Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 14:24
99.91% gewijzigd
Dankje Burg, zo had ik het nog niet bekeken. Mijn vriend en ik zijn allebei een beetje binnenvetters, dus we hebben het er niet constant over. Gelukkig heb ik 1 goede vriendin en mijn moeder waarbij ik veel kwijt kan.

Mijn gegevens, SSandra38, 38 jaar, begonnen 1 mei, ronde 14, nod 22 aug
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie mannen meedenken en jullie beetje rustig houden. Hier vooral wat prestatiedrang tijdens vruchtbare periode. Vriend wilde al eerder aan kinderen beginnen dan ik, dus hij is bang dat we lang gewacht hebben.

preggie90, 29 jaar, ronde 7 (na missed abortion in jan. 19, nod 28 aug
Alle reacties Link kopieren
Burg
Je hebt helemaal gelijk hoor! Iedereen heeft zijn eigen hindernissen in het leven en daar word je ook wel weer sterker van op een bepaalde manier.
Ik merk aan mezelf dat ik me af en toe ook anders voel en minder positief ben. Ik voel me ook sneller verdrietig als de befaamde kindervragen worden gesteld. Af en toe heb ik onwijs veel zin om passief agressief te laten blijken dat het een k*tvraag is :boooos: .

Gelukkig heb ik een paar goede vriendinnen en een vriend met wie ik het erover kan hebben. Al kunnen ze zich natuurlijk niet helemaal in de situatie verplaatsen en dat is soms lastig. En met mijn vriend kan ik het er ook goed over hebben. Hij lijkt het er minder moeilijk mee te hebben, maar ik merk dat hij nu wel ongeduldig begint te worden.

loozey, 27, mid 2018, ronde 16, NOD 1 sept

X
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 14:24
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Hier geen meeschrijver, maar ik wil jullie wel allemaal een hart onder de riem steken en het allerbeste toewensen!

Bij heel veel stellen lukt het niet meteen en ik heb gemerkt dat er ook veel mensen zijn die doen alsof het snel raak was, maar dat dat eigenlijk niet zo blijkt te zijn. Toen ik zelf na een jaar nog niet zwanger was, ging ik me er ook in verdiepen en bleek dat dat 'gewoon gemiddeld' was op mijn leeftijd. Ik was wel een jaar lang elke maand gefrustreerd, maar hield hoop. Het is eigenlijk net een dobbelsteen; sommige mensen gooien meteen zes, en anderen moeten eerst tien keer gooien voor ze zes hebben gegooid.

Omdat ik eind dertig ben, verstomden op een gegeven moment de vragen. Mensen gingen voor mij invullen dat het niet wilde lukken of dat we geen kinderwens hadden. Of te laat begonnen omdat we zo bezig waren met onze carrière.

Een lastige periode die jullie nu doormaken! Laat je niet gek maken. Soms duurt het gewoon langer, en anders zijn er ook vele medische mogelijkheden. De meeste mensen die vervelende opmerkingen maken bedoelen het echt niet zo, het is gewoon onwetendheid.

Veel sterkte en succes!

PS ik heb inmiddels zes gegooid
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 14:24
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooo wat lief luiwammes gefeliciteerd!

burg23 ik realiseer me dat ik nog jong ben, maar heb in het afgelopen jaar al het het nodige meegemaakt.
Het is moeilijk.
preggie90 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 09:59
Reden: Privacy
55.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg23 ik heb wel een redelijke stressvolle baan. Op dit moment heb ik vakantie en toevallig heb ik vanmorgen op dag 17 een streepje op mijn sensi ovulatietest . Misschien is dit een teken dat ik vaker vakantie moet gaan vieren, want het is opeens 4 dagen eerder dan normaal :biggrin: .

O jaa, die vreselijke vragen: moeten jullie niet eens gaan beginnen? Of: wordt het niet eens tijd om aan kinderen te beginnen?? Ik word tegenwoordig vooral heel ongemakkelijk van deze vragen en kap het zo snel mogelijk af. Ik stelde deze vragen vroeger ook wel eens, dat zou ik nu dus echt nooit meer doen.

Hebben jullie meerdere mensen verteld dat jullie bezig zijn met zwanger worden? Ik alleen een vriendin die aan de andere kant van het land woont. Ik hoop nog steeds dat we het nieuws als verassing kunnen brengen aan iedereen.

Preggie90 jouw situatie lijkt me heel frustrerend. Hopelijk gaat het snel lukken. Hoe lang moeten jullie nu weer zelf proberen voordat je naar de gynaecoloog kan?

Mijn info voor de tabel:
Vonskie - 36 jaar - september 2018 - ronde 11- nod 27 augustus
Alle reacties Link kopieren
Meisjes, breek even in voor berekenen van je LF. Die tel je pas de eerste dag na je eisprong. Dus heb je een positieve test, is je eisprong pas na 24-48 uur. De dag daarna is dag 1 LF. Je kunt dit ook heel mooi zien met temperaturen.

Een aantal komen dan uit op een LF van 7 dagen. Geef dit aan bij de huisarts en laat je doorverwijzen. Soms kan iets kleins qua medicatie of utrogestan al helpen om LF te verlegen en wie weet ligt daar een oorzaak.

Hopelijk mogen onze dromen uitkomen :heart:
Alle reacties Link kopieren
vonskie dat zou dan wel kunnen met je werk inderdaad. Is het mogelijk om het op de een of andere manier minder stressvol te maken?

Soms kan dat al door je eigen perfectionisme ergens anders op te richten, maar als je een baan hebt die sowieso veel vraagt van ieder mens is dat moeilijker.

Reageren op je vraag: februari 2020 mogen we pas weer terug. Klinkt echt nog heel ver weg...

burg23 herkenbaar dat je zelf ineens realiseert dat je stomme dingen hebt gezegd of gevraagd. Heb eens tegen iemand gezegd: “ Het proberen zwanger te worden is het leukste gedeelte.” Die werd toen boos en ik begreep het niet. :O
Alle reacties Link kopieren
preggie ik heb het niet hardop uitgesproken maar wel jarenlang gedacht dat "het proberen" het leukste was O_O.. De eerste vier maanden ja. Daarna wordt het steeds minder leuk en uiteindelijk word je gewoon vet onzeker...

Wat een ellende dat je pas zo laat weer terecht kan! Kan de PCOS dan opeens weggaan ofzo?

Burg ik heb ook wel eens die vragen gesteld! Heel stom van me achteraf. Laatst zei iemand: A heeft een kindje, B heeft een kindje en C is zwanger, waar blijft jouw baby??? Heb geantwoord dat de ooievaar nog even het juiste adres aan het zoeken was - _-

Luiwammes lief van je! En wat fijn dat jullie 6 hebben gegooid! :flirting: Wel echt balen dat sommigen zo'n misvormde dobbelsteen hebben..



X
loozey wijzigde dit bericht op 06-12-2019 16:23
9.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 14:25
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg, oh LF van 10 dagen is zeker prima hoor! Hopelijk wordt dit jullie ronde, genoeg geweest met het wachten vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat passief-agressief reageren (of het in je hoofd wel doen en niet hardop), dat herken ik wel. Het liefst maak ik eventjes fijn duidelijk dat dat soort opmerkingen, hoe onschuldig ook, niet gewenst zijn. Maar ja, je wilt ook gewoon gezellig blijven doen.

Vooral mijn schoonzusje heeft er een handje van. Die kan altijd zo mooi (aan iedereen) vertellen hoe leuk ZIJ het zou vinden als ze nu EIN-DE-LIJK tante zou worden... Grumble :facepalm:

Ik ga zo de tabel bijwerken!
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 14:25
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
burg23 mag dus niet, maar ik wacht nog even... anders ga ik het via de ha spelen.
Dat wijntje heffen is goede manier van passief-agressief reageren 😂

littlemissbooks bedankt voor de tabel, alleen maakt mijn lijst het nu dramatischer. Begonnen jan ‘19 en nu ronde 7.
Alle reacties Link kopieren
Burg. Haha, ja... Ik zeg meestal juist niets hoor. (Alleen in mijn hoofd komen er allemaal sneren voorbij die ik kan uitdelen. :hihi: ) Zij heeft zelf geen kinderen, ook nog geen relatie. Maar dat is juist ook het probleem denk ik. Ze projecteert haar wensen op mij, dus het is een aanhoudende stroom van 'hints'.

Heb kort geleden wel een keer mijn moeder uitgelegd waar wij tegen aan lopen. Want zowel zij als mijn schoonmoeder blijven maar herhalen dat wij (mijn man en ik), als we lijken op onze moeders, al zwanger zijn 'als we naar elkaar kijken', want dat was bij hun ook zo (resp. 1e ronde en 2e ronde). Heb toen wel gezegd dat dat niet zo werkt, en dat dat in ons geval dus ook niet opgaat. Dat het daarentegen wel veel druk op ons legt en je je soms voelt alsof je mislukt bent. Ze reageerde daar wel goed op, snapte dat dat dan verkeerd overkwam. Het enige jammer is nu, dat ze me elke keer helemaal verwachtingsvol aankijkt als ik haar zie. (Daarom had ik het in eerste instantie ook nog voor me gehouden.)

Preggie, sorry! Ga het gelijk aanpassen. :A:
Alle reacties Link kopieren
littlemissbooks Wat goed dat je dat op die manier hebt uitgelegd!! Ik vind het heel fijn dat bij sommige vrouwen hun kinderwens gelijk uitkomt, maar aan de andere kant beseffen ze daardoor niet hoe het is als je niet gezegend bent met een gouden baarmoeder/ei/zaad/timing/gesaboteerd dobbelsteen..

preggie ik moet er af en toe ook om lachen hoe we nu van te voren berekenen welke dagen het handigst zijn om geen ei te missen. Hopelijk hoeft dat snel niet meer.

Burg ik stem ook op yahtzee!! :cheer: :applause:
Dat we deze maand met z'n allen yahtzee mogen gooien! :-)
Wie zitten er nu ook op de wachtbank?

Wens jullie een heel fijn weekend toe! Ik heb niet zoveel kunnen schrijven ivm mijn werk, maar hoop snel weer even tijd te hebben.

Wij gaan over twee weken op vakantie, dus na de laparoscopie (als ik woensdag niet ongesteld wordt) *praying*

Dus mijn volgende eisprong zal ook ergens tijdens de vakantie zijn. Och heerlijk even lekker ontspannen!

Knuffels voor jullie allemaal
Alle reacties Link kopieren
loozey hopelijk heb je er weer vollop gebruik van gemaakt! Is je eisprong nu al geweest of komt hij er nog aan?

ssandra woensdag is al snel! Heb je al symptomen gespot, of alles nog rustig? Zou wel geweldig zijn als het nu toch zo lukt.
Kunnen ze eigenlijk nu al zien of ze dichtzitten of is daar die vloeistof voor?

littlemissbooks die ouders altijd he. Inderdaad meestal het commentaar “ we keken maar naar elkaar.” En als je dan vertelt dat dat niet werkt, dan beginnen ze erover dat je er niet mee bezig moet zijn en het gewoon moet loslaten.
Voor mijn gevoel ging het vroeger ook soepeler, maar wat doet onze generatie dan anders?

Ik stem ook voor yahtzee!

ben ik de enige die stiekem bang is ook in deze groep als laatste over te blijven?
Als jullie het goed vinden wil ik ook wel met jullie mee schrijven :)
Hiervoor heb ik een tijdje bij het wachtbankje topic meegeschreven, maar het gaat erg snel daar en vaak lees ik alleen 's avonds kort even bij.

Vanmorgen had ik, 1 dag na NOD, weer een spierwitte test in handen. Nu maar hopen dat menstruatie snel komt dan maar. Wij gaan dan ronde 12 in. Had toch wel gehoopt dat nu toch wel een keer 'zes hadden gegooid' (mooie omschrijving!)

Hopen dat de tabel maar snel gevuld mag worden met die hysterische cheer poppetjes bij ons allemaal :yes:
Die vloeistof is inderdaad een onderdeel vh onderzoek. Ze gaan ook direct met een cameraatje mn buik v binnen bekijken, dan kunnen ze de eierstokken, eileiders en baarmoeder echt goed bekijken.

Qua kwaaltjes, ik heb behoorlijke last v PMS deze maand: opgezwollen buik, hoofdpijn, moe en veel eetlust. Verschilt bij mij van maand tot maand, dus erg veel kan ik er nog niet uit opmaken.

Wat een weer vandaag! Ik ga mn huis maar eens schoonmaken...

Welkom Daneli! Ik hoop voor je dat de test nog verandert naar positief. Heb hier en daar gelezen en zag dat het niet altijd meteen positief hoeft te zijn. Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
daneli welkom en leuk dat je wil meeschrijven, of kan ik beter zeggen: wat jammer dat je hier moet schrijven ;)
Het wachtbankjetopic gaat inderdaad erg snel, wat ook begrijpelijk is.
Ben je normaal erg stipt met je menstruatie?

Ssandra38 dat is wel fijn, dat ze alles kunnen controleren!
Maar ik hoop nog steeds dat het niet nodig blijkt.

Hier vandaag één temperatuurstijging na eisprong, dus 1 of 2 dpo (de stijging van gisteren was erg minimaal).
Laat het wachten beginnen! :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 14:26
99.93% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven