Zwanger worden in Juni/Juli 2020

23-05-2020 12:46 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, sluit gezellig aan!

Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?

[...]

Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.


naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
CherryBlossom-129/352e kindje
Kokosmakronen-1291e kindje
Lizzy-1241e kindje
Helmgras131 3e kindje =Zwanger!
Tweevoeter-128/311e kindje
Senchagreen28 juli125/291e kindje
Filomena18-132/342e kindje
Aloe_vera- 1301e kindje
Beatle1990-1292e kindje Zwanger!!
Revelstoke- 1342e kindje =Zwanger!
Squirrel8-1342e kindje
MQ1127-61282e kindje Zwanger!
Blueflowers8 juni130/311e kindje
Nutsaboutbeauty-127/301ekindje
Annelien22-1251e kindje


:cheer2: Zwanger!!!!/b] :cheer2:
Revelstoke
Helmgras31
MQ11
Beatle1990
..
..
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@cherryblossom na onze skivakantie niet meer op de zaak geweest. Bijna 3 maanden, heel bizar! Uiteraard wel thuis gewerkt, dat was af en toe best een uitdaging met allebei een baan van 32 uur. Maar met de avonden erbij ging dat nog redelijk. Wel blij dat we de meeste avonden nu weer hebben om “gewoon” in te vullen.

Ik heb alleen echt wat het dagelijkse praatje en het sparren met collega’s gemist. Ook heb ik veel brainstormsessies en dat werkt echt heel moeilijk via videocalls. De beste ideeën ontstaan toch als je met elkaar in een ruimte bent.

@nutsaboutbeauty ik zag in je eigen topic dat je via zelfinserminatie zwanger probeert te worden. Dat maakt het wel extra spannend of niet? Mag ik vragen wat de reden daarvoor is? Als je het er niet over wil hebben, ook geen probleem natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier een heerlijk weekend gehad! Lekker genoten van de zon.

Annelien: Fijn dat het toch door kan gaan! Het gaat vast een hele mooi dag worden.
My bags under my eyes are couture
Beatle1990 schreef:
02-06-2020 08:17
@cherryblossom na onze skivakantie niet meer op de zaak geweest. Bijna 3 maanden, heel bizar! Uiteraard wel thuis gewerkt, dat was af en toe best een uitdaging met allebei een baan van 32 uur. Maar met de avonden erbij ging dat nog redelijk. Wel blij dat we de meeste avonden nu weer hebben om “gewoon” in te vullen.

Ik heb alleen echt wat het dagelijkse praatje en het sparren met collega’s gemist. Ook heb ik veel brainstormsessies en dat werkt echt heel moeilijk via videocalls. De beste ideeën ontstaan toch als je met elkaar in een ruimte bent.

@nutsaboutbeauty ik zag in je eigen topic dat je via zelfinserminatie zwanger probeert te worden. Dat maakt het wel extra spannend of niet? Mag ik vragen wat de reden daarvoor is? Als je het er niet over wil hebben, ook geen probleem natuurlijk.
Ja dat klopt, mijn vriend heeft een tumor in zijn rug waardoor sommige zenuwen iets in de knel zitten (goedaardige tumor die niet verwijderd kan worden). Het kan voor hem soms moeilijk zijn om een zaadlozing te krijgen of het kan dan heel weinig zijn. Zijn arts heeft aangeraden om het door zelf inseminatie te doen omdat de kans dan groter is dat het lukt (hij kan zich dan beter concentreren (haha)) Hij vind het zelf gelukkig niet erg, ik ook niet en soms moeten we er ook wel een klein beetje om lachen omdat zelf inseminatie mij een beetje een Handmaids tail gevoel geeft :').
Overigens zou zijn aandoening erfelijk kunnen zijn, maar zijn arts vertelde ons een paar maanden geleden dat wij de kans dat ons kindje hetzelfde krijgt naar bijna 0 kunnen terug brengen wanneer ik 10 maal zoveel folium zuur slik voor en tijdens de zwangerschap. Dit hakte voor ons de knoop door, ik ben gelijk begonnen met 5 mg foliumzuur :)
Alle reacties Link kopieren
nutsaboutbeauty schreef:
03-06-2020 13:17
Ja dat klopt, mijn vriend heeft een tumor in zijn rug waardoor sommige zenuwen iets in de knel zitten (goedaardige tumor die niet verwijderd kan worden). Het kan voor hem soms moeilijk zijn om een zaadlozing te krijgen of het kan dan heel weinig zijn. Zijn arts heeft aangeraden om het door zelf inseminatie te doen omdat de kans dan groter is dat het lukt (hij kan zich dan beter concentreren (haha)) Hij vind het zelf gelukkig niet erg, ik ook niet en soms moeten we er ook wel een klein beetje om lachen omdat zelf inseminatie mij een beetje een Handmaids tail gevoel geeft :').
Overigens zou zijn aandoening erfelijk kunnen zijn, maar zijn arts vertelde ons een paar maanden geleden dat wij de kans dat ons kindje hetzelfde krijgt naar bijna 0 kunnen terug brengen wanneer ik 10 maal zoveel folium zuur slik voor en tijdens de zwangerschap. Dit hakte voor ons de knoop door, ik ben gelijk begonnen met 5 mg foliumzuur :)
Wat spannend, hopelijk lukt het jullie!!
Alle reacties Link kopieren
@nuts dat is best heftig! Wel super knap om te lezen dat jullie er beide zo lekker nuchter instaan en er soms ook om kunnen lachen. Dat gaat vast helpen de komende tijd! Fijn ook om te horen dat de kans op een herhaling bij jullie kindje vrijwel 0 is. Ik hoop voor jullie dat het binnenkort raak is. Ik snap na het lezen van je topic ook wel enigszins dat je teleurgesteld was dat het de eerste ronde niet raak was. Er waren in je topic echt veel meiden waarbij het met zelfinseminatie in een keer raak was zeg! Weet je of de kans verhoogd is met zelfinseminatie?

Hoe dan ook; Hopelijk beperkt het hem niet teveel in zijn dagelijks leven en blijft het in de toekomst allemaal stabiel.
@Beatle1990 Ik weet niet of de kans verhoogd is eigenlijk, maar ik las inderdaad veel dat het bij mensen in 1x raak was. Zelf denk ik dat we nu ook niet perse op de juiste dagen gedaan hebben omdat ik niet precies wist wanneer mijn ovulatie was. Ik heb nu ovulatie testen besteld en hoop zo een iets beter beeld hier bij te krijgen. Ik vind het nog wel lastig welke dagen we dan moeten doen, de laatste keer hebben we het drie keer gedaan maar geen idee of dat handig is of juist niet.. We gaan het zien :)
@nutsaboutbeauty ik kan me voorstellen dat het dan ook zeker fijn is als je wat beter weet wanneer je ovulatie is. Ik zou zeggen dat je de kans wel veel vergroot als je het zo goed timed. Niet dat je vruchtbaarheid daar hoger door is natuurlijk, maar je hebt dan wel alles gedaan om het 'juiste moment' te vinden. Spannend voor jullie!

Hoe gaat het verder met jullie dames? Hier ben ik ff goed afgeleid door werk. Gezien ons kindje weer naar de opvang kan, kom ik er nu aan toe om wat grotere dingen weer op te pakken. Heerlijk moet ik zeggen 😊 echt het gevoel dat ik mij weer aan het ontwikkelen ben.
Alle reacties Link kopieren
Hier komen binnenkort de baby-maak-dagen eraan! Gelukkig heb ik een gunstig werkrooster die week, s' avonds vaak thuis en niet snachts hoeven werken.

@nutsaboutbeauty Wat heftig van je vriend maar fijn dat jullie er zo goed en lekker nuchter mee om kunnen gaan! Hopelijk is het bij jullie ook snel raak :)
Alle reacties Link kopieren
Nuts, wat heftig.. maar goed dat je niet opgeeft. Ik duim voor je :heart:

:hamer:
Alle reacties Link kopieren
@senchagreen spannend!! Fijn dat je werkrooster er deze maand goed op afgestemd is.

@blueflowers bijna je NOD! Heb je de afgelopen nog iets anders gemerkt dan bij een normale cyclus? Sta je er nuchter in?
Alle reacties Link kopieren
@Beatle1990 ik voel me niet anders dan normaal. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar ben het onbewust toch. Ik zit ook al in mijn hoofd af te tellen haha. Maar omdat ik me zo ‘normaal’ voel denk ik ook bij me zelf van het zal wel niet al raak zijn. Ik hoor van veel vrouwen om me heen dat ze zich al meteen ‘anders’ voelde en bijvoorbeeld misselijkheid en een sterk ruikvermogen ervaarden.
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde bij de eerste niks bijzonders hoor, dus het hoeft niks te zeggen! Ik duim mee :)
Heftige/bijzondere situatie, Nuts! Fijn dat jij en je vriend er op dezelfde, relaxede manier mee om kunnen gaan.

Het is juni! Gaat iedereen (die dat nog niet was) van start?
Ik moet zelf helaas nog wachten op mijn ongesteldheid. De app zegt dat het nog een week moet duren, maar dan zou ik erg lange cyclus hebben, dus ik hoop toch echt dat het elk moment kan komen. Omdat ik hiervoor een spiraaltje had kan ik er helaas weinig zinnigs over zeggen...
Alle reacties Link kopieren
@blueflowers hier merkte ik het ook nergens aan. Misselijkheid komt vaak pas na 6 weken dacht ik, al geldt dat niet voor iedereen. Enige waar ik het achteraf aan gemerkt zou kunnen hebben is een heel klein sliertje bloed bij de innesteling.

@AV hier nog geen go, waarschijnlijk ben ik iets te laat om komende cyclus te starten.l (uitslag onderzoek verwacht ik uiterlijk eind juni). Zoals het er nu naar uitziet begint het voor ons pas op 10 juli (dan zou ik ongesteld moeten worden). Hier nu ook wachten op het ongesteld worden, ik heb een iets langere cyclus en kan de klok er helaas niet op gelijk zetten. Varieert meestal tussen de 30-36 dagen. Ik start komende cyclus wel met mama compleet.
@beatle: nog even geduld dus! En toch komt dat al snel dichterbij. Spannend!

@blueflowers: ik voelde mij ook niet echt anders. En als dat wel zo was, dan was dat te vroeg voor mij om te herkennen (wel nieuwsgierig of ik het nu eerder zou herkennen). Het was inderdaad ong 6 weken toen ik ineens kotsmisselijk werd. Beter blijft dat je bespaard haha. Ik duim ook met je mee deze ronde! Je weet maar nooit 😊.

Hier gaat de eerste ronde in. Als dat allemaal niet veranderd is sinds 2 jaar geleden, dan is mijn NOD 26 juni.
Bedankt allemaal voor de lieve reacties. Deze week gaan we voor de tweede ronde, maandag begin ik met de ovulatie testen..

@Blueflowers is de spanning nog te houden?

@senchagreen Spannend! En fijn dat het goed te doen is met je werk, dat geeft hopelijk ook wat minder spanning
Alle reacties Link kopieren
Spannend iedereen!

Blueflowers: Ik voelde bij de eerste ook niks. Ik had zelfs een beetje bloed verlies maar na een paar dagen toen maar getest omdat mijn ongesteldheid uitbleef en toen bleek ik zwanger!

Ik dacht dat Corona ons niet zou deren, maar de baan van m’n vriend is nu niet zeker meer. In Juli horen we het. Ik ben echt een zenuwpees wat dat betreft. Al waar 1 kind eet, kunnen er ook 2 eten he?

Hopelijk hebben jullie een lekker weekend!
My bags under my eyes are couture
@ nuts: wat heftig zeg! Ik hoop dat het via deze weg snel lukt. Als het een te persoonlijke vraag is moet je het zeggen hoor,maar maken jullie er een speciaal moment van of is dat lastig? Ik ken alleen verhalen van zelfinseminatie bij vrouwen die via een donor zwanger willen raken. Lijkt me wel bijzonder om dat samen met je vriend te doen. Nogmaals, als je hier geen antwoord op wil geven snap ik dat ook!

@ blueflowers: ik merkte juist wel al vroeg iets van mijn zwangerschappen. Bij de eerste had ik dat pas achteraf door, maar mijn borsten waren voor mijn NOD echt anders. Bij de tweede had ik al een week voor NOD lage rugpijn. Toen wist ik het eigenlijk al. Ik duim voor je!

@ beatle: spannend dat je nog even moet wachten op de uitslag. Vind je het erg vervelend om nog een ronde te moeten wachten? Hier trouwens ook een variabele cyclus tussen 30 en 37 dagen. Ik hoop dat het nog wat regelmatiger wordt, want ik kon de klok er altijd wel redelijk op gelijk zetten. Nu na stoppen met borstvoeding helaas nog niet weer regelmatig. Wel lastig dat je dan niet precies weet wat je moet verwachten.

MQ11: wat een rotbericht zeg. Kan me goed voorstellen dat dat stress oplevert. Denken jullie er nu over om de wens voor een tweede on hold te zetten? Het klopt natuurlijk wel dat een tweede in de verhouding minder kost. En je hebt natuurlijk de hele uitzet al, dat scheelt! Maar 'gratis' is het natuurlijk ook niet. Lastige situatie lijkt me.

Hier zit ik inmiddels op het wachtbankje. Met de cyclus die ik tot nu toe heb, is mijn NOD tussen 17 en 23 juni. Ga vooralsnog maar van 20 uit. Ben benieuwd, maar lijkt me sterk dat het meteen de 1e ronde raak is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschillende verhalen en achtergronden van iedereen om te lezen! Spannend dat een aantal al aan het wachten zijn op hun NOD. Wij starten vanaf juli, nog eventjes geduld dus (ook al ben ik er in mijn hoofd veel meer mee bezig dan ooit gedacht).
@MQ11 Wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je daar behoorlijk zenuwachtig van wordt!

@Helmgras31 We doen niet echt iets speciaals voor dat moment, misschien ben ik daar ook wat te nuchter voor. Toch voelt het wel liefdevol en we liggen er na ook steeds samen op bed te kletsen over wat als het lukt.. Dat voelt ook altijd wel heel gezellig
Alle reacties Link kopieren
Dames ik ben zojuist ongesteld geworden. Op naar ronde 2.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Blueflowers! Vol goede moed door dan maar.

Ik heb nog geen idee van m’n cyclus, de spiraal is er nu 3 weken uit maar merk geen enkel verschil.
Alle reacties Link kopieren
@helmgras nee niet zo een moeite om nog een ronde te moeten wachten. Ik ben redelijk nuchter en heb een wel een beetje geduld. Al zou ik er wel moeite mee hebben als ik later dan juli zou moeten starten. Maar dat is gelukkig niet zo. Spannend op het wachtbankje!! Best raar hè wat je lijf kan doen voor wat betreft cyclus. Die van mij is nooit super regelmatig geweest eerlijk gezegd.

@blueflowers jammer! Op naar de volgende ronde inderdaad.

Hier goed nieuws, dus we hebben een GO!! Heeeel blij mee. Wel op het hart gedrukt dat ik echt foliumzuur moet slikken. Dat is in mijn geval extra belangrijk.

Ook gisteren ongesteld geworden. Zul je net zien, zeg ik hier dat mijn cyclus altijd langer dan 30 dagen is... is hij deze keer 29 haha. Ach voor nu alleen maar fijn, zijn we eerder in de volgende ronde :).

Gisteren begonnen met mama compleet. Nog even gedacht om deze ronde al te starten. Maar voelt na de opmerking van de arts toch niet goed, aangezien ik nog niet gestart was met foliumzuur.

@meiden die spiraal eruit hebben laten halen; hebben jullie dit tijdens je menstruatie laten doen of erna?
Beatle, wat fijn! En idd zekere voor het onzekere. Zo'n maandje is zo voorbij.

Op naar ronde 2 Blueflowers!

@Filomena, je cyclus loopt gewoon door, toch? Dus er hoeft niks te veranderen. Bij mij was het alleen weer zoeken, omdat ik met een spiraaltje in nooit ongesteld wordt. Net vorige week echt ongesteld geweest (daarvoor elke dag een klein beetje bloed), dus daarom denk ik dat ik nu weer weet wat mijn nod is.

Ook meteen antwoord op de vraag van Beatle. Gezien ik nooit ongesteld werd, heb ik daar geen rekening mee kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
@squirrel; ja je hebt gelijk, de cyclus loopt door. Maar ik ben net als jij tijdens de spiraal nooit ongesteld geweest, dus ik bedoel inderdaad ook dat zoeken zodat ik weet wanneer ik ongesteld moet worden en wanneer de vruchtbare dagen ongeveer zijn

@Beatle, wat fijn dat je nu mag starten!!
filomena18 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 20:10
8.09% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven