Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aah nee, yogayup, balen! :hug:

Stippel, kan me voorstellen dat je wat onzeker bent. Na de eerste echo wordt het al veel 'echter'. En jaaa, dat duurt nog heeel lang :-P haha

Nee, geen last van de iui. Dat gaat altijd prima! Ik vind het wachtbankje altijd wel lastig. Maar ik heb me voorgenomen maar gewoon af te wachten (ipv veeeeel te vroeg te testen). En dan natuurlijk gewoon dit keer NIET ongesteld worden :-D

Oh dit weer jongens, ik word daar toch zooooo gelukkig van. De hele dag lekker met de jongens in de tuin. Buiten eten, tent bouwen van kleden, spelen met water en zand. En bakken in de zon als ze in bed liggen. Genieten!
Alle reacties Link kopieren
Hè shit zeg roffa, op zich fijn dat t nu duidelijk is maar je had natuurlijk liever niet ongesteld geworden.
Voor jou ook een knuf yoga, gek hè hoe je lichaam dan ineens een andere cyclus bedenkt.
Heerlijk hè theepoes!! Midden op de dag is t me bijna te warm om vol in de zon te zitten, maar t is echt genieten! Helaas morgen weer over volgens mij.
Stippel is heel normaal hoor volgens mij. Je moet maar afwachten of alles goed gaat. Ik ben er ook soms nog steeds verbaasd over dat ik echt zwanger ben. Probeer te vertrouwen op je lijf en als je t er echt lastig mee hebt praat er dan over met je man.
Alle reacties Link kopieren
Theepoes, wat spannend voor je zeg! Ik duim gezellig met je mee.

Yogayup en Roffa, he bah... :( Het blijft zo vervelend he, zullen we dan met zn drietjes beslissen dat de volgende poging wel lukt? Succes met balen haha, mag best eventjes, deed ik ook weer onwijs.

Roos, wat goed dat je naar mvm bent gegaan, en wat leuk van die knaltest!

Vlammetje, vervelend dat je zo'n zware tijd had, hopelijk nu weer betere tijden.

Sorry als ik iemand ben vergeten!

Ik vind dat we universeel moeten beslissen dat die wachtbank korter moet. Maak er een wachtkrukje van haha. Dit is toch niet te doen die onzekerheid iedere keer pfff.

Ik ben nu zelf nog precies 1 week verwijderd van mijn NOD. Iig, als ik uitga van een cyclus van 28 dagen, die ik nu al 3 keer niet gehad heb, het varieert tussen de 21 en 25 dagen de laatste tijd.

Wat me wel hoopvol stemt (maar wat niet mag van mezelf) is dat ik gister even enorme kramp had maar dat is nu compleet verdwenen. Normaal houdt dat langer aan en heb ik rond deze tijd ook zeker al wat bruinverlies (of werd ik dus vandaag ongesteld) Nu dus niks van dat alles.
Ik ga dus een week lang in spanning zitten nu... En heb voor het eerst het gevoel "Ja dit is de maand". Maar dat slaat natuurlijk nergens op want heb net zoveel kans als vorige maanden en het gevoel is nergens op gebaseerd. Maar toch.. alleen nu nog die HELE WEEK doorkomen...
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hoop zo dat jouw voorgevoel klopt eneirene! Succes met wachten.

Ik baal stiekem best wel, hoewel ik nergens op had gerekend. Gisteren noemde het zoontje van vrienden mij per ongeluk mama & dat vond ik eigenlijk best heel leuk! En daar was ik vanmorgen verdrietig om toen ik ongesteld was geworden: wat als ik nooit mama genoemd ga worden. Natuurlijk slaat het nergens op, want ik ben nog maar 4 rondes bezig, maar je hoopt toch aan te sluiten bij de onderste tabel.
Alle reacties Link kopieren
eneriirene schreef:
22-04-2018 17:29
Theepoes, wat spannend voor je zeg! Ik duim gezellig met je mee.

Yogayup en Roffa, he bah... :( Het blijft zo vervelend he, zullen we dan met zn drietjes beslissen dat de volgende poging wel lukt? Succes met balen haha, mag best eventjes, deed ik ook weer onwijs.

Roos, wat goed dat je naar mvm bent gegaan, en wat leuk van die knaltest!

Vlammetje, vervelend dat je zo'n zware tijd had, hopelijk nu weer betere tijden.

Sorry als ik iemand ben vergeten!

Ik vind dat we universeel moeten beslissen dat die wachtbank korter moet. Maak er een wachtkrukje van haha. Dit is toch niet te doen die onzekerheid iedere keer pfff.

Ik ben nu zelf nog precies 1 week verwijderd van mijn NOD. Iig, als ik uitga van een cyclus van 28 dagen, die ik nu al 3 keer niet gehad heb, het varieert tussen de 21 en 25 dagen de laatste tijd.

Wat me wel hoopvol stemt (maar wat niet mag van mezelf) is dat ik gister even enorme kramp had maar dat is nu compleet verdwenen. Normaal houdt dat langer aan en heb ik rond deze tijd ook zeker al wat bruinverlies (of werd ik dus vandaag ongesteld) Nu dus niks van dat alles.
Ik ga dus een week lang in spanning zitten nu... En heb voor het eerst het gevoel "Ja dit is de maand". Maar dat slaat natuurlijk nergens op want heb net zoveel kans als vorige maanden en het gevoel is nergens op gebaseerd. Maar toch.. alleen nu nog die HELE WEEK doorkomen...
Spannend Irene, ik duim voor je!
Als je cyclus maximaal 25 dagen heeft geduurd, zou ik echt niet nog een volle week wachten hoor! Dan kun je prima op dag 26 testen. Scheelt toch weer twee dagen :-)

Yoga, ik snap dat je baalt...! Die onzekerheid maakt het er niet beter op he? Wanneer zou het nu raak zijn... dat is de vraag die ons allemaal wel bezig houdt denk ik!
Alle reacties Link kopieren
@Yoga, Die twee weken duren inderdaad lang!

@Stippel, Gefeliciteerd! Ik mag van mijn man niet testen zonder hem, maar ik zou het ook niet stil kunnen houden! Goed om te horen dat je je lekker voelt! Optimaal genieten :-D

@Kaatje, jeetje, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk gaat het snel beter en kun je van je zwangerschap gaan genieten! Heb je een voorgevoel wat het gaat worden?

@Theepoes, ik duim voor je! Hopelijk is het raak!

@Eneriirene, wat spannend! Hopelijk kun je eind van de week positief testen! Succes op het bankje!

Mijn NOD is tussen 21 en 25 april. Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan, en dit was het resultaat: http://nl.tinypic.com/r/11ud936/9
Omdat ik wat onzeker was over het resultaat heb ik dezelfde foto in een ander topic geplaatst, en na alle reacties daar was ik toch wel wat zekerder. Vanochtend weer een test gedaan, en daar was weer een licht plusje te zien. lk durf het nog bijna niet te geloven, ook omdat ik niet weet of ik nu overtijd ben, of dat dat pas woensdag is.
Ik heb wel wat extra testen besteld (Clearblue met indicatie) hopelijk dat die mijn twijfel weg kunnen nemen.
Bij mij geen tranen dus, ondanks de licht positieve test. Ik durf het niet te geloven ookal heb ik wel 'last' van de symptomen.
Ik hou jullie op de hoogte ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mooie streep hoor Donderwolkje!! Gefeliciteerd!! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Van harte! Ik zie ook een streep(je). :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Balen Roffa en Yogayup!

Eneriirene, ik hoop zo dat je voorgevoel klopt! En tsjah, voorgevoelens zijn nooit ergens op gebaseerd, maar regelmatig kloppen ze wel! Sterkte met de week doorkomen!

Donderwolkje, ik zie ook een plusje! Een voorzichtige gefeliciteerd! Ik herken je gevoel hoor, ik heb ook geen traan gelaten bij geeneen zwangerschap omdat ik het niet kon geloven!

Dames, jullie vroegen of ik een voorgevoel had.. In het begin van de zwangerschap had ik er gewoon geen gevoel bij. Heel verontrustend vond ik dat, want zwangerschap 1 wist ik zeker een jongen (miskraam, dus geen idee of het klopt), bij de tweede zeker een meisje, dat klopte. Echter voelde ik mijzelf steeds hetzelfde als bij dochter (alleen alles is veel heftiger), dus ik dacht een meisje. Met de echo zat baby heerlijk in kleermakerszit (net als dochter deed) en was niet van plan om te gaan verliggen.. Uiteindelijk na veel duwen en schudden openden toch de beentjes en blijkt het....een jongen te zijn! We krijgen dus een zoon! Ik moet ontzettend aan het idee wennen... Ik zie mezelf ook nog niet echt als mama van een jongen (ben zelf echt meisje-meisje), en ik kan zelfs niets leuks bedenken voor zijn kamertje 🙈
Nou ja, komt vast goed! We gaan nu 2 weken op vakantie, dus dan kunnen we het er eens over hebben en dan zal ik er vast nadien aan gewend zijn, hihi.
Alle reacties Link kopieren
@Donderwolkje84 Gefeliciteerd!! Dat is wel een hele duidelijke streep hoor :cheer2:

@Kaatje jaaaaaa wat leuk! Kan me voorstellen dat je nog even aan het idee moet wennen. Zeker als je zo'n sterk voorgevoel voor een meisje had. Maar dat komt vast helemaal goed. Zelf heb ik nog helemaal geen voorgevoel. Ben benieuwd of dat later nog komt.

@Theepoes fijn dat je weinig last hebt. Dat je maar comfortabel op je wachtbankje van de zon mag genieten!

@Eneriirene ik duim voor je!!

@Yogayup :hug:

@Roos7 Poeh het blijft onwerkelijk en onzeker he... Zal denk ik nog wel duren tot de 1e echo. Zeker na sommige verhalen die je hier leest... Gelukkig kan ik het er wel goed met mijn vriend over hebben. Al merk ik dat hij nog wat onzekerder is dan ik. Ik voel mijn lijf natuurlijk en dat zegt mij dat het goed zit. Voor een man is dat natuurlijk toch wat lastiger voor te stellen. Merk dus dat ik hem soms meer gerust moet stellen dan andersom. Maar het helpt wel om er over te praten.
Alle reacties Link kopieren
@ yogayup, theepoes, kaatje, stippel en donderwolkje, thanks, je zou toch denken dat met zoveel duimen het moet lukken.

Ik durf niet van een korte cyclus uit te gaan dit keer haha, ik hou het netjes op 28 dagen omdat het iedere keer zo anders is. Zeg ik nu hoor, met mijn grote mond. Wie weet hoe ik denk als ik woensdag of donderdag nog niet ongesteld ben...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!

@Kaatje, wat leuk! Dan heb je een jongetje en een meisje! Maar ik snap wel dat je even moet schakelen als je dacht dat het een meisje zou worden. Maar jongetjes zijn ook leuk! Denk aan de stoere spijkerbroekjes en gympen.
Fijne vakantie!

@Eneiirene, je kunt als je het niet meer vol kan houden een vroege test doen? Dat heb ik ook gedaan 😉
Alle reacties Link kopieren
Allright, met nieuwe moed. Voor de tabel is mijn nieuwe NOD 20/5, ronde 5
yogayup wijzigde dit bericht op 26-04-2018 00:58
19.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helaas, dit was geen ‘plakker’. Gisteren had ik buikpijn en bloed bij het vegen, en vandaag ben ik ontzettend ongesteld geworden. Nog nooit zo erg gehad. Ondanks 3 positieve testen deze week mocht het toch niet zo zijn 😔.
Ik weet dat het vaak beter is als het misgaat, omdat er toch iets niet goed zit, maar ik ben er wel even erg verdrietig om. Ik had zo gehoopt dat het eindelijk raak was.
Nu krijgen we definitief geen 2018 kindje, en redden we het ook niet meer om een kindje te krijgen binnen mijn tijdelijke contract, wat we wel gehoopt hadden. Wachten op een vast contract zit er niet in, maar ik ben wel bang dat ik er op mijn werk uit lig wanneer ik zwanger zou zijn.
Nou, ik heb mezelf vandaag de ruimte gegeven om me kut te voelen, en morgen ga ik weer door 💪. Hopelijk is jullie dag beter meisjes!

Volgende NOD is 20/05 ronde 6
anoniem_365842 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 13:52
Reden: NOD toegevoegd
2.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje donderwolk ik wilde net een berichtje typen om je te feliciteren totdat ik je bericht las, wat enorm verdrietig! Geef jezelf zeker de ruimte om je kut te voelen hoor, ook na vandaag. T is niet niks, heel veel sterkte!

Irene hoe is t bij jou?
Yoga t zegt niks maar ronde 5 was bij ons lucky number 5! Ik duim voor je, nu nog even afwachten tot je vruchtbare dagen, ga je weer ovulatietesten gebruiken?
Kaatje leuk weer eens wat van je te lezen! En toch een jongetje, super leuk! Ze noemen t niet voor niets een koningskoppel he ;-) fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Heh Donderwolkje wat vervelend :( :( Zeker omdat je echt al zo zeker was, bah wat lijkt me dat vervelend. Ja je mag je zeker kut voelen.

Ik doe met je mee, ik mag me ook vandaag kut voelen van mezelf. Ik ben namelijk ook ongesteld geworden. Nu nog wel met alleen bruinverlies maar al in zo'n hoeveelheid dat ik het herken zoals het iedere maand gaat.

Ik was er zó zeker van dat het nu was gelukt, wat kun je jezelf dan gigantisch voor de gek houden he.
Pff ik wist heus wel dat niet iedereen in 1 of 2 of 3 keer zwanger werd. Maar inmiddels had ik toch wel een beetje zoiets van nouuu nu is het wel tijd voor ons. Maar niet dus.

Ach dan gaan we maar weer door,
ronde 7, nod 22 mei
We zijn wel weer toe aan goed nieuws. Kut zeg donderwolkje :( en balen weer he Irene?
Alle reacties Link kopieren
Ja zwaar balen, heb het er nog nooit zo lastig mee gehad al dit keer.
Ben spontaan met vriend uit eten gegaan en hebben niet bespaard op de wijn. Lekker recalcitrant maar jeetje we hadden het gewoon even nodig.
Ik heb ook zitten slempen dit weekend, gewoon, omdat het mocht ;)
Alle reacties Link kopieren
Ah, nee! Weer k-nieuws. Wat Supershit dat je zoveel emoties in een paar dagen moet verwerken donderwolk. Letterlijk van een grote piek in een dal. Sterkte en op naar de volgende ronde. (Maar geef je emoties wel echt even de ruimte).

En jij ook al shitnieuws Irene. Ik had zo gehoopt dat we jou konden toevoegen aan de onderste tabel.

@roos: komende maand ben ik op reis in Colombia, dus ovulatietesten zijn niet echt handig deze ronde. Ik hoop dat we vooral lekker genieten van het reizen, de ontspanning en vooral elkaar :yum: :P (en hoop natuurlijk op Lucky 5)

Poeh, gisteren weer een zwangerschaps aankondiging gehad. En hoe oprecht leuk ik het ook vind, soms moet ik wel even slikken hoor. Had dat niet van mijzelf verwacht.
yogayup wijzigde dit bericht op 26-04-2018 13:54
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve dames,

Na lange afwezigheid een (ego)berichtje van mijn kant.

De afgelopen tijd was erg heftig. Echo gehad, bloedonderzoek, een operatie (ongerelateerd)... Het hakt er allemaal nogal in.

De conclusie is op dit moment dat ik borderline PCOS heb. Dus soms een normale cyclus, afgewikkeld met abnormale cyclussen. De kans om spontaan zwanger te worden is wel aanwezig, maar op jaarbasis bekeken wel kleiner dan bij "gezonde" vrouwen.

De vraag die we nu moeten beantwoorden is of ik met Clomid wil starten om mijn cyclus regelmatig te maken en de kansen te maximaliseren. Ik denk dat we tot het einde van dit jaar gewoon nog even au naturel doorgaan, maar moet het allemaal nog even verwerken. Ik probeer er niet de hele tijd mee bezig te zijn. Heb daarom het forum gemeden en zal ook niet meer actief meeschrijven.

Ik blijf duimen voor jullie en hoop dat iedereen bovenin de tabel snel een positieve test in handen heeft!
Alle reacties Link kopieren
Lieve theemonster, fijn dat je een update met ons deelt. Wat een heftige tijd heb je gehad en het blijft ook nog wel even roerig. Ik hoop dat je niet hoeft te wachten tot het einde van het jaar of tot clomid gebruik om zwanger te worden. Good luck!
Alle reacties Link kopieren
@Donderwolkje84 neeeee wat verdrietig zeg. Daar mag je je zeker even heel kut door voelen :hug:
@Eneriirene blehhhhh wat balen!! Geniet maar even lekker van heel veel wijn.
@Theemonster wat een heftig nieuws. Veel sterkte met verwerken en ik hoop dat je geen keuze hoeft te maken en de natuur gewoon haar werk doet :hug:
Alle reacties Link kopieren
Och, dodonderwolk, wat rot voor je! Lijkt me er nog dikker inhakken dan een gewone menstruatie... :hug:

En Irene, voor jou ook een dikke knuffel :hug:

Yogayup, wat heerlijk, lekker op reis! Veel plezier!
En idd, nu maar geen ovulatietesten mee haha.
Blijft ook wel lastig denk ik, die zwangerschapsaankondiging... de wens bij jezelf is ook zo groot!

Theemonster, wat rot die diagnose... Hopelijk lukt het toch nog op de natuurlijke manier. :hug:

Zijn jullie allemaal ook Koningsdag aan het vieren?
Alle reacties Link kopieren
@stippeltjesbehang, Nog gefeliciteerd met je zwangerschap :cheer2: hoe voel je je? Besef je het al wat meer?

@donderwolkje, heel veel sterkte. Ik weet precies hoe je je voelt want ik had in december precies hetzelfde.

@theemonster, jeetje wat heftig om te horen. Hopelijk lukt het op de natuurlijke manier en heb je geen medicijnen nodig.

@yogayup, hele fijne vakantie en hopelijk heb je over een paar weken goed nieuws en een extra leuke herinnering aan je vakantie 😄.

Ik heb niet zoveel meegeschreven omdat ik me de laatste weken behoorlijk beroerd heb gevoeld. Gelukkig gaat het nu steeds beter en ben ik vooral erg moe. We mogen deze week eindelijk met onze dochter naar het ziekenhuis voor haar amandelen. Hopelijk worden die snel geknipt en kunnen we dan eindelijk weer normaal slapen. Want we zijn alle 3 helemaal op.
Ik heb van de week ook mijn termijnecho gehad en ik ben alweer 12 weken zwanger. Kleine groeit heel goed en alles zit er al op en eraan 😍. Zo mooi om te zien. Over 3,5 week heb ik de geslachtsbepaling dus erg benieuwd of er een meisje of een jongen in mijn buik groeit.

Allemaal erg veel succes op het wachtbankje. En veel plezier met de vruchtbare dagen. Ik hoop dat er snel weer een paar dames naar de onderste tabel kunnen verhuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven