Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een simpel voorbeeld: de kinderkamer en de meubels schilderen. Daar hebben we alleen komend weekend bijvoorbeeld voor. Of pas vanaf half december, maar dan ga ik richting de 34 weken en dan wil ik niet perse meer zulke dingen moeten doen in het eerste vrije weekend van ons (lees zonder bezoek in huis). En om te schilderen terwijl de kleine er al is, lijkt mij ook geen fijn idee. Qua echt afmaken van de kamer: dat heeft verder geen haast. De kleine komt toch eerst bij ons slapen, dus dat scheelt.

En leuk dat jullie toch een taartje laten maken. Ik vind het fijn om te weten dat we een zoon verwachten. Niet dat de kamer of de kleertjes en de spullen nou zo anders zijn, maar in alle nieuwigheid en onzekerheid vond ik het persoonlijk fijn om wel iets ‘zeker’ te weten. En het is fijn om samen er over te hebben.
Veel plezier maandag
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,

Hoe gaat het met iedereen?

Stippel, ik hoop dat je snel weer een positieve test hebt en dat het dan een blijvertje is.

Theepoes, heel veel sterkte. Hopelijk hebben ook jullie snel goed nieuws.

Ik wilde even laten weten dat ik vorige week bevallen ben van een prachtige zoon. Helaas wel een medische bevalling in het ziekenhuis i.p.v thuis. Onze dochter is echt een trotse zus en is helemaal verliefd op haar broertje :flirting:

Fijne dag allemaal! En hopelijk zijn hier snel weer leuke dingen te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bella! Wat fijn dat jullie zoon en broertje geboren is. Hoe gaat het nu?
Was het van tevoren een medische bevalling of op het moment dat het al was begonnen? Fijn dat jullie dochter zo’n fijne trotse zus is.

Nog updates van andere dames? De wensers en de preggo’s?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bella! Veel geluk met dochter en zoon gewenst!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
@yogayup dank je wel! ik voelde minder leven dus ik moest voor controle naar het ziekenhuis. Daar bleek ik te weinig vruchtwater te hebben en de groei van zijn buikje liep iets achter. Dus ik moest me dezelfde avond nog melden en hebben ze gelijk een ballonnetje geplaatst. Andere dag vliezen breken en aan de weeopwekkers. Er was dus ineens wel haast bij om hem geboren te laten worden.

@merlot, dank je wel!
hoe gaat het met jullie zoontje?
Alle reacties Link kopieren
@bella, joh dat klinkt inderdaad als spannend. Fijn dat hij er gezond en wel is.

Onze zoon gaat goed. Na een heftige tijd in het ziekenhuis hebben we hem nu thuis. Dat is superfijn! Hij is genezen en moet enkel nog flink aankomen en verder op krachten komen. Pittig ventje is het, dus dat komt wel goed! :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
@Bella15 Gefeliciteerd met jullie zoon! Poeh dat was vast even schrikken. Hopelijk kunnen jullie nu lekker met elkaar gaan genieten en herstel je snel.

@Merlot wat fijn dat jullie weer thuis zijn!

Hier net weer mijn menstruatie achter de rug dus weer nieuwe ronden, nieuwe kansen. Merk dat het er emotioneel behoorlijk heeft ingehakt allemaal. Zeker nu december dichterbij komt en ik eigenlijk bijna had moeten bevallen van de 1e zwangerschap.
Maar die gevoelens horen er bij en laat ik soms ook maar gewoon even toe en dat lucht wel op.
In december hebben we weer een afspraak bij de gynaecoloog. Mocht ik dan niet zwanger zijn, kunnen ze bloedonderzoek doen of er een reden is voor de miskramen. Ook hopen we dan de uitslag te krijgen van het chromosomen onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas slecht nieuws... na maanden wachten en voorbereiden met medicatie/hormonen hadden we de eerste punctie voor IVF. Ze 'oogsten' dan de rijpe eicellen. We hadden er drie. Niet bijster veel, maar hopelijk genoeg voor in ieder geval één mooie embryo. Helaas was bij alle drie de eicellen de bevruchting niet goed gegaan.... geen terugplaatsing dus. Wat een teleurstelling. We waren er kapot van...
Nu moet alles nog een keer... en hebben we pas in februari weer een punctie. Dan hopelijk wat meer rijpe eitjes die hopelijk wel goed bevrucht worden...

Bella, van harte!! Geniet van de kleine man! Die eerste periode is zo bijzonder! :flirting:

Stippel, lastig hè, als de uitgerekende datum dichterbij komt. Ik heb dat ook met de dag dat ik 'beviel' van de miskraam. Dat blijft een bijzondere dag.
Dikke knuffel!
En hopelijk ben je voor de afspraak weer zwanger. En zo niet, dan lijkt het me voor jullie wel fijn om wat zekerheid te hebben over de oorzaak van de voorgaande miskramen.

Yoga, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
@Theepoes Ach nee wat een verdrietig nieuws! Het is al zo'n heftig traject en dan is ook nog alles voor niks. Niet eerlijk... En dubbel oneerlijk dat je dan weer zo lang moet wachten :hug:
Ik schrijf ook mee in het wachtbankje-topic. Daar zijn veel dames die ook in een medisch traject zitten. Ik vind het een heel fijn en warm topic. En het blijft actief doordat er steeds nieuwe dames in stromen en gelukkig ook weer zwangere dames uitstromen. Wees welkom om daar mee te schrijven als je wilt!
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
15-11-2018 15:19
@Theepoes Ach nee wat een verdrietig nieuws! Het is al zo'n heftig traject en dan is ook nog alles voor niks. Niet eerlijk... En dubbel oneerlijk dat je dan weer zo lang moet wachten :hug:
Ik schrijf ook mee in het wachtbankje-topic. Daar zijn veel dames die ook in een medisch traject zitten. Ik vind het een heel fijn en warm topic. En het blijft actief doordat er steeds nieuwe dames in stromen en gelukkig ook weer zwangere dames uitstromen. Wees welkom om daar mee te schrijven als je wilt!
Lief van je, maar ik denk niet dat het me qua tijd en energie lukt om het topic te volgen en bij te houden.
Fijn dat het zo'n warm topic is en je er veel aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden. Ooit spraken we over het eventueel opzetten van een fb groep. Nu er al zo'n lange tijd gekletst word hier toch even peilen of daar ondertussen al wat meer interesse in is.

Een geheime groep dus gewoon hartstikke privé verder.
Animo voor of toch liever anoniem blijven allemaal?

Ik merk namelijk zelf al vanaf het begin dat dit een drukke en goedlopende groep is. Hartstikke mooi
Want tjee wat leeft iedereen geweldig met elkaar mee.
Maar ik hou het zo slecht bij merk ik. Terwijl ik zo graag op de hoogte wil blijven.
Herkenbaar of hebben jullie dat niet?

@Bella, gefeliciteerd met jullie zoontje

@Theepoes, wat verdrietig zeg. Echt rot.
Alle reacties Link kopieren
Hi Rose,

Ik ben zelf niet actief op Facebook, dus ik voel niet zoveel voor een groep daar. Wat mij betreft haal ik alle info hier en deel ik ook mijn ervaringen hier. Mocht er wel een groep komen op Facebook, dan sluit ik ook niet aan, maar voel je vooral niet bezwaard om met de liefhebbers wel een groep te beginnen. :)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je weer een nieuwe rond in kan stippel en dat de gyn in december eventueel verder kan helpen in jullie wens. Nu hoop ik vooral dat dat niet nodig is! Het lijkt mij ook moeilijk richting de uitgerekende datum te gaan en dan met lege buik en armen te staan. Hopelijk hebben jullie snel wel mooi nieuws en een goede zwangerschap.

En wat een verdrietig verhaal theepoes! Ik hoop steeds (net als bij stippel) op mooi nieuws. Dit moet wel erg verlagen voelen. Geduld wordt enorm op de proef gesteld plus al die hormonen en alles. Ik hoop op meer geluk in februari.

Met mij gaat het goed, hoewel ik dat best een beetje moeilijk vind om te delen na bovenstaande. Inmiddels ben ik bijna 30 weken zwanger en zit ik dus in Mn laatste trimester. Voor nu knijp ik in Mn handjes dat na de eerste moeizame 16 weken (eigenlijk tot 20), het nu So far enorm goed gaat qua zwangerschap. De kwalen die ik nu heb zijn echt te verwaarlozen (nog) en prima te handelen.
Momenteel is bezoek-marathon begonnen tot half december, dus we hebben onlangs de kinderkamer em meubels geverfd, want er moet nog een logee in die kamer. En volgens mij hebben we wel alles in huis of besteld wat we nodig denken te hebben. We proberen zoveel mogelijk tweedehands of multi-purpose danwel ecofriendly keuzes te maken, zonder daar in door te slaan.

Knuffels voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, ook ik merk dat ik hier minder schrijf omdat ik het lastig vind blij nieuws te delen terwijl sommigen van jullie dit niet kunnen.

Theepoes en Stippel :hug: ik vind het nog steeds ontzettend rot voor jullie en hoop voor jullie beiden dat 2019 jullie jaar mag worden.

Voor de meiden die bevallen zijn en waar ik nog niet op gereageerd heb. Van harte gefeliciteerd. Heerlijk genieten!!

Jeetje yogayup voor jou schiet het ook op. Heerlijk voor jullie dat er nog bezoek langs komt. Ook tijdens de kerst? Ik vond in de tijd dat ik op Curaçao woonde de kerst zo bijzonder. Overdag gewoon op het strand en in de avond heerlijk uit eten, maar een echt kerstgevoel krijg ik toch meer in Nederland met de kou erbij.
Hoe bevalt je werk? Heb je het naar je zin?

Inmiddels ben ik 36+2 en het gaat eigenlijk allemaal heel goed. Wel moet ik zeggen dat mijn geduld een beetje op begint te raken, maar goed dat hoort erbij. Vorige week een liggingsecho gehad en helaas lijkt de kleine meid een sterrenkijker. Ze is wel mooi ingedaald, maar het is te hopen dat ze haar hoofdje nog wat wil draaien anders kan het nog wel eens pittig gaan worden.
Qua fysiek en mentaal voel ik me nog steeds heel goed. Heb alleen af en toe last van harde buiken en voorweeën, maar dat is natuurlijk niet zo gek.

Verder geen nieuws, behalve dat ik nog steeds mee lees hoor.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nog bella! Wel heftig dat t ineens zo snel moest, maar gelukkig doet ie t goed.
En de kleine van Merlot doet t ook goed zo te lezen, fijn!
Stippel en theepoes dikke knuffel. T lijkt me zo heftig wat jullie moeten mee maken, ook al is dat van beiden heel verschillend. Ik hoop dat jullie veel steun hebben aan je partners en evt. familie om hier mee om te gaan en natuurlijk dat jullie uiteindelijk ook gezond zwanger worden!
Ik hou mijn prive graag gescheiden van t forum Rose, dus voor nu kies ik er niet voor om van de facebookgroep lid te worden tenzij dat met mijn viva account mag.
Hier gaat ook alles goed, sinds deze week met verlof wat ik nog erg wennen vind. Inmiddels 36 + 4 dus t begint steeds dichterbij te komen. Zo gek om te beseffen dat we waarschijnlijk de kerst met z'n 3en gaan vieren!
Alle reacties Link kopieren
Stippel en theepoes, hè wat vervelend voor jullie.

Merlot, fijn dat het goed gaat!
@de rest, ik moet giga bijlezen, en ga later reageren.

Ik ben mega lang niet online geweest dus even een korte update. Ik ben nu 10.5 week zwanger en heb twee goede echo's gehad. Volgende week laten prikken voor nipt en dat is in mijn hoofd een beetje de laatste hobbel die er nog is.
Weten jullie nog dat ik zei ja ik word zo onzeker dat ik geen kwalen heb en ik vond het haast jammer.
Jeetje wat moet ik daar van terugkomen. Ik ben zo verschrikkelijk misselijk elke dag, en heb al zo vreselijk veel boven de wc gehangen. En daardoor is eten zo moeizaam en voel ik me vervolgens zo'n vaatdoek. Kan alleen maar op de bank hangen en bedenken hoe beroerd ik me voel. En ondertussen voel ik me daar mega schuldig over want als ik naar de echo kijk weet ik zo hard waar ik het voor doe. En gun ik t iedereen hier ook zo en durf ik helemaal niet te miepen over misselijkheid.
Maar stiekem hoop ik wel dat dit gevoel gauw over gaat en de blijheid gaat overheersen haha.

Verder ben ik natuurlijk super blij. We hebben het ook al aan iedereen verteld omdat de kans dat t mis gaat heel klein is plus dat ik het leuker vond het te vertellen dan iedereen te laten gissen waarom ik er als spook bij loop haha!
Alle reacties Link kopieren
Vergeet de 20 weken echo niet Irene, dat is voor ons nog best een heftige tijd geweest met de 2 guo’s die daarop volgenden. Vervelend dat je je zo misselijk voelt, hou je nog wel iets binnen? Op tijd aan de bel trekken als dat niet meer gaat hoor. Weet niet of je hyperemesis gravidarum kent? Dat hoeft t niet perse te zijn maar dr zijn prima medicijnen die je veilig kunt nemen waardoor je je hopelijk iets beter voelt.

Vandaag 37 weken! T eind komt in zicht, alles is klaar voor de kleine maar ik heb niet t gevoel dat t al snel gaat komen haha
Bella15 gefeliciteerd! Gaat alles goed?
Theepoes en stippel dikke knuffel voor jullie meiden, het is heftig allemaal.
Eneriirene wat fijn dat het goed gaat op de misselijkheid na!
Mijn buikbewoner heeft baarmoederverbouwingsdrang op 26+4 maar hee een drukke baby is een blije baby toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat jullie zo aan mij denken! Jullie fijne verhalen doen mij goed hoor. Want ik gun het jullie juist ontzettend. Wat fijn toch dat van onze groep relatief veel dames snel zwanger zijn geraakt en dat het maar bij weinig mis is gegaan?!

Bij mij gaat het ook goed op dit moment. Ik ben vorige week door mijn vriend ten huwelijk gevraagd dus de komende tijd zijn we druk bezig met trouwplannen maken. En... ik had gisteren weer een positieve test in handen! :flirting:
Superrrrr spannend weer!!!
Alle reacties Link kopieren
Stippel!!! Ik log even in voor jou. Wouw meid wat ben ik blij dit te lezen. Het is jullie zo gegund en een huwelijksaanzoek ook nog Ik heb zo een gevoel dat 2019 wel eens jullie jaar mag gaan worden. Dubbel gefeliciteerd en ik ga je in de gaten houden. Dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren
STippel!!!!!!!!! Wat onwijs leuk voor je! December is al zo feestelijk, nu helemaal, ik gun t je zo enorm!



Ik heb vrijdag bloed laten prikken voor de NIPT, ik dacht nou dan heb ik volgende week vrijdag wel een keer uitslag. Maar vanmorgen vroeg zat er al een brief in mijn mail dat alle uitslagen normaal waren <3
Alle reacties Link kopieren
Wowie, stippel! Dubbel van harte.
En eneirene: wat fijn!

@femme: gelukkig met kerst even geen bezoek. Na zoveel bezoek (erg leuk) zijn we vooral toe aan tijd samen. We gaan wel afspreken met vrienden, maar we hebben straks even geen logees.

Ik ben net met verlof, hoewel ik nog maar (bijna) 32 weken zwanger ben. Lekker nog wat rust pakken, sporten, wat nieuwe skills leren etc nu ik nog fit genoeg ben. Eerst vond ik het lastig, maar nu ben ik er zo blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, op 14 december is in een razend tempo mijn prachtige dochter geboren! Ik ben helemaal verliefd en we genieten heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Van harte Femme! Wat fijn dat jullie dochter er nu is. Gaat alles goed?
Veel geluk :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Femme Jaaaaa gefeliciteerd! Moest van de week nog aan je denken dat het één deze dagen wel zover zou zijn. Is het allemaal goed gegaan ondanks dat het snel ging?
Wat zullen jullie een bijzondere kerst hebben zo als gezin :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven