Zwanger worden en PCOS

24-10-2018 14:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Afgelopen januari hebben mijn vriend en ik besloten dat we graag kinderen willen. Ik heb mijn spiraal laten verwijderen, maar werd maar niet ongesteld. Ik heb een aantal keer de huisarts gebeld, maar deze zei telkens dat dit normaal was. Na 4,5 maand heb ik op een afspraak aangedrongen. Achteraf zo blij dat ik dit heb gedaan, want hierna gingen we gelijk de mm in.

In juli ben ik begonnen met profera + 50mg Chlomid, maar geen eisprong. Maand later 100mg, ook geen eisprong. Deze maand 150mg en vrijdag heb ik mijn 2e echo (dag 14). Als het hierna niet lukt moet ik hormonen ga spuiten...

Waarom ik dit topic aanmaak? Het valt me nogal zwaar hiermee om te gaan. Elke maand meerdere keren naar het ziekenhuis en elke keer een teleurstelling. Daarnaast zit ik door de hormonen helemaal niet goed in mijn vel. Ik voel me op sommige momenten echt heel depressief en kan om alles huilen, terwijl ik dit hiervoor echt niet had! Mijn vriend is erg lief voor mij, maar ik merk echt dat hij niet begrijpt hoe ik mij voel wat ook helemaal terecht is.
Tot slot zie ik er heel erg tegenop om hormonen te gaan spuiten!

Zijn er meer mensen die momenteel in ditzelfde traject zitten? Hoe ervaren jullie dit?
@elin: beetje dubbel ofniet? Je gaat er vanuit dat ze je helpen in het ziekenhuis, maar ook fijn om te weten dat het er goed uitziet en het zo zou moeten lukken! Snap dat je je ontgoocheld voelt. Heb je wel uit jezelf een regelmatige menstruatie?
Succes met je ovulatietesten, ik hoop echt dat het je zo lukt!!!

Ja elke keer weer een teleurstelling! Ik weet niet wat primolut is, maar ik slik profera 10 dagen om inderdaad mijn menstruatie op te wekken. Ik ben ook enorm benieuwd hoe het gaat!
Oh trouwens, wat ik heel lastig vind: vriendinnen/kennissen die al kinderen hebben vragen best regelmatig: 'en? Wanneer ben jij een keer zwanger?'
Ik vind dit zooo kut en weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan en erop moet reageren. Eigenlijk vind ik het best asociaal dat ze hierover beginnen, want wie gaat het wat aan en bij sommige mensen lukt het gewoon niet. Aan de andere kant weten ze misschien ook niet beter want bij sommige zijn de kinderen echt 'aan komen waaien'.
Hebben jullie tips? Hoe gaan jullie hiermee om?
Ja precies, heel dubbel...Ik word nu wel uit mezelf ongesteld, aantal jaren terug was dat anders en met veel grotere tussenpozen. Soms een jaar niet, soms 1x in de drie maand. Sinds dit jaar zit er meer regelmaat in, maar die verschilt wel tussen de 31 en 45 dagen. De gynaecoloog gaf aan dat dit genoeg regelmaat was om aan te geven dat er wel een eisprong is, en het feit dat ik natuurlijk al eens zwanger ben geraakt. Hij kon wel eventueel een keer een cyclus volgen met echo's om te kijken of die eisprong ook daadwerkelijk plaatsvind. Ik dacht altijd dat een menstruatie betekende dat er zowiezo een eisprong is geweest, maar dat is dus niet zo...

Ja primolut doet hetzelfde, ik moest toen ook 10 of 5 dagen, weet het niet meer precies, tabletten slikken om een menstruatie op te wekken.

Heel herkenbaar die vragen van mensen om je heen! Mensen die heel dichtbij me staan weten van de pcos en miskraam, dus die vragen dat al niet meer zomaar op die manier.
Maar op het werk of kennissen, zelfs vreemden, wel. Ik maak er meestal een grapje van of heel luchtig van ''we zien het wel''. Vaak houden ze er dan wel over op. Het vervelendste vind ik als ze beginnen met ''nou je mag wel opschieten, wil je nog moeder worden'''. Die vind ik het vervelendst. Dan voel ik me oud, overdatum en opgejaagd ;)
Hier even stil geweest! Vorige week begonnen met Gonal F 50. Ik zag hier erg tegenop, maar op 1 dikke blauwe plek na valt het mij heeeeel erg mee! Ik voel me er ook echt veel fijner bij dan met chlomid. Vanochtend eerste echo gehad en nog niks te zien. Wat ik vandaag begreep is dat je gewoon continu doorgaat met spuiten en dus niet tussentijds ongesteld wordt weer en hoeft te wachten? Kan iemand mij uitleggen hoe dit gaat?

@elin: wat ga je nu doen? Laat je je cyclus volgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven