Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 16:25
99.65% gewijzigd
Loozey, ik heb ook regelmatig gefantaseerd over de uitgerekende datum, wanneer het kunnen vertellen etc. Maar ja, al die momenten zijn alweer gepasseerd en dat voelt toch jammer. Dus ik probeer daar maar niet meer over na te denken.

VesperLynd, welkom. Over koffie en alcohol: ik leef best wel gezond, 1 of 2 koffie per dag, bijna geen alcohol. Regelmatig sporten en gezond eten. Maar mijn menstruatie is mijn 'Schijt aan Sonja (en de rest van de wereld) periode': dan eet en drink ik alles wat ik lekker vind en hoeveel ik wil, haha.

Sandra, Burg, VesperLynd, Wasbeerhond, LittleMissBooks; balen dat jullie ongesteld zijn geworden :hug: Was zo mooi geweest als deze ronde meteen iemand zwanger was geworden. Het gaat spannend worden in september, al die NOD's zo kort op elkaar.

Vonskie, vervelend dat je moest huilen op je werk. Misschien heeft het je toch wat opgelucht. Mensen hebben echt niet door hoe gevoelig het kan liggen. Ik vertelde van de week dat ik binnenkort een babyshower had. Het eerste wat werd gezegd: 'En ben jij al zwanger?!' Fijn als je net daarvoor wéér ongesteld bent geworden..

Skittle, jij ook welkom. Lijkt me dubbel als de eerste onderzoeken goed zijn; fijn dat er niets ernstigs aan de hand is maar aan de andere kant kun je dan nog zo weinig concreets doen (ja, seks lijkt me wel handig natuurlijk :proud: ). Begrijpelijk dat het emotioneel lastiger wordt hoor, dat herken ik wel.

Mijn menstruatie zit er weer op, ik vind dit altijd wel even een fijne periode zo voor de ovulatie. Je hoeft je nog even nergens druk om te maken. Totdat je weer op zoek moet gaan naar wanneer je eisprong is.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Sandra, ik denk dat iedereen het wel herkent, zo'n emotionele (huil-)bui die je op een slecht moment opeens voelt opkomen en die je gewoon níet kunt tegenhouden! Heb je verteld wat er speelt of heb je het op de werkdruk gehouden? Fijn dat er goed gereageerd werd, hopelijk lucht dat inderdaad op.

Allemaal klaar voor de tropische dagen? :biggrin:
Hier wordt er veel gezwommen de komende dagen, bij mij moet de ongesteldheid wel een tandje minder worden wil ik ook het water in gaan (zonder levend opgevroten te worden door haaien)..

Fijn weekend dames - Burg ik neem ook een lekker wijntje, virtuele CHEERS!
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 15:27
99.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier op dpo8 is de buikpijn en de spotting begonnen. Het is niet anders, ik had er al rekening mee gehouden. Voel me ook niet rot er onder dit keer. Ga echt proberen tot aan mijn gynaecoloog bezoek van donderdag alles even los te laten. Want it's beautiful day, the sun is shining, no one is gonna stop me nooooowwww :sun: :cheers: .

Ik wens iedereen een heerlijk tropisch en positief weekend!
Alle reacties Link kopieren
Vesperlynd ooo dat is lastig, om je tranen te moeten inhouden op kraambezoek! Ik moest laatst op de babyafdeling mezelf echt inhouden. Opeens kwam de nutteloze wat als gedachten langs en kon ik ze niet goed de baas blijven.
Wat als het dit jaar ook niet lukt?
Wat als we de MMM in moeten?
Wat als ik hier alleen kom om voor andere blije mensen cadeautjes te halen?
..


Vonskie..jammer! Jullie zitten wel echt met een groepje heel synchroon! Wel fijn voor straks op de wachtbank. Geniet lekker van de zon (en terras)!

Ik wilde nog zeggen dat ik erg blij ben met deze groep. Ik voel me hier veel beter. In andere topics voel ik me enigszins een onvruchtbaar kneusje die het niet lukt om gelijk na 1-4 rondes zwanger te zijn.

Liefs! :sun:
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 16:27
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vonskieis je LF echt zo kort of mogelijk een innesteling?

loozey same! In die andere groep waren we samen losers :hug:

Geniet van de zon, lieve dames!! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Preggie90 nee helaas niet. Ik voelde gisterochtend al aan mijn gemoedstoestand dat het er aan zat te komen. Dan ga ik me opeens lelijk voelen en krijg ik vreetbuien. Mijn lf is elke maand maar maximaal 8 dagen. Ben benieuwd wat de gynaecoloog van mijn cyclus gaat zeggen volgende week!
Alle reacties Link kopieren
vonskie mega jammer! Wellicht even vragen voor iets dat je LF kan verlengen, maar daarnaast ook gewoon alles laten onderzoeken. Just to be sure.
Jammer dat het niet raak is! Drink lekker een wijntje/biertje/colaatje in deze warmte! :love:
Alle reacties Link kopieren
Ssandra, dat kan stom voelen he, als dat gebeurt. Maar wel fijn inderdaad dat je collega er wel positief op reageerde. Je hebt t natuurlijk niet altijd in de hand. En de emoties zitten soms hoog...

Even een ego-update. Heb al sinds donderdag maar heel klein beetje bloedverlies (slijmerig, lichtroze en bruin; sorry voor de details). Gistermiddag hield het zelfs helemaal op. Normaal heb ik altijd een eerste rustige dag, waarna het de tweede dag losbarst. Twee goede dagen ongesteld en dan wordt het weer minder. Jullie snappen mijn verwarring dus vast nu. Toen het gistermiddag helemaal niks was heb ik een Kruidvat Early test gekocht (ben weekendje weg), en negatief. Bleegh, kan hier niet zo goed tegen... :@@:
Alle reacties Link kopieren
LittleMissBooks. Begrijpelijk! Alsof je niet echt ongesteld bent, maar ook niet zwanger. T kan natuurlijk dat je een andere menstruatie hebt dan normaal, maar je slijm moet er toch uit... frustrerend! Ik hoop dat het dan vandaag doorbreekt!
Alle reacties Link kopieren
preggie hoe gaat het met jou? Is je cyclus opeens korter, dat je NOD een paar dagen voor mij is? Spannend hoor.. Komt al in de buurt!

Littlemissbooks Wat irritant! Wat doet je temperatuur nu?

Hier sinds donderdag last van puistjes (ik heb daar dus nooit last van) en sinds gister zere borsten waardoor sporten Bijv echt pijn doet. Of de menstruatieklachten komen vroeg, week voor NOD, of... m'n lichaam houdt me voor de gekNaja, de tijd zal het leren.

X
Alle reacties Link kopieren
loozey 25 of 26 dagen, had mn eisprong 2 dagen later dan normaal. Dus er zou ook wat vertraging in kunnen zitten. Nu op 9 dpo en ik wil zo graag twee streepjes zien :frusty:

Wanneer ga je testen?
LittleMissBooks hmm dat is vreemd. Ik heb ongeveer dezelfde menstruatie als jij en heb ook een keer een cylcus alleen 1 ochtend bloed gehad. Heb je de early test gedaan van kv of de normale? Heb wel eens gelezen namelijk dat de normale sneller positief test dan de early..

Loozy dat geeft hoop! Ik heb een paar rondes terug een positieve test gehad (helaas toch ongesteld geworden, vastgesteld in het zh dat er nog wat hcg in mn bloed zat dus het is toch even 'iets' geweest) en ik kan me herinneren dat ik toen ook een week voor NOD die klachten had. Heb wel vaker rondes dat mn borsten gevoelig zijn maar die keer was het anders. Daarnaast had ik ook een zeurderig gevoel in mn bovenbenen, soort spierpijn. Heb jij dat ook?

Dat fantaseren over het wanneer vertellen herken ik ook. Zeker als ik nu terug denk dat het een aantal rondes terug toch al snel 'mis' is gegaan. Vind het heel raar om te bedenken dat ik hier nu met een dikke buik had kunnen zitten..
Alle reacties Link kopieren
Ja Skittle, m'n bovenbenen doen idd ook pijn terwijl het niet door het sporten zou kunnen komen.

Preggie vrijdag ga ik testen.. Durf niet te veel te hopen want dan is de teleurstelling weer groot. Het kan natuurlijk ook tussen de oren zitten! Maar het zou zo fijn zijn om het medische verhaal lekker af te kunnen blazen!
Heb jij al getest? Nog even geduld! :hug:

X
Alle reacties Link kopieren
Spannend Loozey! Hopelijk zijn het inderdaad zwangerschapstekenen, en heb je vrijdag een positieve test in handen. :flirting:

Ik ben uiteindelijk gistermiddag ongesteld geworden, en goed ook. Heel vreemd, maar heb weer geleerd dat je hoofd echt overuren maakt als er nu ook maar iets anders is dan anders. Ik had alweer de kinderkamer ingericht afgelopen weekend. :A: Gisteren was ik echt even verdrietig. Maar gelukkig is dat nu alweer aardig weggetrokken. Merk wel dat ik er even klaar mee ben. Liefst wil ik alles nu loslaten (ovu testen, temperaturen, geen alcohol, etc.), maar ik wil ook graag voorbereid naar de HA kunnen over 3 maanden... Keuzes smeuzes.

Jullie allemaal weer klaar voor de nieuwe week?
Wat balen Littlemiss... Snap je gevoel dat je even alles los wilt laten. En knap van je dat je je er zo snel overheen kunt zetten.
Ik heb deze nieuwe ronde niet zoveel keuze. Morgen de laparoscopie waar ik al behoorlijk zenuwachtig voor begin te worden. En bovendien deze week waarsch de eisprong, geen idee hoe ik eraan toe ben na de operatie en of ik uberhaupt aan seks kan denken. Hoop maar dat ik snel genoeg hersteld ben om op vakantie te gaan. Gelukkig ook iets leuks in het vooruitzicht.

Voor de meiden die nog op de wachtbank zitten: toi toi toi, ik duim voor jullie!! :-)
Alle reacties Link kopieren
SSandra38 je hoort wel eens dat je kansen toenemen in de maand van een laparascopie. Zou je eens moeten vragen?

Ik heb er een hard hoofd in...

littlemissbooks deze ronde moest je even ongesteld worden om je baarmoeder mooi schoon te maken. Volgende maand is het raak!!
Alle reacties Link kopieren
Hè jammer LittleMissBooks.. Zo rot als je symptomen herkent en dat het idee dat het misschien zover is dan meteen je hoofd in kruipt. Wat fijn dat het verdriet om de teleurstelling al een beetje gezakt is.

Loozey, bij jou klinkt het best wel spannend! Er zijn volgens mij aardig wat symptomen die zowel op zwangerschap als menstruatie kunnen duiden maar zulke pijnlijke borsten dat sporten pijn doet.. :huh: we duimen!

Jullie opmerkingen over de bovenbenen vind ik interessant Skittle en Loozey.. Ongeveer 2 maanden geleden had ik opeens zúlke erge spierpijn in mijn bovenbenen, onmogelijk door het sporten en nooit zoiets gehad. Duurde een klein weekje. Heb me helemaal suf gegoogled tot ik uitkwam op afkickverschijnselen bij zware drugsgebruikers en toen gaf ik het op.. o_o haha. Vind het nog steeds zó gek en kon niks herkenbaars/logisch vinden op het internet. Het was bij mij overigens ook geen zwangerschap maar nu jij het noemt als een mogelijk symptoom vraag ik me nog meer af waar ik destijds last van had..!

Ssandra38, ik wens je heel veel succes morgen! Heb even opgezocht wat een laparascopie eigenlijk is.. da's niet niks en ik hoop dat je je er niet te beroerd van voelt.. en dat er iets positiefs uit zal komen natuurlijk. Sterkte!

Iedereen een goede, positieve week! Het zonnetje blijft nog even! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ego post:

Vanochtend een testje gedaan, omdat het kan. Geen symptomen, niets.
Er is een tweede streepje ontstaan!

Het is nog enorm pril omdat ik morgen menstruatie verwacht én een korte cyclus heb. Dus nog even afwachten...

Proberen positief te blijven!
Alle reacties Link kopieren
preggie woooooohoooo!! Gefeliciteerd! Hopelijk blijft ie plakken :yes:

sandra sterkte vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Wow Preggie, wat een goed nieuws! Houd ons op de hoogte. :heart:

Ssandra, heel veel succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 16:27
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
burg23 ja, vond dat ik moest testen om een of andere reden. Stom hè, totaal geen symptomen.

Dankjewel dames! Nu hopen dat ‘t goed blijft gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven