Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Korte update: echo gehad, zowel uitwendig als inwendig. Er werd zelfs een collega bijgehaald om nog extra goed te kijken. Ze zagen twee cystes waarvan een met een gekke vorm. Ze zagen ook een miniscuul iets in de baarmoeder van 2x2mm maar dat paste niet bij 4+5 of 4+6.
Doorverwezen naar de gynaecoloog en daar moet ik nu als de wiedeweerga naartoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
PepperyPie O wat spannend toch weer! Wel fijn dat ze zo snel alles in werking zetten voor je zodat je niet te lang hoeft te wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de update Pepperypie. Veel sterkte/succes bij de gyneacoloog! Fijn dat ze meteen tijd voor je maken.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes Pepperypie bij de gyneacoloog. Ik hoop dat het niks verkeerds is.

Ik heb eindelijk de uitslag van het uitstrijkje. Gelukkig geen afwijkingen gevonden.
Verder ook geen bloedingen meer gehad, nu hopen dat die ook de komende 9 maanden nog wegblijven. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel fijn! Ik ben net geweest. Beetje hetzelfde verhaal, ze weten het gewoon nog niet omdat het zo vroeg is. Ze (gyn in opleiding + supervisor) namen echt de tijd, heel fijn.
Weer inwendige echo gemaakt. Die ene grote cyste kon blijkbaar geen kwaad (vind ik toch vreemd, hij was bijna 4x4 cm!). Die kleine zou een verschrompeld eitje kunnen zijn (dat er 2 eitjes geweest zijn) en daar zou ook wat bloed vandaan gekomen kunnen zijn. Zo begreep ik het iig.. Gaat toch wel snel dan en die medische termen die er lukraak doorheen gegooid worden..

Maar het concreetste wat ze nu gedaan hebben is bloed geprikt. Daar word ik vanavond over gebeld. Als het HCG nu al hoog is dan is er wel iets mis want dan zou je een zwangerschap verwachten en die zien ze niet. Als het laag is dan kan het nog alle kanten op.

Vrijdag terug komen, weer echo en weer bloed prikken. Is het dan nog steeds laag dan wordt het toch een miskraam. Is het hoger (verdubbeld) dan groeit het toch? Ofzoiets. Ik snap het ook niet helemaal.

Ik ben iig wel weer wat rustiger, ze bellen vanavond, en 2 dagen is goed te overzien en ik moest direct bellen bij nieuw bloedverlies, erge pijn of koorts. En man kan er bij zijn vrijdag dus dat is ook fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat heftig. Wel fijn dat je aan de bel hebt getrokken en zo vroeg terecht kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel de neiging even naar de kruidvat te lopen, zo'n HCG test te kopen en gewoon NU resultaat te zien ipv vanavond "ergens voor 21u".

Swimkim, fijn! Dan nu ook met een relaxter gevoel proberen denk ik! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je al zo snel naar de gynaecoloog kon. Zagen ze in het ziekenhuis nog het ‘miniscule’ in je baarmoeder? Of was dat dan de cyste? Wellicht lees ik iets verkeerd.

Snap heel goed dat je al een test wilt halen. Hoop dat je vrijdag meer weet (waar je aan toe bent). Zo duren de dagen lang. Gelukkig voel je je wat rustiger :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dat zagen ze ook wel, maar werd niet zo heel veel aandacht aan besteed. Maar omdat hij op het eind zei dat het dus nog steeds zou kunnen dat het goed is, neem ik aan dat dat dan dat miniscule zou moeten zijn.

Edit: net gebeld. Toch een hoge HCG waarde gemeten (passend bij 5 a 6 wk). Maar dat hebben ze niet gezien. Dus "we kunnen er nu niets over zeggen". Dus. Wachten tot vrijdag.
pepperypie wijzigde dit bericht op 16-10-2019 18:31
Reden: edit
29.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Pepperypie,
Ik hoop dat de cyste vanzelf knapt.
Vind het wel vervelend voor je, die onzekerheid. Maar er is dus nog hoop!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
swimkim dat klinkt positief in ieder geval!

pepperypie ik hoop dat er vrijdag dan meer duidelijkheid is voor je. En goed nieuws uiteraard daar hoop ik ook op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff wat spannend allemaal Pepper. Wat zegt je gevoel?

Wat apart dat je cyclus zo lang is Lostit. Misschien eenmalig. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@pepperypie jeetje wat spannend allemaal!! Ik duim ontzettend met je mee dat je morgen goed nieuws krijgt 🤞🏻.. wat een achtbaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Es1390, ik heb gek genoeg minder pijn gisteren en vandaag. Maar ik voel me ook helemaal niet zwanger, ben niet misselijk, geen gevoelige borsten. Daarom denk ik dat het niet goed zal zijn. Terwijl ik overal lees dat die kwaaltjes door dat HCG hormoon komen, en dat is dus hoog.
Wel weer wat bruinig/rozig slijm en beetje zeurend gevoel, maar geen bloed.

Lief dat jullie hopen op goed nieuws. Ik hoop dat natuurlijk ook, maar geloof er niet in. Kan dat niet rijmen met die hoge HCG waarde. Denk eerder dat er dus ergens (buiten eileider) een BBZ zit die ze niet gevonden hebben? Nouja, ik ben geen gyn dus ik weet het ook allemaal niet. Ik denk vooral nu: ik wil dat alles weer 'normaal' werkt en we door kunnen met een volgende ronde.. Zal morgen ook vragen hoe dat eventueel in zijn werk zal gaan. Is er verhoogde kans op herhaling? Maar misschien zijn die vragen allemaal nog veel te vroeg en kunnen ze er weer niets over zeggen.

Op mijn werk maar een paar mensen ingelicht, omdat het volgende week herfstvakantie is en ik geen idee heb hoe dit traject nu verder zal gaan + hoe lang het zal gaan duren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Pepperypie, ik denk dat ze een eventuele BBZ, gister wel gezien zouden moeten hebben als je een inwendige echo hebt gehad, maar ik begrijp heel goed dat je hieraan denkt, gezien jouw klachten. Hopelijk krijg je morgen wat meer duidelijkheid, veel sterkte!

Hier nog geen verandering in de situatie.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepperypie heel veel sterkte vandaag! :heart: Hopen op meer duidelijkheid
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pepperypie, veel succes vandaag! Hopelijk meer duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte pepperypie! Hopelijk krijg je positief nieuws.

Duurt bij jou lang zeg libe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte vandaag Pepper! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk aan je @PepperyPie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo lief allemaal, dankjulliewel!!

Na bijna 2 uur wachten was ik eindelijk aan de beurt in het zkh. HCG flink gestegen (van 1118 naar 2400) en leek dan weer niet te wijzen op een BBZ. Maar, op de echo weer niets te zien (dat mini dingetje wel maar was nog steeds mini). Voor nu de diagnose "ZOL: zwangerschap onbekende locatie"

Nu was er opeens wel meer aandacht voor de cyste, volgens mij omdat hij groter was geworden. Er is blijkbaar een risico dat hij nog zwaarder wordt en dan om zijn as gaat draaien (hij zit blijkbaar met een klein weefselstrengetje vast aan mijn eileider). Dat doet volgens de gyn zo veel pijn dat je in elkaar zakt. Als dat gebeurt: zkh bellen & dan moet de cyste er uit. Het kan ook dat de cyste vanzelf knapt (thanks libe door jou heb ik dat nagevraagd!) en dat doet dan wel pijn maar dan lost je lichaam het vanzelf op aldus de gyn.

Moet nu over een week terug komen (ze zeiden eerst zondag maar supervisor vond dat onnodig - kunnen ze vast weer niets zien) voor nieuwe HCG metingen en echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepperypie Ik keek al meerdere keren of je een update had geplaatst.
Niet helemaal wat ik hoopte te lezen dus nu eigenlijk vooral weer afwachten.. :hug:



Ik heb mij vandaag aangemeld voor moeders voor moeders. Vrijdag komt er iemand van langs voor uitleg etc. Ik ben er door de programma's zoals "niets liever dan een kind" wel echt van overtuigd geraakt dat ik dit wil doen. Het kost ook weinig moeite.

Verder voel ik me maar een beetje mwa..
Heeeel erg moe. Niet echt misselijk maar een algeheel onprettig gevoel.
Van de week nachtdienst gehad waarbij er ineens migraine op kwam zetten. De 3e keer in 1 maand alweer, heb het idee dat dit ook door de hormonen komt helaas.. :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepperypie, wat raar dat ze de zwangerschap niet kunnen vinden. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Zo'n cyste die als een tijdbom in je lijf zit, lijkt me echt akelig. Ik heb er ook ooit een gehad, maar die is wel vanzelf weggegaan. Hij was ook maar 2 cm. Ik heb daar niets van gevoeld. Hoop in elk geval voor jou dat het mee valt. Heb je er nu veel last van?

Mienmandolien: wat vervelend dat je je zo voelt. En dan ook nog nachtdienst gedraaid, pittig hoor! Je lichaam heeft nu extra rust nodig, dus ik denk ook dat de migraine daarmee te maken kan hebben. Leuk dat je mee doet met moeders voor moeders!

Ik heb net alvast een test gedaan omdat we morgen en zondag weg gaan, maar die was weer negatief. Word er echt een beetje gek van dat het zo lang duurt. Kans lijkt me ook heel klein dat hij nu nog positief gaat worden, ook al heb ik wel een paar verhalen gelezen op internet van vrouwen die pas een positieve test hadden na een week of 7.
Stel dat ik nu toch zwanger ben, dan is dit week 5.

Dit topic geeft mij stiekem wel weer wat hoop:
zwanger/2-weken-overtijd-en-negatieve-t ... ges/410404
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
He pepper, weer geen uitsluitsel... ik hoop dat je je gedachten een beetje kan verzetten deze dagen!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Libe he nog steeds niks... super vervelend :confused: hopelijk duurt het toch niet lang meer voor er duidelijkheid komt. Dit is niks zo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven