Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017

26-05-2017 20:03 907 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!

Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)

Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
[td][/td] [td][/td] [td]kinderen 5 en 1[/td] [/tr]
Naam Leeftijd Kind nr Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Maloe84 33 3 maart 2018 :heart: 22 januari zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18
Nora 37 2 oktober 2017 solomoeder, dochter 2
Koekie27 33 2 :cheer2: 2 augustus 2018 dochter 1
Greys86 30 / 39 2 augustus 2017 :cheer2: 21 mei 2018
WWW7 29 2 mei 2017 zoon 1,5
XBarbabella 29 3 maart 2017 :cheer2: 18 april 2018 zoons 2 en 1, PCOS
Lavendel27 27/29 2 juni 2017 :cheer2: kind 16 maanden
I-Twinkle 33/36 2 juni 2017 zoon 1,5
Zwitsalaap 27 2 juni 2017 dochter 3
Joly1113 33/34 3 maart 2017 :cheer2: 6 april 2018 kindjes van 4 en 6
Tamagotchi 25 2 november 2016 :cheer2: 30 april 2018 zoon 15 maanden
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal dames!! Hopelijk binnenkort allemaal mooie echo's en voor de nog niet zwangeren positieve testen.

Ben ik trouwens de enige die het lastig vind zo tijdens de vruchtbare dagen om de dag te klussen? Het liefst deed ik het iedere dag....

Welterusten allemaal xx
Alle reacties Link kopieren
anny79 dank je wel. Zijn echt heel blij. Nu de andere lange wachtweken om te weten of alles goed is. Morgen de verloskundige bellen.
He bah vreselijk zo'n valse hoop. Gek he dat je dan toch al eerder weet/ voelt dat het raak is. Ik had donderdagavond zo'n scheur/ lage banden pijn met het niezen. Toen dacht ik eigenlijk al dat het raak was. En dat weeig soort menstruatie gevoel wat aanhoudt.
Een fijne vakantie, hoop dat je wat rust hierin kan vinden maar los laten is toch moeilijk als je het graag wilt. Gaan jullie nog weg?

WWW7 geeft niks dat is ook niet te doen om allemaal te onthouden. Wij waren vanaf begin maart bezig.
Ik herkende je onbewuste zorgen ook wel. Ik had zelf het gevoel juist bij de tweede en derde ongeduldiger te zijn. Voor jou omdat je een beeld hebt hoe het bij de eerste ging. (Dat duurde bij ons wat langer) En voor mij het beeld van hoeveel tijd ik er het liefst tussen zag.
Een hele fijne vakantie, valt je nod ook daar?

Haha wel herkenbaar hoor Sannieee88 ik moet zeggen wij waren op vakantie en wij hebben 2 dagen achter elkaar 1 dag niet en toen weer 2 dagen wel rond de eisprong. Vooral omdat we niet alleen daar mee bezig waren maar we alle tijd samen hadden en het heel gezellig was. ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Barbella,

Haha!! :) Ja herkenbaar! Is alleen maar leuk toch?

Heb even jullie advies nodig. Zou volgends de APP vandaar mijn ovulatie hebben... Nu is het zo dat ik normaal gesproken een korte cyclus heb, rond de 24 dagen. Vorige cylus was ineens 22 dagen. Nu gaat de APP uit van 23 dagen en voorspeld die vandaag mijn ovulatie. Ik heb geen positieve ovulatietest in handen gehad de afgelopen dagen. Dus dat ik hem heb gemist kan haast niet eigenlijk.....
Nu ga ik er beetje vanuit dat ik morgen of overmorgen mijn ovulatie zal hebben. Of zou ik ergens ook kunnen denken dat de eisprong een keer uitblijft?

Graag jullie mening!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder verwachten dat je eisprong nog moet komen de komende dagen.
Zeker als die normaal rond de 24 dagen zit.
Alle reacties Link kopieren
Helaas was de echo niet goed. Vruchtzakje en dooier kloppen bij de termijn maar er is geen vruchtje te bekennen. Het is 3 weken geleden heel in het begin al misgegaan alleen mijn lichaam heeft dat niet door. Vrijdag Nasr het ziekenhuis 😭😭😭😭😭😭😭😭
Alle reacties Link kopieren
@Angel jeetje wat erg!!! Pfff.... Heel veel sterkte gewenst deze periode. :(

@Greys86 ik denk ook dat de ovulatie nog moet komen of dat ik hem even heb gemist door maar 1x daags testen.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee lieve 83Angel wat ontzettend erg dat je dit opnieuw moet meemaken. Je had al zoveel aan je hoofd, en zelf was je er al bang voor maar had zo op positief nieuws gehoopt voor jullie. Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar 83angel!
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte angel!!
Alle reacties Link kopieren
Maloe84 heb jij inmiddels weer een echo gehad? Hoop zo dat het bloeden nog steeds gestopt is voor jou.

WWW7 jij nu ongeveer je eisprong. Klaar voor de vakantie? Hoe lang gaan jullie weg? Geniet er samen van.
Alle reacties Link kopieren
Angel83 zo erg te lezen dat je je vruchtje kwijt bent. Veel sterkte!

Maloe84 Ik hoop dat een nieuwe echo meer duidelijkheid brengt. Het stoppen van de bloedingen is al een goed begin.

WWW7 geniet van je vakantie. Gelijk dat je het loslaat. Hier zijn na 5 dagen de regels toch volledig doorgebroken en ook een test was negatief dus helaas, op naar de volgende maand. Ik ga er maar vanuit dat het nog wel even kan duren. Niets overhaasten.

Xbarbabella een hele dikke proficiat nog!
Alle reacties Link kopieren
xbarba nog van harte, spannend hoor! Heb je klachten?
Ja ik heb NU mijn eisprong. Haha minder klachten dan normaal ervan maar hij zit er nu wel of wel aan te komen.
Wij gaan maandag over een week weg en idd is mijn NOD dan daar.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven? Ik ben Meral en 36 jaar, zoon van net 2 en we willen graag een tweede. Deze vruchtbare periode al goed benut en nu aan het wachten tot volgend weekend of ik ongesteld word of niet.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,
Angel: wat een drama!! Heel veel sterkte :cry:

Hier vandaag ook een nieuwe echo gehad: niet goed. Er was nog wel een vruchtzakje te zien maar verder niet. Begin volgende week word ik gecurreteerd, dan kan ik het afsluiten en kunnen we verder.

Het was een heftige week met veel onzekerheid, zin om door te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Balen Malou sterkte volgende week. Dat afsluiten herken ik dat heb ik op dit moment ook.

Vandaag afspraak gehad in ziekenhuis. Vruchtzakje is de grootte van 9 weken naar niks te zien. Begin volgende week curretage. Hopelijk daarna net zo snel weer zwanger als bij onze dochter toen was ik maand na de miskraam alweer zwanger.
Wat verdrietig Angel!


Hier een vraagje. Ik heb al een dag of 2 /3 heel erg last van mijn borsten. Komt echt in van die 'aanvallen ' van hele pijnlijke steken. Vorige keer waren pijnlijke borsten ook het eerste kwaaltje, maar dit voelde meende ik toch wat anders en dit was toen pas een paar dagen na mijn NOD. Nu duurt het nog ongeveer een week en heb ik zulke pijnlijke steken. Dit is nu toch veel te vroeg om al iets te voelen? Ik zit mijzelf vast weer voor de gek te houden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Malou en Angel ik vind het heel erg voor jullie. Zelf ook een keer meegemaakt voor onze zoon en ik vond het best heftig die molen waar je dan in terecht komt. Sorry heb nu pas echt alles goed gelezen voor ik me aanmeldde.
Alle reacties Link kopieren
Heel naar Malou, heel veel sterkte! Hopelijk kun je het goed afsluiten.

@tamagotchi, ik weet het niet zo goed. Wellicht is het al een symptoom... maar over een week weet je dat ;-)
Alle reacties Link kopieren
Sterkte beide meiden hopelijk gaat t vlot en alsnog vanzelf ....

Ik voel normaal mijn eisprong maar deze cyclus dus helemaal niet .. frustrerend want geen idee wanneer Mn NOD is. Mijn cyclussen wisselen (meestal tussen de 29 en 32 dagen) met uitschieters naar 34 dagen , ik dat geval zou de eisprong morgen moeten komen. Alleen afgelopen donderdag heb ik iets last gehad van pijn in mijn zij. Dus zal ik maar 31 aug als NOD aanhouden? Maandag op vakantie, neem voor alle zekerheid maar een test mee... en ik mag niet meer voor Mn NOD testen van mezelf dit keer :P
Hoi allemaal!

Ik vind het lastig om "ineens" weer binnen te komen vallen merk ik. Heb de laatste weken bewust weinig op het forum gezeten en niet gereageerd, omdat het zwanger worden me teveel bezig hield. Wellicht herkenbaar.

Maloe en Angel, wat een nare berichten. Veel sterkte gewenst! Ik heb veel aan jullie gedacht de afgelopen week.

Ik wil toch even wat delen....vandaag 3 dagen voor NOD en vanochtend al getest, omdat ik een feestje heb vanmiddag. De laatste nachten heel levendig gedroomd, dit herkende ik van de vorige keer. Er is een licht lijntje te zien, nog niet superduidelijk, maar mijn man zag 'm iig ook meteen.

Aaahhh, spannend! Mijn relaxte houding van de afgelopen weken (waar ik zó blij mee was) is spontaan voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Lilou gelijk heb je soms kan je er beter ff niet mee bezig zijn, ga ik ook doen in Mn vakantie.. alvast voorzichtig gefeliciteerd ;)
Alle reacties Link kopieren
Heb de twee laatste pagina's bij gelezen...


Malou & Angel, wat vervelend om te lezen dat jullie prille zwangerschap niet doorgezet heeft, sterkte met weer opladen voor een volgende ronde....

Welkom aan de nieuwelingen, Meral in elk geval!

Gefeliciteerd aan Barba en Lilou!!! Op naar nog meer poppetjes in de tabel :)

Ik was een paar weken afwezig, met vakantie enzo. Iemand vroeg me nog waarom ik wachtte tot oktober, weet even niet meer wie sorry! Dat is omdat ik naar het ziekenhuis moet voor IUI en ik per oktober waarschijnlijk terecht kan, ben bewust alleenstaande moeder van 1 dochter, hopelijk krijgt ze er nog een broertje of zusje bij !

Ik denk nu weer wat vaker mee te gaan lezen, en leef met jullie mee dames, het is een rollercoaster hè. Je probeert de hoop wat te onderdrukken, maar die ontwikkelt zich toch stiekem in die twee wachtweken, de teleurstelling is soms groter dan je gedacht had. Dat is tenminste wat ik me nog herinner van de vorige keer.

Fijne werkweek voor diegene die weer aan de slag zijn!
Alle reacties Link kopieren
@angel: ah nee toch... wat heftig! Heel veel sterkte...

@malou: bij jou toch ook mis gegaan... ook heel veel sterkte voor jou...

@barb: gefeliciteerd!!!

@lilou: een streep is een streep hoor! Gefeliciteerd!!!

2 uitersten hier op het forum... emotioneel allemaal hoor! Ik zit echt in de zenuwen voor mijn echo! Waarschijnlijk 1 september bij mn intake een korte echo. Anders 7 september iig!
Ben nu 7+3 als het goed is.

@tamagotchi: ik voelde mn borsten al 4 dagen voor m'n nod maar geen steken ofzo. Alleen gespannen en pijnlijk bij erop drukken. Normaal voel ik ze pas 1-2 dagen voor nod dus dat vond ik al wel verdacht!

@www: succes! Ik testte ook positief op vakantie superleuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Morgen om 1 uur melden in het ziekenhuis dan onder narcose een curretage en daarna vol goede moed weer proberen zwanger te worden. Even deze laatste hobbel nog overheen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte morgen angel!
Hopelijk kun je het hierna een plekje geven en is een volgende zwangerschap jullie snel gegund!

Lilly alvast gefeliciteerd, een streep is een streep!

En joly altijd weer spannend zo'n 1e echo, hoop op een mooie echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven