Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa Kleinaapje, wat ben ik blij voor jou!!!!!!!!! Echt een heeeele dikke gefeliciteerd, hoop dat je een hele goede zwangerschap tegemoet gaat en dat je met Sinterklaas een fantastisch cadeautje ter wereld mag brengen ❤️❤️ Eindelijk vrolijk nieuws, dat hadden we nodig!
Yes!!! Gefeliciteerd Kleinaapje!! Wat een fijn en goed nieuws, dat konden we inderdaad goed gebruiken :) had je al wel wat symptoompjes? Een hele fijne zwangerschap gewenst :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel! Het voelt nog zo onwerkelijk!

Ik heb sinds gister eigelijk wat opvallende vage klachten. Gister was 1 borst iets voller en vandaag beide, nu ook ietsjes pijnlijker. De afgelopen 2 nachten had ik het ook bloedjeheet. Slaap normaal met een kruik (het hele jaar door) maar sliep dus de afgelopen nacht zelfs zonder deken. Ook ben ik moe, vandaag erger dan gister. Maargoed, ik was ook rete zenuwachtig en had daardoor slecht geslapen.

Edit: Ohja, en heb dus normaal dat mijn afscheiding veranderd voor m’n menstruatie. Eerst een dag helemaal niks, dan een dag bruinige afscheiding en dan wordt ik vaak ongesteld. Nu bleef het zoals normaal.


Heeel raar dit hoor! Echt spannend weer. :-P)

Dikke vette knuffel voor jullie allemaal! Ik ben zo blij dat ik dit met jullie kan delen!
kleinaapje wijzigde dit bericht op 29-03-2020 00:17
Reden: Iets vergeten :)
15.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:heart: Zo leuk, heb er de hele dag een beetje een blij gevoel door gehad! Hadden gister een paar keer vreselijk Corona-nieuws gekregen (niet echt dichtbij hoor, maar wel dichtbij voor mensen die we echt goed kennen) en was daar zo naar van geworden... Maar er komt ook gewoon weer nieuw leven aan, zo mooi en zo bijzonder! :heart: Betekent dit nu dat je bepaalde werkzaamheden niet meer kunt doen (zoiets schreef je toch?)? Hopelijk trek je het een beetje, de komende tijd, full time werken en een zwangerschap. Hoe was je eerste zwangerschap?

Nu gaan we op naar het volgende goede nieuws, nl een mooie echo voor Eendje! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ahh Pimpelmusje wat ontzettend lief van je!!

Ja, voor mijn werk houdt het in dat ik de corona(verdachte) patienten niet meer mag verzorgen.. ga dinsdag naar mijn leidinggevende toe, dan is zij iig op de hoogte.

Tijdens mijn vorige zwangerschap werkte ik 36u, en lag ik er helaas rond de 20 weken al voor 25% uit, en vanaf 32 helemaal ivm harde buiken.. dusja, ik zie wel hoe ver ik dit keer ga komen! Heb nu wel een peuter thuis maar voorlopig ook een man, dus ik ben ook zeer benieuwd! :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ja, je merkt het vanzelf :) Voor nu maar lekker genieten van het idee dat er weer een klein aapje komt!

Hier deze ronde in elk geval zoals verwacht niet raak, nieuwe NOD wordt dus 26 april als je dat nog bij wilt houden? :)) Zag het al aankomen, maar toch jammer.... Nu duurt het weer minstens een maand, en zo geen zin in weer een week ongesteld :( Mja, daarna gaan we er weer voor, een kindje in 2021! ❤️

Fijne zondag meiden!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Kleinaapje, fantastisch! Gefeliciteerd zeg! Hoe voel je je?



Om terug te komen op je reactie dat ik relax klink, dat ben ik ook. Het ergste wat je kan overkomen, is ons overkomen, ik maak me nergens meer zorgen om.
Wij hebben een medium over de vloer gehad, die heeft ons voorspeld dat er nog een levend kindje komt, daar hou ik mij aan vast. Verder met die andere 3 wel druk, maar ben ook neit anders gewend haha.

Pimpelmusje, balen zeg... we lopen ongeveer gelijk, dan volgende maand maar tegelijk zwanger. ;)
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Jaaaa Kleinaapje wat fijn! Dan heeft de natuur dus toch voor jullie besloten. Heel blij voor je :rose:
@Pimpelmusje ah jammer, knuffel voor jou en op naar een vruchtbaar april! :hug:

@Mama, wauw dat is wel heel bijzonder!! Ik hoop dat het snel uitkomt :hug:

@Kleinaapje, toch wat signaaltjes dan hihi. Spannend! Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt zonder al teveel kwaaltjes :)
Alle reacties Link kopieren
KLEINAAPJE wat een geweldig nieuws!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Ik liep achter met lezen en was bij het begin begonnen, wat een onverwachte wendingen allemaal. Supernaar voor de baan van je man, dan ook nog zelf zo hard werken onder zulke bevreemdende omstandigheden en dan toch nog dat nieuws. Je emoties zullen wel alle kanten opgeschoten zijn afgelopen dagen! Ik ben in elk geval ontzettend blij voor je. Pas goed op jezelf ok? Nu nog belangrijker dan ooit.

En eendje wat zal dat gek zijn om alleen de eerste echo te doen.. Je zou inderdaad het in elk geval op video kunnen opnemen, niet alleen zodat je man ("de woerd" hahaha) het terug kan kijken, maar ook gewoon voor jezelf, voor anderen en voor later?

Pioenrozen heel eigenaardig! Is het inmiddels al wat duidelijker?

En Pimpelmusje, Molly en Mama37, heel jammer van deze ronde! Maar kom gezellig op het wachtbankje bij Daisy en mij! En ik kan me voorstellen Molly dat je het wel fijn vindt om een "gewone" maand ertussen te hebben. Wel weer lief dat je vriend teleurgesteld is, dat is dan ook wel weer tekenend!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ik was even low profile, niet omdat ik dat gezellig vond, maar omdat mijn werk overliep. Vanwege de crisis moest er ineens véél meer gedaan worden, en het was een race tegen de klok en best stressvol. Nu is ineens alles gedaan en ben ik op non-actief gesteld. Heel apart gevoel... De veren dalen nu pas een beetje neer en ik langzaamaan dringen bepaalde dingen pas tot me door (professioneel en privé).

Ik raak wel bedroefd van mensen die klagen dat ze zich vervelen. Ze zouden zich moeten schamen, dat meen ik oprecht. Natuurlijk is het vervelend dat je niet naar buiten kunt of mag, maar jongens als dát nu je grootste probleem is ben je toch een gezegend mens. Zo, dat moest ik even spuien hoor.

Hier maken de Fransman en ik het zo gezellig mogelijk en daar zijn we ook reuzegoed in haha. Ik zit in mijn vruchtbare week, maar ik ben er niet heel "op de klok" mee bezig deze keer. Ik voel me wel erg hormonaal, met al sinds mijn menstruatie zere borsten en krampjes. Beetje gek, maar goed, elk lichaam reageert anders op stress. Goed dat was mijn updateje weer, maar nu kan ik gewoon weer vaker komen kletsen hier. En jubelen voor de zwangeren, ohhh ik ben nog steeds zo gelukkig voor jullie!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vergeten te zeggen, wat apart van dat medium Mama30037! Consulteer je die wel vaker? Het geeft in elk geval een hoop vertrouwen en dat is precies wat je nodig hebt!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Cavia007 schreef:
30-03-2020 16:12
Helemaal vergeten te zeggen, wat apart van dat medium Mama30037! Consulteer je die wel vaker? Het geeft in elk geval een hoop vertrouwen en dat is precies wat je nodig hebt!
Ja dat doen we wel vaker. Tot nu toe kan ik zeggen dat ze het altijd goed heeft gehad. Alleen tijd valt niet te voorspellen, dat is zo jammer. Ik wacht het rustig af, ben hier in ieder geval niet alleen. :)

Waarom mag jij geen corona patienten behandelen kleinaapje? Zwanger zijn is geen risico groep, bij ons op het werk wordt er helaas geen verschil gemaakt. De pakken zijn zo ontzettend benauwd, helemaal door ook nog het mondkapje, ouderenzorg.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Kleinaapje, waaaaauw gaaf zeg!! Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws zeg. Ben enorm blij voor jullie. En dat zal je altijd zien hè? Als je die keuze net voor jezelf gemaakt hebt, is het al voor je bepaald. Wat geweldig. Geniet ervan! Al de VK gebeld? Wat zegt ze? Mag je wel of niet de 7 weken echo?
Alle reacties Link kopieren
Sorry meiden, heb even niet zoveel tijd, dus lukt niet om op iedereen te reageren, maar ik log even in om Eendje veel plezier & succes te wensen voor morgen! Ik kom morgen graag lezen hoe mooi het hartje klopte ❤️

En veel liefs voor iedereen!
@Eendje inderdaad heel erg veel plezier en succes morgen!!
Alle reacties Link kopieren
Pimpelmusje Heh bah, een digitale reep chocolade en een dikke knuffel jouw kant op. :heart: Ik heb wel de intentie om gewoon nog mee te schrijven met jullie. Als jullie dat goed vinden natuurlijk!Ben zo benieuwd wanneer jullie een kindje mogen krijgen!

Cavia007 Dankjewel wat lief, bizarre situatie he? Het komt hier echt als een blije zucht door ons huis. Maar heftig zeg, jouw baan. Non-actief, klinkt niet heel positief? Zit je nu thuis? :-|
Ohh ik ben het compleet met je eens! Kijk ik ga de deur nog uit om te werken maar maak wel van (dichterbij) mee hoe ernstig het allemaal is. Schoonzusje werkt op een corona afdeling en krijg al kippenvel bij de verhalen.. :nooo:

Pioenrozen heb jij al weer een testje gedaan..?

Mama30037 Ja klopt, ze vallen niet in de risicogroep afgegeven door het RIVM maar ons ziekenhuis heeft zelf een lijst met ‘Kwetsbare werknemers’ gemaakt, en als je daar onder valt mag je het risico niet lopen. Denk hierbij aan afweerproblemen, diabetes, zwangerschap ect.

Doordat hele corona gedoe sta ik nu dus op de lijst van collega’s wie niet voor deze patienten mag zorgen. Ik vrees nu al naar de vraag waarom ik dan op die lijst sta (ben namelijk goed gezond en er heerst een soort sport op te raden wie er nu weer zwanger is) en wil eigelijk nog lang niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben, het is allemaal nog zo enorm pril.. Mijn leidinggevende zei dat ik dan maar moest zeggen dat ik bloeddrukmedicatie gebruik, maar dat vind ik een raar verhaal.. Wat zouden jullie zeggen? :sarcastic:

Ik heb de verloskundige maandag gebeld (omg ik was zo blij, aanmelden hoeft nog lang niet maargoed) en ik krijg rond 7 weken een telefonische intake en inderdaad pas bij 10 weken een echo. Hierbij mag mijn man helaas niet aanwezig zijn. Tsjah, heel heel jammer, maar ik mag wel videobellen of filmen. Ik snap het volkomen en ben blij dat iedereen het zo serieus neemt! Verder ben ik voornamelijk heel erg moe, kan de hele dag slapen.. :zzz:


Dank voor alle lieve berichten, doet me echt enorm goed!! Jullie zijn schatten! :heart: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes!

Vanochtend de echo gehad en hij was goeeeeedd! :cheer2:
Ik ben zo blij!
Alles zag er goed uit en het hartje klopt als een malle! Goed teken zij de vk :hyper:
@Kleinaapje je symptomen zijn nu iig goed aanwezig dan hihi. Misschien een stomme vraag, vorige keer had je van te voren een mini beetje bloedverlies, had je dat nu ook of juist niet?

Wat betreft werk, dat is lastig ja. Snap dat je het nog niet bekend wilt maken..zou je niet kunnen zeggen dat je anders een bepaald medicijn een tijdje moet innemen of dat je op de lijst bent gezet vanwege dat je een klein kindje hebt en daardoor minder risico wil nemen of is dat stom hihi. Iig een goed iets om over na te denken!

@Eendje wat fijn dat de echo goed was! Dat is toch wel een fijne opluchting. Nu lekker genieten :)
Alle reacties Link kopieren
Jaaa hoera voor jullie Eendje! (moest nog even aan je denken toen ik gister met dochter bij de eendjes was :hihi: )Wat ongelofelijk bijzonder hè, in de afgelopen weken is dat al helemaal in jouw buik ontstaan :heart: Zo prachtig! Heb je het nog kunnen filmen voor je man? En heb je nu ook nog weer een volgende echo gepland staan? Wanneer ben je uitgerekend, begin november? Novemberkindjes zijn echt leuk :lol: Geniet van dit goede bericht!!

En Kleinaapje, ik zou bijna willen zeggen: fijn dat je zo moe bent, want dat is in elk geval een duidelijk symptoom! En die heb je denk ik nu wel een beetje extra nodig, zo met langer wachten op een echo etc. Heel lastig van je werk, mijn zus moest het daar toen ook meteen vertellen, vond ze wel raar..... Tsja, allerlei doorzichtige smoezen zijn ook lastig hè? Je hebt nu wel als voordeel dat er door corona sowieso geen feestjes zijn en je dus geen smoezen voor eten/drinken hoeft te bedenken... maar jij krijgt er dus wel wat "lastigs" voor terug! Ik heb niet echt inspiratie eerlijk gezegd, sorry! En super leuk als je hier mee blijft schrijven, ben heel benieuwd hoe je zwangerschap zal verlopen en berichtjes over mooie echo's en heerlijke kwaaltjes geven ons weer hoop ;)

Molly, jij gaat weer richting vruchtbare periode hè? Veel plezier alvast :)

En Mona, hoe gaat het met jou? Was het idd een menstruatie de vorige keer? Was die nog anders dan normaal? Hopelijk heb je er weer wat vertrouwen in gekregen voor een nieuwe ronde!

Fijne dag lieve meiden! :sun:
@Kleinaapje, wat fijn dat tot nu toe alles goed gaat met de zwangerschap. Wel beetje dubbel dat je het in deze tijd direct tegen je leidinggevende moet vertellen. Maar ook natuurlijk wel begrijpelijk. Pff, ja je wil natuurlijk ook niet liegen tegen je collega's over dat je het een of ander onder de leden hebt, terwijl je hartstikke gezond bent. Mag je wel daar werken met astmatische verschijnselen? Anders is dat nog redelijk onschuldig, haha.

Hier duurt het allemaal zo laaaaaang. Geen test meer gedaan tussentijds. Zondag is mijn NOD, na die waarschijnlijke hele verlate eisprong. Voel het in mijn buik wel allemaal trekken, dus we gaan het zien. Zondag weet ik meer. Haha.
Alle reacties Link kopieren
Pioenrozen spannend! Dat klinkt wel als een symptoom die ik ook had moet ik zeggen. Dus wie weet!

Pimpelmusjes moet eerlijk zeggen dat ik door de zenuwen gewoon vergeten ben om te filmen voor mijn man. Ik zat helemaal geobsedeerd naar de echo te kijken! :flirting:
Over 2 weken heb ik weer een echo, dan gaat ze ook een goede termijn meting doen. Wel een luxe hoor, 2 echo's zo kort op elkaar in deze tijd! De schatting die ze nu heeft gemaakt komt uit op half november. Ik heb me voorgenomen om dan wel te gaan filmen!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig nieuws Eendje!! Heb je het kunnen opnemen voor de woerd?

Spannend voor jou Pioenrozen! Zondag is dus twee weken na je superlate ei? Het rondom dat late ei nog wel goed alle kansen kunnen benutten? Ik duim met je mee natuurlijk!!

Aaaah Kleinaapje welterusten!! Lijkt me heel zwaar om zo moe te zijn, zéker met zo'n baan en een kleintje erbij. Kan je man (sorry ik heb geen leuk woord voor mannetjesaap.. Wacht ik google even... :idee: Omdat het een primaat is, heet het kennelijk "mannetje" hahaha), pardon mannetje, je goed ondersteunen nu, of heeft hij ook een veelvragende baan?

Ik zit inderdaad thuis, maar ik mag naar omstandigheden niet klagen. Ik heb twee dierbaren in het ziekenhuis liggen nu, waarvan een op de IC met corona, dus ik steek maar kaarsjes aan en bid voor het beste. Al het andere wordt dan ineens wel heel relatief en hoewel ik weet dat niemand zomaar de deur uit mag, voel ik me nu wel heeeeeeeel ver weg van Nederland. Sorry, ik moest het even van me af typen, ik zit hier te snikken op de bank.
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Cavia, wat ongelofelijk verdrietig! In Frankrijk of in Nederland? Wat heftig voor je 😔 Dan wordt alles zeker relatief.. ik heb net een kaarsje aangestoken voor de oma van mijn allerliefste vriendinnetje (ook op IC met Corona...), ik zet er eentje naast voor jouw naasten en ik hoop echt dat het goed zal komen met ze.

Eendje, leuk, over twee weken weer! Blijf je net als Kleinaapje af en toe laten horen hoe het gaat? Zou ik leuk vinden!

En pioenrozen, wat heb jij een lang bankje (bijna) achter de rug zeg! Maar goed dat je toen toevallig nog een ovulatietest hebt gedaan, anders had je al helemaal niet geweten waar je aan toe was... nu weet je in elk geval nog dat je eisprong later was dan verwacht! Hoop dat er een mooie beloning voor het lange wachten zal zijn zondag 😊
Alle reacties Link kopieren
Ah Cavia, ik denk in Nederland, nu ik je berichtje nog eens lees.

Weet je, een mannetjes cavia is een beer! 🐻 Dat klinkt goed toch, om lekker tegenaan te kruipen? Ga dat maar gauw doen! ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven