Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017

26-05-2017 20:03 907 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!

Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)

Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
[td][/td] [td][/td] [td]kinderen 5 en 1[/td] [/tr]
Naam Leeftijd Kind nr Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Maloe84 33 3 maart 2018 :heart: 22 januari zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18
Nora 37 2 oktober 2017 solomoeder, dochter 2
Koekie27 33 2 :cheer2: 2 augustus 2018 dochter 1
Greys86 30 / 39 2 augustus 2017 :cheer2: 21 mei 2018
WWW7 29 2 mei 2017 zoon 1,5
XBarbabella 29 3 maart 2017 :cheer2: 18 april 2018 zoons 2 en 1, PCOS
Lavendel27 27/29 2 juni 2017 :cheer2: kind 16 maanden
I-Twinkle 33/36 2 juni 2017 zoon 1,5
Zwitsalaap 27 2 juni 2017 dochter 3
Joly1113 33/34 3 maart 2017 :cheer2: 6 april 2018 kindjes van 4 en 6
Tamagotchi 25 2 november 2016 :cheer2: 30 april 2018 zoon 15 maanden
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
WWW7 schreef:
04-06-2017 21:05
Hey wat leuk bijna even oud! Onze zoon 16 mnd en wij beginnen ook sinds een week :p toen had ik net Mn eisprong gehad helaas hahahaha
Grappig zeg!

Zien jullie er ook tegenop om weer zwanger te zijn? Het lijkt mij best zwaar! Mijn zoontje wil veel getild worden en is 's nachts nog vaak wakker. Ben wel benieuwd hoe ik het ga ervaren
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben 32 jaar en mijn man is 34. We hebben plannen om eind juli te gaan proberen voor een tweede. Onze dochter is net 2 jaar geworden en het gaat allemaal prima hier.

We zijn niet eerder begonnen, omdat ik een project had dit jaar, waardoor ik 40-50 uur per week aan het werk was. In combinatie met mijn man zijn werk van 40+ uur en een zeer energieke peuter leek me dit geen fijne situatie om zwanger te raken.

Gelukkig is nu het project bijna afgerond en dan ga ik straks weer parttime werken (ongeveer 28-32 uur) en nu begint het toch echt weer te kriebelen.

Het lijkt me leuk om mee te schrijven en jullie verhalen te horen!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel27 schreef:
05-06-2017 12:13
Grappig zeg!

Zien jullie er ook tegenop om weer zwanger te zijn? Het lijkt mij best zwaar! Mijn zoontje wil veel getild worden en is 's nachts nog vaak wakker. Ben wel benieuwd hoe ik het ga ervaren
Ik zie niet op tegen de zwangerschap zelf, vorige keer ging het heel goed. Wel zie ik iets op tegen de gewichtstoename, klinkt heel stom maar ik heb mijn figuur net weer terug en dan begint het opnieuw ;) Heb het er meer dan voor over hoor begrijp me niet verkeerd!
Onze zoon is gelukkig een goeie slapen, s nachts nooit wakker en tussen de middag slaapt hij 3 uur. En hij loopt dus til al een stuk minder. De periode van borstvoeding lijkt me wel zwaarder als je een jonger kind hebt lopen, tegenop zien is een groot woord maar lijkt me wel heel pittig. En dan icm werk enzo...
Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Ik heb een paar zwangeren in mijn directe omgeving en aan de ene kant kan ik best een beetje jaloers op hen zijn, maar aan de andere denk ik ook pfff wat een toestand wordt dat weer.

Toch weet ik wel zeker dat ik het nog wil en mijn man wil het gelukkig ook heel graag. Voor ons zou twee kinderen ideaal zijn.

Hebben jullie voorkeur voor een jongen, of een meisje?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lavendel en Lot!

Ik zie er (nog) niet echt tegenop om weer zwanger te zijn. Eerste zwangerschap heb ik heel weinig te klagen gehad, dus hoop dat dat een volgende keer net zo zal gaan. Hoewel het natuurlijk wel een stuk drukker is nu er al een kleine is die aandacht nodig heeft. Ben benieuwd hoe dat zal gaan! Maar voorlopig ga ik er vanuit dat het allemaal nog wel even gaat duren hier.

Grappig een aantal tweelingen! Zou wel schrikken als de "tweede" een tweeling zou zijn en dat we dan van 1 naar 3 gaan.

Absoluut geen voorkeur voor jongen of meisje. We hebben een meisje, dus aan de ene kant zou een jongen natuurlijk een mooie aanvulling zijn. Maar aan de andere kant zijn 2 zusjes ook fantastisch. Ben zelf ook heel close met mijn zus en dat gun ik mijn dochter ook.
Ik heb precies hetzelfde. Ik zou het leuk vinden om een meisje en dan een jongen te krijgen, maar twee meiden bij elkaar lijkt me ook erg leuk. Die zussenband is toch vaak erg bijzonder, zo ook tussen mij en mijn zus :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeker als er niet zoveel tijd tussen zit. Mijn zus en ik schelen ook niet zoveel, dus altijd een beetje in dezelfde levensfase. Heel erg leuk!
Mijn zus is vier jaar ouder, maar ook wij hebben altijd een supergoede band gehad. Natuurlijk ging zij wat eerder naar de middelbare school en op zichzelf wonen, maar dat heeft onze band nooit minder hecht gemaakt. Inmiddels hebben we allebei al bijna tien jaar een vriend en zij heeft een jaar geleden ook haar eerste kind gekregen. Heel bijzonder om dat samen en van zo dichtbij mee te maken en kinderen te hebben van dezelfde leeftijd die lekker met elkaar kunnen spelen :)

Mijn broer is vier jaar jonger en ook met hem ben ik zeer close. Mijn broer en zus zijn samen ook heel gek op elkaar en daar zit ruim acht jaar tussen! Volgens mij ligt het niet zozeer aan het leeftijdsverschil, maar meer aan of je elkaar een beetje ligt qua karakter.
Ik zie er zelf een beetje tegen op, mijn eerste zwangerschap was niet super. Veel misselijk en overgeven en twee weken lang voorweeen gehad. Maar ach ondanks dat allemaal wil ik toch graag nog een klein hummeltje!!

Het geslacht maakt mij ook helemaal niks uit. Beide heeft leuke dingen. We gaan het zien straks.

Sinds we besloten hebben om weer voor een kindje te gaan ben ik best onrustig. Denk er best veel aan, terwijl we nog niet eens echt zijn begonnen. De vorige keer was het bij poging 1 al raak, stiekem heb ik al uitgerend wanneer het kindje zal komen als dat nu ook weer zo is. Maar denk er ook zeker aan dat het heel goed kan dat het een stuk langer duurt deze keer. Ben benieuwd.

Ging het bij jullie de vorige keer snel of moesten jullie veel geduld hebben?
Bij ons was het ook de eerste keer raak, terwijl ik juist voor mezelf had ingecalculeerd dat het waarschijnlijk wel een half jaar tot een jaar zou duren en dan ineens ben je gewoon al zwanger, terwijl je net pas die beslissing hebt genomen om ervoor te gaan. Hartstikke mooi natuurlijk, maar wij moesten wel even wennen aan het idee toen. Al waren we ook direct hartstikke blij!

Ik denk er nu ook veel aan. Ik heb echt de kriebels, hehe ;) Toch ben ik heel blij dat we hebben gewacht, want ik zou op dit moment absoluut nog geen tweede erbij willen, terwijl nummer 1 midden in de peuterpuberteit zit, haha! Vast niet ieder kind zal zo zijn, maar onze dochter is echt een wildebras en ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten combineren met een pasgeboren baby.

Ik hoor van veel mensen dat het vanaf een jaar of 3 echt een stuk makkelijker wordt, omdat kinderen dan veel meer begrijpen, rustiger worden omdat ze hun energie vaker in andere dingen kwijt kunnen en ook beter naar je luisteren, omdat ze echt snappen wat je zegt. Ik zou er trouwens ook niet aan moeten denken om twee kinderen in de luiers te hebben. Tegen de tijd dat de tweede wordt geboren is dochter al wel zinnelijk.

Maar ondertussen schreeuwt mijn hele lijf intussen wel om een kind, dus het is mooi dat het nu bijna zover is. Nog even genieten van het wijntje op het terras, een lekker half doorbakken bierfstukje en flink wat sushi eten en dan eind juli maar weer eens proberen. Ergens verwacht ik wel, dat het weer snel raak zou zijn, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker!
Bij ons was het de vorige keer de eerste maand raak, terwijl ik uit ging van minimaal een half jaar. We waren blij, maar toch echt wel even wennen. En een paar weken later bleken het er ook nog eens twee tegelijk te zijn, toen was de shock compleet haha.

Ergens is "in 1x raak" je referentiekader nu, maar het kan maar zo (veel) langer duren. Ik vind het enorm spannend!

Twee kinderen in de luiers is prima te doen hoor Lot, maar vwb de peuterpuberteit...lijkt me inderdaad heel lastig icm een baby. Een half jaar geleden zaten onze jongens op hun hoogtepunt qua peuterpuberen en het idee alleen al dat ik toen ook nog een baby had gehad... Nu zijn die van ons ook wel erg temperamentvol en pittig, het kan ook soepeler verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het vorige keer ook snel raak. Ik was al een tijdje gestopt met de pil, maar had nog een erg onregelmatige cyclus een paar maanden. De tweede maand dat dat weer "normaal" was, was het raak. Hebben jullie een regelmatige cyclus? Of zijn jullie van plan ovulatietesten te gebruiken? Of eerst maar eens zien wat er gebeurt?

Leuk Lot dat je zo close met broer en zus bent. Wij zitten allemaal redelijk dicht op elkaar, dus geen ervaring met "veel" oudere of jongere broers of zussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer ovulatietesten gebruiken eerste keer ook gedaan. Alleen na de miskraam niet gedaan gingen er vanuit dat het dan toch niet zou lukken.

Mei spiraal eruit in juli begonnen december zwanger maar werd miskraam en in januari weer zwanger. Niet heel snel maar ook niet heel lang. Ik heb nooit regelmatige cyclus gehad zat soms 2 maanden tussen. Ik ben benieuwd of dat hij nu na een bevalling wel iets regelmatiger is. Tot nu toe niet maar is ook pas 8 maanden geleden en laatste cyclus was maar 31 dagen hopelijk blijft dat zo.

Mij lijkt het soms wel hectisch 2 kleintjes dicht op elkaar maar ik wil voor mijn 36e de 2e krijgen daardoor weinig keus. Maar lijkt me ook wel weer wat hebben zo dicht op elkaar.

We hebben het er met familie soms over dat we met bepaalde dingen wel rekening houden als er ooit een 2e komt
Ik voel me eisprong eigenlijk altijd. Na de bevalling verlies ik dan ook nog wat bloed. Verder hou ik het bij met een app en het is vrij regelmatig, 34 dagen ongeveer. Zelf scheel ik met mijn zus 2,5 jaar en we hadden vroeg veel aan elkaar. Mijn wens is eigenlijk om een groot gezin te hebben, dus dan vind ik elke keer 2 a 2,5 jaar ertussen mooi. Soms voelt het al best weer snel, maar dan denk ik oha je bent ook weer 9 maanden onderweg voordat het er is.

Dacht ook wel 2 kleintjes pittig, maar toen zei mijn man, als anderen het kunnen, kunnen wij het toch ook.
Ik denk dat iedere situatie anders is en dat je vast zelf goed kan inschatten of jullie het aankunnen of niet. Er zijn zoveel factoren die kunnen meespelen.

Op dit moment kan ik de tijd wel wegkijken. Ik heb er zoveel zin in en het lijkt me zo bijzonder om weer zo'n klein mensje te leren kennen.

Zwijmel... :$
Alle reacties Link kopieren
Wicked: wat verdrietig! Hopelijk zien we je snel weer terug, sterkte.

Welkom alle nieuwe! Als jullie in de tabel willen hoor ik het:)

Ik werd dit weekend ineens ongesteld, na 24 dagen terwijl ik altijd stipt 28 dagen heb, verrassend..

Veel tweelingen hier valt me op! Onze dochter was ook een tweeling maar het hartje van de tweede klopte helaas niet; de echo erna was alleen zij nog over. Dat voelde heel gek. Stiekem denk ik nu, wat nu als er naast de derde ook een vierde komt? Lijkt me erg druk maar ook leuk. Hele kleine kans natuurlijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
:hug: wicked. Hopelijk ben je hier snel weer terug.

Verrassend Maloe....jullie zijn nog niet echt begonnen toch?

Ik merk dat ik sinds dit topic maar moeilijk meer kan wachten....maar ja is wel verstandig (werk, en ook nog een festival in augustus). Aan de ene kant heel veel 'zin' in de zwangerschap, aan de andere kant weet ik ook hoe slopend en hoe zo'n kort lontje ik dan heb. En een baby met gebroken nachten, hmmm. Ik bekijk het meer van de lange termijn geloof ik. :rolling:

Leuk nog meer 'nieuwe' mee-schrijvers.
Hey, zou ik ook mee mogen schrijven? Wij zijn bezig voor ons 2de kindje. Ik ben 25 jaar en ons 1ste is nu net een jaar. Ik schreef al mee ergens anders, maar daar is het nu heel rustig. Wij gaan nu weer van start na een pauze van een 2 maanden in verband met gezondheid. Hiervoor hadden wij al 4 maanden geprobeerd. Dit wordt ronde voor ons 5 dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die nieuwe meeschrijvers!

Wij hadden 26 mei besloten voor een tweede te gaan (nouja, mn man was er toen aan toe ik al vanaf januari haha:P) en ik had toen net (dacht ik) mijn eisprong gehad, denk 22-23 mei. Ik hoopte stiekem dat die iets later was. Maar ben gister ongesteld geworden helaas.. Dus wachten tot de eisprong. Wij gebruiken geen ovulatietesten, wel gaan we actief bezig rond de eisprong ;) Mijn cyclus is lang en onregelmatig 30-36 dagen.

Ik kan niet wachten tot het zover is!

Wil de rest ook in de tabel?
Van mij mag iedereen meeschrijven hoor. Welkom Tamagotchi! Wat spannend dat jullie al bezig zijn.

Dajka: ik zou ook het liefste nu al beginnen, maar het is toch verstandig om eerst mijn werk helemaal af te ronden. Het is nogal een intensief traject en ik wil niet de kans lopen om het op het einde nog te verprutsen. Ik voelde me tijdens mijn vorige zwangerschap vooral de eerste drie maanden ontzettend moe en misselijk. Later ging het gelukkig prima en ben ik tot het einde heel fit gebleven, maar ik kijk niet echt uit naar die misselijkheid en overweldigende vermoeidheid van het begin. Hopelijk valt het dit keer mee.

Eind juli ben ik helemaal klaar met werk, dan gaan we op vakantie en heb ik ook precies mijn eisprong (ik ben super regelmatig ongesteld en voer alles in op zo'n app, dus vandaar dat ik dat nu al weet), dit leek me een mooi moment om er weer aan te beginnen.

Verder kan ik het me echt niet voorstellen hoe het is om twee kinderen te hebben. Een baby die weer om de paar uur wakker is, ook 's nachts en dan 's ochtends weer om 6 uur op voor dochter. Geen idee hoe mensen dat allemaal doen en met elkaar combineren, maar het is vast mogelijk, aangezien zoveel mensen twee of meer kinderen hebben.
Ik heb ook wel verhalen gehoord dat de overgang van 1 naar 2 kinderen zwaarder is dan van geen naar 1. Wil ik ook wel geloven! Maar de wens voor een 2de is zo groot dat het mij geen bal uitmaakt. Mijn NOD is 24 juni. Ben erg benieuwd.
Maloe, ik wil wel in de tabel. Gegevens: 32, 3e kind, beginnen vanaf juni, NOD 1 juli.
anoniem_648f0f0ea1f58 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 22:05
3.91% gewijzigd
Ik denk dat het afhangt van het karakter van je kind(eren) en ook van je levensstijl voordat je kinderen kreeg. Als je gewend bent om veel te reizen, regelmatig op stap te gaan en veel vrijheid te hebben, dan kan van 0 naar 1 kind een gigantische overgang zijn, zeker als je eerste erg intensief is.

Als je eerste een makkelijk kind is en een goede slaper, dan neem je die overal makkelijk mee naartoe en kan de overgang klein. Als je tweede een makkelijk kind is, dan doe je die er misschien wel zo even bij, terwijl als je tweede een huilbaby is, of geen nacht doorslaapt de eerste jaren, dan heeft het vast een geweldige impact, ook op je eerste kind.

Je kan het nooit helemaal weten van tevoren. Wij weten in elk geval zeker dat we nog graag een tweede erbij willen. Die wens is wel erg groot. Het voordeel van een tweede is denk ik wel, dat je weet dat alles een fase is en ook weer voorbij gaat. Hoe zwaar het soms ook kan zijn, je kan het dan misschien gemakkelijker relativeren.
Alle reacties Link kopieren
@ lilou: zal je morgen in de tabel zetten

@dajka: nee klopt, maar hou al wel m'n cyclus een tijdje bij in een app om een beetje te weten hoe het zit;)

@tamagotchi en lot: inderdaad, ik denk dat het verschilt per gezin, kind hoe 'zwaar' het valt. Ik vond zelf van geen naar een kind een enorme overgang en van 1 naar 2 peanuts.. nu ze langzaam begint te lopen denk ik hm owja dat achteraan vangen begint weer haha.
Ik wil ook wel in de tabel: 27 jaar oud, 2e kind, beginnen vanaf juni nod 9 juli. zoontje 16 maanden

Onze zoon slaapt nog steeds niet door en vraagt heel veel aandacht. Hangt de hele dag aan mn benen en wil het liefste getild worden. Maar de wens voor een tweede is zo groot dat ik het dan allemaal wel weer zie. Hij gaat dan naar de psz en speelt nu af en toe ook al heel leuk en dan heb ik even tijd om iets anders te doen, zoals nu ff op het forum schrijven. We gaan het zien!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven