Zwanger worden | Herfst 2025

25-09-2025 14:14 258 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen,

Zoals in het 'Zwanger worden v.a. september topic' besproken, hierbij een nieuw topic mét tabel gezien TO van het andere topic al even niet meer heeft gereageerd (mocht je dit lezen, uiteraard van harte welkom hier :))

Oude topic: zwanger/zwanger-worden-v-a-september-25 ... ges/512565

Mocht je informatie missen of aan willen passen: wil je dit dan in bold aangeven in de reacties? Dat houdt het voor mij overzichtelijk.

NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Whups79311eZWANGER 1ezwanger van een meisje :heart:
Giraffe332eZWANGER 1e
Aes301e-4e
-April-383e ZWANGER2e
Verbouwvrouw332eZWANGER1e2 bonus kinderen :heart:
GinnyDamrak362e31 okt2eEerdere miskraam :redrose:
Hallodhdh291e13 dec3e-
Fietsertje89354eZWANGER2e2 sterrenkindjes :redrose:
Quicks1lver341e ZWANGER2e23/12 termijnecho
ElizabethMegan-3e-3eEerdere miskraam :redrose:
Cupido1-1e29 dec5e
Myx91341e ZWANGER2e
Kaasplankje10322e15 dec--
Kerstelf321e:redrose:1e
Wished303e ZWANGER2eEerdere miskraam :redrose:
EmmaLC302eZWANGER3e9/12 vitaliteitsecho
whups79 wijzigde dit bericht op 07-12-2025 19:25
29.85% gewijzigd
En nu?
Ik ben heel benieuwd Kerstelf! Ik ga voor je duimen :) Je lijf kan je soms voor de gek houden dus snap ook wel dat je denkt “hmmm”. But who knows!

Ook spannend verbouwvrouw! Dat is snel, echt heel fijn dat je die tussentijdse echo hebt gehad. En herkenbaar die moeheid, vreselijk hè? Vind het elke keer zo “zonde” van de weekenden.. Maar goed, onze energie komt weer een keer terug! :biggrin:
En nu?
Ja, heel frustrerend ook wel. Ik heb bij mijn zoon een dagboek bijgehouden en daarin las ik dat ik met 16 weken nog zo moe en misselijk was. Duimen dat dat deze zwangerschap anders is!!
Ja, die tussentijdse had ik echt nodig om te beseffen dat het goed is en ook goed mag gaan. Daarin zat er nog een stuk wrok jegens mijzelf in de weg. Kijk nu zo uit naar dinsdag omdat vriendlief er dan ook weer bij is! Hij is ook zo blij met de zwangerschap!
Dankjewel Whups! :heart:
Spannend, fijn dat de termijnecho nu steeds dichterbij komt natuurlijk.

Lastig die vermoeidheid Verbouwvrouw, maar is natuurlijk wel een goed teken dat er lichamelijk hard gewerkt wordt aan baby. :hug: En heeeeel veel plezier dinsdag!

Hier hard aan het duimen voor je Kerstelf, hopen op een positieve test!

Hier vanmorgen opnieuw positief getest en ook wat donkerder/duidelijker dan gisteren, meteen een hele geruststelling.
Goedemorgen dames,

Quicks1lver kijk dat is een goed teken dat de streep nog duidelijker is!

Verbrouwvrouw spannend die echo en hopen dat je snel door de vermoeidheid heen bent!

Ik heb vanochtend getest en de streep was echt heel erg duidelijk, dus voorzichtig positief en ook wel een klein beetje beangstigend.

Ik had het niet zo snel verwacht🫢

Moet ik dan volgende week gelijk de verloskundige bellen voor een 1e afspraak?

Quicks1lver, leuk dan lopen we gelijk op denk ik!
Wauw Kerstelf!! Alvast voorzichtig gefeliciteerd, wat spannend! En heel heel herkenbaar. Je denkt toch even “holy shit”. Ik heb zo’n 3 dagen na mijn NOD een afspraak gemaakt bij de verloskundige, de testen bleven oplopen en ongesteldheid bleef uit. Maar je kan in principe bij je eerste test een afspraak maken volgens mij!

En fijn QuickSilver dat de test op blijft lopen! :) hoe voel je je eronder? Ook bij jou erg snel raak!

Oeh dat is inderdaad best lang verbouwvrouw. Voel je je anders bij deze zwangerschap? En snap je geruststelling, nu de 2e echo steeds dichterbij komt begin ik toch weer wat zenuwachtiger te worden. Het blijft toch soms door m’n hoofd spoken, al voelt alles goed.
En nu?
Wauw, gefeliciteerd Quicks1lver en Kerstelf!
Wauw kerstelf en quicksilver, wat een fijn nieuws! Leuk spannend :) en grappig dat het zo gelijkloopt bij jullie. Hopelijk zet het zich zo voort!

Hoop dat het dit keer iets sneller beter voelt Verbouwvrouw. Wat lijkt de tijd dan langzaam te gaan he...
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Wat een goed nieuws voor de nieuwe zwangeren hier! Gefeliciteerd. :)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Oooh iedereen, van harte gefeliciteerd met alle nieuwe zwangerschappen inderdaad :heart:
Kerstelf ja wat fijn die positieve test! Gefeliciteerd! :heart: Ik herken wel hoe je er in staat, wij hadden het ook niet zo snel verwacht en voelt daardoor ook zo onwerkelijk ofzo…. We lopen dan inderdaad gelijk op, leuk!
Ik heb vanmorgen een eerste aanmelding gedaan voor de verloskundige en meteen eea aan vragen kunnen invullen en zij nemen contact op voor een eerste afspraak.

Whups voor manlief en mijzelf voelt het echt nog heel onwerkelijk. We hadden gewoon écht niet verwacht nu al die positieve testen te hebben dus het is mentaal wel een beetje schakelen nu, maar zijn er vooral erg blij mee.

Bedankt voor alle felicitaties!
Gefeliciteerd dames!! Super leuk! Was weer een vruchtbare ronde! ♥️

Vermoeidheid is lastig maar misselijkheid veel erger.. vandaag gelukkig wel een en ander in huis kunnen doen. Merk ook echt een heel verschil of de jongens er wel of niet zijn.. sneu, maar waar..

Wij hebben vandaag een zo goed als nieuw kinderwagen via Marktplaats kunnen scoren. Zo fijn! Het wordt ook echt wel een stuk echter daarmee, ook al verklapt mijn bolle buik ook wel veel, haha.

@aes: hoe is het met jou?

@bijnahopelijkmama: hoe is het bij jou? Ik heb je al even niet voorbij zien komen?
@Verbouwvrouw leuk babyspullen scoren!

@Quicks1lver ik heb me vanochtend ook digitaal aangemeld bij de verloskundige en dan wordt ik binnen 5 werkdagen gebeld. Ik hoop dat we een termijnecho eventueel met 10 weken kunnen doen, voor de kerstdagen. Lijkt ons een mooi moment om het onze familie te vertellen, mocht alles goed gaan en blijven zitten.
@Verbouwvrouw fijn zo via marktplaats! Dat scheelt toch lekker veel in kosten.
En lastig lijkt me dat, je energie verdelen nu. :hug:

@Kerstelf wij hopen het ook met kerst te kunnen vertellen, als het niet kerst zou worden zouden we het misschien wel eerder willen vertellen maar het lijkt ons zo’n leuke verrassing met de kerst.
Maar misschien vertellen we het ook wel eerder want ik vind het wel lang wachten…. :cencored:

Ik ben vanmorgen meteen gebeld en hebben de eerste afspraak 5 december en de termijnecho op 23 december. Na het telefoontje voelt het wel echter, had even een “shit dit gebeurd echt” moment. :hyper:
Gefeliciteerd Quicksilver en kerstelf! Super fijn nieuws :-D :yes:
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Ik hoop dat de rest snel mag volgen 💪

Quicks1lver ik ben ook vanmiddag gebeld, helaas geen tijd gehad om terug te bellen. Zo'n gesprek ga je ook niet voeren als er collega's om je heen zitten. Ik ga morgen gelijk even terugbellen.

Ik denk dat we het tegen mijn moeder vertellen na de vitaliteitsecho en de rest dan met de kerstdagen.

Iemand nog orginele ideeën hoe dit te delen, leuk klein cadeautje of iets?
Aanvulling:
3 december de vitaliteitsecho inwendig.
9 december intake en uitleg over mogelijke onderzoeken zoals nipt.
Termijnecho voor de kerst ging ook lukken, spannend!
Dankjewel Myx91, hoe gaat het bij jou nu?

Wij zijn ook hard aan het denken over hoe we het bekend gaan maken. Wij zijn net getrouwd en ik denk dat onze ouders wel een foto daarvan verwachten oid, of een fotoboekje en dan willen we of een echo los inpakken of achterin zo’n boekje doen. Maar ben nog volop aan het ideeën op doen dus kan nog alle kanten op gaan. :hyper:

Fijn kerstelf, vooral ook die termijnecho voor de kerst!
Wauw gefeliciteerd Quicks1lver en Kerstelf, wat fijn dat het bij jullie allebei zo snel raak was!

Ik herken het wel van onze eerste, toen hadden we ook niet verwacht dat het de eerste ronde raak zou zijn en moesten we even schakelen Kerstelf.

Ik moet nog een paar dagen wachten, spannend! Voel me niet heel anders dan normaal, bij de vorige zwangerschap had ik in de week voor mijn NOD al puistjes (normaal niet tot nauwelijks) maar dat heb ik nu niet. Wel heb ik een nieuw huisparfum in mijn kamer gezet vorige week en ik word nu een beetje misselijk van die lucht @( nog even afwachten dus!

Vanavond een borrel op het werk dus nog even druk een smoesje aan het verzinnen om niet te drinken :rolling:
Spannend EmmaLC, ik ga voor je duimen!
Wauw Quicks1lver en Kerstelf, gefeliciteerd!! Wat leuk, weer positief nieuws in de groep!

Hier zitten we nu toch een beetje in spanning. Maar ik wilde niet vroeg testen want dan ga ik daarna twijfelen of we te vroeg getest hebben en dan duurt wachten tot de menstruatie zo lang. Maar manlief was nu te nieuwsgierig dus we gaan toch morgen een vroege test doen.

Nu net later op de avond wat licht bloedverlies dus ik denk dat we niet hoeven te gaan testen.
Ohh nee kaasplankje, wat balen! Hopelijk zet het niet door...

Emma spannend wel, ga jij eerder testen of wacht je tot na je NOD?

En nog super leuk Kerstelf en Quicksilver!

Hier zit ik in vruchtbare dagen, maarrr wij hebben onze schoonouders op bezoek deze week + weekend in huis. Dus we (vooral vriend) durven niks te doen. Dus ja, beetje een enorme bummer. Vrees dat ik toch deze maand aan ons voorbij moet laten gaan want dit schiet niet op, maar goed, hoop op het beste. Wij hebben vaak dat we de vruchtbare dagen er niet zijn door werk of iets anders, niet te doen. Oorspronkelijk hadden we al in mei besloten om te proberen, maar letterlijk 0x in vruchtbare periode samen geweest door werk tot september, waar vriendlief alsnog weg moest vlak voor de ovulatie. Goed. Sorry. Moest er even uit.
@Kaasplankje, misschien is het een innestelingsbloeding. Hoe is het vandaag?

aes ik zou toch stiekum proberen het toch even te doen dit weekend! Hoeft niet uitgebreid natuurlijk, als het er maar in zit :lol:
Oh wat zou dat jammer zijn Kaasplankje! Inderdaad misschien valt het nog mee? Hoe is het nu?

Aes dat is echt balen als het nooit uitkomt! Misschien voor de volgende keer vast beetje bekijken/uitrekenen waar je uitkomt en daar op aanpassen?
En misschien kun je je visite er even op uit sturen? ;-) :shame:

We lopen overigens wel gelijk op! Hier gister een positieve ovutest, dagen ervoor wel wat gedaan maar gisteravond was manlief ziekjes dus toen niks..
Spannend Cupido en Aes, hopelijk kunnen jullie de kansen benutten. En Aes, ik zou toch stiekem even een beetje stilletjes aan doen in de nacht. Zoveel kansen hebben jullie nou ook niet als ik dat zo lees.

Hier is na het veegje niks meer gebeurd dus toch vanochtend een kruidvat early gedaan maar die was negatief. Ik had om 5u al geplast (iets met wakkere dreumes) dus ik had maar een klein restje te plassen vanochtend voor de test. Maar ik ben wel aardig beroerd. Het kan nog maar het kan ook wachten op menstruatie zijn... @Kerstelf, laten we hopen dat het innesteling is.
Mijn test is positief :heart:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven