Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral snel gaan nu. Ook al ben ik pas over de 8 weken heen. Gister voor het eerst opgemerkt dat mijn buik iets boller is. Voorgaande weken duidelijk een darmenbuik. Buik gezwollen en bij de schaamstreek zo plat als een dubbeltje. Sinds gister loopt de kleine bump geleidelijk over en zie ik hem ook echt van de zijkant. Zo bijzonder weer.

Ik stem voor trouwens ;-) Minimaal 1x per maand iemand naar de onderste tabel. Maar liever nog iets meer dames per keer. :-)
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds in de meeleesmodus, maar wilde jullie wel even een update geven.
Dag 35 en nog steeds niets, vanmorgen getest met Kruidvat 2voor5 maar helaas wit.. Toch wel een beetje teleurgesteld merk ik, maar de familieissues zijn behoorlijk serieus dus dat leidt wel af. Hopelijk snel ongesteld dan kunnen we verder!
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Roos! Balen 😞. Ik hoop dat je menstruatie snel komt, dan kan je aan een nieuwe ronde beginnen!!
Dat klinkt niet best, die familieomstandigheden...fijn dat je afleiding hebt, maar liever niet op deze manier... Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hè vervelend Roos. Sterkte met de familiezaken! Hopelijk heb je snel duidelijkheid betreft je cyclus.
Hips, hopsakee en pierlala.
Hopelijk snel duidelijk Roos!
Ik heb -sorry voor de details- nat slijm , dus dat zal wel betekenen dat de ongi zich aandient :sarcastic:
Balen roos..! Hopelijk word je snel ongesteld zodat jullie verder kunnen. Sterkte met je familie.

@roffa, bij mij wordt het juist altijd "droog" voordat ik ongesteld word. Maar ja ieder lichaam is anders!
Alle reacties Link kopieren
@Roos jammer zeg! Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. En sterkte met de familieproblemen!

@Roffa Bij mij betekende dat juist zwanger ;)
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, hier nu dag 29 en nog altijd niets... Wel heb ik vandaag last van nat slijm, bijna als tijdens mijn vruchtbare dagen..
Ik merk overigens wel dat ik nu toch wat gefrustreerd raak.. Ik zeg steeds tegen vriend ‘je bent zwanger of ongesteld, niets daartussen’ 😂. Ik heb me voorgenomen om dinsdag opnieuw te testen, mocht ik dan nog niet ongesteld zijn. Dan ben ik een week overtijd..

@roffa, bij mij betekende nat slijm ook 2x een zwangerschap 😅
Snap je frustratie heel goed kaatje. Maar hopelijk wordt het wachten beloond met een mooie streep :)
Alle reacties Link kopieren
Irritant kaatje die onzekerheid!!! En roffa: als ik t zo lees wordt het nog spannend bij jou!
Hier bruin bloedverlies, dus zeer waarschijnlijk is het rode leger in aantocht. Hoop stiekem op innesteling maar weet wel beter :facepalm: ;-))
Ik durf echt pas te testen na mijn NOD hoor. Bovendien is roffaman ook op vakantie. Gruwelijk spannend. Ben nu een beetje misselijk, oprispingen, partijtje love poten maar heb dan ook de hele dag gestaan..... @seagull neeeeeee hopelijk geen rode duivels! @kaatje ik denk ook dinsdag testen dus, net als jij! Mijn NOD zou morgen kunnen zijn, als ik uitga van 28 dagen (zoals vorige 2 cycli), maar omdat ik denk ik een later ei had kan het ook dinsdag zijn...aaaarggh!
Alle reacties Link kopieren
Dames, hier zojuist bij het afvegen rood aan het papiertje! Dus ik kan de volgende ronde in! Ik geloof niet dat ik ooit zo blij ben geweest met mijn menstruatie 😂

Volgende nod is 7 februari
anoniem_199645 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 07:18
0.49% gewijzigd
Fijn dat je duidelijkheid hebt kaatje en nu ook verder kunt!
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Op naar de volgende ronde!

Seagull, ik duim toch nog even voor je verder!

Roffa, spannend! Nog een paar dagen geduld!
Alle reacties Link kopieren
@Kaatje fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Ik kan me voorstellen dat je daar toch wel blij mee bent.

@Seagull menstruatie al doorgebroken of toch niet?

@Roffa nog een paar daagjes aftellen! Wanneer is Roffaman terug? Gaan jullie dan meteen testen of wacht je nog?
Alle reacties Link kopieren
@Kaatje balen! Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt iig.
@Roos7 Veel sterkte met de familiezaken!
@Vievie, Elle en vlammetje hoe gaat het met jullie? Hebben jullie het al aan mensen verteld?
@Roffa en Seagull ik duim voor jullie! En GGS ook nog toch?

Hier mega druk met klussen. Als in: met gereedschap en verf dan he :P (Snap trouwens niet dat mensen seksen 'klussen' noemen. Wij worden er namelijk stront chagrijnig van en totaal niet opgewonden... ) Maar lees en leef nog steeds mee.
Alle reacties Link kopieren
Haha Stippeltjes dat is ook het enige dat ik klussen noem ;) Schiet het al een beetje op in jullie huis?

Hier gaat het goed. Tot nu toe beleef ik deze zwangerschap heel anders. Ondanks de kwaaltjes (vooral maagzuur en wat misselijk) voel ik me erg relaxed. Dat had ik bij zoon minder. Maar misschien omdat ik nu wat nuchterder ben, we moeten hoe dan ook afwachten tot de eerste echo. Vanwege mijn eerdere keizersnede moet ik sowieso naar de gynaecoloog in plaats van de verloskundige dus die ga ik maandag even bellen.
We hebben het nog niet verteld, ben er ook nog niet helemaal over uit wanneer we dat willen doen...
@stippeltjes, misschien niet goed gelezen of onthouden.. Maar wat zijn jullie aan het klussen? Hier ook altijd veel frustratie met klussen en dat is ook het enige dat wij klussen noemen haha
Hier gaat het goed. Voel me echt zwanger heel anders dan de vorige keer een heb er daardoor ook alle vertrouwen in, heel fijn gevoel! ook relaxed dus net als vievie ;) wij weten ok nog niet wanneer en hoe vertellen nog even over denken.

Spannend voor de andere dames nog steeds, ik check regelmatig ;)
Alle reacties Link kopieren
tromgeroffel.......hartstikke ongesteld!!! Was natuurlijk overduidelijk maar ergens is er dan nog een sprankje hoop....
Ben wel relaxed er onder; was eigenlijk de bedoeling dat we pas vanaf maart zouden gaan proberen, maar in ons enthousiasme toch al eerder :cheer: . Gaan nu toch wel voor maart, vanwege opleiding vriend die pas afgerond is in november. Dus we slaan even een ronde over. Eerst wilde ik dat niet, maar is wel beter dus we maken een verstandige keuze :-? . Dus is ga even de relax modus in. Ook best fijn :)

Stippeltjesbehang, succes met klussen. Wij worden er ook altijd chagerijnig van en vraagt altijd om ruzie. Maar focus maar op het resultaat en het waarom; een heel goed doel :couple:
Wat fijn elle en vievie dat jullie lekker rustig eronder zijn!!! Ben benieuwd hoe de eerste echo is!

Roffa, duim voor jou!!!!!
En GGS ben benieuwd hoe het bij jou is?!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, bij mij nog niks wat op een naderende ongesteldheid lijkt. Eerder de symptomen van een zwangerschap. Echter is de test hartstikke wit.

Mogelijk ben ik gewoon te vroeg aan het testen, want vandaag is dag 28 van de cyclus. De vorige duurde 26 dagen, maar het is niet gek als deze wat langer duurt. Ik ga dinsdag gewoon nog een keer testen!

Verder een beetje gekkenhuis hier vandaag. Werden al wakker met de jongste in de kots en nu leg ik net die van 3 op bed met buikpijn. Even chaos hier dus

Toch jammer hè seagull, je houdt altijd nog net dat beetje hoop tot je echt ongesteld bent. Daar zit ik nu dus ook een beetje
@seagull, je kent je lichaam goed. Snap je teleurstelling al had je het verwacht. Even in de relax modus is ook wel fijn!

@ggs, wat balen van je kids, beterschap! Spannend, dinsdag nog een keer testen. Duim duim duim..
Volgens mij hijs ik gauw de rode vlag maar als het morgenochtend nog niet zo is, ga ik de eerste zwangerschapstest van mijn leven doen ;)
Alle reacties Link kopieren
Roffa38 schreef:
14-01-2018 20:49
Volgens mij hijs ik gauw de rode vlag maar als het morgenochtend nog niet zo is, ga ik de eerste zwangerschapstest van mijn leven doen ;)
Spannendddd!
Jaaa spannend roffa, bijzonder ook je eerste test:)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Roffa! Ik zal morgenochtend even een kijkje nemen, zou top zijn als het raak is! Ik duim..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven