Zwanger worden januari 2019

15-12-2018 23:26 1206 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd # kindjeGestartNODBijzonderheden
Bessie2017312eJanuari 2019?
Smartie88?1eJanuari 2019?
Echteliefde?1e
Muziekuiltje 29 2ejan/mrt 2019geen
Topegi281eJanuari 2019?
Smartie88301e Januari 201910 januari
Borisdeporis221e Januari 2019?
Mellala282e Januari 201913 januari
Kersenpitje87321e Januari 201926 januari
Echteliefde261e Januari 2019?
Sassefras341e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
Babydonthurtme272eJanuari 201924 januariBaarmoederafwijking
Bacon292e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
EvaDeWith363e Januari 201930 januari
LittleMissBooks311eJanuari 2019?
klein aapje ?1eJanuari 2019?
anoniem_335611 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:56
97.17% gewijzigd
Oooh wat leuk Muziekuiltje! Gefeliciteerd! Alles helemaal naar wens gegaan? Veel geluk samen!

Ik kan het nauwelijks geloven! Het ene moment maak ik allerlei plannen in mijn hoofd, het volgende moment denk ik aan de dingen die al gepland staan maar lastig gaan worden (weekend festival in augustus bijvoorbeeld) en dan denk ik weer.... wat als het nou misgaat? Wanneer mag je voor het eerst langs bij de verloskundige?

EchteLiefde (en ook Doris natuurlijk als ze nog mee leest) ik hoop dat 2020 ook voor jullie iets heel moois in petto heeft!
Thanks Fenne, ik hoop ook heel erg dat het Doris, mij en alle anderen met een kinderwens dit jaar wel gaat lukken.

Als Ik jou was zou ik maandag even de verloskundige bellen om te vragen wanneer je langs mag komen. Volgens mij is de eerste afspraak op zijn vroegst na 6 a 7 weken maar ik weet het niet zeker.
Al die praktische dingen lossen zich wel op en als je iets moet missen qua festival ofzo dan is het voor een heel goed doel!
Laten we er vanuit gaan dat alles goed mag gaan en dat jullie straks een baby hebben. Zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
Muziekuiltje! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Hoe gaat het met jullie?

En Fenne; JAAAAAA wat ontzettend leuk! Ik ben zoooooo blij voor je, het is je zo gegund! Wat ontzettend goed, prachtig begin van 2020!

Echteliefde, laten we duimen draaien voor een mooi 2020 voor ons!

(en ja ik kom dus zeker af en toe nog is gluren hier)
Dank je Doris! Ik kan het gewoon nog steeds niet geloven en vindt het super eng. 7 februari de eerste echo, dus tot dan zal ik het nog wel heel spannend vinden.
Mag ik dan nu ook vragen hoe het met je gaat? :)

En EchteLiefde krijg jij deze week geen uitslagen?
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat ontzettend leuk. 7 februari, wat ontzettend spannend. Jij gaat gewoon een kleine ieniemienie spartelende baby zien. Hoe voel je je nu? Is het allemaal een beetje geland?

En natuurlijk mag je vragen hoe het gaat ;) Het gaat naar omstandigheden goed. Ik heb een redelijk oke menstruatie gehad nu met de spiraal, ik heb iig rood bloed gezien en dat is al een overwinning. Dat duidt er waarschijnlijk wel op dat het bloed dus niet wordt geblokkeerd. Over twee weken moet het spiraaltje weer verwijderd worden en dan heb ik na 1,5 week weer een kijkingreep in de baarmoeder om de stand van zaken te bekijken. Als dat goed is (en hopelijk kunnen ze dan zien dat mijn tweede eileider ook open is, want laatste was die niet goed te zien) dan mogen we het proberen. Wel met de kanttekening dat de verklevingen gewoon terug kunnen komen, helaas.. Dus het zal sowieso gewoon een stressvolle periode blijven.

Echteliefde, hoe staat het bij jou met de uitslagen? Ik duim voor je. :cheer2:
Hey Doris! Leuk dat je af en toe komt kijken! Echt heel erg jammer dat het zo moet gaan bij jou maar wel fijn dat je nu eindelijk eens 'normaal' bloed hebt gehad. Ik hoop dat alles bij je volgende onderzoeken oké is zodat jullie weer verder kunnen proberen. Wel een nare gedachte dat die verklevingen terug kunnen komen.. maar ondanks dat, positief blijven en blijven proberen. Ik duim voor je!

Leuk Fenne, die eerste echo! Vast ook heel spannend! Ben zo blij voor je / jullie!

Ik verwacht eind volgende week meer te horen. Ik moet nu wachten tot onze casus in het teamoverleg besproken is en dat kon vanaf 7 januari een week of 2 duren. Ik neem het maar ruim in gedachten. We horen dan telefonisch wat de volgende stap is.
Doris fijn om te lezen dat jullie zo positief zijn! Er komt nogal wat op jullie af, maar ik lijk tussen de regels door te lezen dat jullie samen een sterk team zijn! Probeer het vast te houden :)

Nog even een week wachten EchteLiefde. Zijn jullie er veel mee bezig of draait het leven gewoon lekker door?

Ik duim voor jullie!
Het leven draait wel lekker door. We zijn ook met veel 'projecten' bezig dus we hebben genoeg afleiding. We willen nog een kleine verbouwing doen (of laten doen) en we gaan trouwen dus zijn ook met die voorbereidingen bezig. Ik ben blij dat we veel om handen hebben, dan zit ik niet de hele tijd aan baby's of medische uitslagen te denken :)
Haha gelukkig! Klinkt als ons leven. Nog even een huis gekocht en wij gaan ook trouwen. Dat houden we wel klein overigens.
Maar geniet van deze projecten! Het kan zo maar ineens wel raak zijn! :)
Is hier nog nieuws mensen? :)
Alle reacties Link kopieren
Fenne, hoe is het met jou!? :)
En echteliefde, heb je wat gehoord.

Mijn koperspiraal is vanmorgen verwijderd, wat een verademing qua pijn vergeleken met de ingreep in het ziekenhuis haha. :P
Over precies twee weken weer hysterscopie, au!, en hopelijk "goed" nieuws.
Duimen jullie mee?
Hi Doris! In jouw geval zal het al snel mee vallen qua pijn nu, jij weet (helaas) wat echte pijn is!
Fijn dat de spiraal er uit is. Spannend over twee weken, ik ga vast duimen!

Fenne, hoe is het met jou?

Zoals verwacht moet ik een baarmoeder foto laten maken. Ik moet bellen zodra ik ongesteld ben om de afspraak te plannen. Die zal dan tussen dag 7 en dag 12 van de cyclus zijn zodat ik niet meer ongesteld ben en ook niet zwanger ben tijdens de ingreep.
Ik verwacht uiterlijk vrijdag mijn menstruatie uitgaande van mijn langste cyclus.

Eigenlijk hoop ik op helemaal geen menstruatie, dan kan ik dat hele fertiliteitsonderzoek gedoe afblazen. Ben het in vlagen nu al zat en dan staan we nog best wel aan het begin, we zijn nu bij de laatste stap van het OFO. Het 'echte werk' moet nog komen.

Afgelopen week zijn er in mijn directe omgeving 6! baby's geboren dus nu begint het wel steeds erger te kriebelen :$ Ik kan het nu niet 'parkeren' omdat ik steeds met geboortes te maken heb. Super leuk natuurlijk maar soms ook wel confronterend ofzo..
Oh dat is lastig EchteLiefde! Ik zei laatst voordat ik zelf de positieve test had ook tegen mijn vriend van: ik hoop niet dat die en die eerder zwanger zijn dan wij. Niet omdat ik ze het niet gun, maar het doet gewoon ook pijn.

Maar hopelijk blijft de menstruatie gewoon uit idd! Dan is het meteen feest!
O mijn god ik sta hier met een positieve test in mijn handen. Ik kan het zó niet geloven!
Oooh wat ontzettend geweldig leuk!!! Gefeliciteerd jullie! Weet je man het al?

Lopen we gewoon ongeveer gelijk!
Dank je Fen! Ja, ik heb man opgebeld. Hij was super blij. Ik zit helemaal in een bubbel haha.

Meteen huisarts gebeld over mijn medicijngebruik, moet mogelijk wat aanpassingen doen. Ik word straks teruggebeld.
Vanmiddag ga ik de verloskundige bellen voor info en eerste afspraak plannen.

Zo onwerkelijk dit. Nu heel hard hopen dat alles goed mag blijven gaan.
En wat zei de huisarts? En wanneer heb je een echo? Gisterenavond groot feest thuis?

Wij volgende week vrijdag eindelijk de echo. Dan ben ik als het goed is 8,5 week. Aan de ene kant ben ik wel jaloers op die nog vroegere echo's, aan de andere kant als het nu dan allemaal goed is geeft het ook iets meer zekerheid.

Spannend!
De huisarts heeft donderdag niet meer terug gebeld en toen ik zelf aan het eind van de middag terug belde kreeg ik geen gehoor. Vrijdag kreeg ik ook niemand te pakken dus ik probeer maandag weer te bellen. De medicatie is al eens aangepast omdat ik de kinderwens had dus waarschijnlijk is alles gewoon goed, maar beter nog een keer checken.

Mijn echo is op 19 februari. Ik ben dan 7-8 weken ongeveer. Dat is even afwachten. Mijn gevoel zegt meer richting de 8 weken omdat mijn eisprong volgens mij vroeg was, als ik de bloedwaarden goed heb geïnterpreteerd.
Ik kijk er heel erg naar uit, denk dat het nog echter word als je dat hartje ziet kloppen.

Spannend, jij bent al bijna aan de beurt! Inderdaad best laat maar dan zie je waarschijnlijk wel iets meer. Ik ben benieuwd of ze inwendig of uitwendig doen, ik denk inwendig in zo'n vroeg stadium?
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaa Echteliefde! Ik vind dit zooooo leuk om te lezen! Ik ben zo blij voor je! Wat goed :heart:

Hoe gaat het met je, met jullie beiden?

Blijven jullie hier wel af en toe een update geven?
Dank je Doris! Hoe gaat het met jou?

Met mij alles goed. Alleen zere borsten en meer afscheiding. Het zwanger zijn voelt nog niet zo echt, ik denk dat ik de echo als bewijs nodig heb haha. Ik hoop heel hard dat alles goed mag blijven gaan.

Hoe is het met jou, Fenne?
Ja hier alles goed! Niet echt klachten gelukkig!! Komende vrijdag de echo... dat wordt nu wel spannend! Ik denk dat ze eerst uitwendig proberen of de keuze bij jou laten. Hoe vroeger je bent hoe meer kans op inwendig natuurlijk. Het maakt mij persoonlijk ook niet zo veel uit, als we alles maar zien :)

Hoe gaat het met je jou Doris?
Alle reacties Link kopieren
Ah spannend Fenne. Ik zou persoonlijk voor inwendig kiezen, want ik weet van een vriendin dat ze het bij uitwendig soms niet goed kunnen zien en daar kan je dan echt van schrikken, terwijl er dus niets aan de hand is. Maar goed ik heb door al deze ellende sowieso een echo-fobie.. ;)

Blij te horen dat het met jullie beiden goed gaat. Ik duim zo hard dat jullie niet zwak en misselijk worden en lekker kunnen genieten.

Hier gaat het mwah. Sinds verwijderen spiraal wat buikpijn en wat bruinverlies. Ik moet als t goed is binnenkort ongesteld worden, maar dit maakt me bang. Bruin bij Asherman is vaak niet oké, maar goed dit zou ook van het verwijderen van de spiraal kunnen zijn. Ik ben dus als de dood voor mijn menstruatie en denk soms: is dit al mijn menstruatie? Om gek van te worden. Daarnaast zie ik op tegen weer die ingreep en weer die pijn en ik ben bang dat het terug is. Geen goeie dag hier ;), blame it on the progesterone.
Ik dacht ooit gehoord te hebben dat je onder de 10 weken meer hebt aan een inwendige echo maar of dat zo is, weet ik niet zeker. Mij maakt het ook niet zoveel uit. Nog 16 dagen wachten haha. Spannend hoor Fen, hoop dat je vrijdag een mooie echo hebt.

Wat een rotdag heb jij Doris. Sowieso wat een rot situatie.. en dat is een heel erg understatement. Ik hoop dat het gewoon goed zit en dat je een normale menstruatie krijgt zodat je duidelijkheid hebt!
Is er al een menstruatie doorgezet Doris? Ik snap je progesteron gevoel zullen we maar zeggen!

Ik begin nu toch wel gespannen te raken voor de echo. Nog 2 nachtjes slapen. Daarna ook wel meteen de intake met de verloskundige, ik vind het wel fijn dat ze dat gewoon op 1 dag gepland hebben.
Succes vandaag Fenne! Hopelijk is alles goed en kun je een kloppend hartje zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven