Zwanger worden - augustus 2020

11-08-2020 17:36 622 berichten
In/vlak voor deze hittegolf is voor vele van ons een spannende periode aangebroken. Wij gaan voor een 1e of 2e kindje. Hopelijk snel een tabel vol met :cheer2:

Stuur een berichtje naar Neweve voor het algemene wachtwoord
Aanpassingen kunnen anders dikgedrukt in je post gezet worden, dan nemen we het mee.
Naam Leeftijden KindjeRonde NOD / UDBijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Floor78928/302ntb :rose:
Morange33/3121?
gebruikersnaambestaatal130/301105-10
Mikla 25/271307-12
kleinvosje33/371:cheer2:
Danya12326/331424-12
Jools8732/332425-12
*Metta*38/422 4Feb MK 5+0 & 10+5
Elena_26/291:cheer2:27-03-21pretecho: 5 oktober
Blauwblikje 29/301:cheer2: 24-0430-11 20 weken echo
Sannee-Y9228/321 :cheer2:
Dahliaknol30/371 :cheer2:
neweve30/301 :cheer2: 22-0710-12 echo
anoniem_64bb9a92678d4 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 10:54
49.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
15-08-2020 09:21
@kleinvosje, volgende week is dus jullie vruchtbare week? Veel plezier ;-)
Haha, yep volgende week ;)
Ik ben in elk geval blij dat het dan niet meer zo warm is!

Onze NOD's zijn trouwens erg close zeg!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd BlauwBlikje! Wauw zeg!

Hier inmiddels 5 dagen overtijd... heb donderdag avond (ik was te nieuwsgierig) voor het laatst een test gedaan welke negatief was.
Heb met m’n man afgesproken om eind volgende week pas weer te testen. Mocht het dan weer negatief zijn bel ik even met de huisarts.

Heb verder afgelopen week veel buikpijn gehad, menstruatie-achtige krampen waardoor ik steeds ging checken op de wc, maar geen bloedverlies. Heb 2x een middag dutje gedaan afgelopen weken maar verder niet misselijk of andere klachten die ergens op kunnen wijzen.

Toen ik mn spiraal nog had, voelde ik wel maandelijks krampen maar geen bloedverlies. Wellicht is m’n lichaam nog wat in de war.

Hopelijk gauw meer duidelijkheid want dit is zo irritant :-?
Oh wauw @blauwblikje GEFELICITEERD!!!
@Flowerlilly, hopen dat het bij jou ook raak is!

Ik heb de tabel aangepast! Heb afgelopen week mijn eerste echte menstruatie gehad, dus dan zit ik nu in ronde 1 toch?
Komende week de vruchtbare week, gaan we er maar weer eens voor haha
Alle reacties Link kopieren
Hmm afwachten maar Flowerlily; je had een hormoonspiraal?

Hier lijk ik al van alles te voelen. :facepalm: Vooral m'n borsten. Maar kan ook puur een voor de gek houdend lichaam zijn.
Alle reacties Link kopieren
Echt irritant dat je lichaam (of je brein) opeens raar moet doen als je graag zwanger wilt worden. Dat je opeens allemaal andere dingen voelt en in je normale cyclus.
Alle reacties Link kopieren
@kleinvosje en Danya veel plezier met dansen, gelukkig is het een beetje afgekoeld haha

@Flowerlilly Dat afwachten is wel vervelend, maar nog even duimen! Die krampen had ik ook, dus wie weet... En anders misschien toch nog een beetje in de war inderdaad.

@Metta Spannend! Gek is dat hoe dat werkt inderdaad. Het kan geen kwaad natuurlijk om naar symptomen te 'zoeken', maar het is jammer als je voor de gek wordt gehouden. Ook nog even duimen dus!

@Elena Hoe is het met jou? Hebben jullie het nieuws van de goede echo al met anderen gedeeld of nog niet?

Hier gaat het goed. Sinds anderhalve week oid nogal last van een enorm opgeblazen buik en af en toe wat krampjes (dus ik dacht eigenlijk dat ik ongesteld zou worden). Die positieve test begint een beetje te landen nu, heel leuk maar ook nog steeds wel gek! Om meer bewijs te verzamelen denk ik dat ik morgen nog maar een keer test :A: Wel sinds gisteren af en toe een vlaagje misselijkheid, maar ik ben ook veel aan het sporten in de warmte, dus dat kan ook prima daarvan komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Zou ik mee mogen schrijven? Ik wil het wel graag enigszins anoniem houden, aangezien niemand in onze omgeving weet van onze kinderwens en ik dat graag even zo houd.

Mijn vriend en ik zijn allebei rond de 30 jaar. We hebben een leuk huis en een fijne baan. Na lang nadenken zijn we tot de beslissing gekomen dat we graag kinderen zouden willen!

We zijn al begonnen met ronde 1, spannend! Ik heb ook een ovulatietest gebruikt en weet dat ik in mijn vruchtbare periode zit.

Ik heb alleen een nogal onregelmatige cyclus, dus ik weet niet precies wanneer mijn NOD is, maar in ieder geval begin september. Ik vond het ook een beetje spannend, want ik heb een erg lange cyclus en ben/was bang dat ik niet zo vruchtbaar zou zijn. Was in ieder geval erg blij dat ik mijn vruchtbare periode heb gevonden met de ovulatietest.

Ik vind het zo spannend nu het ineens "echt" wordt! Balen dat je zo lang moet wachten tot je de zwangerschapstest kunt doen! ;-D

Na hoeveel rondes was het bij jullie raak? Stiekem hoop ik gewoon dat de eerste ronde gelijk raak is, maarja, dat kan natuurlijk zomaar anders zijn. We zullen het gaan zien!
Alle reacties Link kopieren
@kleinvosje, leuk die nod dicht bij elkaar. Kunnen we straks samen op het wachtbankje en duimen.

@flowerlilly, lastig. Hopelijk is er snel een duidelijk signaal, hetzij een positieve test hetzij een menstruatie. Die onzekerheid in limbo is zo lastig. Mijn vorige cyclus was uiteindelijk 34 dagen en die 4 dagen na de eerste negatieve test waren echt stom. Alsof je je eigen lijf niet kan vertrouwen.

@metta/morange, je lichaam die je voor de gek houdt. Dat had ik vorige cyclus dus ook. Iedere dag kon anders zijn. In mijn app kan ik naast de cyclus ook andere symptomen bijhouden (mood, afscheiding, kramp etc).

@gebruikersnaam, welkom. Je hebt dus al een positieve ovulatie test gehad. Spannend! Zit er niet altijd ongeveer 12-14 dagen tussen ovulatie en menstruatie, volgens mij zit de meeste variatie in de cyclus voor de ovulatie.

Hier eindelijk wat minder warmte dus weer een paar goede nachten. Dat mag ook wel wat volgende week een drukke werkweek voor de boeg.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Blauwblikje wauw gefeliciteerd!

Ik heb eindelijk de tabel even aangevuld.

Lees weer veel herkenbare dingen. Lichaam dat je voor de gek houdt enzo. Voor de anticonceptie had ik altijd flinke buikpijn voor de menstruatie, nu is dat helemaal niet meer het geval en werd ik door de laatste menstruatie overvallen. Cyclus wisselt ook best wel met tussen de 25 en 31 dagen dus dan weet je ook niet meer precies wanneer je het wel of niet kan verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb de tabel volgordelijk en netjes gemaakt, dat móest ik opeens doen haha.

Landt het al steeds meer Blauwblikje? Heb je nog een keer getest?

Welkom gebruikersnaambestaatal! De vorige keer was het bij ons direct raak; superbijzonder wel gezien onze leeftijden. Want over het algemeen is een half jaar bezig zijn niet gek.

Ja wel fijn hè dat we nu weer wat beter kunnen slapen Neweve. Het was een beetje té vorige week.

Ja tis allemaal maar raaaarrrrr, Maar pff ik voel echt van alles! Steekjes en m'n borsten.... Heb er nog één liggen, ik ga zondag testen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@metta, nu al nesteldrang ;-) ? wel fijn alles op chronologischevolgorde, dat leest lekker!

Deze cyclus heb ik minder rare gevoelens dan de vorige, al ben ik nog niet voorbij de eisprong dus alles kan nog. Dat geeft nu wel wat rust in mijn hoofd, die draaide vorige cyclus overuren.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@ flowerlily wat geduldig dat je wacht tot het einde van deze week! Hoe gaat het? Nog steeds niet ongesteld geworden?

@ blauwblikje wij hebben degene die wisten dat ik zwanger ben (ouders en beste vrienden) verteld over de goede echo. Met de rest wachten we nog in ieder geval tot de termijnecho. Zijn jullie van plan om het tegen iemand te vertellen? Ik herken het nog een keer testen wel hoor haha. Ik bleef de eerste dagen elke dag testen omdat ik het niet kon geloven. Gelukkig zijn testen van de action niet duur.

@ gebruikersnaam welkom! Leuk dat je mee schrijft! Bij mij was het in de tweede ronde raak maar volgens mij gebeurd het inderdaad best vaak dat het langer duurt. Hoeft niet meteen iets te betekenen natuurlijk als het niet meteen lukt!

@ metta spannend! Ik duim voor je!

@ neweve het is denk ik wel goed om er wat relaxter in te staan. Ik dacht de eerste ronde ook van alles te voelen en was dan ook behoorlijk teleurgesteld toen ik niet zwanger bleek te zijn. De tweede ronde lette ik er veel minder op omdat ik dacht het zal wel niet. En toen bleek ik dus toch zwanger te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig alle nieuwe meeschrijvers!

@metta spannend zondag testen!

@elena nog steeds niet ongesteld geworden idd. Ik heb echt het gevoel dat ik mezelf gek maak met alles wat ik ‘voel’ in m’n lijf hahaha. Morgen ben ik 10 dagen overtijd.

Morgenochtend ga ik nog even testen. Ik werk thuis (samen met man) dus mocht het zo zijn, kunnen we de hele dag stuiteren en blij zijn zonder gekke vragen van collega’s ;-) Ik houd jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Flowerlilly! Ben benieuwd! 10 dagen is toch wel lang. Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
@flowerlilly, zir je nu snap op dag 38 van deze cyclus? Of ging je al uit van een langere cyclus? Ik blijf igg duimen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, zeker lang! Nou maar ik duim hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Nou vanmorgen weer een negatieve test. Heb maar een broodje filet gegeten als lunch en als avondeten een carpaccio.

Denk dat m’n cyclus gewoon helemaal in de war is en even tijd nodig heeft om weer te normaliseren. Hopelijk volgende maand meer geluk.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Flowerlilly, 'gelukkig' heb je nu wel duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Flowerlily!

Ik kon me niet bedwingen, dus net op dag 24 al getest haha :nut:
Zag niks, alleen ietsje later leek ik toch iets te zien, een vriendinnetje via app/foto ook. Maar het is zo vroeg ook, pffff even weer wachten tot zondag met een test!
Alle reacties Link kopieren
@Flowerlilly jammer! Wel knap van jullie geduld en hopelijk heb je genoten van de carpaccio.

@gebruikersnaam Welkom :) hier eerste ronde raak, maar volgens mij is een halfjaar redelijk normaal. Wel jammer inderdaad dat geduld soms zo hard nodig is, haha.

@Metta ooh spannend! Er komen sowieso wat NOD's aan zie ik, ook van Sanne en Jools, ben benieuwd!

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Ze gaf aan dat ze met 8 weken een intake doen en dat je dan voor de 10e week een afspraak kunt maken bij het echocentrum. Dat heb ik dus braaf gedaan, maar dat duurt nog wel lang zeg. Nog wel even nagevraagd of het normaal is om eigenlijk niks te voelen, maar dat komt gelukkig best veel voor zei ze.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wachten de eerste weken duurt zoooo lang. Volgens mij wisselt het per praktijk/centrum; ik had de vorige keer rond 7/8 weken een vitaliteitsecho en met 12 weken een termijnecho.
Klopt @blauwblikje, maar moet mn nod even aanpassen. Uiteindelijk had ik zondag 16 augustus een positieve ovulatietest dus dan zou mn nod de 30e moeten worden. Ontdekte net een beetje bloed, normaal gesproken kondigd mn menstruatie zich ook altijd al vroeg aan middels een klein beetje bloed dagenlang van te voren, dus zou nu ook zo kunnen zijn..
Alle reacties Link kopieren
@metta, en nog getest?
@flowerlilly, bij jou nog verandering of nog steeds niks?
@sannee, nog 1 weekje geduld dus, ik ga ook voor jou duimen.

@kans op zwangerschap, ik las ergens dat de kans 20% per ronde is. Dus na 3 rondes is de helft (ongeveer) zwanger, na 6 maanden 75%, en na een jaar 95%. Al lees ik soms ook 10% en dan is na 3 rondes Ongeveer 28% zwanger, na een half jaar de helft en na een jaar 75%.
In ieder geval worden de meeste mensen binnen een half jaar zwanger.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet getest; geen testen in huis. Ik probeer gewoon te wachten tot woensdag. :D
Alle reacties Link kopieren
Slim om geen testen in huis te hebben, dan is het makkelijker om de verleiding te verstaan.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven