Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Vonskie, mijn vriend spuit bij mij ook. Ik durf het niet. Ik spuit met Gonal F en om de eisprong op gang te laten komen moet ik straks Ovitrelle spuiten. Daar ben ik wel een beetje bang voor omdat je daar meer last van kan krijgen van bijwerkingen. Heb nu alleen de eerste dagen wat last gehad van vermoeidheid en wat hoofdpijn maar verder valt het mee.
Hoe is bij jou de inseminatie gegaan? Moest jij ook spuiten voor je eisprong en hoe lang daarna had jij de inseminatie.
Ik ga duimen voor je!!
Alle reacties Link kopieren
skittleik heb woensdag mijn laatste echo gehad, ik had toen een follikel van 17.5mm. In de avond moest ik toen Pregnyl spuiten, dit zal wel vergelijkbaar zijn met Ovitrelle. Elk ziekenhuis gebruikt weer een andere medicatie blijkt wel. Door die pregnyl had ik wat meer bijwerkingen, heel warm, misselijk maar allemaal prima te doen hoor. Hopelijk vallen de bijwerkingen voor jou straks ook mee. De inseminatie was echt appeltje eitje. Beetje "wroeten" met de eendebek en met het slangetje, maar al met al duurde het nog geen 2 minuten en toen was het al klaar. Moet wel zeggen dat ik voor deze maand blij ben dat alles even achter de rug is. Vond het toch wel stressvol. Mocht er meerdere iui's nodig zijn dan stap ik er nu relaxter in, weet nu wat ik kan verwachten. Ik duim voor je, hopelijk snel een mooi groot ei!!!
Je berichtje doet me goed Vonskie. Op hoeveel eitjes hopen ze bij jullie? Hier op 2. Ik vind het ook allemaal wel spannend omdat je nog niet weet hoe het loopt, maar voor mijn doen ben ik er best relaxt onder. Vond de maanden hiervoor pittiger op een of andere manier. Al zal het na een paar rondes IUI ook wel anders zijn..
Maar zullen we er allebei gewoon voor gaan dat het 'in 1x raak is'?
Alle reacties Link kopieren
Skittle, Vonskie, respect voor jullie hoor! :hug: Dat spuiten lijkt me best spannend!

Vonskie wat fijn dat je cyclus al wat "normaler" is geworden dmv die hormonen! En wat spannend dat je nu op de wachtbank bent beland!

Skittle wat spannend dat ze op 2 eitjes hopen! Begrijp ik dan goed dat er een vergrote kans is op een tweeling? :Flirting:

Sandra goed dat je bezig bent met leuke dingen plannen! Het leven gaat natuurlijk ook gewoon weer verder. Je hebt me aangezet om ook weer leuke dingen te gaan plannen, dus heb van de week ook een reisje en een concert geboekt.

Spruit Ik hoop dat het ondanks de omstandigheden een beetje oke gaat..

Soms voelt het gewoon even alsof de tijd stilstaat, terwijl de 20-weken echo's groeiende buiken en geboortekaartjes me om de oren vliegen. BLEH. :bonk:

Liefs!
loozey wijzigde dit bericht op 18-11-2019 10:42
19.63% gewijzigd
Hi lieve dames,

Zoals beloofd nog een update van mij, maar naar lang twijfelen ook maar de knoop doorgehakt om hier niet meer mee te schrijven... het valt me zwaar om er teveel mee bezig te zijn, maar ook om erover te praten. Soms lucht het op, maar merk ook dat ik er soms helemaal niet aan wil denken en me weer ‘vrij’ wil voelen, onbezorgd, zonder deze extra zorg. Behoefte om even kop in het zand te steken en niet meer te praten of schrijven hierover. En dan af en toe ziekenhuis in, broek naar beneden, ‘gewroet’ (Vonskie ;-D ) en weer snel naar huis en het gewone leven oppakken.
Heb er zoveel verdriet van dat het zo moet gaan allemaal, het wordt me teveel om er nog meer mee bezig te zijn dan door het ziekenhuistraject al moet.
Verder nog de tussenstand hier tot nu toe; mijn ovulatie gemeten met goede, digitale test en had m pas op dag 16 :O . Vriend lukte het helaas niet om te presteren op juiste moment (voelde de druk ;-) ) en deze maand dus sowieso ongesteld geworden. Deze week heeft vriend zaadonderzoek en begin december de uitslag en verder kijken. We gaan rustig door, waarbij ik me soms heel down voel en dan weer ‘matig hoopvol’.
Ik wil jullie bedanken voor alle steun, herkenbare verhalen waar ik van heb genoten. Wens jullie vooral heel veel sterkte en heel veel knuffels en liefde van mensen om jullie heen. Dat het ook goed met jullie mag gaan als het allemaal anders gaat lopen dan verlangd, en dat het leven ons allemaal positief mag verrassen!
Heel veel geluk lieverds, ik denk aan jullie!

X Vesper
Dag lieve dames:

Vesper: ik kan me na wikken en wegen voorstellen dat soms beladen is om te schrijven, ook al vind ik het erg mooi om te zien hoe jullie elkaar steunen. Beide kanten snap ik erg goed. Ik wens je alle goeds toe.
Ik wens jullie allemaal positief nieuws toe.

Even een update van mij:
Donderdag zijn we weer in het ziekenhuis geweest en daar kregen we te horen dat man eerst een halfjaar hormonen moet toedienen. Nog geen icsi. Op zich wel een opluchting. Nu moet ik man om de 2 a 3 dagen prikken. Dat wil hij liever dan dat hij zichzelf prikt. Net of de rollen zijn omgedraaid. Gek idee. Het betreft ook nog een zwangerschapshormoon. Normaal is dat voor vrouwen dacht ik. Vandaag man's verjaardag gevierd. Ik ben vandaag ongesteld geworden tussen al die zwangerschapsbuiken, en kleine kinderen. Voelde me wel een beetje zielig, maar verder heel leuk gehad met de verjaardag
Alle reacties Link kopieren
Lieve Vesperlynd, goed dat je voor jezelf kiest en heel logisch dat je die behoefte hebt. Je bent altijd weer welkom als je mee wilt schrijven. :hug:

Wat ongelooflijke mindfuck, Spruit! Kan me voorstellen dat dit nog ellendiger voelt dan gewoon in een keer ongesteld worden. Jeetje. Hoop dat het een beetje goed met je gaat. En het kan inderdaad wellicht zo zijn dat je eventjes zwanger was?

Succes Skittle en Vonskie! Hopelijk leveren deze inspanningen jullie snel goed nieuws op. :heart:

Ben dit weekend, precies volgens de berekeningen, ongesteld geworden. Vanmorgen net de huisarts gebeld en we kunnen volgende week terecht. Spannend!
Vesperlynd, fijn van je te horen en ik hoop dat jij en je vriend een goede tijd tegemoet gaan. Heel veel succes met de onderzoeken. Ik ga je missen! :hug:
Blijf je wel meelezen?

LMB, heel veel succes met de afspraak bij de dokter volgende week. Spannende tijden!

Succes Skittle en Vonskie! Ik hoop dat jullie snel met goed nieuws zullen komen :-)

Ik voel me er grotendeels hetzelfde over, en heb ook wat minder behoefte om te schrijven.
Had ook weer even het gevoel dat er iets gaande was in mijn buik, maar denk dat dat gewoon de progesteron klachten zijn geweest, want opgeblazen buik wordt al minder en mn temperatuur is alweer ietsje gedaald.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je temperatuur na de eisprong omhoog gaat? Ik had het idee dat ik mn eisprong had, maar de temperatuur ging pas 4/5 dagen later omhoog. Heb ik mn eisprong dan toch iets later gehad dan ik dacht?

Fijne week iedereen :bye:
Alle reacties Link kopieren
Hey Ssandra, Na de eisprong stijgt normaal de temperatuur meteen met minimaal 0.2 graden. Kan daarna nog verder oplopen. Indien de temperatuur 3 dagen hoger is zal een fertiliteitsapp (zoals fertilityfriend) aangeven dat je eisprong is geweest.

Je temperatuur stijgt echter door de stijging aan progresteron. Het zou dus zomaar zo kunnen zijn geweest dat de eisprong wel was toen jij dacht, maar omdat je progresteron al hoger was je temp niet steeg. Dit zou je zeker eens aan je arts kunnen vragen.

Ik weet van jouw traject ook vrij weinig, maar dit is het meest betrouwbare dat ik kon vinden.

LMB jammer dat je ongesteld bent geworden, maar goed dat jullie meteen volgende week naar de dokter mogen. Zijn jullie gespannen?

Juliaatje Mag ik vragen waarom je vriend hormonen toegediend krijgt? Heb hier namelijk niet eerder van gehoord.

Vonskie jij ook veel succes/sterkte in jouw traject. Goed dat jullie er zo positief mee omgaan! Toppertjes!

Loozey Kom ik weer! Ik wil je zo’n dikke knuffel geven. We schrijven nu al hele tijd samen en gun jou ook het geluk! Elke maand blijf ik duimen (ook voor de rest van de dames hoor!) en hoop ik dat je een positieve test hebt.

Hier gaat alles z’n gangetje. Inmiddels 15 weken zwanger en als het goed is horen we morgen wat het geslacht is. Nog steeds kan ik niet echt geloven dat ik zwanger ben. Tijdens echo ben ik blij en daarna weer terug nuchter “We zijn nog niet aan het einde.” Zou best wel lekker willen genieten. Hopelijk kan dat na 20 weken.

wasbeerhond

Hoe voel jij je?
Alle reacties Link kopieren
Tussenstand; 9 dpo omo wit maar ik had ook niet echt iets verwacht van die mislukte inseminatie. Eerder geen testdrang gehad, maar meer uit gewoonte toch gedaan vanmorgen op mijn vrije dag. Nu wachten tot m'n menstruatie komt, maandag denk ik. Een beetje twijfel hoe lang ik nog ga proberen.... Moeilijk :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Lieve Vesper helemaal goed en begrijpelijk dat je even stopt met schrijven! Wens je heel veel sterkte en hoop dat er snel goed nieuws jullie kant opkomt. Kom je het dan nog melden? :hug:

Preggie en?! Konden ze het geslacht zien?

LMB goed dat jullie naar de huisarts gaan!

BAm ah, ik vroeg me vanmorgen nog af of je al getest zou hebben. Jammer dat ie OMO aangeeft :(
Loozey-testjunk is bezig met afkicken :D naja.. Wss grijp ik morgen weer een test uit de voorraad :blauwoog: :facepalm:

Xx
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik heb ook aan jou gedacht, je hebt dus nog niet getest? Ik heb alleen nog action testen, die vind ik echt minder goed dus daar heb ik minder drang mee dan met de kv2v5 testen. Misschien over een paar dagen nog een keer voor de lol, maar ik zou echt heel erg verbaasd zijn als ik deze ronde zwanger geraakt ben, kan bijna niet.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 19:39
99.74% gewijzigd
Hey meiden!

Wat een emotionele rollercoaster is het ook.. En Burg, die onderzoeken zijn inderdaad niet zo leuk. Al vind ik de spanning eromheen vaak erger dan het onderzoek zelf. Goed dat je je strijdlustig voelt :-D Ik heb volgende week ook een onderzoek, ga het op me af laten komen..

Ik hoop dat de IUI snel zijn vruchten afwerpt Skittle en Vonskie. Sterkte tijdens deze wachtweken.

BAm, bedoel je dat je erover denkt om te stoppen? Hoe is dit voor jou? Ervaar je het als heel belastend?

MLB goed dat jullie naar de ha gaan! Hopelijk snel wat duidelijkheid.. Ik leef met jullie mee, hou je ons op de hoogte?

Ik wens je alle goeds Vesper :heart:

Ik heb het even goed moeilijk gehad, maar nu gaat het wel weer. Toch proberen me iets minder mee te laten slepen, want daar wordt het verdriet erger van. Ik ga starten met acupunctuur heb ik zojuist besloten! Iemand ervaring?

Voor in de tabel: NOD 16 december
Alle reacties Link kopieren
Spruit86 schreef:
20-11-2019 20:56

BAm, bedoel je dat je erover denkt om te stoppen? Hoe is dit voor jou? Ervaar je het als heel belastend?

Soms vraag ik me af hoe lang ik wil blijven proberen. Het lijkt me super leuk, nog een kleintje, mn eierstokken klepperen als de t*ring maar het is niet zo dat ik me verveel met de 2 kinderen die ik al heb :biggrin: ben ook alleen verantwoordelijk voor de financiën natuurlijk, heb geen geldboom ofzo. Wat is dan wijsheid? Als je een partner hebt kan je nog een beetje kijken waar het schip strandt maar ik moet wel elke maand heel bewust afspreken en plannen met de donor. Zit nu in ronde 10... hoe lang ga je door met zoiets als je al 2 gezonde kinderen hebt, enkel op basis van klepperende eierstokken? Meestal heb ik deze vraagtekens als ik moe ben :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Snap ik BAM, als je moe bent is het glas half leeg.. Hoe lang deed je er eerder over om zwanger te raken? En is je donor de vader van je 2 kids? Niet dat dat alles zegt, maar misschien toch wel wat... Als ik teveel vraag moet je het zeggen hoor :-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn glas is eigenlijk altijd half vol maar wat dit betreft vind ik het toch wat lastig soms.

Bij de 1e duurde het 6 maanden en de 2e 8 maanden. Het is dezelfde donor ja gelukkig, anders had ik het hele dilemma niet gehad want ik zou geen kind (“vreemd” broertje/zusje) van een ander willen :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Loozey we krijgen een meisje 😚 het sterke geslacht
Alle reacties Link kopieren
O my god ik test net gewoon (heel licht) positief met middag urine met een normale action test..... Ik sta te shaken, had dit echt niet verwacht deze ronde :-o
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Breekt in voor bam;
Ooooh yessss meisje! Wat vind ik dit een mega tof bericht :cheer:
En extra tof omdat je zelf geen vertrouwen had deze ronde toch? Show je test, en had je geen symptomen? :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Preggie wat leuk!! :D

Bam wow, vet spannend! Wanneer ga je weer testen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de late reactie, ik ben echt flabbergasted en moest net doen of er niets aan de hand is terwijl ik met een vriendin wat ging eten en bios. Ik voel niks anders dan anders maar bleef wel moe steeds terwijl ik elke avond een uur vroeger naar bed ging dan anders. Ik dacht dat het gewoon door het donkere weer kwam.. voel wel af en toe wat in mn buik maar dat heb ik andere rondes ook gehad. Wsl test ik morgen gewoon weer met ochtendurine en dan zondag misschien met een cb digital... :applause:

Afbeelding
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Nouuu bam, dit is geen tuur!
Je bent hardstikke zwanger van nummer 3 :cheer: gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Morgen is je cb trouwens ook al 1-2 weken met nu al dit resultaat met middagurine :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Haha dank je wel moos! Het begint een beetje te landen. Dit is het resultaat van vanmorgen, ik had gister ook een aantal uren niks gedronken voor het testen dus “middagurine”.

Afbeelding

Morgen de digital, durfde het vandaag nog niet aan :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven