maar ik kan me niet langer beheersen. Ik spuit zelf fostimon en als laatste spuit pregnyl. Na mijn ovulatie breng ik nog dagelijks 3 bolletjes progesteron in. Heerlijk, de hele maand aan de hormonen;). Bij ons gaat iui beneden de 1 miljoen niet door. Wij zaten nu op 2,5 miljoen na opwerking. Voor ons is dat echt een hele lage opbrengst.

skittle wat mooi, een zoon :heart:!!! Voel je je nog ok? Ik hoop dat jouw voorspelling voor iui 4 uit gaat komen.

girafje heel herkenbaar jouw gevoelens. Lastig om soms positief te blijven hè. Hadden we maar een glazen bol :fortune: ...

burg wat klinkt dat pijnlijk, een knip in je baarmoeder. Mag ik vragen waar dit voor was? Man was trouwens niet ziek geweest. Schijnbaar wisselt de kwaliteit van zaad nog wel eens, maar daar weet jij alles van!

daneli wat ontzettend spannend dat je bijna een echo hebt!! Hopelijk is alles goed en kan je genieten van je zwangerschap. Ik duim voor je op 10 maart.

loozey je hebt ook helemaal gelijk hoor. Ik moet het ook stap voor stap bekijken en niet te ver vooruit kijken. En we hebben hierna ook nog 2 iui kansen. Ik had iid het overstap van iui naar ivf gelezen, thanks voor de tip.

blonde hopelijk hebben jullie snel een plakkertje. Lijkt me emotioneel heel zwaar. Kunnen jullie daar samen goed over praten?

bam dikke knuffel voor jou! Heel begrijpelijk en menselijk dat je over die aankondiging verdrietig bent. Schrijf hier lekker van je af!

ego ik zit rustig op het wachtbankje. Juist omdat ik er niks van verwacht deze maand ben ik vrij zen. Ik zal straks het schema even invullen.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ben waarschijnlijk een digibeet maar hoe pas ik de tabel aan :facepalm:? Als ik inlog zie ik allemaal codering van de tabel in de introtekst staan. Moet ik het daar ergens tussen zetten?
Alle reacties Link kopieren
sorry foutje
Ha lieve meiden!

Ik zit op 9 dagen na inseminatie vonskie! Heb vanochtend getest en hij is wit. Wat mij betreft goed teken, de hormonen zijn uit mijn lijf.. Ik voel me mentaal ok, maar begin het wel spannend te vinden hoor. Probeer tot vrijdag te wachten. Ondertussen veel kruikjes, acupunctuur en goed door blijven ademen..

Misschien wel fijn voor jou om even verwachtingsloos te zijn, en wie weet wat het oplevert! Respect voor jou, het lijkt me echt wel pittig na een paar pogingen. Er is ook een IUI topic, ken je die? Misschien dat ik daar ook mee ga schrijven..

Burg, die knip klinkt echt heftig meid! Had je een hele slechte pap waarde? Kan die knip iets met je vruchtbaarheid doen? Toen ik 3b had namen ze een paar kleine hapjes (biopten). Daar voelde ik niks van met een beetje hoesten. Daarna lisexcisie en tot op heden gezond! :yes:

Girafjes (en anderen met dezelfde gevoelens) ik ken je gevoel :couple: . Met vlagen heb ik het ook.. Proberen de moed erin te houden, er kan tegenwoordig zóveel! :there:

Ik pas de tabel aan als ik achter laptop zit!
Alle reacties Link kopieren
Vonskie ik kan je eventueel toevoegen als je wilt? Als je je gegevens even stuurt.
Je moet het inderdaad tussen die codes typen.

Bam lastig zeg.. Snap dat het moeilijk is als anderen een zwangerschap aankondigen en jij nu niet zwanger bent. En nog lastiger dat zij eigenlijk uitgerekend is als jij dat ook zou zijn. Sterkte 💕

Spruit spannend. Wel fijn dat de hormonen uit je lichaam zijn. Ik zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
girafje super lief dat jij het wil doen. Hierbij mijn gegevens, als het er in staat dan kan ik het vast daarna zelf wel aanpassen.

Leeftijd:36
Ronde: 18
Nod: 17-03
Bijzonderheden: iui 4

spruit ja ik ken het iui topic, ik lees daar wel mee maar ben geen meeschrijver. Voor mij is het meeschrijven in 2 topics wat te veel en ik vind het ook wel fijn dat de meeste mij in dit topic nu een beetje kennen. Ik snap dat je daar misschien mee wil schrijven, altijd fijn om ervaringen uit te delen met vrouwen in het zelfde schuitje. Wanneer ga je weer testen? Fingers crossed!!!
vonskie wijzigde dit bericht op 08-03-2020 16:12
Reden: Typfoutje
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 15:09
99.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
girafjes Ik ken het gevoel, maar ik geloof ergens ooit wel (blijvend) zwanger te worden. De kans dat je uiteindelijk een kindje hebt is zoveel groter dan dat je kinderloos blijft. Probeer je daar aan vast te houden!

Maneschijn de groep is nu even lekker actief, want er gebeurt nu veel! Af en toe is het ook wel rustig hoor :p

Spruit ohhh dag 9 al! Slim dat je hebt getest of het hormoon weg is. Wanneer ga je weer testen? Duimen draaien hier!

Burg oh nooo! Ik stem natuurlijk op team "innesteling". Mede doordat je lf afgelopen maanden zo netjes was toegenomen! Daarnaast zakt mijn temp altijd al een dag voor ik ongesteld moet worden en de jouwe is nu nog hoog.. Mn duimen verkrampen bijna. Ik hoop zo erg op "een daneli". Dan wordt het niet boven het toilet hangen tijdens kerst, maar met dikke wallen je baby voeden :biggrin:
Mijn temp is vandaag op 6dpo 36.9, 0.1 meer dan de andere dagen. Toen ik de vorige keer (alweer een tijd geleden) temperatuurde was temp tijdens lf steeds 37.1.. Ik voel me op een of andere manier best zen. Geloof dat het niet gelukt is deze maand en mn hoop gaat uit naar de fertiliteitsafdeling, en dan volgende maand een daneli doen!

Vonskie Heel fijn om zen te zijn! Ik voel me ook (nog) zo. Ik zie het allemaal wel en hoop nergens op.

bam heel herkenbaar, maar dit is je emotie, die er gewoon mag zijn. Ga lekker knuffelen met je kindjes en er extra bij stil staan hoe bijzonder ze zijn. Over een paar dagen, als de emotie minder is, kan je er rationeel nog over nadenken of je het nog graag wil. Staat donor er evt nog voor open?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve reacties. De donor hoef ik maar te bellen, die laat het aan mij over. Hij zei zelf al, laat het even bezinken en als je je dan toch nog bedenkt kunnen we altijd weer beginnen. Voor nu laat ik het zo, maar het voelt gewoon kut. Ik weet altijd heel goed wat ik wil, dit voelt echt als een rollercoaster, dat ken(de) ik niet.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik was er even een weekendje tussen uit met man dus kon niet eerder reageren. Ik zal op een ander moment wat uitgebreider reageren. Ik gebruik meestal mijn mobiel en dan vind ik uitgebreid reageren soms lastig.

girafjes bedankt voor het toevoegen in de tabel.
Heb je al een testje gedaan?
Je gevoelens zijn heel herkenbaar :hug:

Spruit Fijn dat de hormonen uit je lichaam zijn. Wanneer ga je testen?

Burg ik duim voor een innesteling.

Bam :hug:
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Bailey, nee nog geen testje gedaan. Ik wacht tot donderdag denk ik, omdat ik niet exact m'n NOD weet en steeds al die testjes verspil en vervolgens teleurgesteld raak door 'n witte test.
Krijg nu ook best wel menstruatiekrampen dus hij zal vast doorzetten. Overigens nog geen bloed verlies of gekleurd slijm gehad.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 15:10
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Fijn, een nieuw topic. Hoef ik me ook niet meer schuldig te voelen dat ik de tabel niet update. :A: Thanks Loozey!

Ik denk dat ik binnenkort nog wel weer mee ga schrijven. Voor nu lees ik vooral even mee.

Succes ladies! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Burg men, stupid universe 😢 ik had er echt vertrouwen in. :hug:
Nu maar "uitkijken" naar de hcg. Het brengt je iig weer een stapje dichterbij het zwanger worden. Het zou top zijn als je in april al met IUI kunt starten! Knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden,

Ik heb eindelijk even tijd voor een introductie. Veel meiden hier heb ik wel gevolgd in het 6+ topic. En met LMB zat ik in het januari 2019-topic. Ik heb getwijfeld om in het 6+ topic mee te gaan schrijven, maar helaas hebben we een aantal maanden moeten stoppen met het proberen, vandaar dat ik het toen even heb gelaten hoe het was.

Heb wel in een aantal topics meegeschreven, maar ik merk wel dat mijn situatie (helaas) een stuk beladener is dan de verhalen die in een maand-topic bijvoorbeeld naar voren komen. Ik wil ook niet als de depri Doris over komen (let’s say de DD in mij) in zo’n topic. Hier zitten toch (wederom helaas) wat meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Ik zal later even op een ieder reageren, nu snel kort over mij/mijn situatie (die tabel achter mijn naam blijft anders ook zo leeg haha).

Nou hier dus Doris, die zich sinds feb 2019 in zwangerworden-land bevind. Normaliter een levensgenieter (vaak nog steeds), maar momenteel he-le-maal klaar met de situatie van nu.

In april 2019 bleek ik (al) zwanger. Helaas dacht ik al op vakantie en miskraam gehad te hebben (bloed), helaas bevond ik me in Afrika, dus erg veel kon ik niet. Bij terugkomst ben ik naar de verloskundige gegaan om te kijken of mijn lichaam de zwangerschap zelf (goed) had afgestoten. Daar bleek ik nog steeds zwanger, maar ze konden het echo beeld in mijn baarmoeder i.c.m. eileiders niet plaatsen. Ze vertrouwden het niet, stuurde me door naar het ziekenhuis waar ik een nacht moest blijven op verdenking van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig bleek dit na 48 uur toch niet zo te zijn, wat mijn eileider bespaarde. Wel groeide er iets in mijn baarmoeder, maar dit paste niet bij de termijn.

Wekenlang hebben ze me gevolgd, HCG steeg, maar nog steeds bleek het te klein. Met 9/10 weken hebben ze uiteindelijk kunnen concluderen dat het hier ging om een leeg vruchtzakje, tot die tijd kon ik in hun ogen ook minder ver zijn. Ik wist al zeker dat dat niet het geval was, ik had immers eind april al positief getest, heb een constante cyclus, maar ja je weet nooit; de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Helaas, toch wel een miskraam. Na deze slopende weken krijg ik cytotec om de miskraam op te wekken, dit hielp niet. Ook een derde dosis i.c.m. een progesteronremmer had minimaal effect.

In juni ben ik toen waarschijnlijk wel de vruchtzak verloren, want met de controle echo was enkel nog een stukje restweefsel te zijn. De gyn vertrouwde erop dat dit met de weken/een menstruatie wel mee zou komen. Ik ben toen heel lang op vakantie geweest, en deed elke week een test om te kijken of het HCG afnam, helaas, halverwege augustus nog steeds positieve testen (inmiddels 4 maanden na de eerste positieve test).

Uiteindelijk hebben ze eind augustus het restweefsel met een hysteroscopie verwijderd en dacht ik opnieuw te kunnen beginnen en deze ellende achter me te laten. Ik was altijd al bang voor Asherman (verklevingen in baarmoeder) en wilde daarom absoluut geen curretage. Helaas was ook een hysteroscopie voor mijn eigenwijze baarmoeder al te veel, want helaas heb ik hierdoor nu alsnog Asherman gekregen. Mijn menstruaties bleven licht, maar ik maakte me eerst nog geen zorgen. Ik menstrueer nooit veel, hoogstens een dag of 2,5 met als piek een dag wat roder bloed dan donkerbruin.

Toch zat het me niet lekker i.c.m. de ontzettende buikpijn die ik krijg. En ik had gelijk. In december hebben ze mijn verklevingen weggeknipt (au, ja zonder verdovingen) en heb ik voor 6 weken een spiraal gehad. Op de hysteroscopie controle bleek het niet terug, op een paar kleine verklevingen bij beide eileiders na (die ook toen weer weg zijn gehaald). Nu zitten we in de tweede ronde na de controle, maar helaas was mijn laatste menstruatie ook al weer minder. Dus paniek. Ik moet in april wederom terug voor een kijk-hysteroscopie in de baarmoeder en ik ben nu al bang voor wat er te zien is.

Daarnaast ben ik altijd licht ongesteld en heb ik van nature een dun baarmoederslijmvlies wat natuurlijk niet echt meewerkt in de geruststelling dat het ooit wel een keer goed moet komen.

Het is een lang verhaal, maar helaas kan ik hem niet veel mooier maken. Hier dus vooral veel angst/onzekerheid. Ik probeer wel zo veel mogelijk te genieten van het leven, ik boek alle vakanties gewoon lekker vooruit en ik eet en drink in het weekend voornamelijk lekker buiten de deur.. Maar toch blijft het zo in je koppie zitten en mis ik die uit knop.

Zo, en nu de feestmuts weer op, het zonnetje schijnt. Wie weet is deze ronde wel de lucky ronde. :sun:
Alle reacties Link kopieren
#fail :proud:
Alle reacties Link kopieren
d0ris Wat een bizarre weg ben jij aan het bewandelen! o_o
Ik hoop dat de kijkoperatie in april positief voor je zal zijn en dat je snel zwanger raakt! :hug:
Mag je nu wel proberen zwanger te raken?
Een uitknop, een kijkluikje in je buik én een glazen bol zouden af en toe zo handig zijn!


Ego temp is vandaag, 7 dpo, eindelijk 37.0!
:hihi: moet er nog wel aan wennen dat ik soms op een ander account sta aangemeld #fail :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ooh lastig zeg D0ris. Snap dat deze situatie je erg onzeker maakt. Denk dat het belangrijk is om weer vertrouwen in je lichaam te krijgen maar voor iedereen die al langer bezig is met zwanger worden is dat natuurlijk heel erg lastig.
Doe je al iets voor de doorbloeding van je baarmoeder? Volgens mij kan dat helpen met het dikker maken van je baarmoederslijmvlies maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Massage, kruik, warm voedsel, sokken aan en voeten warmhouden etc.
Fijne zonnige dag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Loozey, dank :). Geen leuke weg nee, vooral niet voor een control freak zoals ik. Ik hoop dat dit uiteindelijk gewoon een goede les voor me mag zijn (iets met het niet maakbaar zijn van de wereld.. ;)) Ja je mag het gewoon proberen, want stel het is paniekvoetbal nu van mij (wat ik hoop) dan is de baarmoeder gewoon open en kan het natuurlijk gewoon. Probleem bij Asherman is dat je baarmoeder zo verkleefd is (denk aan een soort van spinnenwebben, of voor de daredevils onder ons google) dat het eitje of 1) niet in kan nestelen of 2) het zaad niet bij het eitje in de eileiders kan komen omdat de weg geblokkeerd is zeg maar.

Heel iets anders; jij maakt trouwens erg mooie gedichtjes, kwamen altijd flink binnen.

Girafje, ik ken inderdaad de dingen die je opschrijft. Ik ga vanaf deze week ook weer naar accupunctuur (vind ik sowieso fijn ter ontspanning) en ik slik supplementen. Verder probeer ik me aan veel leefregels te houden maar ik hou het niet goed vol. Dit vooral omdat ik al zoveel ziekenhuis bezoeken af moet lopen en ik er al zo veel mee bezig ben dat ik in het weekend gewoon naar die vino snak en behoefte heb aan de Doris van een jaar terug. :roll:
Alle reacties Link kopieren
@D0ris. Ja dat snap ik. Mijn vriend zegt altijd: je leeft nu, vergeet niet te genieten. En continu als ik 'doorsla' ergens in (sparen voor het huis destijds, stress over studie en werk, verdriet over een uit blijvende zwangerschap) blijft hij dat herhalen. En dat klopt natuurlijk ook. Je hebt nu nog de vrijheid om lekker een avondje door te halen in de wijnbar of lekker lang te borrelen.
Doen die verklevingen ook pijn?
Alle reacties Link kopieren
Girafjes, in het algemeen doet het geen pijn.. Maar in december (toen ik dus aan de bel trok) had ik wel erge menstruatiepijn (erger dan normaal), met 2 druppels bloed. Dus je merkt het wel, althans ik toen wel.. Nu had ik deze menstruatie wel weer minder bloed, maar nog steeds wel rood bloed en ook krampen.. Denk dat er eigenlijk geen touw aan vast te knopen is.. ;) We gaan het zien in april, al hoop ik dat het niet nodig is en dat mijn magische ronde wordt! :flag:
Alle reacties Link kopieren
Op naar een super vruchtbaar topic ! :cheer2: Paar daagjes niet gekeken en mega veel berichtjes

Welkom Bailey, Blonde, Doris en Leeuwtje.

Girafjes Ook bij jou gaat het lukken, hou hoop :heart: Ga je morgen testen? Mijn vriend zegt ook altijd dat onze tijd wel komt en dat ik niet moet stressen maarja, makkelijker gezegd dan gedaan

Burg hopelijk een innestelingsbloeding :hug:

Doris wat een verhaal pffffff. Soms is het belangrijk wel te blijven genieten, des te makkelijker om dit allemaal vol te houden

Bam Ik denk dat iedereen in deze groep weet hoe het voelt, en blij wilt zijn voor een ander maar het is logisch dat dit jou ook heel verdrietig maakt. Voel je je er niet te schuldig over, dikke knuffel voor jou :hug:

Ego Ben inderdaad weer ongesteld geworden.. Dit weekend even drankjes gedaan en geprobeerd positief te blijven. Nu weer op naar een volgende ronde en ziekenhuisafspraken einde van deze maand.
Alle reacties Link kopieren
burg wat jammer dat je ongesteldheid zo vroeg is doorgebroken :-? .. Ik gebruik inderdaad progesteron voor mijn korte lf, deze was bij mij altijd maar maximaal 8 dagen. Mijn bloed was op progesteron geprikt op dag 8 in de cyclus analyse en die kwam uit op een waarde van 7 en dat is echt wel heel laag. Je zou in jouw geval er altijd om kunnen vragen bij de gynaecoloog. En volgende week dus de hsg, gaat helemaal goed komen burg!!!! En dan waarschijnlijk in april al aan IUI beginnen, hoppa!!!! Het enige wat ik trouwens kon vinden over de hsg is dat er in ons ziekenhuis gewerkt werd met een jodiumhoudende contrastvloeistof, kon er niet zo goed uithalen of dit olie of waterbasis was.

doris welkom en wat een verhaal zeg...ik kan me jouw angst en onzekerheid heel goed voorstellen. Ik hoop voor je dat het deze maand raak is en dat je de operatie aan je voorbij kunt laten gaan :heart: .

spruit mijn duimen draaien nog!!!! Hoe is het?

lmb :bye: fijn weer even van je te horen. Hopelijk gaat alles goed met je.

pax jammer zeg dat je ongesteld bent geworden. Heerlijk dit weekend dus eventjes de bloemetjes buiten gezet, groot gelijk.

ego nog steeds rustig op de wachtbank, vanmorgen een tussen evaluatie met de gyneacoloog. Ben verder een beetje verdrietig vandaag, we hebben gister onze kat plotseling moeten laten inslapen. Zo zielig.. :-(
vonskie wijzigde dit bericht op 10-03-2020 08:00
Reden: Typfoutje
0.14% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven