Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017

26-05-2017 20:03 907 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!

Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)

Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
[td][/td] [td][/td] [td]kinderen 5 en 1[/td] [/tr]
Naam Leeftijd Kind nr Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Maloe84 33 3 maart 2018 :heart: 22 januari zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18
Nora 37 2 oktober 2017 solomoeder, dochter 2
Koekie27 33 2 :cheer2: 2 augustus 2018 dochter 1
Greys86 30 / 39 2 augustus 2017 :cheer2: 21 mei 2018
WWW7 29 2 mei 2017 zoon 1,5
XBarbabella 29 3 maart 2017 :cheer2: 18 april 2018 zoons 2 en 1, PCOS
Lavendel27 27/29 2 juni 2017 :cheer2: kind 16 maanden
I-Twinkle 33/36 2 juni 2017 zoon 1,5
Zwitsalaap 27 2 juni 2017 dochter 3
Joly1113 33/34 3 maart 2017 :cheer2: 6 april 2018 kindjes van 4 en 6
Tamagotchi 25 2 november 2016 :cheer2: 30 april 2018 zoon 15 maanden
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
Ik vond zelf de tijd van 1 jaar en net kunnen lopen, naar 2 jaar wel heel intensief. Wij hebben een beweeglijk en zeer ondernemend kind en wanneer ze nog zo jong zijn, moet je er echt constant achteraan rennen, omdat ze nog totaal geen gevaren zien (mijn dochter tenminste niet). Nu begint het gelukkig wel te veranderen, want ze begrijpt steeds meer, luistert beter en kan nu zelf beter risico's inschatten. Ze is wat handiger geworden, zo klimt ze nog steeds overal op, maar ze weet nu hoe ze erop moet blijven zitten zonder te vallen, om maar een klein voorbeeld te noemen, dus ik hoef er niet constant meer bovenop te zitten.

Maar ook dit weer hangt zo af van je kind! Ik ken ook genoeg kinderen van 1, die totaal niet beweeglijk zijn en urenlang op schoot kunnen zitten, of op een kleedje liggen en met een klein speeltje zoet zijn. Misschien als mijn dochter zo was geweest, dan had ik het ook sneller aangedurfd om voor een tweede te gaan, maar nu wilde ik eerst deze wervelstorm afwachten en alle tijd en energie die ik had op haar kunnen richten!

Ik ben zo benieuwd hoe mijn tweede kind zal zijn, of dat precies hetzelfde zal gaan, of totaal anders. Ik zie er nu al naar uit om dat opnieuw allemaal te ontdekken. Nu ik meeschrijf in dit topic kan ik al helemaal niet meer wachten :bonk:
Ik sluit me helemaal aan bij Lot. Het eerste jaar vond ik erg meevallen, maar het tweede jaar met twee ondernemende eigenwijze jongens...peuterpuberteit begonnen ze ook al vroeg mee, liepen overal naar toe, behalve de goede richting, begrepen nog niet veel en zagen geen gevaar. Maar....een tweeling versterkt elkaar natuurlijk en ik zie ook genoeg rustige kinderen om me heen!
Zou ik ook in de tabel mogen? :"-(
Alle reacties Link kopieren
O dan staat ons misschien nog wat te wachten als ik dit zo lees. Dochter blijft nu gewoon nog braaf ergens zitten en spelen...
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is 8 maanden en de ene keer tijgert ze het hele huis door en de andere keer zit ze rustig te spelen. Ze begint nu ook te staan en de eerste stappen te zetten. Hier al alles aan de kant gezet want ze zat pas al kattenbrokjes te eten. Ik hoop dat de kleine komt voordat onze dochter 2 word.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Kan ik ook nog meeschrijven?

Wij zijn toevallig net 'begonnen' voor onze tweede. Ik merk ook dat ik het gelijk best wel weer spannend (en leuk) vind en dan is het leuk om mee te lezen en te schrijven :)
Lees ook al een hoop herkenbaars! Hoe gaan we dit combineren ?!? Een nuchtere man die ook even wilde wachten..

We hebben al een zoontje van 1,5 en waren de vorige keer na ongeveer 6 maanden zwanger. Ik ervaar ook dat dit dan toch een soort referentiekader is. Op de één of andere manier verwacht je toch dat het weer ongeveer zo lang duurt.

Volgens mij loop ik gelijk met Lilou ;) Ik ben ook 32 en mijn NOD is ook 1 juli waarschijnlijk.

Nu is mijn zoontje wakker ;) Lees snel alle berichtjes!
Hoelang duurde het bij de rest om zwanger te raken. Bij mijn zoontje duurde het 3 maanden. Je mag er niet van uitgaan natuurlijk, maar stiekem had ik gehoopt dat het met maand 3 wel weer raak zou zijn. We zitten nu in ronde 5, nog steeds niet extreem lang natuurlijk. Maar ik was wel benieuwd hoe dat bij de rest zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dames, jullie mogen mij wel uit de tabel halen. Ik merk dat ik het lastig vind om 'bij' te blijven. Ook ivm de drukte hier niet te combineren. Iedereen heel veel succes de komende tijd!

Liefs kopjekoffie92
Wow, wat veel tweelingen in deze groep, heel erg leuk!
Maloe: vind je het niet lastig nu dan, dat je weet dat je nog een een kindje hebt eigenlijk? Is het al vrij vroeg misgegaan, dan is het voor je gevoel misschien minder erg.

Vlindertje en Lilou: Ik ben zelf niet echt 'bang' voor nog een tweeling, als het zo is... dan is het zo! :)

Kopjekoffie: Ik ervaar het niet als extra druk met een tweeling, maar ik weet niet hoe het is met een eenling, ik weet niet beter. Nu heb ik wel makkelijke dames, sliepen al snel door en gewoon over het algemeen heel makkelijk en vrolijk! En bijzonder is het zeker! Af en toe voel ik me wel een museum, aangezien iedereen altijd even moet kijken als je op een openbare plek bent :P
Jammer trouwens dat je alweer gaat... ik reageer ook niet dagelijks, dat red ik gewoon niet. Ik lees het wel en reageer dan als het kan.

Lavendel: Ik zie er helemaal niet tegenop om weer zwanger te zijn, ik kijk er juist heel erg naar uit. Ondanks het spugen, vond ik zwanger zijn heerlijk!

Welkom alle nieuwen! Op naar een vruchtbare zomer
Welkom Itwinkle, grappig dat we gelijk lopen!

Ik kijk, net als Yara, juist uit naar het zwanger zijn. Vond het een heerlijke en bijzondere tijd! Ik had ook weinig klachten, dus had wat dat betreft weinig te klagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook wel weer uit naar het zwanger zijn 😄 afgezien van de beroerde nachten dan...🙈

En iedereen is zo ontzettend aardig, maar ik vraag me wel af of dat bij de tweede nog steeds zo
is 😉
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Kan ik er nog bij? Ik wil graag vanaf oktober beginnen met zwanger worden, en ben al moeder van een dochter van 2,5 jaar. Ik zal naar het ziekenhuis moeten voor hulp bij het zwanger worden, en ik vind het erg spannend. Ik twijfel ook nog wel een beetje, of ik dan "al" wil beginnen. Oh ja, ik ben trouwens 37.
nora_recaptcha wijzigde dit bericht op 20-08-2017 22:34
0.31% gewijzigd
Welkom Nora!


Voor in de tabel: mijn NOD is 24 juni, dit is de 5de ronde, ik ben 25 en dit wordt ons 2de kindje.
Alle reacties Link kopieren
Hey,
Zou ik ook mee mogen komen schrijven.
Wij gaan vanaf deze maand voor ons vijfde kindje
ik ben 33 en manlief is volgende week alweer 39.
We hebben 3 dochters van bijna 14, bijna 10 en 2 en een zoon van bijna 9.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jewel & Nora!

Mag ik vragen waarom je naar het ziekenhuis moet Nora? Anders negeer je deze vraag maar 😉
Mocht ik zwanger worden, dan heb ik weer een medische indicatie vanwege een auto immuunziekte, vind ik ook wel weer spannend...

En 5 kindjes Jewel, dat is leuk en druk denk ik zo 😉
Alle reacties Link kopieren
I-Twinkle schreef:
15-06-2017 17:51


Mag ik vragen waarom je naar het ziekenhuis moet Nora? Anders negeer je deze vraag maar 😉
Hallo Twinkle! Ik wil alleen een kindje krijgen, dus moet van donorzaad gebruik maken, vandaar :)

Wat betekent jouw ziekte voor een eventuele zwangerschap? (Als je wil mag je deze vraag ook negeren natuurlijk ;)
Ik wil ook graag meeschrijven! Ziet er leuk actief uit dit topic! Ik ben 32 en heb een dochtertje van 9 maanden. Geef nog borstvoeding maar heb net mijn eerste cyclus achter de rug. We zijn er vanaf deze maand voor aan het gaan. Ik vermoed nog 1,5 week tot NOD, maar geen idee, baseer ik op dat ik denk dat ik mijn eisprong pas gehad heb, maar niet gemeten en vorige cyclus was een week of 6. Ik vind een tweede ook heel spannend. Bij de eerste prima zwangerschap gehad en ze is gewoon ontzettend makkelijk, ben bang dat de tweede alleen maar tegen kan vallen. Dat je niet 2 keer zoveel geluk kan hebben. Aan de andere kant, doordat zij zo makkelijk is hebben we nu alleen ruimte voor een volgende. Maar het blijft spannend. Ik werk ook veel (50+ uur) en ben wel carrière minded dus er komt ook veel op mijn vriend aan.

Vorige keer was het gelijk raak, maar toen vroege miskraam en daarna 1 menstruatie en daarna weer zwanger. Dus merk dat ik er ook een beetje vanuit ga dat het weer zo snel gaat, terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Liesjej! Ik herken het ook wel hoor, dat je bang bent dat het alleen maar tegen kan vallen :roll:
Maar ik denk tegelijkertijd dat twee heel verschillende kindjes ook wel heel leuk zou zijn :)
Nora_reCaptcha schreef:
16-06-2017 23:42
Hallo Twinkle! Ik wil alleen een kindje krijgen, dus moet van donorzaad gebruik maken, vandaar :)

Wat betekent jouw ziekte voor een eventuele zwangerschap? (Als je wil mag je deze vraag ook negeren natuurlijk ;)
Spannend en stoer Nora! Hopelijk gaat het snel lukken als je eenmaal besluit er voor te gaan!

Ik heb zelf de ziekte van Graves en de ziekte van Hasjimoto. Deze ziektes hebben impact op de werking van je schildklier. De schildklier is belangrijk bij het zwanger worden. Bij mijn vorige zwangerschap waren de ziektes in remissie :-D dus heb ik eigenlijk een hele normale zwangerschap gehad en een gezond kindje :-D . Nu zijn ze helaas niet meer in remissie, dus gebruik ik medicatie om de werking goed te houden. Als ik niet goed ben ingesteld wordt je eigenlijk niet zwanger, of kunnen er complicaties optreden. Als het ons gegund is om weer zwanger te raken houden ze mij en de baby extra in de gaten. Maar ik ga uit van het goede :-D en voel me verder ook prima hoor!
Alle reacties Link kopieren
i twinkle: Ja druk is het wel maar voor mijn gevoel niet veel drukker als met 2 of 3. Vond de overgang bij de eerste en van 1 naar 2 het grootste. 3 en 4 kwamen er gewoon bij en hebben we niet veel voor aangepast. Denk dat het scheelt dat je dan je ritme al lekker gevonden hebt en ze draaien daarin gewoon mee.
overdag zitten 3 eigen kids meestal op school en heb ik gastkindjes die komen spelen.
Ik vind het heerlijk om kids om me heen te hebben dus de wens voor een vijfde was er bij mij al bijna meteen na de geboorte van de jongste. Manlief heeft er even over na moeten denken maar kwam dus kortgeleden thuis uit zijn werk en zei toen dat hij ook heel graag nog een kindje wilde.
Dus we gaan ervoor.
bij de eerste was ik meteen zwanger, tweede meteen aangeteld maar werd een miskraam,
bij de derde duurde het dik een jaar maar bleek ik cystes te hebben die het bemoeilijkte, daar kwamen we achter toen we zwanger waren, ze hebben die met spoed moeten verwijderen omdat met 18 weken de bevalling leek te beginnen daardoor,
vierde 3 maand zwanger, vijfde na 3 maanden maar werd helaas ook weer een miskraam, en zesde eerste maand.
Dus beetje wisselend, Mijn eisprong is nu ongeveer dus we zijn erg benieuwd.

Hopelijk wil het bij jou snel lukken met zwanger worden en hebben je ziektes deze keer weer niet veel invloed. ik hoop het voor je

Nora: wat stoer alleen een kindje krijgen, kun je dan snel aan donorzaad komen of moet je daar nog hele procedures voor doorlopen?

liesjej: leuk lange borstvoedings mama. hier ook bij de laatste 2, 12 en 13 maanden borstvoeding gegeven, de eerste 2 niet zo lang helaas maar ik word er steeds beter in ;-)
en je werkt idd veel. werkt je man ook zoveel?
ik werk ook 40+ als gastouder en mijn man tussen de 40-60 uur, maar omdat ik thuiswerk is het allemaal goed te combineren met ons gezin.

tamagotchi: duimen draaien, hopelijk deze ronde raak!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Leuk nog wat nieuwe "aanmeldingen".

Spannend Nora, ga je dezelfde donor gebruiken als bij de eerste? (Als dat mogelijk is).

En nr 5 Jewel! Wow! Lijkt me wel heel gezellig om een groot gezin te hebben, maar denk niet dat wij de 5 ooit gaan halen.

Twinkle, hopen op een goede zwangerschap zonder problemen!

Hoe vaak voedt je nog per dag Liesjej? Ben je van plan hier voorlopig nog mee door te gaan? Ik voed nu meestal nog 3 keer per dag. Maar nog geen tekenen dat er qua cyclus al iets gebeurt. Voorlopig vind ik dit wel prima, maar vraag me af wanneer dat niet meer zo is... en of dat dan een goede reden is om eventueel te stoppen met borstvoeding... ik weet het nog niet! Hier dus nog geen ontwikkelingen, we wachten rustig af! Eerst maar eens genieten van het mooie weer. Het zwembadje staat in de tuin, dus daar wordt lekker in gespeeld!
Alle reacties Link kopieren
Hier voed ik nog maar 1 keer per dag. Tot een half jaar volledig gevoed en toen afgebouwd ik was er wel klaar mee.

Wij gaan eerder beginnen als augustus we snakken teveel naar nog een kleintje en kunnen niet meer wachten en gaan vanaf volgende cyclus weer beginnen. Eindelijk de condooms weer weg (rot dingen)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Angel!!! Leuk om er nu echt voor te gaan!
Ik voed nog 2 keer per dag en 's middags krijgt ze dan een fles. Ik ben trouwens ongesteld geworden of tenminste dat denk ik. Had sinds de bevalling een cyclus van 6 weken en nu 24 dagen. Dat is op zich wat ik voor de zwangerschap ook had. Maar had eigenlijk het idee dat ik een week geleden een eisprong had. Bij mijn dochtertje dacht ik ook dat ik ongesteld was en dat bleek een innestelingsbloeding te zijn. Dus vind het nog een beetje spannend...
Alle reacties Link kopieren
Heej meiden,

Wat is het hier druk! Echt geen puf met dit warme weer om alles bij te lezen maar ik sluit graag weer aan.
De echo die ik heb gehad was goed. Alles was goed en we mochten er meteen weer voor gaan. We hebben de tijd na de echo goed benut en hopelijk heeft dat geholpen. 1 juli is mijn nod ongeveer. De bloeding van de mk mocht ik als menstruatie zien.
Alle reacties Link kopieren
goedenavond dames!
wat leuk dat hier zoveel geschreven wordt. leuk om iedereen z'n spanning voor een volgend kindje te lezen. Zo veel herkenbaar ook: zin in, maar ook een beetje angstig over de drukte... Nog een aantal voedende mama's, wat leuk! en een aantal voor hun derde...
Hier dus veel overeenkomsten: 2 kindjes van net 3 jaar en jongste van 16 maanden. Nu knoop doorgehakt voor een derde, vanaf deze maand. En ook al is het niet dezelfde spanning als bij de eerste, het is toch weer bijzonder. Ik geef de jongste ook nog borstvoeding, maar ben al een paar maanden regelmatig ongesteld. Het lijkt me leuk weer zwanger te zijn, heb vorige zwangerschappen enorm genoten van het kind in m'n buik, maar tegelijkertijd bijna totaal immobiel geraakt vanwege pijn in m'n bekken. Ik zie er tegenop m'n fitheid nu weer in te leveren, maar ja... dat hoort erbij.
Ik weet niet of ik heel actief mee zal schrijven, ik vind het leven met 2 kleine kids toch best heel pittig en vind weinig tijd voor mezelf (en dan nog een derde willen?!), maar kom zeker af en toe spieken bij jullie topic. Ik wens iedereen alvast heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven