Zwanger worden en PCOS

24-10-2018 14:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Afgelopen januari hebben mijn vriend en ik besloten dat we graag kinderen willen. Ik heb mijn spiraal laten verwijderen, maar werd maar niet ongesteld. Ik heb een aantal keer de huisarts gebeld, maar deze zei telkens dat dit normaal was. Na 4,5 maand heb ik op een afspraak aangedrongen. Achteraf zo blij dat ik dit heb gedaan, want hierna gingen we gelijk de mm in.

In juli ben ik begonnen met profera + 50mg Chlomid, maar geen eisprong. Maand later 100mg, ook geen eisprong. Deze maand 150mg en vrijdag heb ik mijn 2e echo (dag 14). Als het hierna niet lukt moet ik hormonen ga spuiten...

Waarom ik dit topic aanmaak? Het valt me nogal zwaar hiermee om te gaan. Elke maand meerdere keren naar het ziekenhuis en elke keer een teleurstelling. Daarnaast zit ik door de hormonen helemaal niet goed in mijn vel. Ik voel me op sommige momenten echt heel depressief en kan om alles huilen, terwijl ik dit hiervoor echt niet had! Mijn vriend is erg lief voor mij, maar ik merk echt dat hij niet begrijpt hoe ik mij voel wat ook helemaal terecht is.
Tot slot zie ik er heel erg tegenop om hormonen te gaan spuiten!

Zijn er meer mensen die momenteel in ditzelfde traject zitten? Hoe ervaren jullie dit?
Ik zit er niet meer in maar wel ervaring. Bij mijn eerste werkte Clomid voldoende, maar bij nr twee niet. Ik heb maar 1 ronde hoeven spuiten en toen was ik meteen zwanger. Dus het kan echt heel snel gaan! Niet de moed verliezen.
Wat fijn om te horen!! Ik probeer inderdaad de moed niet te verliezen en er niet teveel mee bezig zijn. Maar doordat ik me zo neerslachtig voel door de medicijnen en echt mezelf niet ben valt dit niet mee helaas..
.....
anoniem_356255 wijzigde dit bericht op 24-10-2018 20:49
97.18% gewijzigd
Heej,

Ikzelf vind het spuiten prettiger dan clomid. Heb nu veel minder last van bijwerkingen. Na een paar keer spuiten weet je niet anders en ben je eraan gewend. De maandelijkse afspraken in het ziekenhuis vallen mij ook zwaar. Al het geregel op het werk om vrij te kunnen nemen en dan indd ook nog teleurgesteld worden.

Houd moed, probeer ik ook
Heej Daydreamer! Hoe lang zijn jullie al bezig? Wel fijn om te horen dat het spuiten beter bevalt qua bijwerkingen.
Echt he? En elke keer als je wegrijdt toch weer een teleurstelling dat je geen eisprong hebt. Ik heb het zojuist mijn collega verteld. Hij merkte aan mij dat er wat aan de hand was en reageerde heel goed gelukkig. Heb je mensen waarmee je er over kan praten? Liefs!
Ik heb deze ronde voor het eerst gonal f en ovitrelle gespoten. Viel mij reuze mee en geen bijwerkingen die ik met clomid had
Had een mooie follikel en goed dik baarmoederslijm. Nu nog een klein weekje afwachten
Ik heb trouwens geen pcos
Daar ziet het er te goed voor uit. Wel lange onregelmatige cycli van mijzelf
Oh dat is wel positief Arcticfox! Ben heel benieuwd :) Heb je ook eerst 3 rondes chlomid gehad? Had je toen wel een eisprong?
Hoi unicorn,

Allereerst wat vervelend om iedere keer teleurgesteld te worden. Het is herkenbaar! Bij mij werkte clomid 50 en 100 ook niet. Op 150 wel. Na 3e ronde zwanger, maar bleek op de echo een miskraam. Na de miskraam weer verder met clomid 150, maar dat werkte niet meet. Nu 1 ronde spuiten gehad. Mn cyclus is korter dan met clomid. Van 31 dg naar 28. Ik heb juist wel meer last van bijwerkingen vooral van de ovitrelle die je zet voor de eisprong. Echter wel goede bm slijmvlies groei en groei eitje. Morgen weer follikel meting voor de 2e ronde spuiten. Hopelijk ziet het er weer goed uit.

De teleurstellingen ben ik af en toe ook helemaal beu. De ene dag voel je je beter dan de andere. Ik probeer veel afleiding te zoeken en dingen te doen, waardoor de weken snel gaan.

:hug: sterkte!
unicorn123 schreef:
25-10-2018 16:03
Oh dat is wel positief Arcticfox! Ben heel benieuwd :) Heb je ook eerst 3 rondes chlomid gehad? Had je toen wel een eisprong?
Ik heb vier rondes clomid gebruikt en heb daarbij elke keer een eisprong gehad.
Alleen blijf mijn baarmoederslijm wat dun door de clomid en was ik zelf helemaal niet lekker door de bijwerkingen
Bij gonal f voel ik mij een stuk beter en mijn baarmoederslijm was ook dikker. Nu nog een paar dagen afwachten voor mij
Wij zijn inmiddels al meer dan 2 jaar bezig. Ook ik heb geen Pcos maar lange onregelmatige cyclussen van mezelf. ik heb bij clomid altijd een eisprong gehad (7 maanden geslikt) en bij de puregon heb ik ook altijd een eisprong (5 maanden aan het spuiten) We hebben te horen gekregen dat we mogen starten met IUI.
Dus even spannend.

Vooral of het via mijn werk te plannen is. Ze zijn maar half op de hoogte. Ik heb wel gelezen dat je er verlof voor moet krijgen. Mocht het niet uitkomen dat alles tijdens werktijd moet dan zal ik toch mijn werkgever op de hoogte moeten stellen.( contract loopt per april af) Ben alleen bang hoe zij reageerd.

Vriendinnen zijn gelukkig op de hoogte. Ik heb 2 vriendinnen waarbij het ook niet helemaal wil lukken (miskramen)
Wij kunnen gelukkig goed met elkaar praten.
@23bloem123 Wat vervelend zeg een miskraam! Dat is vast een hele teleurstelling als je al zo lang aan het proberen bent... Hoe is de echo gegaan?

@Arcticfox1 weet jij al meer? Merk jij verschil met de bijwerkingen van chlomid en spuiten?

@daydreamer87 Dat is inderdaad heel spannend! Kan je mij uitleggen waarom ze IUI gaan doen bij jou en wat dat precies inhoudt?

Ik heb het trouwens vorige week aan mijn collega verteld. Hij merkte echt aan me dat ik niet lekker in m'n vel zat en ik moest best vaak weg. Wat een opluchting was dat om te vertellen! Hij reageerde heel goed gelukkig. Maar @daydreamer ik snap dat als je contract straks afloopt dat je het nog niet wil vertellen.
Wel raar, want ik heb mijn ouders het bijvoorbeeld nog niet verteld. Dit vind ik echt het lastigst... Je wil graag vertellen aan je ouders dat je zwanger bent en niet dat het allemaal niet lukt.

Morgen voor de laatste echo naar het ziekenhuis. Vrijdag was er 1 eitje wel wat groter, maar hij was niet heel positief zeg maar. Mocht er morgen niks zijn dan gaan ze het vervolg uitleggen. Ben heel erg benieuwd (en ook een beetje zenuwachtig).
Oh en ik heb trouwens een afspraak staan voor woensdag bij de accupunctuur. Geen idee of het helpt/wat doet, maar wil dat graag geprobeerd hebben. Iemand ervaring mee?
Ik ben ongesteld geworden
Morgen op gesprek bij mijn arts en voorafgaand een echo
@articfox Balen :( ! Succes morgen bij de arts! Laat je weten wat het vervolg gaat worden?
Hier ook een PCOS klant! Ik weet inmiddels al heel wat jaren dat ik het heb doordat het bij mijn beide zusjes ontdekt werd.
Ik ben afgelopen voorjaar onverwacht toch spontaan zwager geraakt, waren hier ook nog niet mee bezig, maar helaas eindigde dit in een miskraam.

Ik heb aankomende vrijdag een eerste gesprek bij de gynaecoloog ivm een kinderwens, ben heel benieuwd hoe dit zal gaan.

Wat is jullie leeftijd als ik vragen mag?

@unicorn123, mijn zusje heeft , toen ze voor de 2e gingen, voetreflex therapie gedaan, daar werd toen ook van gezegd dat dat zou kunnen helpen. Ze is daarna spontaan zwanger geraakt van de 2e, zonder medische hulp. (binnen 3 mnd) Ook haar menstruatie kwam eerder op gang en meer regelmaat. Misschien is het allemaal toeval maar wie weet is het de moeite waard.
Acupunctuur in mijn nabije omgeving geen ervaring mee.
Wat balen @elin, vooral die miskraam! Maar wel positief om te weten dat je wel spontaan zwanger kan worden lijkt mij. Het eerste gesprek werd bij mij het traject uitgelegd. De echo had ik al eerder gedaan bij een andere arts, dus dat hoefde niet meer. Daarna moest ik bloedprikken en kon ik starten met de medicijnen.

Wat fijn dat het bij je zusje spontaan is gegaan! Ik heb ook geen idee of het werkt, maar ik probeer het gewoon! Succes vrijdag!

Ik ben 32 trouwens, jij?
@unicorn123

Ik ben net 36 geworden! Ik verwacht ook dat hij wel een echo gaat doen om te kijken hoe alles er voor staat. Ik hoop dat ze gezien mijn leeftijd er ook wel gelijk actie op willen zetten en niet nog een tijd aanrommelen. Maar dat komt vast wel goed.

Vind het wel spannend hoor zo'n medisch circuit, je hoop natuurlijk dat het allemaal gaat lukken maar de kans is er natuurlijk ook dat het niet gaat lukken, en hoever ga je dan qua medische hulp...misschien kun je dat ook pas besluiten als je er middenin zit hoor.

Dus vandaag heb je de acupunctuur? Ben heel benieuwd wat je er van vind en of het wat voor je doet uiteraard! Is het eenmalig of zijn dat meerdere sessie's?
Heel veel succes!

Hoe gaat het met jou @arcticfox1?
Snap ik! Vond ik in het begin ook toen ik daar voor het eerst kwam. Helaas kom je er vaak genoeg, dus het went snel :bonk: Heel veel succes vast voor vrijdag!

Helaas deze week ook geen eitje bij de echo. Ik heb weer een dosis profera gekregen en op dag 3 van m'n nod moet ik naar het ziekenhuis voor echo + prikinstructies voor gonal f. Ben erg benieuwd of dit wel wat gaat doen!!

Hoe gaat het met de rest?
unicorn123 schreef:
31-10-2018 19:42
Snap ik! Vond ik in het begin ook toen ik daar voor het eerst kwam. Helaas kom je er vaak genoeg, dus het went snel :bonk: Heel veel succes vast voor vrijdag!

Helaas deze week ook geen eitje bij de echo. Ik heb weer een dosis profera gekregen en op dag 3 van m'n nod moet ik naar het ziekenhuis voor echo + prikinstructies voor gonal f. Ben erg benieuwd of dit wel wat gaat doen!!

Hoe gaat het met de rest?
Ik start morgen weer met gonal f tweede ronde.
Iets meer gedoe dan clomid, maar ik ben wel tevreden
Minder bijwerkingen, dikker baarmoederslijm en een ei vorige ronde
Goed om te horen! Wat bedoel je met iets meer gedoe?
unicorn123 schreef:
03-11-2018 07:39
Goed om te horen! Wat bedoel je met iets meer gedoe?
Dat een pilletje slikken makkelijker is dan jezelf injecties toedienen
En ik moet nu ook balen voor echo's

Vanochtend gehoord dat mijn twee beste vriendinnen zwanger zijn ruim 12&14 weken
Ondertussen bijgekomen en ik ben echo super blij voor ze, maar het was best een klap vanmorgen
Uitgehuild bij vriend. Nu schouders er onder en door. Andere opties zijn er niet
Bevestigd voor mij vooral hoe vreselijk graag ik dit wil
@articfox wat vervelend! Natuurlijk leuk nieuws voor je vriendinnen maar ik snap dat het voor jezelf echt niet leuk is om te horen. Weten zij ook dat je ermee bezig bent en dat het nog niet wil? Inderdaad even huilen en weer door! Gaat jullie ook lukken!!

Vriendin van mij (ze weet overig van mijn traject) vertelde laatst dat zij ook gaan proberen zwanger te worden. Ik ben echt zo bang dat zij eerder zwanger is dan ik. Niet omdat ik het hun niet gun ofzo, maar ik weet niet of ik het zelf zou trekken. Stom eigenlijk dat ik zo denk :bonk: :bonk:

Moet je met de injecties ook vaker voor een echo naar het ziekenhuis?
@Arcticfox Ik kan me voorstellen dat dat best wel even k*t voelt zo'n bericht. Je gunt het jezelf ook zo ontzettend..Dubbel gevoel is het, blij zijn voor de ander maar het ergens niet leuk vinden.. En dat vind je dat vervolgens weer stom van jezelf. Maar wel heel logisch allemaal!

Ik heb gisteren een afspraak bij de gynaecoloog gehad, ik kwam er kort gezegd een beetje ontgoocheld vandaan! Hij heeft een inwendige echo gemaakt, 1 eierstok zag er best wel goed uit, volgens hem niet meer typerend pcos, de andere wel duidelijk een kralenketting. Hij gaf aan ivm mijn miskraam eerder dit jaar, en een soort van regelmatige cyclus tussen de 32 en 45 dagen, dat de kans groot is dat het zo wel moet lukken. Mochten we met een jaar/half jaar niet zwanger zijn dan weer aan de bel trekken. Tien jaar lang heeft de beste man gezegd dat de kans op natuurlijke zwangerschap zeer klein was, en dat ik aan de bel moest trekken als ik zover was, en nu eerst maar even jaartje proberen...Ook vond hij mijn leeftijd (36) verder geen probleem in de zin van ''op moeten schieten''.

Aan de andere kant is het natuurlijk goed nieuws dat hij er geen problemen in voorziet en een van de eierstokken er aardig goed uit zag, maar was gewoon stom verbaasd ofzo, klinkt dat stom??

@Unicorn123 Wat jammer dat er geen eitje bij zat dit keer.. :( Is de profera hetzelfde als primolut? Om een onttrekkingsbloeding op te wekken? Ik ben heel benieuwd hoe je het prikken gaat ervaren

Ik denk dat ik nu voorlopig maar met de ovulatietesten aan de slag ga, kijken of ik duidelijk een eisprong kan vinden...Ik moet een beetje wennen aan dat ik natuur een beetje zijn gang moet laten gaan, mijn hele leven is gezegd dat dat niet zou lukken, ook zusjes, moeder en wat nichtjes hebben alleen kids gekregen dmv medische hulp. Dus het is even een omschakeling in mijn hoofd ;-)

Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven