Zwanger worden - augustus 2020

11-08-2020 17:36 622 berichten
In/vlak voor deze hittegolf is voor vele van ons een spannende periode aangebroken. Wij gaan voor een 1e of 2e kindje. Hopelijk snel een tabel vol met :cheer2:

Stuur een berichtje naar Neweve voor het algemene wachtwoord
Aanpassingen kunnen anders dikgedrukt in je post gezet worden, dan nemen we het mee.
Naam Leeftijden KindjeRonde NOD / UDBijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Floor78928/302ntb :rose:
Morange33/3121?
gebruikersnaambestaatal130/301105-10
Mikla 25/271307-12
kleinvosje33/371:cheer2:
Danya12326/331424-12
Jools8732/332425-12
*Metta*38/422 4Feb MK 5+0 & 10+5
Elena_26/291:cheer2:27-03-21pretecho: 5 oktober
Blauwblikje 29/301:cheer2: 24-0430-11 20 weken echo
Sannee-Y9228/321 :cheer2:
Dahliaknol30/371 :cheer2:
neweve30/301 :cheer2: 22-0710-12 echo
anoniem_64bb9a92678d4 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 10:54
49.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blauwblikje schreef:
31-08-2020 22:58
Spannend Floor, leuk om te zien dat de test duidelijker wordt!
Dat afwachten vind ik nu ook wel echt heel vervelend eigenlijk. We weten het nu al 2,5 week maar op de eerste echo moeten we nu nog 3 weken wachten. Ik wil zo graag weten of alles goed zit.
Sommige verloskundigepraktijken maken ook een vitaliteitsecho. Ik heb daar op gelet bij het kiezen van de praktijk omdat ik het anders ook echt lang vond duren.. Wij kregen de eerste echo met 7 weken en toen klopte het hartje al. Ze kijken dan of het hartje klopt, of het op de juiste plek zit en of het er een of een meerling is.
De termijnecho hebben we volgende week woensdag met 11 weken en 4 dagen. Misschien is zo’n vroege echo ook mogelijk in jou omgeving?
Klopt; ik had de vorige keer ook een vitaliteitsecho, wel fijn!

Nobel Blauwblikje, meedoen met MvM! Ik heb het ook gedaan, zou het nu niet snelw eer doen want ik stond echt te kokhalzen continue. Heb het niet tot het einde volgehouden toen, maar iets is beter dan niets!

Ik heb de aankomende twee weekenden grote/leuke events en etentjes, waaronder ook in een sterrenrestaurant dus het komt eigenlijk niet eens verkeerd uit, kan ik in ieder geval wel een paar mooie wijnen drinken. En als het goed is m'n ovulatie tijdens ons weekendje hotel terwijl de kleine uit logeren is. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Oh, metta was dit dus!

Is er al getest ondertussen? Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Yes een duidelijker streepje, gefeliciteerd Floor.

@metta, ovulatie tijdens een weekendje weg klinkt zeker niet verkeerd.

Hier beetje bij beetje ongeduldiger. Vandaag wat kramp dus heb het vermoeden dat mijn menstruatie binnenkort wel komt. We zullen zien... Gelukkig alweer bijna weekend.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Gefeliciteerd Floor!!

Metta fijn dat er nu iig duidelijkheid is. En goede plannen voor deze ronde :D

De eerste 2 ronden heb ik duidelijk geminderd met alcohol, nu drink ik wel weer gewoon (max 2 per avond voor de gezelligheid). Na een eventuele positieve test stop ik natuurlijk.

Afgelopen weekend duidelijk crancky maar dat verdween ook weer ineens waardoor ik nu weer geen idee heb. Afgelopen ronden had ik steeds hele gevoelige borsten maar dat heb ik deze keer weer helemaal niet. Dus daar ging mijn doel om het rustig aan te kijken. Mijn hoofd maakt weer overuren. Morgen nod, maar man is pas later thuis en we willen eigelijk samen testen, nog meer geduld dus..
Spannend Dahlia!!
Ik herken wat jij zegt. Aanstaande vrijdag is mijn nod, maar heb ook in tegenstelling tot vorige maand, helemaal geen last van mijn borsten. Het is echt gekmakerij!
Alle reacties Link kopieren
De symptomen kunnen soms ook bijna hetzelfde zijn als wanneer je ongesteld wordt.. Inderdaad erg vervelend. Ik heb ook de hele week dat ik ongesteld had moeten worden buikkrampen gehad. Alleen dan zonder bloed. Daardoor dacht ik dat ik ongesteld zou worden. Mijn borsten werden pijnlijker ongeveer een week nadat ik positief had getest. Dus ook daar had ik in het begin niet zo’n last van.

Komende dagen hebben best veel hun NOD zie ik! Heel spannend!
Alle reacties Link kopieren
Blauwblikje schreef:
01-09-2020 08:49
Dat is fijn, misschien is er al wel wat te zien en altijd leuk als je nog een keer mag kijken!

Hier doen ze standaard de echo bij 10 weken. We hebben al wel eerder een intake, maar daar zien we dus nog niks. Ik ben dan best wel bang dat je er na 10 weken nog achter moet komen dat het helemaal niet goed zit oid.

Ik doe nu sinds een paar dagen moeders voor moeders inderdaad. Het leek me zo'n mooi doel, maar ik vind de uitvoer (in ieder geval in onze zeer kleine wc) niet bepaald handig. Dus ik kijk nog even aan of ik dit tot week 16 ga doen. Overweeg jij het ook?
Ik heb het de vorige x gedaan maar werd echt misselijk van de geur.. terwijl mijn misselijkheid verder mee viel dus ga dit keer niet weer mee doen. Best jammer want het doel is zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Elena_ schreef:
02-09-2020 18:37
De symptomen kunnen soms ook bijna hetzelfde zijn als wanneer je ongesteld wordt.. Inderdaad erg vervelend. Ik heb ook de hele week dat ik ongesteld had moeten worden buikkrampen gehad. Alleen dan zonder bloed. Daardoor dacht ik dat ik ongesteld zou worden. Mijn borsten werden pijnlijker ongeveer een week nadat ik positief had getest. Dus ook daar had ik in het begin niet zo’n last van.

Komende dagen hebben best veel hun NOD zie ik! Heel spannend!
Ik had helemaal geen symptomen van zwanger zijn ( nog steeds niet )
Ik had wel een innestelingsbloeding dus ik dacht ik ga ongesteld worden .. dat beetje bloed verlies duurde al een paar dagen en daarom had ik er toch maar een test tegenaan gegooid. Ik dacht die is dan negatief en dan kan ik het loslaten.. maar bleek dus ineens positief. Dat was even omschakelen . Maar super fijn natuurlijk .
Alle reacties Link kopieren
Bijna weekend, dus bijna testen. Nog geen teken van ongesteldheid, ook geen andere klachten.

@floor, begint het al een beetje in te dalen?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@neweve ik zie dat wij dezelfde nod hebben, spannend!! Wanneer wil jij testen?
Soms lijk ik wat krampjes te hebben, maar dan voel ik het ook een tijdje weer niet..
Afwachten maar!
Alle reacties Link kopieren
Zondag testen, man vroeg zich vandaag af of dat niet toch te vroeg is omdat vorige keer mijn cyclus ook langer was (toen had ik mijn nod op dag 28 gezet, op 30 getest en op 33 ongesteld). Mijn schattig nu is dat mijn NOD ergens tusssn vrijddag-maandagvalt (dag 30-33). Dus vandaar zondag testen.

Mijn krampjes van vandaag waren telkens dwarse scheetjes, gelukkig werk ik thuis vandaag ;-)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Lastig idd die paar dagen wisseling in de lengte van de cyclus.
Vanochtend negatief getest, dag 28 en nog geen menstruatie in zicht. Mijn cyclus was de afgelopen tijd volgens mij tussen de 26 en 30 dagen. Ach ja het zal dus morgen of overmorgen wel komen
Alle reacties Link kopieren
Dahliaknol schreef:
03-09-2020 21:29
Lastig idd die paar dagen wisseling in de lengte van de cyclus.
Vanochtend negatief getest, dag 28 en nog geen menstruatie in zicht. Mijn cyclus was de afgelopen tijd volgens mij tussen de 26 en 30 dagen. Ach ja het zal dus morgen of overmorgen wel komen

O balen zeg. Hopelijk te vroeg getest .. dat kan natuurlijk ook nog. Succes met wachten
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
03-09-2020 20:51
Zondag testen, man vroeg zich vandaag af of dat niet toch te vroeg is omdat vorige keer mijn cyclus ook langer was (toen had ik mijn nod op dag 28 gezet, op 30 getest en op 33 ongesteld). Mijn schattig nu is dat mijn NOD ergens tusssn vrijddag-maandagvalt (dag 30-33). Dus vandaar zondag testen.

Mijn krampjes van vandaag waren telkens dwarse scheetjes, gelukkig werk ik thuis vandaag ;-)
Spannend hou ons op de hoogte !
Alle reacties Link kopieren
Eerste rond was niks hier, stiekem ook wel teleurgesteld haha. Als je mij nu kan vertellen dat het raak is binnen 1/2/3 rondes dan zou ik er minder moeite mee hebben maar nu is het zo onzeker he :).

Gefeliciteerd aan alle zwangeren al!

Mijn cyclus is ook nogal onregelmatig, vorige maand ook niet moeten wachten want een paar dagen voor mij NOD al ongesteld geworden. Ik test ook niet vroeger, kan me ook wel goed inhouden :).
Alle reacties Link kopieren
Ja die onzekerheid is stom, maar hopelijk hebben we allemaal snel zekerheid.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Jools87 oh herkenbaar ja. Als het in ronde 3 raak zou zijn en dat nu zou weten is het helemaal best. Maar voor hetzelfde geld duurt het een jaar.. nouja, geduld hebben!
Nou, ik ben zojuist ongesteld geworden.
Helaas, op naar de volgende ronde! Zou ook wel erg snel zijn als het al zou lukken haha.
Ik ben alleen even in de war met het tellen van rondes.. Wanneer spreek je van ronde 1? Is dit gelijk die maand als je gestopt bent met de pil of na je eerste echte menstruatie? Mocht het het eerste zijn, dan ga ik nu namelijk ronde 3 in ipv 2.
Hier ook ongesteld geworden dus de test klopte. Zal zo de nieuwe datum in de tabel zetten.

De onzekerheid en onduidelijkheid maakt het lastig idd Sanee. Zijn mijn symptomen deze maand anders omdat de hormonen nu echt uit mijn lichaam zijn en de boel dus op orde komt? De ene keer kan ik het loslaten en de andere keer ga ik een soort van plannen richting een mogelijke geboortemaand en welke afspraken/verjaardagen ik zwanger ben en hoe dat dan zal gaan.
Fijn dat ik al die dingen hier wat van me af kan schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ook hier ongesteld geworden (we gaan wel gelijk op zo)

@danya, ik ben nu voor de 2e keer sinds stoppen pil ongesteld (of derde als je het ontrekkingsbloed meetelt). Ik tel het als dat we nu ronde 3 ingaan, maar geen idee of dat juist is. Heb wel het idee dat dit de eerste echte normale ronde was, nauwelijks ontpil verschijnselen, ongesteldheid startte ook normaler. Dus dan is de volgende ronde ronde 2 noemen misschien logischer.

@dahlia ik tel ook telkens wat de mogelijke geboortemaand is en wanneer je het dan kan gaan vertellen. Lijkt me wel leuk om met kerst aan de familie te kunnen vertellen bijvoorbeeld.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Dahliaknol en neweve, ontzettend balen zeg.. ik hoop op een betere ronde de komende. Zijn jullie cyclussen een beetje oke?
Alle reacties Link kopieren
Aah jammer dames! Echt balen inderdaad en op naar de volgende ronde. Ik heb de afgelopen dagen steeds hier gespiekt om hopelijk goed nieuws te lezen, maar aan de andere kant zijn we ook allemaal nog maar net begonnen natuurlijk. Statistisch gezien komt het snel goed ;) maar ik snap wat Sanne ook zei, dat het fijn zou zijn als je weet hoe lang je moet wachten.
Fijn weekend allemaal :)
Neweve we gaan wel mooi gelijk op.
Met kerst vertellen is inderdaad wel heel leuk. Thx zo'n idee geeft weer wat positiviteit :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven