Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017

26-05-2017 20:03 907 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!

Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)

Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
[td][/td] [td][/td] [td]kinderen 5 en 1[/td] [/tr]
Naam Leeftijd Kind nr Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Maloe84 33 3 maart 2018 :heart: 22 januari zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18
Nora 37 2 oktober 2017 solomoeder, dochter 2
Koekie27 33 2 :cheer2: 2 augustus 2018 dochter 1
Greys86 30 / 39 2 augustus 2017 :cheer2: 21 mei 2018
WWW7 29 2 mei 2017 zoon 1,5
XBarbabella 29 3 maart 2017 :cheer2: 18 april 2018 zoons 2 en 1, PCOS
Lavendel27 27/29 2 juni 2017 :cheer2: kind 16 maanden
I-Twinkle 33/36 2 juni 2017 zoon 1,5
Zwitsalaap 27 2 juni 2017 dochter 3
Joly1113 33/34 3 maart 2017 :cheer2: 6 april 2018 kindjes van 4 en 6
Tamagotchi 25 2 november 2016 :cheer2: 30 april 2018 zoon 15 maanden
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@angel: wat vervelend zoveel bloed... heel veel sterkte met je beslissing

@nora: wat jammer weer ongesteld... sterkte! Het is bij mij erg leuk met 2 wat oudere kids. Ze zijn nu 6 en 4 en maken dus alles heel bewust mee! Bijna dagelijks vragen ze Hoe groot de baby nu is en dat soort dingen. En elke keer mee naar de vk :)

@itwinkle: sterkte met je maandje rust... het was idd een leuke manier van vertellen. Het maakte ons ook niks uit hoor maar m'n beide kids hoopten op een zusje dus dat was wel erg leuk dat ze dat ook krijgen!

@koekie: thanks! Hoe gast het met jou?

@malou: voor jou in december dus weer een kans? Zou een leuk kerstcadeautje zijn!

Hier a.s. vrijdag de 20 weken echo, ook wel weer even spannend... we krijgen een uitgebreidere in het ziekenhuis omdat mn dochtertje met een afwijking is geboren. Hopelijk met deze kleine meid alles goed! Zoontje is wel gezond geboren hoor dus heb goede hoop
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Angel, sterkte!

Extra spannend dan de 20-weken echo Jolie. Hopen dat alles goed is met jullie meisje!

Hier gaat alles goed. Beetje wachten tot ik ongesteld wordt, of als het (te) lang duurt totdat ik kan testen. Maar volgens mij gebeurt er nog niet zoveel... Wel helemaal gestopt met borstvoeding nu, dus dat zou moeten helpen voor een betere cyclus.
Hoi allemaal.

Hele tijd niet geschreven en even oppervlakkig terug gelezen , maar wat veel miskramen allemaal .. :hug: .. erg naar!
Hier 5 weken geleden dus ook curretage gehad na een slechte echo na 9,5 week en nu voor de eerste keer ongesteld ..
Eerst werd er geadviseerd niet meer zwanger te worden na 3 curretages (helaas totaal al drie miskramen gehad) en daardoor had ik uit beschermingsmechanisme gezegd , voor mij geen Zwangerschap meer ..
Totdat ik mijn controle had na de curretage en een andere gynaecoloog iets heel anders zei: "ik zie geen bezwaren om voor een derde te gaan, de miskramen zijn bij jou echt pure pech, je hebt net zoveel kans op een gezonde zwangerschap als ieder ander en het risico op complicaties na drie curretages is echt minimaal" ....

Dus nu in de war...

En veel nagedacht...laat ik mijn wens voor een derde alleen tegenhouden door angst? ... Waarschijnlijk gaan we er dus toch weer voor :heart: ... Heb twee gezonde kinderen, dus het is zeker haalbaar..
Ik wil graag weer meeschrijven als dat mag :) .
Mag mijn NOD op 8 december? :)
Alle reacties Link kopieren
Wow Evda 3 miskramen in totaal, wat heftig! Snap dat je dan twijfelt of je er nog voor moet gaan. Hopelijk heeft die andere gynaecoloog gewoon gelijk en was het gewoon (heel veel) pech!
Alle reacties Link kopieren
Terug van weggeweest.. Even een break gehad met het forum omdat ik er te veel mee bezig was.
Heb even kort wat bijgelegen maar idd veel miskramen zeg :( Echt verdrietig!

Inmiddels had ik afgelopen maandag (op mijn NOD) een positieve test in handen, 'eindelijk'... (na een half jaar, valt best mee dus eigenlijk, maar vorige keer na 1x zwanger dus het voelde erg lang nu). Nog geen enkele klacht... Aangezien ik zelf verloskundige ben kan ik mijn eigen echo regelen (bij een collega) rond de 7 weken. Blijft spannend, dat wel...
Ja klopt Koekie, erg heftig.. alleen heb ik na elke miskraam wel een gezond kind gehad :) . Dus als de trend zich zo voortzet zou de volgende zwangerschap goed moeten zijn! .
Jij ook een miskraam gehad las ik? Sorry heb niet alles teruggelezen, maar gaan jullie er weer voor?

WWW7 van harte gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Als je het zo bekijkt Evda gaat het volgende keer helemaal goedkomen idd! Ja hier helaas ook een miskraam. Maar we gaan er gewoon weer voor!

Gefeliciteerd WWW! Fijn weer wat goed nieuws hier!
Het is zo vervelend dat je na een miskraam nooit meer onbezorgd bent die eerste 12 weken van een Zwangerschap.
Maar hou je vast aan het idee dat het vaker goed dan fout gaat .
Hoe ver was je?
Alle reacties Link kopieren
7 weken ongeveer dus gelukkig nog niet heel ver. Jij bij jouw miskramen?
De eerste keer kwam ik er pas achter bij de echo van 13 weken, was al bij 7 weken gestopt.. de 2e keer bij 4,5 week, kwam spontaan. . En nu bij de echo van 9.5 week, is gestopt bij 9 weken .

Niet leuk hè! Sterkte nog bij de verwerking.
Alle reacties Link kopieren
Hier miskraam dochter en daarna missed abortion. Alleen na de miskraam meteen weer zwanger en nu zijn we alweer bijna 3 maanden verder en nog niks. Word daar best hopeloos van. Morgen inwendige echo om te kijken of curretage geen schade heeft achter gelaten.
83 angel, oh wat naar zeg! Ook helaas ervaring met meerdere miskramen.
Hoe gaan ze dat bekijken?
Dat moet toch met een kijkoperatie?
Ik heb zelf namelijk 3 curretages gehad en de ene gynaecoloog gaf aan dat het problemen bij een volgende zwangerschap zou geven ... De andere zei dat de kans minimaal is .

Heb je wel na controle gehad na de curretage?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een inwendige echo. Ik heb geen nacontrole gehad.

Mijn menstruaties zijn echt hevig geworden. Van de week lag de hele vloer onder het bloed. Ook heb ik het idee dat het eitje afgelopen maand bevrucht is geweest maar bij innesteling fout is gegaan. Is puur mijn gevoel dat ik denk dat er iets nog niet goed zit. Je hebt met curretage wel meer kans op verklevingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar jullie ervaringen met miskramen en nu die heftige menstruaties, hopelijk normaliseren die snel. En worden jullie gezond en langdurig zwanger :)

Maar ook mooi nieuws van WWW! gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik kom volgende week weer op het wachtbankje zitten, ben benieuwd hoe is die 2 weken door kom :)
83Angel: hopelijk kunnen ze zien dat het er goed uitziet op de echo, succes!
Vreemd, ik kreeg na drie weken na controle en het zag er goed uit..Maar ik wist niet dat ze verklevingen ook al via alleen een echo kunnen Zien... dacht per kijkoperatie.. Ik heb ook een hele zware menstruatie.. Laat je even weten wat de gynaecoloog heeft gezegd?
Duimen Nora, op dat wachtbankje :)
Wat verdrietig om te lezen dat het bij zoveel mensen al mis is gegaan en ook zo vaak al!

Heel erg spannend Nora!


Maandag ben ik 16 weken zwanger en woensdag hebben wij de geslachtsbepalende echo. Ik ben erg zenuwachtig, vooral omdat ik hoop dat alles nog goed is met de baby. Sinds de 13 of 14de week voel ik mij steeds wat raar. Lang verhaal, maar mijn darmen zijn een beetje mijn zwakke plek. Ik heb al meerdere onderzoeken gehad in het afgelopen jaar en er is allemaal niets uitgekomen. Maar nu steeds ook veel kramp. Vorige weekend zat ik op de wc met flinke kramp en werd ik ineens helemaal naar. Ik zag witte vlekken en werd helemaal warm en bleek. Ik ben toen heel snel naar bed gerend en had het gevoel dat ik flauw ging vallen. Na een kwartier ging het weer en de volgende dag voelde ik me best weer goed. Maar sinds toen heb ik toch iedere dag een of twee momentjes dat ik weer een klein beetje warm, duizelig en misselijk wordt en even moet gaan liggen. Op internet lees ik dat duizeligheid er wel een beetje bij hoort. Maar komt dit iemand misschien bekend voor?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje een hoop bij te lezen!
Www gefeliciteerd!

Maar voor een aantal ook weer slecht nieuws, wat ontzettend rot!

Ik had ook weer een negatieve uitslag, en ik voel me zo enorm slecht van de hormonen die nodig zijn om me zwanger te laten worden dat ik die niet meer ga nemen deze maand. Uit mezelf krijg ik geen eisprong dus het word nu even goed nadenken wat ik wil. In ieder geval nu een maandje rust.
Succes alle andere komende tijd, ik hou me heel even op de achtergrond..
tamagotchi : vervelend maar kan goed hoor die duizelingen bij deze termijn.. heb dat vaker gehoord..
Spannend woensdag ! Welk geslacht verwacht je?? :)
Alle reacties Link kopieren
Wat naar tamagotchi, hopelijk valt het allemaal mee. En spannend de geslachtsecho! Ik gok een jongen, haha geen idee waarom. Is toch altijd 50/50 he!

Balen zwitsalaap. Wat naar de je zoveel last hebt van de hormonen. Snap dat je even rust neemt. En als je weer verder gaat, dan zien we je hier graag weer verschijnen!

Succes op het wachtbankje Nora! Ik zet mezelf er ook gewoon even op. Geen idee of ik al een eisprong heb gehad, maar ik vind het lang genoeg duren ;-) En gister opeens een klein drupje bloed waarvan ik dan natuurlijk meteen denk dat het een innestelingsbloeding is. En ben ook een beetje misselijk. Maar dat is meer zien wat je wilt zien/voelen natuurlijk. Ik ga volgend weekend testen als ik nog niet ongesteld ben dan.
Ik denk zelf ook heel erg een jongen! Beide is heel erg welkom, maar omdat we al een jongen hebben lijkt het mij voor hem ook wel heel leuk. Plus dat het gewoon heel praktisch is met het gebruiken van speelgoed en doorschuiven van kleren. Al lijkt mee meisje mij ook geweldig. De zwangerschap verschilt wel heel erg met mijn zoontje. Nu minder misselijk, maar weer meer andere klachten. Ik laat het woensdag of donderdag wel weten hoe de echo ging.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Koekie, nog een week wachten voor jou dus.
Ik verwacht eind volgende week meer te weten. Toitoitoi voor ons! Nog anderen op
De wachtbank?
Alle reacties Link kopieren
Spannend tamagotchi, ben benieuwd. Die duizelingen kan er goed bijhoren, wel vervelend!

Zwistalaap succes!
Net terug van de echo. Het hartje klopte mooie en de baby lag precies op schema.
Als laatst wilde hij naar het geslacht van de baby kijken, maar die hield de beentjes stevig bij elkaar. Hij vertelde dat hij wel iets uit zag steken. Dus ik dacht meteen, zie je wel, een jongen! Toen hij het van de andere kant wilde bekijken kon hij 3 streepjes tellen. Hij kon het niet met zekerheid zeggen dus we moeten volgende week terug komen. Maar afwachten dus... Het wordt nu alleen wel heel spannend gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven