Zwanger worden februari 2020 met tabel

31-01-2020 22:46 442 berichten
Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:



Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
Kees-je9-4127/331e kindje
konijntje777. 3-42322e kindje
Grenade24-3231/31 2e kindje
Roo93 27-3226 2e kindje
Suzan-J 8-3 229/321e kindje
Nature2020 18-032252e kindje
MolligPaard nb 0-1302e kindje
D0ris30-3 2 (sinds groen licht na pauze)291e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest
Sha198829-022312e kindje
Suuteke34 1271e kindje
Lullaby- 20-3 1 30 1e kindje. Heel lange cyclus
Pina_colada 22-3??1331e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus
Makaloly 24-03230zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling


:cheer2: Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite.
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dank jullie dames, echt zo raar allemaal ! zeker met alles wat we hebben meegemaakt, is dit wel extra fijn....en nu begint het lange wachten ;) eerst naar zaterdag.

@grenade begrijpelijke spanning, ik zie in mijn omgeving dat het eigenlijk altijd wel weer goed komt. Hoor juist dat mensen de overgang naar 1 kind ingewikkelder vonden dan naar 2 kinderen... Maar goed dat is wat ik hoor, geen praktijkervaring :)
@Keesje herkenbaar, hier had manlief een veel sterker kinderwens dan ik. Trekt bij zodra je een test in je handen hebt en van alles gaat voelen (tenminste dat was bij mij zo) en ik ken ook iemand waarvan kind nu in basisschoolleeftijd komt en zegt nu vind ik moeder zijn pas echt leuk. Ieder zo z'n eigenheid

zo herkenbaar dat je gewoon met mensen wilt delen, we zijn bezig om... haha! Nu wil ik het liefst van de daken schreeuwen :facepalm: en ik durf ook echt nog niet in een uitgerekend topic schrijven, nog even struisvogel beleid hier.
Hoe hebben jullie dat gedaan bij de eerste met werk en oppas?
Zijn jullie minder gaan werken, partner minder? Kinderopvang?

Wij weten nog niet helemaal hoe we dit zouden gaan doen, maar dat komt wel :)

@okkiepetite,
Het is lastig om je voor te stellen hoe je je er echt bij zal voelen... Maar ik weet wel zeker dat ik het wil, ondanks dat ik het best wel een beetje eng vind. Maar dat is omdat het iets nieuws is en groots is natuurlijk.

Heb je nog een nieuwe test gedaan of wacht je nu echt tot zaterdag?
Alle reacties Link kopieren
@ Keesje ik ben 1 dag minder gaan werken. Ik werk nu 3 dagen in de week en mijn vriend gewoon 5 dagen. Onze dochter gaat 2 dagen na het kdv en 1 dag in de week naar opa en oma. Ze vind het allemaal leuk.
De tweede zal hier ook in mee gaan.
Alle reacties Link kopieren
@kees-je
Met de eerste ben ik 11 maanden thuis gebleven, was een bewuste keuze en de mogelijkheid was er, vond het echt heerlijk om met die kleine te zijn maar op gegeven moment toch behoefte aan wat meer sociaal contact :-O$ nu een leuke baan maar ael fulltime, gelukkig hele lieve schoonouders, waar hij 2 dagen mag, en 1 dag KDV, en papa heeft 1 dag papadag.

Het was echt wel even puzzelen, en wil graag wel weer parttime werken, zeker straks met de tweede maar geloof me, het gaat allemaal min of meer vanzelf als de kleine er straks is!
@OkkiePetite: Gefeliciteerd! :-D Een streep is een streep toch, of ga je zaterdag nog een keer testen?

Mij lijkt het ook een hele puzzel om opvang te regelen. We hebben hier aan beide kanten ouders die dolgraag willen oppassen. Daarnaast zegt mijn vriend dat hij wel een papa-dag op wil nemen. En ik zie ook zeker wel voordelen om kinderen naar een kinderopvang te doen, qua sociale omgang met andere kindjes en groepsdynamiek.

Verder is het rustig hier. Vriend is erg betrokken en luistert voor de gein wel eens aan mn buik of er al een baby is :biggrin:
@keesje ik ben een wat minder gaan werken. Werk nu 24 uur, hiervoor 28 op contract maar daar ging ik altijd overheen. Bij onze eerste ben ik een half jaar thuis geweest en toen weer begonnen met werken. Onze zoon gaat 1 dag per week naar de gastouder en beide oma's passen een dag op. Af en toe past mijn zus of mijn schoonzusje op. Aan oppas op zich geen gebrek.
Ben wel benieuwd of dat net zo makkelijk wordt als nu met een tweede. Mijn moeder past vaak bij ons thuis op dus dat gaat vast nog wel lukken met eentje erbij. De andere oma past bij hen thuis op. Mocht ik zwanger zijn maar eens met haar overleggen of ze op twee kindjes ook ziet zitten. En anders is een extra dag gastouder voor de oudste misschien nog wel een optie. Of ik ga nog iets minder werken. Wil wel minimaal 18/20 uur blijven werken. Dus alles komt dan idd vast ook wel goed.
Mijn vriend begint vroeg en is vaak rond half vijf weer thuis. Ik begin vaak pas eind van de ochtend/tussen de middag dus het zijn ook geen hele lange dagen dat hij bij oppas is.

Volgens mij hadden jullie het al wel ergens geschreven, maar hoe oud zijn jullie kindjes Roo en konijntje?

@OkkiePetite hoe gaat het met je? Nog weer opnieuw getest of wacht je tot morgen?
Alle reacties Link kopieren
@grenada, mijn dochtertje is nu bijna 19 maanden.
Wij hebben helaas niet echt oppasmogelijkheden, dus dan wordt het wel KDV of gastouder.

Voor nu denk ik dan van 5 naar 4 dagen te gaan. M’n vriend werkt momenteel 3 dagen omdat er niet meer uren zijn, maar kan vanaf de zomer weer meer gaan werken. Hij heeft wel aangegeven dat hij best graag 2 dagen thuis wil zijn om de zorg op zich te nemen, dus dan zijn z’n uren nu juist wel ideaal :)

We moeten maar even kijken tegen die tijd hoe we ons er dan bij voelen. Misschien voelt het wel veel beter voor mij om meer thuis te zijn!
Alle reacties Link kopieren
@grenade de kleine is nu 14 maanden 🙂
Alle reacties Link kopieren
wij hadden voor onze eerste juist heel bewust gekozen voor gastouder, en bewust niet voor opa's en oma's . Voor ons gevoel hen lekker opa en oma laten zijn en niet mede opvoeder.
Vanochtend nog keer getest een hele dikke vette streep :)
@okkiepetite,
Fantastisch! Dat is een goed teken :)

Hoe bevalt een gastouder? En waarom daarvoor gekozen ipv KDV?
Ik zie voordelen voor zowel gastouder als KDV, dus ben daar nog niet over uit (hoeft nu ook nog niet natuurlijk :p).
Onze zoon is nu ook bijna 19 maanden. Hij is op 17 juli geboren. Zullen niet zo veel schelen dus of niet konijntje.

Fijn OkkiePetite!

Wij zijn inmiddels verhuisd, maar de gastouder die wij hebben woonde eerst drie huizen verderop. (nu nog steeds wel in hetzelfde dorp, maar lopend niet meer handig) Dat vond ik toen wel praktisch. Verder kennen we haar en de kinderen van een vriendin gaan er ook heen en dat beviel goed. Ik werk geen kantooruren, heb wat wisselende werk tijden en ik weet dat deze gastouder dat geen probleem vindt. Ook heeft ze vaak wel mogelijkheden voor extra opvang. En op de opvang was het vast ook goed geweest, maar we hebben hiervoor gekozen. We hebben nu 1 keer gehad dat onze zoon niet kon komen omdat haar moeder in het ziekenhuis lag. Dan moet je wel op het laatste moment iets anders regelen. Heb je op de opvang niet
Alle reacties Link kopieren
@grenade, dat zal dan een paar uurtjes schelen. Mijn dochter is nog net van 16 juli.

Hier voor een kdv gekozen. Geen idee waarom eigenlijk. Voelde toen gewoon beter. Ze zit op het kdv hier in het dorp en dat bevalt ons erg goed. Ze doen veel leuke dingen en ze kijken echt naar het kind.

Nog andere halve week ongeveer en dan komen de vruchtbare dagen er aan voor mij. Ik vind het stiekem wel heel spannend
@konijntje Haha half dagje verschil dus! Grappig.

Ach precies gewoon doen wat goed voelt. Aan beide zitten zo z'n voor en nadelen.

Haha ik vind het ook wel spannend. Ook nog maar even zien of we van deze ronde gebruik gaan maken
Alle reacties Link kopieren
wij zouden voor een gastouder gaan om dat dit meer huiselijk voelde :)
Konijntje, spannend!
Grenade wat maakt dat je wilt wachten?
Alle reacties Link kopieren
ik zit nu volgens de app in mijn vruchtbare dagen, vind het ook erg spannend, nu ik erop let ben ik net zoals verleden maand deze dagen misselijk in de ochtend. Nog 3 dagen tot ovulatie :popcorn: en dan weer 2 weken afwachten :@@:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik schrijf graag mee! Ik snap alleen niks van die tabel op m'n telefoon. Dus als iemand zin heeft het erin te zetten.
NOD is onbekend
Ronde 1
Bijzonderheden: 1 dochter van 1 jaar die nog borstvoeding krijgt. Weet dus niet wat mijn cyclus op dit moment doet. Vandaag mijn spiraal laten verwijderen.

Ben benieuwd! Succes allemaal! 😁
Alle reacties Link kopieren
Welkom minimal88! Jij ook veel succes!

Net een ovu test gedaan, en die was knallend!
Op naar 2 spannende weken :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
@minimal88 welkom! Leuk dat je mee schrijft!

Spannend roo93! We gaan voor je duimen!

Hier is gelukkig net de menstruatie voorbij. Hopelijk was het de laatste haha.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, wat leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik wil mij graag aansluiten bij deze groep. Is het nog mogelijk dat ik ook meedoe met het topic?

Ik heb eerder meegeschreven in het topic van zwanger worden najaar 2019, maar door omstandigheden hebben wij onze wens op pauze moeten zetten.
Maar sinds deze maand gaan we er weer voor en ik vind het zo zo zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Welkom minimal en darkangelbaby !
Spannend Roo het lange wachten!
Konijntje laten we het hopen, op naar gouden ei
Alle reacties Link kopieren
@welkom darkangelbaby. Leuk dat je mee schrijft.

Haha ja een gouden ei, zou geweldig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Darkangelbaby!

Haha een gouden ei, zou leuk zijn als we die allemaal hebben deze maand!

Voelde me de afgelopen week een soort schatzoeker wel haha, opzoek naar de juiste dag, goed op je lichaam letten :lol:
Alle reacties Link kopieren
@roo93, ja dat is ff zoeken wanneer dat gouden ei nou komt.
Ik schat dat die van mij volgende week donderdag of vrijdag komt. Ik voel mijn eisprong, dat is best handig. Al ben je dan wel te laat.
Vanaf van het weekend maar een paar avondjes gezellig maken :-D
Welkom nieuwe dames!

@okkie het is niet zo dat ik nog even wil wachten, maar meer dat ik nog niet wist of het ging lukken van deze ronde gebruik te gaan maken doordat mijn vriend en ik een druk weekend hadden en elkaar weinig zagen. Volgens mijn app had ik afgelopen zondag mijn eisprong. De afgelopen keren leek dat redelijk te kloppen met wat ik voelde, maar net deze keer het idee dat mijn eisprong later is vanwege de symptomen die ik heb. Dus misschien dat het toch wel goed komt. Ik doe geen ovulatie testen dus het is wat op de gok. En ik merk ook wel dat ik niet wil dat het een moetje moet worden. Dus zo bedoel ik meer van even kijken of het lukt er deze ronde gebruik van te maken.
Bij jou alles nog goed okkie? Al contact gehad met de verloskundige?

Spannend Roo! Volgens mij lopen we redelijk gelijk op zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven