Zwanger worden januari 2019

15-12-2018 23:26 1206 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd # kindjeGestartNODBijzonderheden
Bessie2017312eJanuari 2019?
Smartie88?1eJanuari 2019?
Echteliefde?1e
Muziekuiltje 29 2ejan/mrt 2019geen
Topegi281eJanuari 2019?
Smartie88301e Januari 201910 januari
Borisdeporis221e Januari 2019?
Mellala282e Januari 201913 januari
Kersenpitje87321e Januari 201926 januari
Echteliefde261e Januari 2019?
Sassefras341e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
Babydonthurtme272eJanuari 201924 januariBaarmoederafwijking
Bacon292e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
EvaDeWith363e Januari 201930 januari
LittleMissBooks311eJanuari 2019?
klein aapje ?1eJanuari 2019?
anoniem_335611 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:56
97.17% gewijzigd
Oké borisdeporis! Ben benieuwd dan hihi.. pas 26ste NOD. Gaan t zien. Duurt weet eeuwigheid hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag een beetje bloedverlies, hopelijk zet het goed door.
Alle reacties Link kopieren
Nou Togepi, als het zich dan aandiend, laat het dan ook maar doorzetten hè. Des te sneller kun je door. Ik zit er nog op te wachten..denk wel dat het komt gezien mn buikgevoel, echter nog geen zichtbaar signaal. Volgens een andere app zou NOD pas morgen zijn ipv vandaag..

Muziekuiltje, 29jr, 2de kindje, NOD 15/16-2
Vandaag nog een keer getest, maar vandaag niet met ochtendurine. Gisteren was de uitslag negatief en vandaag ook.
Mijn nod was 13- 2 dus ik hoop echt dat ik zwanger ben maar als ik nu nog niet positief test lijkt die kans me klein? Las op internet wel iets over late innesteling enzo, waardoor ik nog een heel klein beetje hoop heb. Maandag ben ik in de stad, als ik dan nog niet ongesteld ben dan koop ik nog een test denk ik.
Heb afgelopen dagen wat krampjes, steken en 'bubbeltjes' gevoeld maar ik ben ook erg gefocust op alles wat ik voel merk ik.

Ik hoop dat ik snel positief test of ongesteld word zodat ik weet waar ik aan toe ben.

Alle zwangeren gefeliciteerd en de rest veel succes!

Echteliefde, 26 jaar, nod 13- 02 maar nog niet ongesteld. Testen negatief.
Alle reacties Link kopieren
Mellala en Borisdeporis, gefeliciteerd!

Muziekuiltje, volgens mij heeft het bezig zijn met zwanger worden onbewust invloed op je lichaam. Met veranderingen in menstruatie als gevolg (die dus niet zwangerschaps maar stress/focus gerelateerd zijn).
Alle reacties Link kopieren
Ben ik het helemaal mee eens bessie17. Net als die kwaaltjes die gevoeld worden, omdat men zo graag wil voelen.
Zelf ben ik vrij nuchter en begrijp van mezelf ook niet waar de ziekelijke drang vandaan komt, om er constant mee bezig te willen zijn en me vanalles in m'n hoofd te halen.
Wel een opluchting dat ik niet de enige ben haha.
De wens is gewoon groot (groter nadat de stap eenmaal gemaakt is) noem het maar oerdrang.
Ik denk bij iedereen. Gun het jullie allemaal van harte en fijn dat we het er samen over kunnen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad muziekuiltje, gelukkig is het vanmorgen goed doorgezet! :) Ben er stiekem wel blij mee, omdat ik vorige maand gestopt ben met de pil, maar het soms echt nog wel een hele tijd kan duren voordat het op gang kan komen. Hopelijk zet het bij jou ook gewoon door en kan je een nieuwe ronde in .
Vandaag toch ongesteld geworden. Blijkbaar een langere cyclus deze keer. Op naar de volgende ronde.

Misschien ga ik starten met ovulatietesten om mijn eisprong te vinden. Mijn menstruatie is nog niet regelmatig. Temperaturen op dezelfde tijd is lastig omdat ik heel erg onregelmatig (zowel overdag als 's nachts) werk.
Heb nog even om erover na te denken aangezien mijn menstruatie net pas weer begonnen is. Weet ook niet of ik die testen nu al zie zitten omdat we zo kort bezig zijn (sinds december). Maar ik denk aan de andere kant; als er hulpmiddelen zijn om je eisprong te vinden, waarom zal je ze dan niet gebruiken? :$

Echteliefde, 26 jaar, nod 19-03 (als mijn cyclus niet weer gaat afwijken)
Alle reacties Link kopieren
Echteliefde, dan is het duidelijk, helaas. Ronde verder dan maar. Ovulatietesten kunnen idd een handig hulpmiddel zijn om inzicht te krijgen in de cyclus.
Ik wacht nog maar even (on)-geduldig af.
Heb (zelfs tijdens mirenda) altijd een vrij regelmatige cyclus. Nu nog niks van ongesteldheid. Dus wie weet nu ook een langere periode/teveel gefocust.
Test vanavond of morgen misschien nog een keer als het uitblijft.

Geniet van jullie mooie zon(nige)dag!

Muziekuiltje, 29jr, 2de kindje, nod was 15-2
Spannend Muziekuiltje! Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Poeh hier gevalletje koudwatervrees denk ik. Komende dagen zouden de juiste dagen moeten zijn in de cyclus maar ik zit beetje in paniek te raken.
Ik ben nogal iemand die graag alle praktische zaken vooraf uitzoekt en daar mee bezig is, zoals alchol op het wachtbankje, hoe te doen qua werken/uren etc.
Maar dat blokt de emotie en het onbekende voor mij. Daar loop ik sinds zaterdag enorm hard tegenaan.
Herkent iemand dit? (Zou onze eerste poging/ronde zijn deze week)
Alle reacties Link kopieren
Puzzlenien, als je twijfelt sla je toch nog een ronde over en zoek je eerst e.e.a. uit?
Zou wel proberen gewoon vanuit je(jullie) hart te beslissen en niet alleen vanuit rationeel en praktisch oogpunt. Eenmaal zover zullen dingen zich vanzelf uitkristalliseren.
Gelukkig hier genoeg dames om mee van gedachten te wisselen of voor evt. advies en visies.

Hier weer thuis na vakantie. Koud de drempel over en jawel hoor..ongesteld!
Op naar de volgende ronde dus..
Voor degene die al bijna in de 'goede periode' zitten, succes!
Hoe is het met de zwangeren? :-)
Alle reacties Link kopieren
Puzzlenien, ik snap het wel. Ik ben ook iemand die eerst de praktische zaken uitzoekt. Betekent niet dat gevoel niet meespeelt, maar het geeft meer rust (bij mij tenminste) dat we over een aantal belangrijke dingen al hebben nagedacht zoals hoeveel uur werken etc.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor jullie reacties. Het is niet dat we (ik) niet willen. De afgelopen maanden was het ook naar praktische zaken kijken, wanneer zou het mogen ivm eventueel zika virus, huisarts voor spiraal te verwijderen, foliumzuur starten (en wisselen ivm bijwerkingen).
Ook qua werk wat is te doen qua uren werken, ik werk namelijk al niet FT, dat is een bewuste keuze, maar daardoor wel wat beperkter in nog minder te gaan werken met huidige werkzaamheden die ik heel fijn vind.
Kinderopvang hoeveel dagen etc. Dat speelt in mijn hoofd. Geeft mij ook rust om daar al over nagedacht te hebben zonder dat er hormonen door mijn lijf racen.

Daar zie ik ook beetje tegenop en dan nu deze week voor het eerst een poging gaan doen maakt het zo echt ineens, kan me niet "verschuilen" achter praktische zaken. Het staat nu zo vol voor mijn neus. Ookal is de kans klein dat het meteen lukt. Aaaahhhhhh. Man kijkt me dan weer raar aan, al weet hij wel van mijn vrij praktische instelling, van goh ja maar euhh dit wist je toch wel dat het eens zou gebeuren?
Dat is ook zo maar toch.. Mannen ;-) hebben het toch stuk makkelijker haha
Hallo,

Ik ben nieuw hier, lees al wel een tijdje mee.
Ik ben 29 en mijn vriend 27 en wij gaan voor ons eerste kindje. Ik heb 6 febr mijn spiraal laten verwijderen na 10 jaar, daarvoor vanaf m’n 14e de pil gebruikt. Ik wacht nu op mijn eerste menstruatie sinds jaren en dat alleen vind ik al mega spannend!
Ik heb ovulatie testen geprobeerd om enig inzicht te krijgen in m’n cyclus en ik vermoed dat ik tussen 6-10 febr m’n ei heb gehad. We hebben rond die periode ook geklust. De laatste paar dagen heb ik een aantal vreemde symptomen; plotselinge afkeer tijdens het eten, veel lage rugpijn, enorm moe. Nu las ik wel dat als je een week voor de verwijdering van de mirena geklust hebt, dit ook nog tot een zwangerschap kan leiden. Zijn er nog meer mensen die een de mirena spiraal hebben gehad en nu afwachten?
Hey allemaal! Mijn man en ik zijn in januari ook gestart met proberen, ik zou me graag aansluiten bij het groepje hier! 😄 in januari was het nog niet raak, maar ja de eerste maand lijkt me dat niet zo ongewoon 😉 we hebben ook geen rekening gehouden met vruchtbare dagen of zo, dat gaan we vanaf deze maand wel doen.
Ik ben er wel best van geschrokken hoe ik er toch mee bezig ben, hebben jullie dat ook? Ik ben begonnen met een hele nuchtere “het komt wanneer het komt, ik maak me het eerste jaar geen zorgen” houding, maar ik moet toegeven dat ik toch wat nerveuzer was dan verwacht in die week tussen mijn ovulatie en mijn verwachte regels 🙊 herkenbaar voor jullie?

Allemaal veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Manenschiin13 en Alatariël!
Zelf heb ik 10 jaar de pil geslikt. Vond het ook heel spannend of het allemaal weer op gang kwam na zo lang de pil. Viel gelukkig niet tegen: Na 28 dagen beetje ongesteld, zette niet echt door dus een test gedaan maar helaas. Daarna na 26 dagen wel gewone menstruatie. Dus nu bezig er poging 3

Alatariël, klinkt heel herkenbaar! Ik en mijn mand dachten ook we beginnen nu want het kan nog wel een jaar duren, en nu ik gestopt ben met de pil, kunnen we niet wachten. Denk dat de wens alleen maar groter is als je echt begint :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees trouwens dat er meer meiden begonnenzijn met ovaluatie testen. Deze week wil ik ook beginnen.

Heb het merk Clear BLUE gekocht. In de instructie (ook online) staat: dat je 4 uur van te voren niet mag plassen. Het eenvoudigste is met ochtend urine testen. Eerder las ik online dat je ovaluatie testen juist wel in de avond moet doen.

Iemand ervaring? Wat doe jullie ochtend of avondlijke ovaluatie testen?
Welkom allemaal!

Ik moet zeggen ik vind zo de eerste 1,5 week van mijn cyclus heel fijn relaxed! ;) toch inderdaad er veel mee bezig daarna. Je leven kan ook gewoon totaal veranderen op dat specifieke moment, dus het is ook niet zo gek.

Ninanola, ik zit met hetzelfde probleem. Ik ga maandag beginnen met testen. Ik neem het zekere voor het onzekere en ga rond het middaguur testen en dan daarvoor dus 4 uur niet plassen. Misschien onnodig, maar ja
Nina1Nola schreef:
20-02-2019 19:31
Ik lees trouwens dat er meer meiden begonnenzijn met ovaluatie testen. Deze week wil ik ook beginnen.

Heb het merk Clear BLUE gekocht. In de instructie (ook online) staat: dat je 4 uur van te voren niet mag plassen. Het eenvoudigste is met ochtend urine testen. Eerder las ik online dat je ovaluatie testen juist wel in de avond moet doen.

Iemand ervaring? Wat doe jullie ochtend of avondlijke ovaluatie testen?
Ik had gewoon gelezen dat je best in de ochtend test? Is dat sowieso niet aangeraden, aangezien je hormonen ‘s ochtends hoger liggen? 🤭 Ik heb ook ovulatietesten gekocht, ik dacht niet dat dat ook nog zo’n gedoe zou zijn 😅

Zelf heb ik ook 10 jaar de pil geslikt. Ik ben daar ooit mee begonnen omdat ik zo zware menstruatieklachten had, ik was toen wel erg stipt. Nu ook al gestopt sinds november, ik heb meteen een normale menstruatie gekregen. Ik merk wel op dat er wat variatie in zit, de eerste maand was 30 dagen, toen 29 en afgelopen maand was het 28. Ik lijk ook elke maand meer pijn en andere klachten (zoals heel emotioneel ed) te hebben en ik verlies ook elke maand meer bloed. Helemaal op punt lijkt het dus nog niet te staan 😄 maar ik heb gehoord dat zware bloedingen een goed teken zijn, omdat je dan een dik baarmoederslijmvlies zou hebben en dan meer kans op innesteling hebt? Nu ja, je hoort zo veel verhaaltjes, er zit helaas niets anders op dan wachten 😁
Ik heb ook ovulatietesten gekocht, in eerste instantie om m’n cyclus in kaart te brengen. Ik begreep dat je ochtendurine juist te geconcentreerd is, dus dat savonds of smiddags beter is. Daarvoor 4 uur lang niet naar de wc gaan en 2 uur van tevoren niets drinken.

Ik ben na het verwijderen van m’n spiraal (6febr) begonnen met de testen, puur om cyclus in kaart te brengen. Volgens mij heb ik gelijk dat weekend (10 febr) m’n ei gehad, al gaven de action testen niet dezelfde donkere streep als de test streep. Vanaf 7 febr begon de streep te komen en na 10 febr was die weg, vandaar dat k vermoed dat m’n ei in deze periode toch is geweest.

Wij zijn ook “alvast” begonnen onder het mom van het duurt wel even. Maar inmiddels kan ik het gewoon niet meer loslaten :roll:
Maneschijn13 schreef:
20-02-2019 20:18

Wij zijn ook “alvast” begonnen onder het mom van het duurt wel even. Maar inmiddels kan ik het gewoon niet meer loslaten :roll:
Weet je, dat is best fijn om te lezen. Niet omdat ik jou dat gevoel toewens, uiteraard, maar net omdat ik het zo herken en het heel aangenaam is om te weten dat ik hierin niet alleen sta. In de andere topics lees je vaak best harde reacties van anderen wanneer je pas begint, alsof je nog geen recht hebt opgebouwd om nerveus te worden of ongeduldig te zijn, want je bent pas bezig en hebt nog geen tegenslagen gekend zoals enkele van de “veteranen” hier. Het lucht op om niet de enige te zijn die van meet af aan een tikkeltje meer geobsedeerd wordt met de hele kwestie dan je zou willen, ook al weet je rationeel gezien wel dat het allemaal zijn tijd nodig heeft!
Alle reacties Link kopieren
Hai nieuwe dames! Leuk dat jullie meeschrijven. Wat ik van jullie lees is superherkenbaar! Gelukkig kunnen we het hier gewoon uitspreken en delen met elkaar.
Ik merk zelf dat het wel een verschil is of je voor een eerste kindje gaat, of bezig bent voor een 2de (3e, 4e..)
Allemaal veel succes, hopelijk wordt 2019 hét jaar voor ons allen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

Heel herkenbaar hoor. Vooral wanneer de 'vruchtbare periode' begint, gaat het toch wel kriebelen. De anderhalve week ervoor zijn inderdaad juist weer heel relaxt. Heel eventjes hoef je je er niet mee bezig te houden.

Nu vriendinnen om mij heen zwanger zijn of net een kindje hebben gekregen (twee kraambezoeken deze week), lijkt mijn wens ook alleen maar toe te nemen. Zeker toen ik mijn vriend met zo'n hummeltje op de arm zag rondlopen (smelt).

Volgens de apps heb ik rond dit weekend mijn eisprong. Spannend! Heb besloten nog even te wachten met ovulatietesten. Ben nu al zo'n controlefreak... :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden!
Heel herkenbaar allemaal wat er geschreven wordt. Gister was eerste echte poging (door koudwatervrees liep eerder deze week beetje in de soep haha). Maar we zaten elkaar daarna echt gek aan te kijken van jeetje wat kan dit nu voor gevolgen gaan hebben. Voelde heel gek.
Vandaag als het goed is mijn ei. Maar dat is op basis van de reguliere berekeningen geen ovu-testen.

NOD is 7 maart. Duurt dus nog wel even.. Omdat ik dus geen testen heb gebruikt gaan we morgen nog wel poging doen. Ook om wellicht van dat gekke gevoel af te komen.

Heeft er iemand ovu-testen gedaan in meerdere cyclussen? Is het bij diegene in beide (of meer) op dezelfde dag de eisprong geweest? Of verschilde die per ronde?

Wij willen eigenlijk 6 maanden wachten met die testen (echt 4u niet plassen en 2u niet drinken is niet te doen joh haha). Maar heb ook het idee dat dit beetje lukraak schieten is. Vind het nu wel spannend omdat het vanalles zou kunnen gebeuren in mijn buik maar wellicht ook helemaal niks.

Andere vraag: zijn er dames die ervaring hebben met zwanger raken en aflopend contract?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven