Zwanger worden - augustus 2020

11-08-2020 17:36 622 berichten
In/vlak voor deze hittegolf is voor vele van ons een spannende periode aangebroken. Wij gaan voor een 1e of 2e kindje. Hopelijk snel een tabel vol met :cheer2:

Stuur een berichtje naar Neweve voor het algemene wachtwoord
Aanpassingen kunnen anders dikgedrukt in je post gezet worden, dan nemen we het mee.
Naam Leeftijden KindjeRonde NOD / UDBijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Floor78928/302ntb :rose:
Morange33/3121?
gebruikersnaambestaatal130/301105-10
Mikla 25/271307-12
kleinvosje33/371:cheer2:
Danya12326/331424-12
Jools8732/332425-12
*Metta*38/422 4Feb MK 5+0 & 10+5
Elena_26/291:cheer2:27-03-21pretecho: 5 oktober
Blauwblikje 29/301:cheer2: 24-0430-11 20 weken echo
Sannee-Y9228/321 :cheer2:
Dahliaknol30/371 :cheer2:
neweve30/301 :cheer2: 22-0710-12 echo
anoniem_64bb9a92678d4 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 10:54
49.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Hopelijk snel weer eens leuk nieuws hier idd.

Hier 2 wkn na miskraam negatieve zwangerschapstest, oplopende ovulatietest en weer zin en activiteit, dus weer goede hoop. Maar het zwanger worden blijkt wel te lukken, nu nog het goed gaan.. we zien het wel. We kijken de komende tijd, maar het hoeft niet koste wat koste wat mij betreft. Moeten realistisch zijn ivm onze leeftijden.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh ik ben blij met een positieve ovulatietest eerder deze week! Ik hoop dat we genoeg geklust hebben (3 dagen ervoor, 1 dag ervoor en dag erna) ik zag namelijk achteraf pas dat ie positief was (daarna liep het streepje enorm terug) en mn temperatuur is ook 0.3 gestegen de dagen erna. Nu een weekje of 2 geduld. Duimen jullie voor me? :)
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor iedereen op het wachtbankje! Fijn van je ovulatietest Flowerlilly, dan weet je in ieder geval nu zeker dat je aan het afwachten bent. En die krampjes had ik ook Danya dus wie weet... Dat wachten lijkt me wel een uitdaging trouwens in een tijd waarin er wel heel weinig afleiding is. Ik ben heel benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Een duidelijke streep hier vanmorgen!! 😍

Ik duim mee voor iedereen dat er snel nog goed nieuws komt!
Oh wow Jools, gefeliciteerd!!!! Geniet er lekker van!!

Hier nog steeds niets te bekennen... Twijfel of ik morgenochtend al zal testen (als ik vandaag/morgenochtend niet ongesteld word) of toch wachten? Morgen heb ik namelijk nog vrij haha. Zou denk ik morgen rond 12/13dpo zitten... Is dat te vroeg? Andere keren was mijn lf op zn langst 12 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Jools gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Jools gefeliciteerd 🥳
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jools, wat leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jools!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Jools, gefeliciteerd!! 🎉
Alle reacties Link kopieren
Danya123 schreef:
24-01-2021 10:40
Oh wow Jools, gefeliciteerd!!!! Geniet er lekker van!!

Hier nog steeds niets te bekennen... Twijfel of ik morgenochtend al zal testen (als ik vandaag/morgenochtend niet ongesteld word) of toch wachten? Morgen heb ik namelijk nog vrij haha. Zou denk ik morgen rond 12/13dpo zitten... Is dat te vroeg? Andere keren was mijn lf op zn langst 12 dagen.
Ik heb het even opgezocht:
Op 13dpo heb je als je zwanger bent 90% kans dat je positief test (en dus 10% kans dat je wel zwanger bent maar nog te vroeg test)

Zie:
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... php?dpo=13
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
neweve schreef:
24-01-2021 19:25
Ik heb het even opgezocht:
Op 13dpo heb je als je zwanger bent 90% kans dat je positief test (en dus 10% kans dat je wel zwanger bent maar nog te vroeg test)

Zie:
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... php?dpo=13
Wat lief dat je t hebt opgezocht, dankje! Heb met mn vriend voor de zekerheid afgesproken dat we wachten tot dinsdag... Hopelijk breekt er niets los haha. Af en toe krampjes en ook beetje hoofdpijn... Hmhm spannend!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jools!!

En spannend Danya! Knap dat je gaat wachten tot dinsdag haha. Ik had ook de hele week dat ik ongesteld moest worden krampen.
Helaas, geen tweede streepje deze ochtend. Wat wel al te verwachten was, want gisteren waren de voortekenen van de menstruatie zich al aan het aandienen haha.

Op naar de volgende ronde maar weer! Ronde 8... Gaat snel zeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer zeg Danya
Alle reacties Link kopieren
Danya123 schreef:
26-01-2021 07:44
Helaas, geen tweede streepje deze ochtend. Wat wel al te verwachten was, want gisteren waren de voortekenen van de menstruatie zich al aan het aandienen haha.

Op naar de volgende ronde maar weer! Ronde 8... Gaat snel zeg.
:hug:
Hoop dat of je menstruatie snel doorzet of dat je toch zwanger bent.

Mocht je het fijn vinden (omdat het hier wat stiller is), er is een groep voor zwanger worden 6+ eind 2020. Die is nog erg actief (en leuke mensen, ik schreef samen met Peer in het eerste kindje topic).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Menstruatie is doorgezet...
Maaar mijn lf is wel een stuk langer dan normaal, dus dat is fijn!

Dankjewel voor de tip Neweve, ik ga daar eens n kijkje nemen!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Danya, ik had juist goede hoop voor je deze ronde! Wel fijn dat je nu ongesteld bent geworden en dat je lf inderdaad langer was, maar ik kan me voorstellen dat het ook wel frustreert. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal, hopelijk volgen jullie snel!

Danya, wat jammer! We liepen altijd zo gelijk op, had gehoopt dat het voor jou ook dé ronde was!

Hier vandaag bloed laten prikken bij de dokter, donderdag de uitslag en dan kan ik hopelijk afspraak bij de gynaecoloog vastleggen. Spannend wel weer, nu is het wachten...
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie allemaal? :)
Alle reacties Link kopieren
@jools, spannend. Hopelijk is er snel plek bij de gyn. Wachtlijsten zijn in deze tijd helaas onvoorspelbaar.

@elena, jij bent alweer bijna uitgerekend toch?

Hier gaat het goed, al merkte ik zaterdag voor het eerst dat ik niet opperfit ben en echt wel zwanger. Binnen huis een hoop dingen verhuisd ter voorbereiding op de baby kamer maar zaterdag nacht voelde ik mijn rug/buik en zondag was ik mega moe... Dit soort taken dus iets meer doseren of over laten aan man.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas nog weinig nieuws te melden. Dit is pas de tweede echte cyclus na mijn curettage. Ik ben ongeduldig en af en toe gefrustreerd. Mentaal gaat het wel stukken beter dan eind vorig jaar, maar het duurt gewoon lang voor mijn gevoel. Zo'n gek idee dat als alles goed gegaan was, ik over 3 maanden weer moeder was geworden.

Elena Voor jou komt de uitgerekende datum er al snel aan zeg, hoe gaat het?

Neweve Je lichaam laat je wel merken als je wat rustiger aan moet doen hè. Gaat het verder goed?
morange wijzigde dit bericht op 08-02-2021 14:08
6.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie ook zo lekker ingesneeuwd?

@Elena voor jou komt het snel dichterbij volgens mij, leuk hoor! Gaat alles nog goed?

@Jools Hoe was het gegaan?

@Neweve Goed om te merken dat je dan beter kunt doseren inderdaad. Hier is man best lui, maar hij wil nu ineens alles voor me doen haha.

Hier gaat het ook goed. Ik begin het wel wat zwaarder te vinden allemaal (29 weken) en merk het inderdaad ook aan mijn buik als ik bijvoorbeeld een stukje heb gewandeld. Ik kan 's nachts ook niet echt lekker meer liggen en ik krijg zelf m'n sokken bijna niet meer aan ;) dus rustig aan, maar daar nodigen deze tijden ook wel toe uit...
Ik hoop dat het goed gaat met jullie, ook vooral met degenen die we al een tijdje niet meer hebben gelezen. En hopelijk snel wat positieve berichten :)
Alle reacties Link kopieren
morange schreef:
08-02-2021 12:44
Ik heb helaas nog weinig nieuws te melden. Dit is pas de tweede echte cyclus na mijn curettage. Ik ben ongeduldig en af en toe gefrustreerd. Mentaal gaat het wel stukken beter dan eind vorig jaar, maar het duurt gewoon lang voor mijn gevoel. Zo'n gek idee dat als alles goed gegaan was, ik over 3 maanden weer moeder was geworden.

Elena Voor jou komt de uitgerekende datum er al snel aan zeg, hoe gaat het?

Neweve Je lichaam laat je wel merken als je wat rustiger aan moet doen hè. Gaat het verder goed?
Fijn dat het met jou mentaal beter gaat. Lastig zeg, die uitgerekende datum is best wel dichtbij zo... Is je cyclus wel alweer een beetje op orde?

Verder gaat het gelukkig goed. 's avonds nog steeds snel moe dus die avondklok doet me weinig (om 21.00 lig ik meestal al (bijna) te slapen).

@Blauwblikje, 29 weken alweer, tijd gaat snel! Hier ook lekker ingesneeuwd al heb ik morgen wel afspraken op werk (vandaag heb ik kunnen verzetten maar morgen is me (nog) niet gelukt). Hopelijk rijden de bussen weer wat op de fiets gaan durf ik niet helemaal.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Morange jouw bericht had ik nog niet gezien. Gek idee van die uitgerekende datum zeg. Wel fijn dat je cyclus weer op gang is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven