Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017

26-05-2017 20:03 907 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!

Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)

Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
[td][/td] [td][/td] [td]kinderen 5 en 1[/td] [/tr]
Naam Leeftijd Kind nr Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Maloe84 33 3 maart 2018 :heart: 22 januari zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18
Nora 37 2 oktober 2017 solomoeder, dochter 2
Koekie27 33 2 :cheer2: 2 augustus 2018 dochter 1
Greys86 30 / 39 2 augustus 2017 :cheer2: 21 mei 2018
WWW7 29 2 mei 2017 zoon 1,5
XBarbabella 29 3 maart 2017 :cheer2: 18 april 2018 zoons 2 en 1, PCOS
Lavendel27 27/29 2 juni 2017 :cheer2: kind 16 maanden
I-Twinkle 33/36 2 juni 2017 zoon 1,5
Zwitsalaap 27 2 juni 2017 dochter 3
Joly1113 33/34 3 maart 2017 :cheer2: 6 april 2018 kindjes van 4 en 6
Tamagotchi 25 2 november 2016 :cheer2: 30 april 2018 zoon 15 maanden
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi WWW! Had jij wel een cyclus tijdens de borstvoeding of is die daarna weer op gang gekomen? Inmiddels weer helemaal regelmatig?
Alle reacties Link kopieren
Koekie27, Na een maand of 8 had ik wer een normale cyclus. Hij is nu inmiddels 16 maanden dus ook alweer een half jaar gestopt.
Oh, wat leuk die tabel!! Zet bij mij maar neer dat we starten vanaf september (in augustus als we terug zijn van vakantie ga ik een afspraak maken om mijn spiraal te laten verwijderen).

@Koekie: Ja, idd wel redelijk snel :). Maar mijn tweeling is erg makkelijk, dus ook als het dit keer wel snel raak mag zijn vind ik dat helemaal niet erg! Ik vind de leeftijd nu ook erg leuk, ze kletsen erop los en 1 van de 2 loopt nu echt zelfstandig sinds een kleine week, zo leuk!

@mywickedlife: Toch zwanger! Gefeliciteerd! :cheer2:
Hier zijn ze wel op de hoogte van de wens voor 3 kindjes, maar ze weten niet wanneer. Al denken zij dat we er weer voor willen gaan als de tweeling 2 jaar oud is, maar dat is nu toch ietsje eerder geworden :$

@maloe84: die clomid werkte idd goed, maar die hormonen zijn niet echt goed voor je humeur.... dus probeer het liever eerst zonder, maar niet te lang hoor! Na een half jaar ga ik zeker weer een doorverwijzing aanvragen!

Welkom alle nieuwen!
Nu ik meeschrijf hier wordt het wel steeds echter hoor en kan ik eigenlijk ook niet wachten tot augustus! Maarja, dat is toch echt verstandiger ivm met examens van vriend!
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, volgens mij gaat het bij mij mis. Gisteren wat bruinverlies en sinds vanmorgen rood/roze bloedverlies.
Ik heb nog nooit een mk gehad en ga zo de vk maar eens bellen. :cry:
Alle reacties Link kopieren
:hug: ohhh ik hoop het echt niet voor je.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt de vk eerder een innestelingsbloeding omdat het bloeden nu al veel minder is.
De echo is vervroegd naar 22 juni. Tot die tijd is het afwachten en hopen dat alles goed is.

Nog 3 weken duimen dus!
Alle reacties Link kopieren
Oh hopelijk een innestelingsbloeding dus :) . Een geruststelling dat het bloeden al minder is. Fingers crossed voor de komende weken!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het bloeden al minder is. Hopen op een goede echo over een paar weken!
Alle reacties Link kopieren
He wat rot Wicked! Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Spannende weken nu!!

Bij mijn kriebelt het al heel lang, mijn man wilde het nooit zo, hij is vrij praktisch ingesteld en praktisch gezien is een derde kind inderdaad niet handig. Maar het lijkt me zo heerlijk! Nog een keer zwanger, nog een keer zo'n hummeltje!
Gelukkig lijkt manlief zijn praktische bezwaren langzaam naast zich neer te leggen. Het was best een lastige discussie want een compromis is er niet.

Ik las dat er meer dames waren waarbij de man in eerste instantie niet razend enthousiast was, hoe is dat toen gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Hi vlindertje-26 bij ons ging t weliswaar om de 2e maar ik had eigenlijk al na een maand of 10-12 van Mn oudste dat ik wel weer wilde. Maar hij was er echt nog niet aan toe. Ik wist wel dat hij een tweede wilde dus dat is misschien anders dan de optie wel/niet. Ik wil ook heel graag 3 kinderen maar hij weet t nog niet. Soms ben ik daar weleens bang voor. Zoals nu de wens is zo sterk. Stel ik heb dat dan weer en hij wil niet .. lastig hoor. Maja eerst nummer 2 maar eens ;)
Alle reacties Link kopieren
@mywickedlife fijn dat het bloeden minder is geworden dat is meestal een goed teken. Bruin bloed is ook oud bloed dus dat zegt helemaal niks. Bij mijn miskraam werd het bloeden niet minder alleen maar meer. Ik duim dat het gewoon goed zit.

@omgeving wij zijn er wel vrij duidelijk in geweest dat als alles goed gaat we nog een 2e willen. ik denk ook niet dat dat als een verassing komt

Bij mij kwam mijn ongesteldheid vrij snel weer op gang ik heb tot de 6 maanden volledig borstvoeding gegeven maar werd na 3 maanden alweer ongesteld (ik bloedde 6 weken). Al duurde de eerste 2 cyclussen steeds 2 maanden en de vorige 2 nog maar 30 dagen. Nu geef ik nog maar 1 keer per dag borstvoeding dus denk dat het daardoor ook wel een beetje te maken heeft. Ik gebruik sinds de bevalling geen anticonceptie doen het nu nog met condoom. Ik wilde niet dat de hormonen nog uit mijn lichaam zouden moeten gaan.Aangezien ik ze wel dicht op elkaar wil.

voor de tabelleeftijd: 34, kind nr 2,wanneer voor het echt: vanaf augustus, bijzonderheden 1 dochter 8 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Even een korte update. Sinds vanmorgen weer net zoveel bloedverlies als gisterenochtend alleen houdt het nu langer aan. Mijn test vanmorgen was lichter dan die van eergisteren. De vk gaf aan dat dit niet goed klonk en 13 juni moet ik langskomen voor een echo om te kijken of alles schoon is.

Manlief en ik zijn er een beetje ondersteboven van maar weten dat dit veel voorkomt en dat dit niets zegt over de toekomst.

Voor nu laat ik het forum even voor wat het is. Even dit een plekje geven voordat ik me weer stort in het zwanger raken.

Veel succes en hopelijk tot snel!
Hallo dames, ik zou graag mee willen schrijven als het nog kan? Wij zijn 32 (ik) en 33 (man) en het zou onze derde worden. We hebben al twee zoontjes van 2,5. Midden juni gaan we beginnen. Ik ben al een jaar niet meer aan de pil, dus ontpillen is niet nodig gelukkig. Dit keer vind ik het enorm spannend, het voelt alsof we meer te verliezen hebben met twee gezonde jongens...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Wicked!!!

Welkom Lilou!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer wicked :( Ik snap dat je dit even een plekje moet geven!

Welkom Lilou.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee, dus toch! Sterkte Wicked!!

Welkom Lilou. Weer een tweeling lees ik? Leuk!
Zijn jullie tweelingen eigenlijk 1- of 2-eiig?
Ah, balen Wicked! Ik snap dat je het een plekje moet geven... hopelijk tot binnenkort!

Vlinder: Mijn tweeling is twee-eiig, we hebben het nooit laten testen, maar de een heeft bruine ogen en de ander heeft blauwe ogen, dus wel aardig duidelijk haha ☺
Bij mij eeneiig. Geen DNA test gedaan, maar gedeelde placenta en lijken nog steeds als twee druppels water op elkaar.

Yara, ben jij "bang" voor nog een tweeling? Het schiet best vaak door me heen, ondanks dat ik absoluut niet meer kans zou hebben. Maar ja, de eerste keer hebben we die hele kleine kans ook gepakt ;-).
Alle reacties Link kopieren
Dat was dus de achterliggende vraag.. ben je niet bang voor nog een tweeling?
Heel grappig.. wij hebben dus ook een tweeling! Twee eiig, dus 10% kans op nog een tweeling.. Mijn man zou gek worden! En mijn voorkeur gaat ook uit naar een kindje en een 'normale' zwangerschap.

Ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen bij ons. Ik ben er al uit dat ik het heel graag zou willen, manlief heeft nog wel bedenkingen soms..
Zou een teleurstelling zijn om er niet voor te gaan, maar ik heb altijd gezegd dat we het samen doen dus samen hiervoor moeten kiezen.
Sorry Vlindertje, had even niet door dat jij ook een tweeling hebt. Ik hoop ook absoluut op een eenling deze keer... Lijkt me ook heel bijzonder om mee te maken, "maar" één kindje. Daarnaast, vier kinderen is wel heel veel en druk! Voor ons is de keuze ook een heel proces geweest. En nog steeds twijfelen we regelmatig. Wat bij ons de doorslag geeft is het gevoel dat we ons nog niet compleet voelen, terwijl ik altijd 2 kinderen heb gewild. Toch echt anders als je er twee tegelijk hebt gehad....
Hee Meiden,

Lijkt me leuk om ook mee te gaan schrijven, is e nog een plekje?
Zal me even voorstellen, ik ben 27 en mijn man 29, we hebben nu 1 zoontje van 15 maanden en hebben vandaag besloten dat we gaan starten voor een tweede, super spannend weer!
Welkom Lavendel!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel27 schreef:
04-06-2017 19:06
Hee Meiden,

Lijkt me leuk om ook mee te gaan schrijven, is e nog een plekje?
Zal me even voorstellen, ik ben 27 en mijn man 29, we hebben nu 1 zoontje van 15 maanden en hebben vandaag besloten dat we gaan starten voor een tweede, super spannend weer!
Hey wat leuk bijna even oud! Onze zoon 16 mnd en wij beginnen ook sinds een week :p toen had ik net Mn eisprong gehad helaas hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Lilou!
Ik wil gewoon graag nog een keer zwanger zijn, alles nog een keer meemaken. Soms denk ik... waar beginnen we aan? Het wordt nu allemaal wat makkelijker, en beginnen we van voor af aan. Maar hoe heerlijk om zo'n klein hummeltje erbij te hebben?
Lastige beslissing inderdaad! Gevoelsmatig wil ik het, al vanaf het begin. Vriend wilde het echt niet maar nu is zijn er toch weer gesprekken over. Ik denk eigenlijk vooral omdat hij weet hoe graag ik het wil..
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Sorry voor een aantal dagen radiostilte, heel erg druk gehad rondom verbouwing/werk/gezin/dingen regelen. 😊 Ik ga proberen vanaf nu wat consequenter te reageren!

@WWW7; ik weet niet of je het al hebt verteld, maar hoe is je cyclus nu?

@Yara Wat leuk, een tweeling :) Hoe ervaar je dat? Qua zorg, drukte e.d.? Lijkt mij heel bijzonder!

@Wicked 😢 Wat een rotbericht... Sterkte, en hopelijk 'zien' we je gauw weer terug! Ik denk aan je!

@Dajka, hoe is het met jou??

@Vlindertje, zou dat dan toch meer een mannending zijn? Die praktische bezwaren? Ik vraag het me af haha. Ervaar je je kinderwens voor een derde net zo sterk als voor bijvoorbeeld je eerste?

@Angel, nou ik ben benieuwd of je ze misschien tegen de tijd dat je zwanger bent toch nog kunt verrassen! Praat je er ook veel over binnen je fam/vriendenkring?

@Welkom Lilou :-)

@koekie? Alles goed met jou? :-)

@Welkom Lavendel :-)

Als ik toch nog iemand ben vergeten, dan sorry💋💋

@hier: nog niet heel veel veranderd. Zodra ik wat nieuws heb, zijn jullie de eersten!

Liefs Kopjekoffie92 💋

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven