Zwanger worden 12+ mnd met/zonder MMM

06-03-2020 21:29 1696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes".

Dit topic is bedoeld voor vrouwen die al langer dan een jaar bezig zijn om hun kinderwens in vervulling te laten komen.

:couple:

NaamLeeftijdProberen vanaf / RondeNodBijzonderheden
Vanessakusje1987 34 Juli'18 ... IVF 1
Krullenbol90 30aug '19?Wachten op uitslag hormoononderzoek
Polly.sebastian ?Ovulatie inductie clomid 100 en IUI

Zwanger! :heart:
Daneli (okt'20), Blonde83 (dec'20), Bankkussen (maart'21), Leeuwtje12345 (maart'21), Girafjes (maart'21), D0ris (april'21), Bailey26 (mei'21), Loozey (mei'21), Elmen (juni'21), Bam (sept'21), Falathiel (sept'21), Koffieleutjuh (januari'22), Vonskie (februari'22), Maneschijn (mei'22), Liv_123 (augustus'22)


Gegevens aanpassen?
[...]


Testdrang?
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

:heart: PS 'You were an amazing human before infertility. Don't lose her! ' :heart:
zw12plus wijzigde dit bericht op 10-01-2022 10:32
68.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doris we hebben na ronde 10 na bbz pas aan de bel getrokken. We gingen eigenlijk een beetje uit van een jaar proberen voor je hogerop mag, mss hadden we achteraf ook eerder mogen gaan. Op de nacontrole na bbz heb ik ook geen richtlijn gekregen.. toen ik vroeg wanneer ik aan de bel moest trekken wilde de gyn het er niet over hebben, want alles zag er verder prima uit en ik zou snel weer zwanger zijn volgens haar.. (is trouwens ander zkh dan waar ik nu zit)
En normaal zijn de kansen met 1 eileider ook wel gewoon prima..

Wat nu wel fijn is is dat het toch allemaal vlot gaat, 3 weken geleden huisarts, meteen doorverwezen en vorige week al eerste afspraak gyn en inmiddels al aantal onderzoeken verder, dus we komen er wel ;)

Loozey fijn dat je gyn een fijn persoon is! Dat doet al zoveel. Dus ook de HSG.. ik hoop ook zooo ontzettend dat je een Daneli gaat doen!

Xx
Alle reacties Link kopieren
Hi lieverds, even een super snelle reactie. Als ik weet op de pc zit zal ik wat uitgebreider reageren

Loozey, fijn dat je kennisgemaakt hebt met de gyn en dat het goed aanvoelde! Het is echt belangrijk dat je je prettig voelt bij zo iemand. Fijne start!

Koffieleutjuh, wat goed dat er een lekker vaartje achter zit! Ljjkt me fijn als de huisarts zo adequaat reageert en je lekker snel door kan voor een onderzoek enz.

D0ris ohhh no wat vervelend van je zuurgespaarde centjes! Hopelijk kun je omboeken of geld terug krijgen en lekker ergens anders heen op vakantie!

Ego ik ben nog steeds niet ongesteld. Eens in de zoveel tijd heb ik een lange ronde of sla ik er een over ofzo. Dus denk dat dat nu is.. Ik doe dit weekend voor de zekerheid nog 'n test.
Heb wel echt buikkramp alsof ik ongesteld moet worden en m'n libido is totaal weg. Heb ik wel vaker 'n paar dagen voor m'n menstruatie Maa rnu duurt 't al wel lang haha. Arme vriend 😂
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 14:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maneschijn volgens mij zijn wij dan bijna cyclus buddies :couple:. Mijn nod is woensdag en die van jou? Ik neem me ook altijd voor om niet vroeg voor nod te testen maar dat red ik nooit haha.

koffieleutje wat jammer :-( . Knuffel voor jou.

doris oh wat ontzettend balen, het hele jaar gespaard en dan gaat zo'n vette reis met vriendinnen niet door, wat een teleurstelling ...stomme Trump. Krijg je wel je geld terug? Of mag je kosteloos omboeken? Wij hadden een theater uitje waar we al maanden naar uit keken maar die gaat nu ook niet door, en vanaf volgende week moet ik 2 weken thuis gaan werken. Stomme corona ook!!!

loozey wat fijn dat je een fijn gesprek had bij de gynaecoloog! Voor jou wordt nu dus ook een hsg gepland. Spannend hoor. Je vroeg nog wie er schildklier expert was, volgens mij is burg onze schildklier expert!! Ik weet er helaas niet zoveel van af.

ego voel me nog steeds zen. Wel al beetje pukkels. Ik ga er nog steeds vanuit dat het niet gelukt is, maar hoop stiekem op een klein wondertje. Ik heb trouwens altijd vanaf dag 7 ofzo al wat buikkrampen, niet de hele dag maar af en toe. Hebben jullie ook wel eens krampen zo vroeg voor nod?
Alle reacties Link kopieren
Girafjes je houdt het zo wel spannend! Ben nog steeds aan het duimen voor je!

Vonskie ik hoop met je mee voor een wondertje voor jullie! Ik heb ook regelmatig een week voor Nod al last van krampen, maar dan wel in korte vlagen, dag voor nod is het constanter aanwezig..
Maarrrr kan ook innesteling zijn he ;) fijn dat je je nog steeds zen voelt! :hug:

Xx
Alle reacties Link kopieren
Doris Wat balen dat je reis niet doorgaat. Kan je omboeken?

Loozy Fijn dat de gyn een prettig persoon is. Het is zo belangrijk dat er een prettige klik is. Hopelijk is die HSG helemaal niet meer nodig.

koffieleutjuh Wat fijn dat alles zo vlot gaat en je haast niet hebt hoeven wachten op een afspraak met de gyn. Hebben jullie ook al een afspraak staan om de uitslagen te bespreken?

Girafjes Spannend zeg. Ik hoop zo dat deze ronde voor jou is :heart:

Vonskie Ik hoop heel hard met je mee. Dat van de krampen herken ik niet zo maar dat kan ook komen omdat bij mij nooit helder is of mijn nod er aan komt of dat het gewoon krampen zijn.

Voor alle dames bij wie de nod er aan komt; ik ga heel hard voor jullie duimen en hopelijk hebben wij snel veel positieve testen hier.

Woensdag was een beetje een teleurstelling voor mij. Ik had gehoopt dat er al een mooi eitje te zien was maar helaas.
De echoscopist gaf aan dat het niet meteen iets hoeft te betekenen. Eitjes vanaf 10mm tellen ze mee. Morgen heb ik weer een nieuwe echo gepland staan. Hopelijk is er dan wel een mooi groeiend eitje te zien.
bailey26 wijzigde dit bericht op 13-03-2020 09:23
Reden: foutje
6.06% gewijzigd
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Foutje.
Alle reacties Link kopieren
Bailey wat balen zeg dat er nog niks te zien was! Hopelijk morgen wel één of meerdere eitjes te zien! Ik zal voor je duimen!

Ja de uitslagen krijg ik tijdens telefonisch consult op 9 april (is dag na m'n Nod dus heb een beetje hoop dat ze dan ook meteen HSG voor de daarop volgende week in kunnen plannen.. aangezien alles zo snel gaat hier..)

:hug:
Doris Wat jammer dat je reisje niet door kan gaan. Hopelijk krijg je je geld terug! Wat een toestand allemaal he.

Girafjes Ik hoop dat je ernaast zit wat betreft een ronde overslaan en dat je snel een positieve test in handen hebt. Spannend! wel goed om nergens vanuit te gaan, merk ik bij mezelf ook heel erg, omdat die teleurstelling anders zo groot is.
Ik duim voor je!

Vonskie Inderdaad, een elleboog tikkie! Hoe gaat het wachten bij jou? Normaal ben ik helemaal geobsedeerd de laatste dagen in de wachtweken, maar dit keer ben ik er amper mee bezig. Mijn hele mindset staat op: ik zal wel ongesteld worden net zoals altijd, en zo niet dan ben ik mooi verrast. Helpt wel, anders duren de dagen zo lang! Denk dat wanneer de ms moet komen of uitblijft ik wel gek ga worden want zul je net zien dat t dan opeens een rare cyclus wordt die alsnog met mn brein een loopje neemt! :facepalm: :hihi:

Jeej het is mij gelukt om de tabel aan te passen haha.
Koffie
Fijn dat het zo snel gaat met de afspraken daar.
Ja wij hopen uiteraard ook dat het gaat lukken.
Vind persoonlijk 2 jaar wachten op een zwangerschap niet echt een typisch ‘zwanger worden lijkt geen probleem’ gevalletje, of misschien bedoelde je het anders. Dat ik in 5,5 jaar tijd 1 kindje heb mogen krijgen.

Loozey
Goeie start is halve werk!

Doris
Crap zeg van NY!
Vriendin van mij vliegt de dag na het reisverbod, ben benieuwd of dat doorgaat...

Girafjes
Vriend gaat het heus overleven ;-) Hij doet t er maar mee, Haha!

Vonskie
Ik heb Vanaf ovulatie vaak a buikkrampen. Linksom en rechtsom helaas dus bij mij zegt het niets...

Bailey
Jammer dat er nog geen mooie eitjes te zien waren, ik duim met je mee.

Hier nog steeds wachten op de eerste ovulatie na MK.
Met mijn onregelmatigheid kan dat nog wel een lange zit gaan worden...
Alle reacties Link kopieren
Blonde ik heb even teruggelezen... Ik zie dat ik het niet zo handig heb neergezet.. sorry :hug:! Bedoelde meer dat het probleem ook in het zwanger blijven zou kunnen zitten.. omdat je toch na de 4e ronde voor je tweede kindje al zwanger was.. wat toch vlot is! (Wss had ik over de 2 jaar bezig voor 2e kindje heen gelezen). Blijft hoe dan ook gewoon kut als je een grote kinderwens hebt die op zich laat wachten en elke maand is er dan 1 teveel.. wat dat betreft zitten we allemaal in hetzelfde schuitje.
Hopelijk snel een positieve ovulatie test en wat meer regelmaat in je cyclus! :heart:
Hi dames,

Even een ego berichtje. Ik baal enorm.. Ben ongesteld geworden, maar erger nog: ik mag niet naar het ziekenhuis voor IUI nr 2.. Beleid is om geen nieuwe behandelingen te starten. Werd gebeld vlak voordat ik de auto in wilde stappen.

Ik hoop dat de dames die in het ziekenhuis lopen hier geen last van gaan krijgen, maar ben er bang voor om eerlijk te zijn.

Reageer snel weer op jullie...

Liefs, een teleurgestelde Spruit
anoniem_645bd5c5c8d04 wijzigde dit bericht op 13-03-2020 12:14
Reden: spelfout
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve spruit. Wat een teleurstelling. Ik kan me goed voorstellen dat je echt enorm aan het balen bent. Ongesteld geworden én niet mogen starten aan je tweede behandeling....dikke knuffel voor jou :heart: . Ik heb direct even op de website van ons ziekenhuis gekeken. Ondanks dat er een chirurg in ons ziekenhuis is met corona, gaan behandeling op dit moment nog wel door. Hopelijk waait dit hele corona gebeuren snel over.....en staat het verder niemand in de weg!

mameschijn joehoe cyclus buddie! En ik zie in de tabel dat loozey ook bij ons clubje hoort. Hoe gaat het met je testdrang Loozey? Ik voel me nog steeds zen. Zondagochtend ga ik voor het eerst een testje doen.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Sorry, de corona crisis heeft voor nogal wat afleiding gezorgd.

Spruit, damn dat is pittig. Ik begrijp de afwegingen vanuit de zorg, maar snap jouw pijn ook heel goed. Wij hebben volgende week een gesprek om onze resultaten van de ovulatiemonitoring door te nemen. Ik vermoed dat wij eigenlijk met Clomid moeten starten, maar dat zal ook doorgeschoven worden denk ik.

Girafjes, Vonskie en Maneschijn wat spannend! Houd ons op de hoogte!

Blonde, wat heftig. Mogelijk heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang is het nu na je mk?

Van de rest ga ik nog even terug lezen!

Ego: Onze afspraak bij het ziekenhuis om de resultaten door te nemen was 3 weken verschoven, daardoor zijn we deze ronde gewoon aan de slag gegaan. Maar juist nu weer een langere cyclus, van 35 dagen. Schommel tussen de 30 en 42, waarbij 30 een keer een grote uitzondering was. Hoop vooral dat ik het na de eisprong weer een beetje los kan laten, maar ik lees hier bij jullie al goede inspiratie van de vrouwen waarbij dat goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 14:43
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah jemig wat balen spruit en burg!

Ik heb tot nu toe nog niets gehoord, maar ben er wel bang voor dat ik ook ergens de komende dagen gebeld wordt..
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Spruit en Burg!

Ben benieuwd of mijn afspraak morgen doorgaat.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 10:29
99.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
burg wat een dikke sh*t zooi is die corona!!!!! Echt ontzettend balen dat je hsg niet doorgaat. Ik kan er echt een beetje boos om worden dat corona op deze manier jullie zo in de weg zit. Ik vind het knap dat je zo snel alles weer in perspectief probeert te plaatsen.

bailey ik las dat je bezig bent met ovulatie inductie. Wat houdt dat precies in? Ben je daarvoor ook aan de medicijnen?

fatahiel hopelijk gaat jouw hsg volgende week wel door.

ego hier door de corona nu eerst 2 weken thuis, ik werk op een hogeschool dus studenten mogen niet meer in de school komen. Ik wordt onrustig van al die massa paniek. Wel moet ik zeggen dat als mijn volgende ronde iui niet door kan gaan door corona, ik het stiekem eigenlijk niet heel erg vind. Ik zou een rustmaand wel even lekker vinden. Maar goed, uiteraard gaan we wel verder als de behandelingen wel doorgaan in ons ziekenhuis. Maar voor jullie allemaal vind ik dit super zuur!!!!
Alle reacties Link kopieren
Spruit en Burg jeeeetje balen zeg.. Hoop dat het niet al te lang duurt en dat jullie deze maand kunnen gebruiken om weer even te resetten, ofzo. Even je hoofd leeg. Sorry, daar heb je vast helemaal niks aan dat ik dat typ.. Ik hoop dat jullie snel weer verder mogen :hug:

Maneschijn, Loozey en Vonskie spannend dat jullie NOD dichtbij komt. Ik duim voor jullie, meiden!

Bailey, ik hoop met jou mee dat je afspraak gewoon doorgaat! Heb je nog niets gehoord? En Falathiel voor jou hoop ik het natuurlijk ook!

Blonde83 Ben je voor je zoektocht naar ovulatie onder toezicht bij het ziekenhuis of doe je gewoon zelf ovulatietestjes? Hoop dat je 'm gauw vindt :sherlock:

Ego Ik werk op 'n basisschool en wij blijven (vooralsnog?) gewoon open. Moet zeggen dat ik me ook buiten de discussie houd. Voor mij hoeven de scholen niet perse dicht, maar snap wel dat mensen vinden dat ze zouden moeten sluiten omdat kinderen het virus wellicht zouden kunnen overdragen.
Ik werk bij de kleuters en heb het zinnetje 'ga je handen maar even wassen' wel 100x gezegd vandaag denk ik. Standaard na het toiletbezoek en allemaal lopen ze terug omdat ze hun handen niet gewassen hadden. :sick:
Ego2 ik ga morgen denk ik testen, maar verwacht er weinig van. Heb écht kramp ook, denk dat je als je zwanger bent toch wat lichtere krampjes heb.. Niet dat ik op bed lig met 'n kruik hoor, maar ze zijn wel echt aanwezig.

Het is weer even wennen hoor, zo'n vol forum. Hoop dat ik op iedereen gereageerd heb :heart:
Alle reacties Link kopieren
Even snelle post.. lieve Girafjes..
ik had megaaaa buikpijn, toch zwanger.
Dus geef nooit op :)
Koffie
Het nadeel van het geschreven woord is natuurlijk dat je soms dingen anders bedoelt als ze overkomen.
Maar we’re good hoor 👌🏻
Ja iedere maand is er een teveel wanneer je het graag wilt, maar moet eerlijk bekennen dat tot aan een jaar ik het nog wel te behappen vond (leuk is anders) alleen nu met de 2+ jaar komen de klappen zo hard aan elke keer...
Zou er graag aan wat willen doen, weer alleen niet goed hoe.

Spruit
Wat ontzettend klote zeg dat je nu niet door kunt. Dikke knuf.

Leeuwtje
De start van de laatste mk is vandaag een maand geleden... (was een tweelingzw.).

Burg
Crap dat je hsg nu ook uitgesteld wordt. Ja wie weet is ie niet meer nodig. Daar duim is voor.

Girafjes
Heb je al getest?!?!

Dank je. Ik zoek nu zelf.
Cyclus voor zw was Pos OV test op dag 25.
Zw ronde dag 21. En inmiddels zit ik op dag 28 na mk en hoop ik als teken dat mn lichaam het oppakt hem snel te vinden..
Ik had een monitoring + hsg staan in het ZH, maar toen raakte ik dus zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Helaas witter dan wit..
Gelijk maar ff tampons gekocht want die waren toevallig op. Voordat iedereen besluit tampons in te slaan met dat hamsteren ofzo 😂
Alle reacties Link kopieren
Vonskie Sterkte met het verlies van je kat, dikke knuffel :hug:

Spruit en Burg Ahh nee! Wat erg dat jullie afspraken niet door zijn gegaan :hug: Knap dat je meteen weer zo kan relativeren Burg maar het blijft echt een rot situatie, elke maand is een maand te veel..

Doris Het zijn de eerste onderzoeken, maar ik houd er rekening mee dat de afspraken niet doorgaan.. Balen dat jouw reis niet doorgaat, zeker als je er zolang naar uitgekeken hebt !! Kan je wel omboeken naar een later moment?

Loozey Fijn dat je een fijn gyn hebt !!

Bailey en Falathiel Hoop dat jullie afspraken wel door mogen gaan, wanneer zijn jullie afspraken?

Sorry, ben een beetje kort in mijn reacties, voel een beetje leeg de laatste tijd. Ga proberen weer wat vaker in te loggen en te reageren naar jullie :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hi lovely ladies,

d0ris dank je voor je compliment!
Wat balen dat de vakantie niet doorgaat!

Spruit lieve spruit, wat zuur dat iui2 niet door gaat! Snap dat je daar gelijk naar uitkijkt als iui1 niet is gelukt. Alles zal nu even op zn kop staan! Knuffel voor jou :hug:

Blonde ik weet niet of er een manier is om mee om te gaan, het zijn gewoon supermoeilijke gevoelens van teleurstelling en verslagenheid. Erover praten helpt iig. Liefs :hug:

girafjes balen zeg, die negatieve test! :( ik had goede hoop voor je!

Vonskie cyclebuddy! Hoe gaat t? Morgen testen he? Ik had deze maand ook sinds 7 dpo krampjes. Vandaag zijn ze trouwens wel weer minder. Ik snap dat het voor jullie wel fijn is om even een maandje rust te hebben van het zh.

pax :hug: wat vervelend!

ego vandaag, 11dpo, heb ik ook getest, en helaas negatief. Eergisteren en gisteren wel opeens een temperatuurdip, maar heb al lang niet een hele cyclus getempt, dus weet niet of t normaal is.

X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven