Zwanger worden 12+ mnd met/zonder MMM

06-03-2020 21:29 1696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes".

Dit topic is bedoeld voor vrouwen die al langer dan een jaar bezig zijn om hun kinderwens in vervulling te laten komen.

:couple:

NaamLeeftijdProberen vanaf / RondeNodBijzonderheden
Vanessakusje1987 34 Juli'18 ... IVF 1
Krullenbol90 30aug '19?Wachten op uitslag hormoononderzoek
Polly.sebastian ?Ovulatie inductie clomid 100 en IUI

Zwanger! :heart:
Daneli (okt'20), Blonde83 (dec'20), Bankkussen (maart'21), Leeuwtje12345 (maart'21), Girafjes (maart'21), D0ris (april'21), Bailey26 (mei'21), Loozey (mei'21), Elmen (juni'21), Bam (sept'21), Falathiel (sept'21), Koffieleutjuh (januari'22), Vonskie (februari'22), Maneschijn (mei'22), Liv_123 (augustus'22)


Gegevens aanpassen?
[...]


Testdrang?
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

:heart: PS 'You were an amazing human before infertility. Don't lose her! ' :heart:
zw12plus wijzigde dit bericht op 10-01-2022 10:32
68.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg, wat rot van de vroege menstruatie. Ik ben geen HSG-expert, maar kan mezelf inmiddels wel een hysteroscopie expert noemen en daar spoelen ze (weliswaar niet je eileider maar wel je baarmoeder en eileider uitgang) ook met water. Mijn gyn zei dat dit ook al bevorderend werkt, net als olie.
Veel sterkte en hopelijk straks een vliegende start met de IUI.

Bam, ik heb in het vorige topic gelezen van je miskraam en je besluit om te stoppen. Begrijp erg goed dat het op momenten (zoals zo'n aankondiging) steekt en je misschien ook wel weer begint te twijfelen. Wat fijn dat je de donor kunt bellen op het moment dat je er toch wel weer voor wil gaan. Kan dat misschien ook rust geven, dat je de aankomende maanden nog ook weer kan besluiten er wel weer voor te gaan? Of is het juist het welles nietes wat je misschien opbreekt?

Pax, wat rot. Ziekenhuisbezoeken staan dus gepland. Ik heb jouw verhaal niet helemaal paraat, zijn dit de eerste orienterende onderzoeken bij de gyn of ben je al verder?

Vonskie, wat ontzettend verdrietig van je kat. :-[ Was hij/zij ziek?
Waaruit bestaat die tussenevaluatie van morgen? Sterkte op de wachtbank.
Alle reacties Link kopieren
Even een ego-post:

Mijn gegevens voor de tabellen:
26 jaar, proberen vanaf juni 2017, HSG gepland voor 18 maart. Afspraak voor de uitslag daarvan staat nu voor 31 maart.

Ik zal vanavond bijlezen en reageren!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat welles nietus maakt me erg onrustig. “Gelukkig” heb ik een zware nacht gehad met mn 2 kids dus ben voor vandaag iig weer even genezen :rofl: eisprong komt eraan, dat zal ook wel maken dat de twijfel toeneemt, stomme hormonen. Had gister echt een klote dag, vandaag voel ik me beter. Sorry voor de ego’s steeds, ik probeer me terug te trekken uit dit topic :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ego veel te negatief klinken overigens.. alsof je eigen pad/gevoelens er dan niet echt mogen zijn. Dus zeker niet ego en zeker niet sorry!
Alle reacties Link kopieren
:heart:

Bedoel het meer omdat ik niet (meer) op anderen reageer. Dus wel vraag maar niks geef.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ff ego berichtje van mij (ik reageer vanavond of morgen nog ff op iedereen hoor, maar nu op de foon dus niet handig) het ging best aardig op het wachtbankje, toch net wat roze verlies en totaal geen gevoelige boobs wat normaal week voor nod begint.. dus ik weet het niet. Normaal lf van 14/15 dagen nu dan 2 dagen eerder best vreemd.. ik hoop op iets positiefs maar ga wel uit van weer een verloren ronde

Xx
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 15:11
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voel je niet bezwaard om hier te schrijven om even je ei (oh gekke woordspeling) kwijt te kunnen, Bam. Daar is de groep toch voor? En bizar he wat hormonen met je kunnen doen. Mijn vriend weet vaak gewoon door m'n humeur, libido etc in welke cyclus week ik zit. Allemaal door die hormonen.

Koffieleutjuh spannend zeg! Wie weet is het wel gewoon raak deze maand!

Burg oh wat schommelt dat dan inderdaad! Nou gelukkig kom je daar dan achter door het bloedprikken en kan de arts gelijk weer aan de slag😝

Ego, nog steeds niet ongesteld. Wel krampen dus verwacht hem elk moment. Hoewel ik stiekem wel 'n beetje hoop krijg nu m'n menstruatie uitblijft.
Alle reacties Link kopieren
snelle post

Girafjes, spannend! Op welke cyclusdag zit je? Ovulatie niet zeker dus.. maar qua gemiddelde wel al eroverheen?

Ik duim !!
Alle reacties Link kopieren
Burg Oh wat grappig! Lopen we mooi gelijk. Ik vind het wel spannend, weet niet goed wat ik kan verwachten.

Girafjes Spannend, ik ben benieuwd!

Moet er nog even inkomen hoor. Lang geleden dat ik in zo'n groep heb meegeschreven, dus duurt even voor ik van iedereen weet waar ze staan
Alle reacties Link kopieren
doris poes was niet ziek maar heeft een soort tia gekregen waardoor haar achterpoten accuut verlamde en ze heel veel pijn had. Ze was helaas niet meer te redden. :"-( . Ik ben een echt kattenvrouwtje, dus heb zo hard staan huilen bij de dierenarts. Lief dat je er naar vraagt.

burg en fatahiel jullie kunnen elkaar echt de hsg hand schudden. Toevallig een dag na elkaar! Burg, Ik heb trouwens echt even hardop gelachen om jouw post over het Rutte elleboogje :-D .

burg mijn gynaecoloog zei dat een lf boven de 10 dagen goed is. Niet alle gyneacologen zijn trouwens even happig op het gebruik van progesteron want het effect is er nooit van bewezen. Wat een gedoe met je schildklier zeg...

koffieleutje wat spannend! Roze verlies kan een goed teken zijn. Ik duim voor je.

girafjes ik duim ook voor jou!!!

ego vanmorgen gesprek gehad met gyneacoloog. We hebben alvast vooruit gekeken naar ons traject. Mocht deze poging mislukken dan worden we alvast doorverwezen naar een andere kliniek voor ivf, dit omdat er behoorlijke wachttijd kan zijn. We gaan het zien, ik hoop een "Danelietje" te doen op de valreep naar ivf. Verder zit ik nog steeds zen op de wachtbank.
Lieve meiden, even een kort berichtje. We hebben vanmorgen een goede echo gehad! Hartje was meteen te zien en te horen, zo fijn :heart:

Ik reageer later op iedereen, blijf jullie nog wel in de gaten houden hoor! We zijn vanavond langs mijn ouders geweest en ze reageerden zo blij. Nu heel moe dus ga mijn bed opzoeken. Ik hoop enorm dat jullie mij snel mogen volgen, jullie zijn kanjers! :hug:
Vonskie
Ja kan gelukkig goed met manlief praten. Alles snappen doet hij zeker niet, maar luisteren doet hij wel.

Ach Meis wat een verdriet is dat he je ‘kattenkind’ moeten verliezen. Heel veel sterkte.

Loozey
Ja klopt, ik schrijf daar mee (hoop dat ik twee topics bij kan houden, moet zeggen dat meelezen mij makkelijker afgaat als meeschrijven). Lief dank je. Het is nu ruim 3w geleden en vind het nog aardig lastig...

BAM
Ik heb je ‘gevolgd’ sinds je eerste zwangerschap. Sterkte met je keus.

Ik stond ook op de hsg shortlist, moest bellen voor afspraak, maar toen bleek ik zwanger... Nu heb ik eind maart een telefonisch consult met de gyn om te zien hoe of wat.
Alle reacties Link kopieren
Yessssssssss daneli :cheer: :yes: :cheer2: . Wat een super goed nieuws!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
@D0ris ik zit nu op cyclus dag 36 en heb meestal een cyclus van 35 dagen. Ovulatie is eigenlijk altijd op dag 21, maar deze maand had ik op dag 20, 21 en 22 negatieve testen en toen waren m'n testjes op en heb ik het gelaten.. K bestel ook pas nieuwe als ik ongesteld word😅🤔

Gefeliciteerd Daneli! 💕
Alle reacties Link kopieren
Daneli yesssss, yessssssss!!!! :cheer2: van harte!



Vonskie & Blonde :hug:

Ego nog steeds geen testdrang! Bijzonder voor mijn doen. Voor degenen met vroege testdrang, deze handige link.
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Girafjes spannend!! Ik duim voor je!! Ben je al vaker “over tijd” geweest?
Ik gun het je zo!

Daneli wat fijn! Nu kan je écht gaan genieten!

Bam wat ingewikkeld en wat ben je een enorm sterke vrouw. Ik heb in andere forums meegelezen en je op die manier gevolgd.

Vonskie Aaah wat verdrietig! Helemaal zo plotseling. Sterkte!!

Burg23 Wat irritant! Ik hoor vaker dat het echt wel even tijd kost om goed ingesteld te raken, maar kan me heel goed voorstellen dat je er enorm van baalt icm een kinderwens.

Koffieleutjuh ik duim ook voor jou en hoop heel hard op innestelingsbloed!

Hier nu inmiddels over de helft op het wachtbankje, maar geen bijzonderheden tot dusver. Heb expres geen testen in huis, zodat het een beetje zen blijft (voor zover me dat lukt haha, meestal hoe dichterbij de NOD des te meer ik heen en weer wordt gesleurd. Gelukkig enorm druk op werk dus veel afleiding!). Ik denk dat ik misschien van het weekend een test doe (1-2 dagen voor NOD), omdat ik in m’n hoofd heb dat ik nooit voor werk wil testen ivm concentratie haha. Aan de andere kant als ze wit blijven dan is er ook geen afleiding op werk haha.
Alle reacties Link kopieren
Doris; Jeetje wat een heftig verhaal. Hopelijk is de kijkoperatie in april positief. Maar het is nog mooier als je voor die tijd een positieve test in handen hebt.

Vonskie; Wat verdrietig van je kat :hug:. Sterkte

Burg; Lastig dat je schildklier is doorgeslagen. Hopelijk zijn de waarden snel weer goed als de medicatie is aangepast.

Daneli; Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en het hartje hebt horen kloppen :heart:.

Ik heb vandaag een echo om te zien of er een eitje aan het groeien is. Hopelijk doet de medicatie zijn werk.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden,

Leeuwtje, welkom! Hopelijk helpt het je om hier van je af te kunnen schrijven! Wat jammer dat een tweede kindje zo lang op zich laat wachten (herkenbaar..) een jaar is normaal zeggen ze... en soms is het ook gewoon een kwestie van pech.. maarrr owwww wat maakt het onzeker als het lang duurt he.. Hopelijk snel een positieve test voor jullie :hug:

Doris ook welkom hier! Wat een ellende en onzekerheid heb je achter de rug zeg! En wat heftig met je zwangerschap dat ze in zkh aangaven dat je wellicht minder ver was.. dan heb je dus bijna constant tussen hoop en wanhoop ingezeten! lijkt me erg zwaar. Hopelijk is de uitslag van je hysteroscopie in april gunstig.. van de andere kant is het wel een goed teken dat je zo snel zwanger was! Misschien daar maar zo veel mogelijk aan vast houden? En gelukkig kunnen ze tegenwoordig ook veel. :heart:

Blonde welkom! Wat erg van je miskramen! Dus het zwanger raken is op zich het grootste probleem niet, als ik het zo lees.. das in ieder geval positief! HOpelijk blijft er snel weer eentje plakken, ik kan me voorstellen dat je er wellicht onzeker van wordt en dat je wilt dat het sneller gaat (al is het alleen maar vanwege het leeftijdsverschil tussen je oudste kindje en je toekomstige babytje).

Loozey hahahah wat een impact heeft dat alcohol-ei, wat een vertraging in je temperatuur! En moest zo lachen toen je je linkje er maar weer ingooide! Ik hoop ook echt zo dat je een Daneli gaat doen (maar nog liever natuurlijk dat je advocaatje-ei z'n weg goed heeft gevonden deze ronde!) Nog paar daagjes geduld! Ben voor je aan het duimen hoor! :heart:

Girafjes Blijf moed houden meis! Dat streepje komt vast wel op een dag.. met alle mogelijkheden en kennis die ze in het zkh toe kunnen passen!) Je hoort ook wel vaak dat mensen ineens zwanger zijn wanneer ze het het minst hadden verwacht.. hou je daar aan vast.. :hug: Misschien is dat streepje er morgen al! Nog steeds geen menstruatie? Spannend!

Maneschijn het zou idd schelen als je vantevoren wist wanneer het raak zou zijn.. dan heb je niet elke maand dat gestress en het afvragen of het ooit nog gaat lukken.. allemaal zo herkenbaar.. en je hoort idd vaker de verhalen van de mensen bij wie het in 1 of 2 maanden raak is.. ik duim voor je dat over een paar dagen een mooie positieve test in handen hebt! :hug:

Bam :hug: met de tijd komt raad..

Vonskie ahwww wat sneu van jullie kat! En ook nog zo plotseling.. we hebben ook een kat (een echte binnenprinses!) en kan me voorstellen dat je heel verdrietig was! :hug:
Hoe is het nu op wachtbankje.. nog steeds zen? Zou toch super zijn als het juist deze ronde, terwijl je verwachtingen eigenlijk nihil zijn raak is!? Ben voor je aan het duimen! En anders idd een Danelietje voor je het IVF traject in moet..

Spruit wat slim dat je een test gedaan hebt! Zo weet je in ieder geval zeker dat een (hopelijk snel) positieve test geen vals positief is! Nog 2 daagjes geduld dan! Lukt het je om vrijdag pas te testen? Spannend hoor, ben voor je aan het duimen!

Burg Wat KUT dat je schildklier nu doorgeslagen is! Echt balen! Had je het een beetje aangevoeld of voelde je je nog steeds goed? Ik hoop in ieder geval dat het snel weer goed ingeregeld is, je bent er al lang genoeg mee aan het tobben.. :hug:
Dat klinkt trouwens ook heftig, al die bloedingen! fijn dat er uiteindelijk niets ernstigs aan de hand was én dat het nu geen invloed heeft op je kans om zwanger te worden! (ik had zelf een aantal jaar geleden ineens contactbloedingen en vond ik toen ook wel ff spannend.. was ook niks aan de hand, gelukkig)
Beetje jammer dat bij jullie contrastvloeistof op waterbasis is, onze gyn was zoooo vol lof over de olie.. (papaverolie is het geloof ik) maargoed, idd het spoelen zelf zal ook heus wel effect hebben, zeker als het niet helemaal doorgankelijk is.. dus ik ga voor je duimen dat je meteen in je HSG-ronde zwanger raakt! (zelfs zonder IUI!) :heart:

LMB wat leuk als je weer mee komt schrijven! :heart:

PaxBalen dat het toch is doorgebroken! en spannend die ziekenhuisafspraken! Krijg je uitslagen of orienterende onderzoeken? :hug:

Daneli wat een mooi nieuws! Lekker van genieten, het is je zo gegund! :heart:

Bailey hoe was je echo? Doen de medicijntjes hun werk goed? Ik hoop het voor je! :heart:

Ego rozeverlies is gisteravond gestopt (was ook echt alleen maar heel minimaal met afvegen) Vanochtend de o zo bekende menstruatiepijntjes dus toch maar getest.. (was eigenlijk van plan te wachten tot morgenochtend) en natuurlijk negatief :"-( dus op naar de volgende ronde!

Xx
Alle reacties Link kopieren
Daneli, ook jouw verhaal ken ik uit het 6+ topic. Hoera voor de fijne en mooie echo.

Vonskie, wat rot, jeetje nog best onverwachts dus het inslapen. Voel je je inmiddels een beetje oke hierover? Hoeveel dagen na je IUI 4 zit je nu?

Girafjes, heel benieuwd naar jou. Heeft de menstruatie nog niet doorgezet? Ik duim ontzettend voor je.

Loozey, hoe is het met je testdrang? En weet niet of je mijn vorige berichtje al had gelezen, nogmaals complimenten voor de gedichtjes die je soms maakt. Heel mooi.

Maneschijn, erg knap dat je zoveel discipline hebt. Ook nog geen signalen die ergens op duiden? Ik hoop op twee mooie streepjes voor jou dit weekend.

Bailey, wat kwam er uit de echo? Een mooi ei gezien?

Koffieleutje, verdorie, ik hoopte ook op innestelingsbloed. :( Geen bloed, het kan nog? Je hebt immers wel s avonds getest..
Ik heb op 13 dpo in de avond een test gedaan, negatief, 15 dpo in ochtend positief. Maar goed, de andere keren betekende wit op 13 dpo bij mij ook gewoon echt niet zwanger.
Dus eigenlijk heb je hier natuurlijk niets aan.

LMB, hoop dat je gauw weer mee komt schrijven hier. Ik weet natuurlijk niet wat er uit de onderzoeken kwam, maar misschien lucht schrijven ook wat op.. We spraken elkaar natuurlijk ook al in het januari topic. Vind het echt heel akelig dat we beide zoveel pech hebben (gehad)..

Ego, hier als het goed is bijna eisprong. Begin al wel wat last te krijgen van mn zij (wederom links). Vorige maand ook links, hoop niet dat links mijn slechte kant is ;)
Verder ben ik boos, op Trump, ik zou naar NY gaan, met vriendinnen 1,5 jaar lang geld op zij gezet. Dus. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ahwww Doris balen van je trip naar NY! Had je al geboekt?
Hmm hopelijk geeft links je dit keer geluk! (Ik ook vaker een ei links dan rechts juist terwijl m'n linker eileider eruit is..)
Gebruik je ovutestjes of gewoon op je eigen gevoel? Veel succes in ieder geval ;)

Hier is het trouwens vanochtend gewoon doorgebroken, heeft als voordeel dat ik morgen kan bloedprikken anders moest dat weer over het weekend getild worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja helaas geboekt en al. Dus baal enorm. Maar goed, niets aan te doen. Vandaag klote, morgen weer over tot orde van de dag en hopelijk omboeken of iets anders verzinnen. Wel rot dat het weer zoveel tijd kost.

Misschien weet jij dit trouwens wel dan koffieleutje, ik vraag me dit namelijk wel is af (zonder reden overigens, maar gewoon omdat ik nieuwschierig ben); betekent eisprong links ook altijd dat het eitje via de linkereileider in de baarmoeder komt/en zelfde geldt voor rechts? Ik hoor namelijk dat je andere eileider het overneemt neemt als je er eentje mist of als er bijv. eentje minder goed functioneert. Dus lijkt me dan ook dat een eisprong in de linker eierstok door een rechtereileider vervoert kan worden als je er gewoon nog twee hebt. Of denk ik nu erg ingewikkeld? :roll:
Alle reacties Link kopieren
Doris dat zeggen ze inderdaad. De andere eileider neemt de functie van de ontbrekende eileider geloof ik voor 80% over.. heb alleen een beetje het idee dat dat bij mij niet gebeurt of dat mn overgebleven eileider niet zo deugt :facepalm: Ik was de eerste keer na 3 maanden zwanger en met mn bbz ook na 3 maanden. Inmiddels bijna een jaar verder, dus het vertrouwen in m’n lijf is nihil want het duurt nu toch wel erg lang in vergelijking met de vorige keer.

Hoe dat zit als een eileider niet in orde is, maar nog wel aanwezig is weet ik ook niet... (heb ik laatst toevallig trouwens ook nog over nagedacht..) dan zouden je hersenen een seintje moeten krijgen dat een eileider niet in orde is.. lijkt me wel ingewikkeld. Dit is nou echt een goede vraag om aan de gyn te stellen! :)

Xx
Alle reacties Link kopieren
He verdorie, dat is inderdaad wel veel langer al dan de eerste keren. Ik begrijp erg goed dat je dat geen goed gevoel geeft. Heb je al eerder dan nu aan de bel getrokken of hebben ze je gewoon weer bijna een jaar "laten proberen" met een eileider minder? Wat een rotsituatie zeg. :hug:

Mijn gyn zei dat je andere eileider dat "opmerkt", maar ik heb ernaar gezocht, ook pubmed zegt er niks over. Dus ik denk dan; waar haal jij je info vandaan ;)....
Alle reacties Link kopieren
Shit, koffie :(


Gisteren n afspraak in het ziekenhuis gehad. Gyn was een heel fijn persoon. Alle onderzoeken zijn gedaan, dus ze willen een HSG gaan inplannen. Ik ga dus ook voor de Daneli.

Mag ik hier iemand via pb lastigvallen met een schildkliervraag?

Ik reageer later weer even uitgebreid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven