Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heehee,

Ik zit ook in het topic zwanger worden vanaf januari.
Inmiddels 7 rondes verder maar nog steeds niks helaas
Alle reacties Link kopieren
Hoi Littlemissbooks en Yong,

Ik zelf ben nog maar net begonnen, maar ik heb meerdere vriendinnen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten als jullie. En dat is echt ...

Bij beide vriendinnen is het gelukt en zijn nu inmiddels bevallen

Dikke knuffel voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn ook welkom bij het wachtbankje topic. Verschillende verhalen; miskramen, langer wachten, medicatie maar sommige ook wat vlotter zwanger. Iedereen is welkom!
Zelf ook een jaar geprobeerd, 3 miskramen en maanden daarna onderzoeken. Ander verhaal dan jullie maar herken het wachten en de onzekerheid, laten we proberen te vertrouwen :bigkiss:
Hoi wij zijn al meer dan een jaar bezig. Ik ben al wat ouder dus snap ook dat het dan niet 1, 2, 3 lukt. Wij zijn wel al begonnen met onderzoeken, zaadonderzoek was prima, bloedprikken en echo bij mij ook.
Op 27 augustus staat er voor mij een laparoscopie gepland, waarbij ze gaan kijken of mijn eileiders wel doorgankelijk zijn. Mocht dit niet zo zijn dan gaan ze meteen kijken of ze opengemaakt kunnen worden. Vind het wel spannend.
Hoop vooral dat ik niet ongesteld wordt en toch zwanger raak voor die datum (nod is de 21e) Fingers crossed.
Ik schrijf graag met jullie mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 7 maanden bezig na missed abortion. Toen niet veilig genoeg gedaan en zomaar zwanger & nu we het graag willen lijkt het niet echt te lukken.
Zou daarom ook graag willen meeschrijven. Wacht momenteel op eisprong die ik een dezer dagen verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Yongpeople, SSandra38 en Preggie90.

Bedankt voor de uitnodiging Moos! Ik lees daar inderdaad ook weleens mee, maar het is moeilijk tussenkomen als je later pas aansluit.

Lief berichtje Solane. Ik heb zelf ook vriendinnen die er lang over hebben gedaan, maar bij wie het uiteindelijk goedgekomen is. Via verschillende wegen, zowel natuurlijk als IVF. Geeft vertrouwen.

Ik heb, denk ik, mijn ovulatie dit weekend gehad. Heb al weleens getest met CB, en kwam altijd mooi rond de 14e dag uit. Deze ronde eventjes niet, omdat het dan nog veel groter wordt in je hoofd.
Ben wel van plan te starten met temperaturen in de volgende ronde, omdat ik goed voorbereid naar de HA wil stappen over een paar maanden (als dat nodig is).
Alle reacties Link kopieren
littlemissbooks goed dat je gaat tempen, ik doe dit ook.
Qua ovulatietesten denk ik elke maand, ja ik weet wanneer het ongeveer komt, maar toch doe ik het nog.
Het is sterker dan mezelf.

Hier wel al zaadonderzoek laten doen, omdat een huisarts er bijna nooit moeilijk over doet. Dat was alles prima. Maakt wel dat ik nu denk dat het aan mij ligt...
Ha preggie, ik heb hetzelfde. Voor het zaadonderzoek kon het nog alle kanten op. Maar nu ik weet dat dat goed is, moeten ze bij mij verder gaan kijken. Ik hoop dat het meevalt en op te lossen is.
Laten we hopen dat we binnenkort allemaal goed nieuws hebben :-)
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 14:23
98.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Preggie en Ssandra, kan ik me goed voorstellen dat je dan toch gaat twijfelen waar het dan aan ligt. Maar vaak is er ook geen directe 'oorzaak' aan te wijzen, toch? Wel frustrerend. Waarom moet het dan zo lang duren? :uh?:

Welkom Burg! Die onzekerheid ken ik. Al lukt het me wel om hoopvol/positief te blijven. Paar dagen flink balen en elke weer de hoop dat het dan nu wel gelukt is... Hoewel het nu toch wel minder begint te worden.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:23
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed plan, Burg23!

Ik zit inderdaad op het wachtbankje. Zit in ronde 9 en mijn NOD is ongeveer 24 augustus.

Heb over het algemeen een vrij stabiele cyclus van 29 dagen met de eisprong rond dag 14. Daar ligt het dus ook niet aan. ;-) Heb al wel keer kort gesprekje gehad met de HA (omdat ik voor iets anders bij haar was), en ze gaf aan dat er geen reden was om op dat moment (na 6 rondes) onderzoekjes te doen en dat ik na ongeveer 6 maanden maar terug moest komen als het dan nog niet gelukt was. Dat is dus eind van dit jaar ongeveer.

Hopelijk gaat dat niet nodig zijn. :A:

Wat is jouw NOD, Burg23?
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:23
99.68% gewijzigd
Ha meiden, ik zit ook op het wachtbankje, spannend he? Wij zijn na een jaar zonder anticonceptie naar de gyneacologe gegaan, dat was 3 maanden geleden. Het duurde een tijdje voordat de onderzoeken begonnen, maar toen ging het toch heel snel en de laparoscopie staat op de 27e gepland.
Mijn nod is 21/22 en hoop dat il niet ongesteld wordt zodat ik dat nare onderzoek niet hoef te doen.
Duimen dat het voor ons allemaal raak is!!!
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:24
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik zou ook graag mee willen schrijven als dat nog kan :).

Ik ben 36 en sinds 2018 bezig met zwanger worden. Mijn cyclus is redelijk regelmatig maar altijd pas een eisprong na 3 weken en nooit een langere luteale fase dan 8 dagen. Ondertussen heeft mijn vriend al een zaadonderzoek gehad en dat was prima. Mijn huisarts erkende dat een luteale fase van max 8 dagen wel erg kort is. Eind augustus staat een eerste bezoek aan de gynaecoloog gepland.

Ik merk dat, ook gezien mijn leeftijd, ik erg onzeker ben geworden. Om sommige dagen vraag ik me af gaat het oooooit lukken??? Hopelijk is het ons en jullie snel gegund.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig burg23
Hier inderdaad weer bezig met ovulatietesten, vanmiddag was de clearblue al een smiley, maar de cheapy van sensitest was nog nèt niet positief.
Gok erop dat dit morgen anders is, want voel ook links weer wat drukkend.

vonskie LF van 8 is inderdaad kort, maar volgens mij niet ondenkbaar om daar zwanger mee te worden. Goed dat je de stap naar de gyn gezet hebt.

Fijn dat er al een aantal op de achtbanen zitten, is alleen altijd moeilijk om goed bij te houden. Misschien dat ik het dus nog eens ga vragen :p:

ssandra38 doet dat pijn, wordt dat verdoofd?
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:24
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hee dames!

Ik wil ook wel meeschrijven.

[delete]
Het begint na 16 rondes mentaal zwaarder te worden, nu best wat naasten (ongepland of zelfs ongewenst :cry: ) zwanger raken alsof het niets is :frusty:

NOD is 1 sept, jij ook weer preggie?


Sandra ik hoop van harte dat je geen lacroscopie hoeft, en volgende week iets positiefs in handen hebt! Anders ben ik zeer benieuwd naar je ervaring.

Ik hoop dat we allemaal snel goed nieuws mogen verkondigen in dit topic :bigkiss:

Liefs!
loozey wijzigde dit bericht op 06-12-2019 16:21
36.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Vonskie en Loozey!

Wow, alle verhalen zijn zo herkenbaar. Natuurlijk zitten we allemaal net in een ander schuitje, maar we varen allemaal naar hetzelfde doel. (Oh wat poëtisch op de vroege morgen. ;-) )

Burg en Vonskie: Ik ben wel benieuwd. Wat is het 'risico' van een te korte lf? Die van mij is vrij lang, bedenk ik me nu, 12 à 13 dagen. Is er een 'optimale lengte'?

Loozey, ik snap je helemaal. Het houdt je toch elke maand bezig. Je gaat twijfelen aan alles. Aan jezelf, aan je toekomstplannen. Ik heb soms het idee dat mijn leven soort van stilstaat en dat ik aan het wachten ben tot het weer verder gaat. Ik heb een vriendin, zij is inmiddels moeder van twee, bij wie het ook niet heel smooth gegaan is allemaal. Heb veel steun aan haar, omdat ze helemaal begrijpt hoe ik me voel.

:hug: voor jullie allemaal!

Willen we trouwens een tabel aanmaken, zodat het allemaal wat overzichtelijker wordt? :lijstje:
Alle reacties Link kopieren
LittleMissBooks een tabel lijkt me handig, misschien dat we dan alles dikgedrukt kunnen zetten, zodat jij het erin kunt zetten? Een LF is in het perfecte geval 14 dagen, maar 12/13 dagen is ook super. Het mag volgens mij niet korter zijn dan 9 dagen omdat het dan mogelijk te kort is voor het eitje om in te nestelen. Maar dat betekent niet dat iemand met LF van 9 of lager niet zwanger kan worden.

@loozey, voelde je je ook eenzaam in het andere topic, ik wel in ieder geval. Mijn nod staat op voor 28-09 als vandaag mijn eisprong echt is.
Ik voel me ook eenzaam in het echte leven, met 4 vriendinnen die al kinderen hebben. Soms heb ik ook geen zin om met ze af te spreken omdat het alleen maar over leuke verhalen over hun kinderen/babies gaat. Vind het dan ook wel stom van mezelf dat ik niet blij voor hun kan zijn.

Mijn luteale fase is rond de 17 dagen, vrij lang, maar dat is niet zo erg geloof ik. Het enige erge is het lange wachten.

Gezellig dat we al met zoveel gelijkgestemden zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tabel aangemaakt. Als jullie je gegevens dik drukken in jullie bericht, dan zet ik het in de tabel. :)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wat een herkenbaarheid! Hopelijk varen we allemaal snel naar ons gezamelijk doel ( poëtisch hoor littlemissbooks) haha).

Over het "risico" van een korte lf zijn de meningen nogal verschillend. Laten we zeggen dat ik Google aardig uit heb gespeeld, maar over het algemeen wordt er gezegd dat de kans op een zwangerschap niet onmogelijk is maar wel kleiner met een korte lf. Normaal gesproken is de fase na je eisprong ongeveer 14 dagen (12 tot 13 dagen is dus ook meer dan prima), wanneer deze periode veel korter is er een kans dat het eitje niet goed kan innestellen.

Burg23 ik bereken mijn lf net als jij, dus ik tel vanaf de dag na mijn ovulatiepiek tot aan de begin van mijn menstruatie. Ik heb wel gelezen dat voeding van invloed kan zijn, maar ik eet al best wel gezond, heb geen overgewicht, ik rook niet. Dus gevoelsmatig is daar geen winst meer te behalen. Heb wel een paar maand tarwekiem olie geprobeerd, dit heeft mij niet geholpen. Dit schijnt ook te kunnen helpen had ik gelezen ( ik heb echt te veel zelf gedokterd.... :facepalm: )

Loozey heel herkenbaar dat het mentaal zwaarder wordt en je het gevoel hebt dat iedereen om je heen zomaar zwanger wordt. Heb je iemand waar je er mee over kan praten? Ik heb gelukkig heel veel aan mijn vriend.

Tabel aanmaken lijkt me goed plan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven