Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2741 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose::redrose:
vlammetje-1 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Kijk eens wat deze ‘ oma ‘ heeft:

http://nl.tinypic.com/r/67mvsm/9
Jaaa ik zie hem ook roffa!! Een streep is een streep dus gefeliciteerd!
Jaa super Roffa! Een streep is een streep, gefeliciteerd!
Ik kan de tabel niet goed zien in de app maar was vandaag je NOD?
Gefeliciteerd Roffa!
Gefeliciteerd Roffa!!

@Kaatje, wellicht wel als je je telefoon een kwartslag draait. Zo rechtop zie ik ook maar een deel maar op zijn kant zie je de hele tabel. Roffa's nod staat op morgen. :-)
Ja ik had hem op morgen gezet terwijl de app zondag zei, gezien mijn ei op 2-1 dacht ik morgen. Straks nog even een clearblue eroverheen als de drogist open gaat!
Woehoe Roffa! Je allereerste test en dan meteen een streep! Van harte gefeliciteerd :)
Alleen kalmte kan u redden.
UD 24-09
Yes Roffa! Wat goed! Gefeliciteerd! Wat gaan we lekker deze maand. Word hier echt zo blij van!
Gefeliciteerd Roffa!

Kan wel zien dat september inderdaad de maand is waarin de meeste kindjes geboren worden . Hopelijk blijft het lijstje zo snel groeien als deze maand
Roffa!!! Gefeliciteerd!!! Hoe voel je je? En hoe reageerde je man?

Ik heb net de gyn gebeld voor een echo, 5-2 eerste afspraak. Ik ben dan 7 weken, vind ik best snel? Weet ook niet eens of ik dan hartactie kan zien? Pffff de spanning continues maar dan anders.
@Vievie_abc, ja dat vind ik ook wel snel! Ik heb nog geen afspraak, denk dat ik deze week gebeld word om een afspraak te maken en dat die afspraak dan half feb zal zijn als ik ongeveer 10 weken zwanger ben. Volgens mij zie je bij 7 weken meestal hartactie maar ja als je dan net iets minder ver bent zit je wel op het randje. Ik ben zelf niet van de vroege echo's. Maar jij zit bij de gyn, dat is met een reden neem ik aan? Is een vroege echo dan misschien noodzakelijk?

Het valt mij echt op dat bijna iedereen in de Uitgerekend topics een echo krijgt met 7 weken en dan weer met 10 weken. Is bij mijn VK niet gebruikelijk en ze heeft me duidelijk uitgelegd waarom. Voor mij een goede reden om de eerste echo met 10 weken te doen maar het wachten duurt wel erg lang.
@Vlam ik zit bij de gyn vanwege een chronische darmontsteking die invloed kan hebben op de groei van het kindje, vanwege een eerdere behandeling voor een afwijkend uitstrijkje en mijn eerdere keizersnede. Vroege echo is niet nodig geloof ik, rond 8 weken zeggen ze daar. Ik heb gebeld en de afspraak is een week verzet. Ik wil niet de kans lopen om voor niets in spanning te zitten zeg maar.
Ik weet niet wat we hier in de tabel gaan bijhouden, of dat we een nieuw topic ‘uitgerekend in september’ maken (of is die er al?). Maar echo is dus 12-02 :)
@vievie ik voel me prima vandaag! Ga me maar eens verdiepen in wat ik allemaal kan en niet kan eten :) Gelukkig heb ik weinig gedronken in deze maand. Roffaman was nog niet helemaal wakker (tijdsverschil) maar wel heel blij!
@Vievie, er is wel een Uitgerekend in september topic maar die is al aardig vol en loopt tot half september. Misschien is het toch slim een nieuwe te starten, dan stap ik wel over naar het nieuwe topic. Voel nog niet heel veel aansluiting in het huidige topic. Ik maak hem zelf liever niet aan omdat ik deze al actief wil bijhouden en twee lijkt me wat lastig qua tijd, weet niet of jij dat zou willen doen?
Vievie, Roffa en Elle WOUW gefeliciteerd!
Wat een mooie berichten allemaal. Nu wij nog!

Hier natuurlijk toch ongesteld geworden afgelopen donderdag, geen idee maar het is anders dan normaal. Het is echt heel helder rood, zo helder heb ik nooit eerder gehad. Ook iedere ochtend echt nog steeds misselijk.
Het blijft vreemd; ik ga morgenochtend met mijn zoontje naar de dokter, dus wellicht dat ik toch even mijn bloed laat prikken.
Mijn vorige zwangerschap (welk uiteindelijk mis is gegaan) werd ik ook "ongesteld".
Wat fijn dat je je goed voelt roffa!

Mijn eerste echo staat 2 feb gepland. Dan ben ik ook 7 weken of bijna 7 weken denk ik.
Bij ons is standaard rond 7/8 weken en dan termijnecho rond 11 weken. Ik vind het wel fijn zo snel al, even zien of het goed zit. Maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
Jaaaa Roffa wat leuk!
Met al die positieve testen hier, gaat het bij mij ook steeds meer kriebelen. Nog even geduld tot de 23e...

Met de verbouwing gaat het goed! We moesten mijn huis verbouwen om ruimte te maken zodat mijn vriend en zijn kinderen hier officieel kunnen komen wonen. En zodat er straks ook ruimte is voor een kindje van ons samen. Het wordt heel mooi!
Het was best stressvol vond ik. Al die keuzes die je moet maken. We wonen ook best klein dus dat vraagt wat creativiteit. En veeeeeel weggooien. En dat laatste ben ik erg echt in.
Maar nu begint het leukste: het inrichten en nieuwe spullen kopen. Daar ben ik gelukkig heel goed in :lol:
@vlam een nieuw topic zou mooi zijn, ik maak hem ook niet aan omdat ik mijn "oma"topic al heb lopen. @vievie durf jij het aan? :)
Roffa, wat leuk zeg gefeliciteerd!!!
Ik mag 22 feb voor de echo. Dat is nog 38 dagen wachten...Mijn hemel, niet te doen toch? Dan ben ik bijna 11 weken zwanger. Maar goed vorige zwangerschap bleek ik bij de termijnecho ook 10 weken en 6 dagen zwanger dus dat komt aardig overeen. Maar man wat duurt dan nog lang.
@elle vievie en vlam komen jullie ook meeschrijven op t nieuwe topic? En hier natuurlijk ook he
Natuurlijk Roffa! Gezellig!
Hoi allemaal,

Voor de mensen die zwanger zijn: van harte gefeliciteerd!

Wij zitten nog in onze eerste ronde voor ons eerste kindje, vandaag zou ik ongesteld moeten worden. Ik wacht nog af, ik weet dat ik niet zwanger ben omdat ik vanochtend een zwangerschapstest heb gedaan en deze negatief was.
(Tenzij ik straks over een week nog niet ongesteld ben :lol: ) maar daar ga ik niet van uit.

Op naar ronde 2 zodra ik mijn menstruatie heb gehad!
@Roffa heb jij al een topic geopend?

@SMJ91 Welkom! Hopelijk blijft je menstruatie uit. Anders volgende ronde nieuwe kansen :)

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven