Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dames ik heb besloten het hierbij te laten :) ik wens jullie het allerbeste :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,
Mag ik ook meeschrijven of zitten jullie vol?

Ik ben Girafjes, 26 jaar en zit inmiddels in ronde 10. We zijn al een tijdje bezig (nu bijna een jaar, sinds eind feb/maart '19) & ik heb lange cyclussen van ongeveer 35 dagen. Ik kan welke elke maand m'n ovulatie vinden, rondom dezelfde cyclusdag(en) . Deze maand helaas niet gelukt om m'n piek te vinden, omdat m'n testjes op waren. Om niets te jynxen koop ik nu nog maar geen nieuwe ovulatietest jes, dat doe ik als ik inderdaad weer ongesteld word over ongeveer 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
burg pfff....wat vreemd! De gyns hebben in jouw ziekenhuis duidelijk niet een eenduidig beleid. Wat ontzettend knullig, een maand verspilt aan temperaturen voor niks. Heb je geen vaste gyneacoloog waar je dit soort gesprekken mee hebt? Ik heb bij gesprekken altijd dezelfde gyn, tijdens de hsg en iui's heb ik wel al 4 verschillende gyns gehad. Ohhh ik hoop ook zo dat jij een Danelietje gaat doen zodat je lekker het medische circus aan je voorbij kan laten gaan. En zo niet, dan weet ik zeker dat je je warrior stripes opzet en er vol voor gaat!!!

Daneli Vonskie of Vonksie, mag beide hoor, als het beestje maar een naam heeft haha. Je bent gewoon echt zwanger, blij voor je!!! Is 10 maart je eerste echo?

loozey hoe gaat het? Al een ei gespot weer? Lekkere vakantie gehad?

bam wat een moeilijke dappere beslissing! Ben je er een beetje ok mee?

koffieleutje vandaag al een ei gespot?

ego vanmorgen weer een echo gehad, waren 5 eitjes (!!!) aan het groeien waarvan 1 ei wel iets groter dan de rest. Hopelijk wordt er 1 ei echt dominant en groeien de andere 4 niet mee anders gaat het hele iui feest niet door deze maand. Deze zaterdag weer een echo om te kijken hoe het er voor staat met mijn eieren.

Nieuwe dames! Sorry dat ik niet persoonlijk op jullie reageer maar wees welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
Pax en Girafjes welkom! Hopelijk helpt het jullie om hier van je af te kunnen schrijven!

Bam knap dat je een beslissing genomen hebt! Heb je er volledig vrede mee? :heart:

Vonskie oewww 5? Das echt veel.. wat is de max wat toegestaan is om IUI te mogen doen? (2 of 3? Dacht ik ergens gelezen te hebben..) in ieder geval te hopen dat er één zich gaat ontwikkelen tot superei! Dus wel een beetje spannend morgen! Succes :hug:

Hoe is het met de rest? Burg, Loozey ei al gevonden?

Ego: woensdagochtend m’n ei gevonden.. en echt het idee dat ik rond een uur of 5 ‘smiddags echt mn eisprong had.. iemand dat ook gehad zo kort na positieve ovulatietest? (Staat 24|36 uur na positieve ovulatietest in de gebruiksaanwijzing, maar wat als ik de dag ervoor in de middag een positieve test had gehad.. dan zou het kunnen toch? Die testen blijven toch een beetje abracadabra voor me, merk ik :facepalm:
Baal sowieso een beetje want we hebben het door omstandigheden alleen dinsdagavond gezellig kunnen maken, dus de avond voor mn positieve test. Zou op zich moeten kunnen, maar voelt wel een beetje alsof we er niet hebben uitgehaald wat er in zit... :-(

X
Ha Meiden!

Ik zat even ondergedoken, had behoefte aan wat rust. Herstel kijkoperatie viel niet mee en het duurde even voordat ik mezelf weer was. Wat is er hier weer veel gebeurd!

Daneli, wat een nieuws! Gefeliciteerd, ik gun het je van harte :heart: Wanneer ben je uitgerekend?

En MLB, klinkt zwaar waar jullie nu inzitten. Snap dat je even afschakelt. Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat en dat je een behandeling krijgt waar je hoop uit kan putten.

Burg, jouw traject klinkt een beetje chaotisch en rommelig met al die tegenstrijdige gesprekken. Als je niet tevreden bent, waarom overweeg je dan niet een ander ziekenhuis? Sterkte in ieder geval, het zal niet makkelijk zijn om er elke keer mee te dealen..

Hoe gaat het met Loozey?

Vonskie, ik zat nog even terug te lezen.. Ik had een reactie geplaatst op jouw IUI verhaal, maar deze is nooit gepubliceerd (je zal wel denken! ;-) ). Ik heb er veel aan gehad, dank je wel :heart: . Heftig 5 eitjes! Ik hoop dat ze de behandeling niet af hoeven te breken. Hoe ging de echo? Hou je het nog een beetje vol?

Wij zijn ondertussen ook met IUI gestart, gisteren heb ik de inseminatie gehad. Wel even emotioneel, maar al met al viel het me mee. Ik reageer goed op de hormonen. Lichamelijke klachten zijn er, maar mentaal voel ik me sterk. Al kan ik me voorstellen dat dat na een paar rondes lastiger wordt.

Welkom nieuwe dames! Ik heb alles gelezen en volg jullie! Het lukt me nu niet om op iedereen te reageren, maar weet dat ik meeleef. :bye:
anoniem_645bd5c5c8d04 wijzigde dit bericht op 29-02-2020 12:12
Reden: Toevoeging
3.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Wat een berichten weer. Ik kan niet op iedereen reageren, maar zal even een paar uitkiezen.

Bam moedig besluit!

Loozey hoe is het met jou?

Girafjes ik heb wel eens meegelezen toen je net een topic had gestart. Wat moeilijk om te zien dat daar meerderen na elkaar zwanger raakten en jij nog niet.

Mijn hoop is nog altijd voor iedereen dat jullie in 2020 mogen bevallen!!!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dat ik mee mag schrijven :biggrin:

Vonskie, wauw wat bizar dat er 5 eitjes groeien! Hopelijk groeit die ene die al iets groter was door tot een prachtig eitje en gaat het door deze maand!

Spuit, spannend dat je gisteren begonnen bent met iui/inseminatie!

Preggie, ja klopt, ik had vorig jaaar een topic gestart en inmiddels is bijna iedereen al zwanger. Ik was deze week op de negenmaandenbeurs met een vriendin en ik ben echt wel blij voor al die vrouwen met mooie bolle buikjes hoor, maar ik wil het ook zooo graag. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

Maneschijn heel herkenbaar wat je schrijft. Lastig dat je vriend er anders in staat, hoor! :hug: Mijn vriend heeft er nu sinds ongeveer anderhalf jaar pas moeite mee en is heel erg medelevend geworden, dus misschien komt het besef nog wel.

Girafjes We zitten nooit vol, we hopen alleen wel snel leeg te lopen! :heart: Ik volgde je stiekem al een tijdje. Jij had het topic van het voorjaar geopend en toen begon ik met meeschrijven in een ander topic, waar ik preggie van ken. Misschien heb ik je naam onthouden omdat ik girafjes gewoon heel leuk vind. Wat knap dat jij naar de negenmaandenbeurs geweest bent! Voor mij zou dat emotioneel echt te zwaar zijn.

Pax pff abortussen om je heen is ook erg heftig als jij heel graag zwanger wilt zijn! Ik heb het nu 2 keer meegemaakt en was er echt wel kapot van. Al was het natuurlijk voor de dames in kwestie de beste keus, toch steekt het.

Bam Dappere keus! Altijd welkom, mocht je je toch nog bedenken. Of ben je er echt 100% zeker van dat de wens hier stopt?

Spruit wat goed om weer iets van jou te lezen, maar wat vervelend dat de kijkoperatie je zo zwaar is gevallen. Vond je de kijkoperatie vooral mentaal of fysiek zwaar? Ik hoop dat je lUI gelijk raak is, net als toen bij Skittle!

Burg Heerlijk he, die voorpret van een vakantie uitzoeken! Heb je de knoop al doorgehakt? Of wacht je even ivm het coronamonster XD ? Wij zijn aan het rondsnuffelen voor de zomer. Vind het soms best lastig, want al 2 jaar zijn we expliciet op zoek naar bestemmingen waar ik heen kan, ook als zwangere, zegmaar. Beetje luxeprobleem, maar vind t ook wel jammer dat ik een reis naar bijv. Zuid-Amerika een soort van door m'n neus boor ivm ZIKA. Wil daar heel graag heen, maar wil nóg veel liever een kindje, dus ik wil onze wens niet "on hold" zetten daarvoor.
Die wintersport heeft ons echt heel goed gedaan. We kijken al een beetje uit naar de wintersport van volgend jaar, mocht ik nog steeds niet zwanger zijn. Volgens mij snap je precies wat ik bedoel als ik zeg dat dat heel erg fijn is.
Het klinkt zo herkenbaar dat het je elke dag bezighoudt, ook al wil je het niet. Al is het maar het foliumzuur slikken, je afscheiding, of gewoon een random zwangere die door je gezichtsveld paradeert. Als je iets zo graag wil, dan moet het gewoon nu gebeuren, of er moet zicht zijn op de garantie dát het gaat gebeuren en het liefst ook met de datum erbij.
Wat een bijzondere gang van zaken bij die gynnies van je! Ik zou ook écht niet amused zijn. Elke maand voelt als een te lang. Wanneer is je NOD?
Ik denk dat ik eigenlijk ook wel heul veul weet over alle mogelijkheden en hoe alle behandelingen eruit zien. Hoop niet dat ik de arts ga afschrikken volgende week :HA: Ik neem ook m'n temp-lijstjes mee van 3 maanden met de daarbij behorende ovulatietestjes. Verder nog iets waar ik aan moet denken?

Vonskie Wat bizar dat je alweer op de helft zit van je iui-pogingen. Hoe was je echo? 5 eitjes is echt bizar veel. Ik hoop voor je dat er uiteindelijk 2 mooi zijn gerijpt :heart:
Op je vraag: toen ik een half jaar geleden bloed gaf, werd dit gecontroleerd op chlamydia.
Ik heb zo hard moeten lachen om je gynaecologentinder. Ik heb er een toegewezen gekregen en kan haar dus niet op google vinden :-o Wie is er nou tegenwoordig niet vindbaar op google?! Nja. Volgende week maar offline bekijken of t wat is.

Daneli nog even ruim een weekje!! Zo spannend..!

Preggie hee lieve buurtvrouw :heart: verloopt je zwangerschap nog goed tot nu?

Koffie Waarom had je het idee dat je toen je eisprong had? Deed het pijn? Ik heb mijn ei deze maand niet gevonden. Ik denk dat ik hem heb gemist, terwijl ik al 6 dagen ovulatietesten heb gedaan. Normaal vind ik hem áltijd en daarnaast heb ik flinke steken kort voor de eisprong. Vanmorgen was m'n temperatuur ineens omhoog, maar dat kan ook door de alcohol van zaterdagavond gekomen zijn. :-$ Deze maand zie ik ook een beetje als verloren. Redelijk veel gedronken, best slecht gegeten en we hebben het alleen gistermiddag en maandag gezellig gemaakt. Heb het gevoel dat zaterdag de ovulatie was, en dat we dus te laat zijn geweest.

Algemeen hebben jullie behoefte aan een tabel? Ik kan evt. een nieuw topic aanmaken en daarin de tabel bijhouden, aangezien onze lieve LMB even een break heeft.
Voor degene die even zin heeft om mee te snotteren met een ex-lotgenoot:
https://www.youtube.com/watch?v=tLBjfp04OGM

Ik heb trouwens 2 real life lotgenoten gevonden. Bizar en verdrietig, maar heel fijn <3

XX
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:58
99.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg wauw wat goed dat je het hebt verteld en wat bijzonder en onwijs lief om die reacties te krijgen! Denk dat wij daar nog wel een aantal maanden mee wachten. Slechts een paar vriendinnen en collega's van mij weten ervan. In de ene vriendengroep hebben we trouwens nog niet zo veel ouders, dus dan is mijn gevoel ook dat er minder begrip of zo is.

Ik herken het, wat je zegt over niveau. Ik zit bij een nieuwe HA en het was ook gelijk haar eerste vraag. deleted. :nerd:

ego Vanaf morgen kom ik jullie toch nog joinen op de wachtbank. Vannacht na mn post toch ineens buikpijn en vanmorgen een positieve ovutest en mn temp was weer laag. Die tempstijging kwam dus wss echt door de alcohol... Geen verloren ronde dus. :cheer:

X
loozey wijzigde dit bericht op 04-03-2020 22:12
20.78% gewijzigd
Hi meiden!

Preggie hoe is het met je?

Lijkt me inderdaad best heftig Girafjes die 9 maanden beurs! Heb je het droog gehouden? En weet jou vriendin dat je al een tijd bezig bent?

Burg, snap dat een ziekenhuis in de buurt fijn is! Ik zit in het VU.. Ben erg tevreden. In het begin (voor het traject) voelde ik me wel een beetje een nummer, maar ze zijn erg professioneel. Nu ik in het traject zit is iedereen zo lief! Dat doet me goed. Ik heb ook bijna nooit dezelfde gynaecoloog heb, maar dat maakt mij niet uit. Bij een intake bij het VU vragen ze ook naar je beroep. Ik denk overigens niet dat ze dat doen om je niveau in te schatten, maar meer om te checken of je veel stress hebt (bij mij volgt die vraag altijd direct daarna). Ik hoop natuurlijk dat jij nooit in het VU terecht komt :heart:. De inseminatie ging heel goed, deed even pijn maar achteraf een fluitje van een cent.

Loozey, fijn dat jullie zo van de wintersport hebben genoten!! Wij wilden ook gaan, maar kwam allemaal niet uit met werk, die wie weet volgend jaar (ik hoop het niet;)). Ik zou de eerste afspraak even lekker op je af laten komen. Ze gaan waarschijnlijk wat standaard testjes doen.. Mag ik vragen of het zaad van jouw man al is onderzocht? Tabel hoeft van mij niet per se, maar als anderen daar behoefte aan hebben ga ik gezellig mee naar het andere topic..

De kijkoperatie viel me zowel mentaal als fysiek tegen. Ze hebben flink lopen wroeten dus ik voelde me raar in mijn onderbuik. En lopen deed pijn! Na een week ging ik aan het werk. Ik werk in een commerciële omgeving met harde deadlines en er kwamen al snel allerlei status vragen mijn kant op. Merkte dat ik daar niet goed op reageerde (emotioneel - heb ik normaal nooit), dus heb het echt even rustig aan moeten doen. Narcose doet ook een hoop... En ze zijn op meerdere plekken naar binnen geweest omdat er dus endometriose was. Daardoor heeft de operatie wat langer geduurd. Ik wil overigens geen horrorverhalen verspreiden hoor:) Veel mensen zeggen dat het meevalt! Hangt er denk ik ook vanaf wat ze daar beneden aantreffen...

Ik ben trouwens heel open over mijn traject en merk dat dat echt een opluchting is. Het voelde voor mij heel zwaar om dit als geheim mee te dragen. Eigenlijk reageert iedereen (op zijn eigen manier) begripvol. Ik kies wel de mensen uit waarbij ik uithuil (vriendinnen), en de mensen waarbij ik het oppervlakkig hou (collega's). Laatst vroeg iemand van sporten: 'bij jullie is het nog niet zover toch?'. Toen heb ik haar wel even op haar plek gezet, dat vond ik echt vervelend. Maar over het algemeen levert het me veel op door er open over te zijn (misschien hebben de mensen hier wat aan die twijfelen over wel of niet vertellen aan omgeving).
Alle reacties Link kopieren
spruit! Wat fijn weer van je te horen. Zo te lezen is het goed voor je geweest om even rust en afstand van alles te nemen. Klinkt heel heftig jouw kijkoperatie. Gelukkig is het achter rug! En de eerste iui inseminatie al gehad dus. Welke medicatie gebruik jij? Durf je al jezelf te spuiten? Ik nog steeds niet haha. Spannend allemaal he, wel heel fijn dat je je mentaal sterk voelt.

loozey wat fijn dat jullie zo genoten hebben op vakantie! Ah spannend, volgende week een gesprek met de gynaecoloog. Verder geen tips maar ik had wel van te voren wat vragen opgeschreven en meegenomen omdat ik bang was dat ik ze anders zou vergeten te stellen. Gek he, dat er toch nog mensen zijn die niet op google te vinden zijn. Ik kon mijn gyn toen ook niet vinden via google. En toch nog een ei gevonden, misschien issie een beetje gedrenkt in de alcohol ;-) , maar ik zou vanavond nog maar even flink in de kroonluchter hangen dan!!

burg wat moet dat goed voelen om zulke fijne reacties vanuit je vrienden te krijgen :heart: . Snap heel goed dat dat als een opluchting voelt. Ik ben heel open over ons traject. Al mijn vrienden, familie en collega's weten er nu wel van. Ik voel me erg gesteund door al die lieve mensen om me heen. Door er open over te zijn ben ik ook via via in contact gekomen met een meisje/vrouw die in hetzelfde schuitje zit. We hebben af en toe contact en het sterkt me echt om ervaringen samen te delen.

girafjes respect dat je mee bent geweest naar de 9 maanden beurs. Ik zou dat niet trekken.

ego zaterdag en vanmorgen weer een echo gehad. Van de 5 eitjes is er nu 1 dominant geworden. De andere eitjes zijn achtergebleven in groei en doen niet mee met de iui. Woensdag hebben we alweer onze 4e inseminatie. Mentaal voel ik me prima op dit moment. Volgende week hebben we een tussen evaluatie met onze gyn. Ik ga vragen of ik mijn amh kan laten prikken, gezien mijn leeftijd lijkt me dit wel verstandig. Ik hoop zo dat het binnen de laatste 3 rondes gaat lukken...
Alle reacties Link kopieren
Vonskie jeeeej wat fijn om te lezen dat je iui doorgaat!! Hopelijk is dit dan thé golden egg.
Goed dat je ook open bent tegen mensen, dat maakt het allemaal makkelijker natuurlijk 😁. Eigenlijk merk ik ook wel dat de mensen tegen wie ik het zeg, allemaal heel lief reageren, maar dat de mensen die zelf (nog) geen kinderwens hebben of gemakkelijk zwanger raakten soms pijnlijke, goedbedoelde dingen zeggen. Ik ben natuurlijk ook nog wat jonger, dus krijg altijd te horen dat ik nog jong ben. Dat ís ook zo, maar toch.

Spruitje heftig. Maar het klinkt eigenlijk best hoopvol, dat ze endometriose hebben weggehaald!
Zaad is onderzocht, maar heb er geen toelichting bij. Als ik de goede bronnen heb raadgepleegd, is het resultaat best positief :)

Nou, ik ga even de kroonluchters in! :whip:

Toedels!!
Alle reacties Link kopieren
Vonskie, hopen dat dat ene dominante eitje hét eitje is voor jou!

Spruit, ja die vriendin weet dat we al even bezig zijn, maar niet exact hoelang. Zij zijn zelf een paar jaar bezig geweest om zwanger te raken, dus ze weet enigszins hoe ik me voel. Dat is wel fijn. We gingen ook gauw weer weg toen we de stands die zij wilde zien hadden bekeken. Heb het ook droog gehouden, maar met al die mooie bolle buikjes die er voorbij kwamen.
Klinkt heftig, jouw operatie. Hopelijk heeft het iets opgeleverd!

Loozey oohh zo herkenbaar! Ik ben nu 26 en ik word zo kriebelig als mensen zeggen; ohhh meeeid waar ga jij heen op reis dit jaar? Want ja, nu kan dat nog hè. Wacht nog maar even met babies, want jaaa straks heb je kinderen en dan zit je vastgeplakt aan je stoeltje bij 't zwembad. Waarom moet men het altijd over leeftijd hebben. Je weet toch zelf of je eraan toe bent of niet.. :proud:
En ja klopt, ik had het 'voorjaar-topic' gestart vorig jaar.Maar die loopt nu n beetje leeg haha! Hopelijk loopt dit topic ook gauw leeg, alleen maar n goed teken!
En wat fijn dat je toch je eisprong hebt kunnen benutten! Welkom op 't wachtbankje. Ik zit er ook op, alhoewel ik niet exact weet tot wanneer.

Burg23, nee goede tip van die schildklierwaardes. We zitten nu in ronde 10 en ik wil eigenlijk komende ronde of die erna naar de huisarts. Ik wilde sowieso bloed laten prikken, maar ik zal de schildklierwaardes even extra benoemen. Heb ooit eerder een onderzoek gehad bij de HA/gyn ivm de lange cyclus, maar toen was alles goed (inw. echo en bloedonderzoek). Volgens mij hebben ze alleen geen schildklier geprikt, denk ik. Of heeft dat één of andere interessante afkorting als ze 'm prikken? :lol:
Mijn ovulatietest is meestal positief op dag 21, met een uitschieter naar 22 of 18. Dus m'n luteale fase is wel netjes 14/15 dagen, alleen de eerste fase van mn cyclus is gewoon bizar lang.

Ego, baal 'n beetje dat ik niet weet wanneer mn NOD is deze maand. Die bereken ik normaal adhv mn positieve ovulatietest (klopt dan altijd), maar deze maand mn ovulatie niet kunnen vinden. Ik voel al van alles (misselijkheid, vervelend gevoel in mn maag en onderbuik etc) maar volgens mij heerst er gewoon een griepje in de buurt (en nee, niet in Corona-gebied geweest) en heb ik daar 'n beetje last van.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel dat ik mee mag schrijven. Wat zijn jullie allemaal lief en begripvol naar elkaar toe, ik ga mijn best doen jullie "te leren kennen" en op jullie te reageren. Ik kan nog niet uitgebreid en op iedereen reageren, ik ga eerst maar eens alles goed doorlezen.

Loozey
Ik word graag meegenomen in de tabel. Ronde 18 en vandaag begint ronde 19 :-( Jij succes op het wachtbankje, fijn dat deze ronde nog mee kan tellen!

Girafjes
Dat jij naar de 9 maanden beurs bent gegaan en oprecht blij kan zijn voor anderen, vind het heel lief en attent van je. Misschien heel erg gemeen maar ik vind dat steeds moeilijker

Burg
Mijn vriend en ik zijn beiden 29 jaar, heb eigenlijk vanaf het begin een regelmatige cyclus. Haha en geen defensie, meer idealistische en positieve gedachte :redrose:
Wat fijn dat jullie vriendengroep zo met jullie meeleeft :heart:

Vonksie
Knap dat je zo eerlijk bent naar je omgeving en fijn dat je het als een opluchting voelt. Irritant die mensen die denken dat ze er maar even iets over zeggen.....

Ego
Ronde 18, Nod was vandaag maar helaas is temperatuur ineens vanochtend super gezakt, tegen beter weten in een test gedaan en die was natuurlijk negatief... Nu maar afwachten tot mijn menstruatie doorkomt en naar de volgende ronde. Einde van deze maand heb ik intake in het ziekenhuis. We weten in ieder geval dat het bij mijn vriend niet helemaal goed zit (jaar geleden laten testen).
het me lukt Me niet om op iedereen te reageren (zit op mijn mobiel dus altijd wat lastiger haha).

@girafjes wat knap dat je naar de 9-maanden beurs bent gegaan! Ik schreef ook mee in jouw topic dus wij zijn elkaar al eens digitaal tegengekomen. Lastig he dat t daar langzaam leegloopt..

@Vonskie wat fijn dat het doorgaat!! Ik duim voor je!

Ik ben vrijdag bij de huisarts geweest samen met mijn vriend en we zijn nu doorverwezen naar de gynaecoloog. Binnenkort zullen we horen wanneer we daar verwacht worden. Ik heb ook wat vruchtbaar slijm gespot, dus ondanks dat ik niet helemaal fit ben zal ook in de kroonluchters hangen vanavond 🤣
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:58
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg Oh zo :-)
In eerste instantie hebben we het getest omdat we wilden uitsluiten dat er iets niet helemaal goed zat, maar toen bleek dat het zo was merkte ik dat ik niet toe was aan ziekenhuisafspraken.. Volledige paniek als ik eraan dacht zeg maar.. Maar nu is het vooral verdriet omdat het nog steeds niet gelukt is. Niets is te persoonlijk hoor, vind het vooral nu al fijn om met jullie te kunnen praten :heart:

Ik hoop voor jou dat deze maand heel snel voorbij gaat op het wachtbankje met positief resultaat!!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ik had net een heel bericht getypt waarin ik op bijna iedereen gereageerd had (ik was bijna klaar) valt mn ipad van mn schoot af het scherm draait en ik zie niet meer dan de bovenste 2 posts van de blz.. en alles wat ik getypt had was dus weg! :-( hebben jullie dat ook als het scherm draait of ligt t aan m’n Ipad?!

Ik zal morgen op jullie allemaal reageren, nu bedjetijd. Morgen eerste afspraak bij de gyn, m’n colbertje en lippenstiftje liggen al klaar! Ben stiekem toch best wel nerveuzig, maar komt vast goed!

X :hug:
Alle reacties Link kopieren
koffieja. Bloedirritant, heb ik al heel vaak gehad. Als ik lange stukken ga typen, pak ik nu meestal mn laptop erbij.

Heel veel succes morgen! Ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

Ik reageer later weer even. Beetje drukke week

Ciao bellas

X
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden!

IK zal een poging doen om (nogmaals!) op iedereen te reageren :)

Spruit, wat goed dat je even was ondergedoken als je dat nodig had! Het is ook niet niks zo'n operatie. Ik ben vorig jaar 3 weken ziek thuis geweest na m'n kijkoperatie vanwege m'n bbz. Moet daar wel bij zeggen dat ik me na 2 weken fysiek wel weer oké voelde, maar emotioneel kwam toen de klap nog ff (wss door daling van zwangerschapshormonen e.d.) Maar na een week gaan werken vind ik knap hoor! Kan me erg goed voorstellen dat dat wellicht te snel is geweest.. En idd zo'n narcose doet ook niks goeds voor je lichaam he..
Fijn dat je weinig klachten ondervindt van de hormonen, hopelijk blijft dat zo! Ben voor je aan het duimen dat de eerste IUI meteen raak is. :heart:

Girafjes, ik vind het ook dapper van je dat je naar de negen maanden beurs geweest bent! En balen dat je cyclus zo lang is, vergt elke keer zoveel geduld.. Ow ja, inmiddels al een griepje te pakken? of wellicht toch symptoompjes? Wanneer is je NOD meestal? Misschien dat je aan de hand daarvan wel beetje kunt peilen? (misschien heb je dit al ergens neergeschreven.. maar dan heb ik er er denk ik overheen gelezen)

Loozey, Dankjewel voor je succesberichtje gisteravond nog! :heart:
Ik zal eerst ff terugkomen op je vraag nav. eisprong vorige week (nu op laptop trouwens.. ;)) Ik heb altijd heel snel na mn ms buikpijn, een opbouwende druk in mijn buik en vlak voor ovulatie is die druk het hoogst.. en dat was dus vorige week woensdag rond een uur of vijf smiddags (zelfde dag van pos.ovu.test) en daarna was de druk er ineens af.. vandaar dat ik dacht dat dan mn eisprong was geweest.
Wat fijn om te lezen dat dit geen verloren ronde is geweest voor jullie! Echt super! :D Zal je trouwens altijd zien.. elke maand goed rekening houden met eten, drinken wat gezonder leven enz... en dan juist de maand dat je dat wat minder doet is het raak haha dat gun ik je nu zo, ben aan het duimen voor je!
Fijn dat je lotgenoten gevonden hebt! Soms is het fijn om met mensen te kunnen praten die het echt begrijpen (die zullen de uitspraak: 'je moet er gewoon niet zo mee bezig zijn, dan lukt het vanzelf' niet doen.)

Ik vind een tabel wel erg fijn trouwens, vind het handig om te kunnen zien waar iedereen staat en is ook makkelijker om te informeren en mee te leven, vooral rond NOD) Ik zag laatst trouwens ook een topic waar iedereen zelf de tabel in kon vullen zeg maar (wachtwoord en gebruikersnaam waren een algemeen goed, das misschien ook een idee? Zodat niet 1 persoon er verantwoordelijk voor is )

Burg, jaja we zitten weer, al is de bank inmiddels weer wat verder gevuld :popcorn: ;-) . Wat bijzonder dat je piek samenviel met de verjaardag van je man, zou wel echt super zijn als het raak is.. dan heb je een extra mooie romantische verjaardagsherinnering (ook erg leuk om je kind later te kunnen vertellen!) Nog steeds verkouden?
Wat knap dat jullie het in de vriendengroep hebben verteld! Lijkt me wel een hele stap, maar wel fijn als je dan positieve reacties krijgt en al die liefde voelt :). Het lijkt mij sowieso fijn om te delen, al is het alleen al zodat mensen rekening kunnen houden met bepaalde uitspraken (zoals: kinderen nemen.. ) De beste vriend van mijn man en zijn vrouw zitten ook al in de molen en daar een schoonzusje van ook weer dus het komt echt wel vaak voor.. maar zolang mensen er niet over praten kom je het ook niet te weten, terwijl het juist zoo voor verbinding kan zorgen.. :heart:
Mijn LF is trouwens 14-15 dagen, m'n NOD is denk ik volgende week 12 maart, een dag na jou toch? We gaan weer gelijk op. :) (had je nou de vakantie al geboekt,? Ik heb ergens Aruba gelezen.. of ben je nog steeds van de voorpret aan het genieten? ;-) )

Vonskie, wat fijn dat er nu toch 1 dominant ei is uitgerijpt! Dat moet hem dan wel worden he, viel de inseminatie gisteren een beetje mee? Ben benieuwd wat die tussenevaluatie inhoudt, kan me voorstellen dat ze wellicht aangeven dat je over kunt stappen op IVF (ook gezien je leeftijd en grotere kans van slagen met IVF).. zou je dat dan willen of liever nog 2x IUI? Ik hoop sowieso dat het deze ronde raak is! Ben voor je aan het duimen! AMH prikken kan idd handig zijn, mijn gyn zei vanmorgen dat het toch al effect heeft op je eitjes als je binnen 10 jaar in de overgang gaat.. (wist ik niet, dacht vooral dat eitjes slecht werden door ouderdom zeg maar en dat vervroegde overgang geen effect heeft op de kwaliteit.. alleen de hoeveelheid).

Pax, is je menstruatie inmiddels doorgebroken? Kan me wel voorstellen dat je het vorig jaar te snel vond om naar het zkh te stappen. Eerst een resultaat van je vriend wat je niet had verwacht.. en dan daardoor ook al meteen geconfronteerd worden met onderzoeken e.d. is toch allemaal niet niets.. daarnaast breekt het veel meer op, als je er niet echt aan toe bent.. :hug:

Maneschijn, Wat goed dat je de stap naar huisarts genomen hebt! Viel het een beetje mee? Hopelijk is je afspraak in het ziekenhuis snel!

Burg, nog ff een vraagje aan jou als schildklierexpert. Ik heb vorig jaar paar maanden na m'n bevalling ook mn schildklier laten prikken, TSH was wat verhoogd (4,7 ofzo terwijl dat onder de 4 moet zijn zeg ik ff uit mn hoofd maar FT4 was gewoon 14, binnen de ref. waarden, dan hoef ik dat nu niet opnieuw aan te kaarten toch? Met een cyclus die regelmatig is en qua lengte ook prima..)

Ego Vanochtend dus naar de gyn geweest, eigenlijk was alles daar prima. Inwendig onderzoek gehand, inclusief uitstrijkje want dat was er na mijn oproep in mn zwangerschap 2 jaar terug niet meer van gekomen. Ook echo was in orde, eigenlijk geen bijzonderheden. Meteen bloed geprikt voor progesteron en nog een formulier meegekregen om volgende week te laten prikken op AMH.. dat vind ik dan nog wel het meest spannend, maar de gyn gaf aan dat niets er nu op wees dat ik vervroegd in de overgang zal raken, maar dat blijft dus nog wel ff spannend..
Uitslag van mijn man was ook binnen (Burg, je had gelijk!) Zaad was erg goed. VCM van 91 en prog. motiliteit van 63% daar ligt het dus niet aan..
Verder gaf ze aan wanneer er uit de uitslagen niks komt, ik de beruchte HSG krijg en waarschijnlijk daarna nog even zelf proberen..of IUI.. over 4 weken telefonisch consult dus wordt vervolgd..

(Ow ja, ze heeft niet geïnformeerd naar onze beroepen.. )

Xx
Alle reacties Link kopieren
koffieleutje wat fijn dat alles prima was. En je vriend heeft zeker goede zwemmers, mooi aantal zeg! Is het prikken van amh in jullie ziekenhuis standaard of heb je daar zelf om gevraagd? Bij ons ziekenhuis is het protocol om na 3 keer iui te evalueren hoe het gaat. We gaan dan kijken of de mediactie bijvoorbeeld nog bijgesteld moet worden, maar ik wil vooral mijn vragen stellen en overleggen of er meer onderzoek mogelijk is. Ik wil al mijn 6 pogingen voor iui benutten. Ik vind overstappen naar ivf echt te vroeg. Ik word serieus zenuwachtig als ik aan ivf denk...

Sorry, ik reageer niet op iedereen, zit op mijn telefoon te typen.

ego inseminatie 4 gehad. De zaadkwaliteit was na opwerking dit maal echt stukken slechter. Voor jullie beeld; bij iui gaat het zaad nog even door de centrifuge en dan blijven alleen de beste zwemmers over, opwerking noemen ze dat. Terug in de auto hebben we samen echt even een potje zitten janken, we waren zo teleurgesteld. Vandaag probeer ik maar weer even te relativeren en te beseffen dat we nog steeds een (kleine) kans hebben deze maand.
Alle reacties Link kopieren
vonskie balen zeg dat het zaad na opwerking dit keer zo slecht tegenvallend was! Knuffel voor jou! :hug: kan me voorstellen dat voor je gevoel het een verloren ronde is, al weet je uiteindelijk maar nooit, hoeft er maar één je ei te bevruchten dus probeer hoop te houden al valt dat niet mee..

Kan me ook wel voorstellen dat je IVF te vroeg vindt.. tis natuurlijk ook behoorlijk heftig.. (als ik zelf de keuze voorgeschoteld kreeg zou ik mss wel voor IVF meteen gaan.. vanwege de grotere kans van slagen)

Op amh prikken is niet standaard, maar mijn moeder was op 31 in de overgang en haar zus ook vroeg en m'n oma was met 42 jaar ook best vroeg.. dus de gyn wilde het meenemen in het onderzoek. ben erg benieuwd, het idee van vroege overgang hangt al 10 jaar als een donkere wolk boven m'n hoofd dus zou mooi zijn als die uitslag positief is, geeft veel rust denk ik..
Alle reacties Link kopieren
@Koffieleutjuh
Spannend,snap dat een positieve uitslag je veel rust kan geven. Ik zal voor je duimen!

Mijn LF is 14 of 15 dagen maar k heb dus m'n piek gemist.. Heb op dag 21 en 22 goed getest en op dag 23 toen ik eigenlijk al teveel had gedronken waardoor de urine niet meer geconce treerd was. Zit nu op dag 32 (meestal 'n cyclus van 35 dagen) . Dus als m'n piek voor de 21e dag was, heb ik m'n NOD al gehad (maar dat denk ik niet) en als het erna was is m'n NOD rond 10 maart.

Vonskie, balen zeg dat de kwaliteit zo achteruit ging door die opwerking. Snap dat je daar teleurgesteld over was. Hopelijk is dat ene zaadje toch op de goede plek gekomen! 💕
Alle reacties Link kopieren
Girafjes spannend dus! Zitten we dicht bij elkaar qua NOD en volgens mij Burg er nog tussenin.. Kun je de verleiding weerstaan om te testen? Ik ben voor je aan het duimen!

Xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven