Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah balen Daneli! Dat verhaal ken ik inderdaad. Hoe vaak je dat al niet hebt moeten horen ;-). Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het wel fijn is dat je de stap naar de HA gezet hebt. Dan maar een wijntje vanavond... ;-)

Hoe voel je je BAM na een week waar toch wel weer veel in gebeurd is?

Ik ben nog niet ongesteld geworden. Heb toch wel veel hoop nu. Maar dat maakt tegelijkertijd ook dat ik merk dat ik niet durf te testen. Bang voor teleurstelling denk ik... Houd jullie op de hoogte.

Hoe gaat het met de anderen op de wachtbank?
Alle reacties Link kopieren
daneli schreef:
19-10-2019 17:00

BAM, dat klinkt een beetje dubbel; wel HPV maar geen afwijkende cellen, of begrijp ik het verkeerd? In ieder geval fijn dat je pas over een half jaar pas weer voor onderzoek terug moet.
Zo staat het in de brief Daneli :?:

80/90% van alle mensen draagt het hpv virus met zich mee, dit is ook sexueel overdraagbaar. Bij 3% kan het leiden tot een voorstadium van kanker. Als je er al kanker van krijgt kan dit best nog 10/15 jaar duren.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
LittleMissBooks schreef:
19-10-2019 17:29

Hoe voel je je BAM na een week waar toch wel weer veel in gebeurd is?

Ik ben nog niet ongesteld geworden. Heb toch wel veel hoop nu. Maar dat maakt tegelijkertijd ook dat ik merk dat ik niet durf te testen. Bang voor teleurstelling denk ik... Houd jullie op de hoogte.

Hier alles rustig. Gister naar André geweest, was gezellig. Wel wat glaasjes gedronken, maar niet te gek gedaan. Het zou toch sterk zijn als het nu raak is hè :facepalm:

Spannend dus bij jou LMB! Ik duim enorm hard voor je!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
dubbel
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Oooo ik ben benieuwd LMB!!
LMB Ik ben mega benieuwd! Je verhaal klinkt hoopvol :worship: Ga je vandaag testen? Ik zou echt niet kunnen wachten hoor..

Sandra Hopelijk geniet jij van je vakantie en begrijp je je vriend wat beter..

Burg & Daneli Spannend dat jullie ook de stap hebben gezet.. BurgSnap dat je niet elke komma wil delen hoor. Is toch prive (en zeker als niet over jezelf, maar over je partner gaat). Kijk maar hoe je ons op de hoogte wil houden ;-) En Daneli het zou inderdaad fantastisch zijn geweest als het op de valreep nog was gelukt voor de onderzoeksellende.. Ik hoop dat een traject jullie bespaard blijft en dat jullie alsnog snel zwanger zijn...

SuperWonderBatman Fijn dat het allemaal meevalt, dat is weer een probleem minder :-D

BAM ik drink af en toe ook een glaasje hoor (of een paar :puh: ). Het duurt eindeloos en ik ben gek op wijn, ga het mezelf niet ontzeggen. Zijn de meesten van jullie helemaal gestopt met alcohol?

Ik merk dat ik het nogal ruk begin te vinden. Word moe van elke maand weer dezelfde emotionele achtbaan: toeleven naar eisprong, enigszins stress (vrijen we op het juiste moment?), hoop, angst (om ongesteld te worden), toch weer hoop, en dan bij menstruatie een hoop verdriet en frustratie en wanhoop. En dat elke keer weer, wat doe ik mezelf aan :facepalm: Tot nu toe gingen de onderzoeken bij mij vlot, maar het volgende onderzoek heb ik pas eind november. Er is ons al verteld dat we in aanmerking komen voor IUI over een paar maanden. Het voelt voor mij nu echt als een countdown, maar ik zit helemaal niet te wachten op zo'n traject. Weet ook niet of ik die hormonen wel trek... Aan de andere kant denk ik: laat maar komen want het vergroot onze kansen.

Ik zou het bijna vergeten, maar ik ben dus vandaag ongesteld geworden zoals verwacht. Voor in de tabel: NOD: 18 november (Dank MLB!)

Trouwens.. ik ben een beetje stil hier, maar ik heb echt veel aan jullie verhalen. Ga proberen zelf ook wat meer te schrijven.. Vaak lees ik op mijn mobiel, en een verhaal typen is dan echt lastig, ga wat vaker mijn laptop pakken!!
Alle reacties Link kopieren
Spruit86 schreef:
20-10-2019 09:43

BAM ik drink af en toe ook een glaasje hoor (of een paar :puh: ). Het duurt eindeloos en ik ben gek op wijn, ga het mezelf niet ontzeggen. Zijn de meesten van jullie helemaal gestopt met alcohol?

Ik drink normaal niet ná mijn eisprong, maar ik drink sowieso alleen op feestjes, meestal vallen die voor mijn eisprong toevallig.

Jammer dat je ongesteld bent geworden :cry:

LMB jij maakt het wel spannend zeg..... Kom op met die uitslag! :daisy:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Preggie wanneer is de termijnecho?? Bijna toch? Vet spannend! Heel veel plezier alvast :flirting:

LMB beter heb je nog geen update gegeven omdat je zo druk bezig bent met een vreugdedansje. :heart: Je houdt het spannend hoor!

Spruit jammer!! En leuk dat je weer even komt buurten!

Even tot zo ver, vanaf m'n telefoon.

Liefs van de wachtbank! :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Spruit, ik heb het iets meer dan een maand geprobeerd. Helemaal alcoholvrij en minder koffie (en roken deed ik toch al niet), maar ik merkte dat het niet echt gemakkelijker werd. Teleurstelling werd alleen maar groter, dus ik drink ook weer een glaasje hoor.

En dat ga ik vanavond ook maar doen. Gisteren getest, negatief. (Maar toch was ik nog steeds overtuigd dat het wel raak was...) Maar niets lijkt minder waar; gisteravond ongesteld geworden. Nog niet echt doorgebroken, maar het is overduidelijk het begin van mijn ms. Was er even heel erg kapot van en heb ook even lekker kunnen janken bij mijn man (die overigens ook heel teleurgesteld is). Dat luchtte wel op. Laatste ronde voor de HA nu. Toch wel gekkig.

Jammer dat jij ook weer een nieuwe ronde in gaat, Spruit. :hug:

Hoe is het met de andere wachtbankies?
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 16:41
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[
loozey wijzigde dit bericht op 23-04-2020 17:11
99.85% gewijzigd
Ja, Burg en Loozey, het gewone leven gaat door. Litlle miss, wat een teleurstelling, maar we moeten iedere keer maar weer uithuilen en opnieuw beginnen. Je kunt niet alles on hold zetten voor wie weet hoe lang nog...
LMB nee, wat jammer toch meid :there: Ik had echt goede hoop voor je. Begrijp je verdriet helemaal. Goed uithuilen lucht op. En een wijntje drinken ook :lol:

Burg jij klinkt super positief! Knap hoor, hou dat gevoel vast! Laat je weten wat de ha zegt?

Loozey vervelend dat je stressweken hebt. Ik hoop dat er niks vervelends aan de hand is. Ik geloof overigens niet dat stress heel veel invloed heeft op vruchtbaarheid. In de oorlog raakten vrouwen ook zwanger toch?

Skittle jij start al bijna met IUI zie ik! Ben je er een beetje klaar voor?

Wij mogen ons begin volgend jaar melden voor IUI, geen idee of ze dan snel of zelfs misschien wel meteen kunnen starten. Is daar vaak ook een wachtlijst voor?
Ik ben overigens wel blij dat ik me even verdiept heb in de ziekenhuizen hier. Ervaar het best positief (ondanks dat ik nu even moet wachten op verder onderzoek). Collega van mij zit in ander zkh, maar daar lijkt het minder fijn geregeld allemaal..

Nou, ik ga even onderuit Expeditie Robinson kijken :bye:
En succes voor de meiden waarbij de NOD nadert! Ik ga duimen voor jullie (kom op, er moet minstens 1 zwangere bijkomen :whip: )
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 16:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, wat een lieve berichtjes weer :shame:

Daneli, hoe was het in het ziekenhuis?

Het HP virus kan (maar hoeft niet) afwijkingen aan je cellen veroorzaken. 80% van de volwassenen krijgen een keer in hun leven dit virus en in de meeste gevallen verslaat je imuunsysteem dit virus.

Spruit86, ik ben helemaal niet bekend met IUI, maar is dat met hormonen dan? Als je er voor in aanmerking komt, waarom moet je dan nog een paar maanden wachten?

LittleMissBooks, donderdag ben ik van het bankje gevallen, nieuwe nod 25 nov en (even geteld) daarmee is ronde 8 begonnen.

Spruit86 & Bam_1984 dit weekend heb ik ook lekker een drankje gedronken ;) . Ja Burg23, ik heb wel zin in de nieuwe ronde. Komende maand wordt ik 35 en vriend en ik hebben besproken dat we daarna met de HA gaan praten. Daar kijk ik stiekum ook wel een beetje naar uit. Want ik vind het maar bijzonder dat mijn cyclus rond de 6 weken duurt. Hoe lang duurt jullie cyclus op het langste?

Loozy, wat een mooie spreuk weer :-D
anoniem_390509 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 00:02
Reden: typo
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 16:42
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SWB jammer dat je van het bankje afgevallen bent :( maar: 6 weken is lang hoor.. wat vervelend want dan heb je ook minder kansen per jaar! Heb je al wel via ovu testen / temperaturen een eisprong gevonden? Las dat er een kleine kans is dat je bij zo'n lange cyclus geen eisprong hebt. Iig goed dat je naar de HA gaat!

Mijn langste cyclus is 30 dagen en kortste 27. Meestal is m'n lichaam een soort atoomklok en begint ms zaterdagochtend (28 dagen dus). Maarja, dat is blijkbaar ook geen garantie op snel zwanger raken.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!

Even een snel berichtje via mijn telefoon, dus moeilijk om op iedereen te reageren.

LMB Ik had het Zooo gehoopt, zeker naar aanleiding van jouw berichten!

Loozey afgelopen vrijdag de termijnecho gehad en alles was in orde. En hoewel ik dacht: NU GENIETEN, lukt het toch nog niet echt.
Vandaag geprikt voor de nip-test. Dus twee weekjes wachten en weten we dat ook weer.
Het blijft spannend voor mij.
Hoe voel jij je?
Alle reacties Link kopieren
Preggie wat fantastisch!! :cheer2: Hopelijk lukt het genieten als je straks allemaal leuke reacties krijgt van mensen om je heen. :flirting: Ik heb wel vaker gehoord dat het mensen moeilijk lukt om te genieten na een MK, omdat het zorgeloze eraf is. Voel je er vooral niet rot over! :there: Het genieten komt vast als het begint te trappelen of als je het over 27 weken in je armen hebt!
Ik heb geen pijn in m'n borsten en een raar eetpatroon.. Kan nog alle kanten op dus, aangezien ik normaal altijd best wat pijn heb voor ik ongesteld moet worden. Aan de andere kant is m'n lichaam misschien nog wel in de war. Nog 6 dagen op deze wachtbank en komende twee dagen weinig gepland (ook geen zin in) dus dat worden nog lange dagen :nut: :frusty:

X
Alle reacties Link kopieren
Ego: Was net weer zo chaggie en ook emotioneel dat ik even moest testen. Begin steeds meer een testjunkie te worden.
Ik zie iets als ik tuur, zien jullie iets of zie ik ze weer vliegen?

https://www.mupload.nl/img/6k7jmmxl1.jpg
loozey wijzigde dit bericht op 22-10-2019 20:50
Reden: Als het goed is, doet de link het nu wel..
6.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het niet Loozey.. Is de foto scherp? Hij lijkt een beetje wazig. Hoeveel dpo ben je nu?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor het kijken Bam! Ik weet het niet zo goed, denk 8/9 dpo...
Zou ook best kunnen zijn dat ik iets zie wat er niet is hoor! Foto is wel scherp.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie denk ik wel waar het streepje zou moeten komen maar (nog) niks roze. Hoeveel tijd zit er tussen de test en de foto? Hoop het zo voor je :-D 8/9 dpo zou je best al wat kunnen zien, misschien morgenochtend nog eens proberen? :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Loozey Ik zou nog even 2 dagen wachten en opnieuw testen. Is ook wel erg vroeg. Ik heb het idee dat ik zie waar streepje moet komen, maar nog niet echt een streepje staat.
We kunnen weer duimen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven