Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Pff wat een bevreemdende tijd. Geluk en verdriet zo dicht bij elkaar.

Ik stuur positieve gedachten naar alle naasten die nu zo hard moeten vechten. De verhalen worden helaas steeds echter, steeds enger en steeds meer. Dat is even alles wat we nu kunnen doen :rose: En Cavia, ik snap hoe je je voelt, maar juist nu vervagen de grenzen en is iedereen maar een schermpje bij je weg...
@Pioenrozen hoe is het bij jou?!

@Pimpelmusje de vruchtbare periode komt er idd aan! Als het goed is woensdag de eisprong. Tot nu toe 1 keer gezellig gemaakt dus komende week nog even een poging wagen :)

@Cavia wat ontzettend verdrietig, is er al verbetering bij je dierbaren? Een hele dikke knuffel voor jou! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Eventjes niet geweest, maar alles bijgelezen. En wat een goed nieuws kleinaapje en eendje! Gefeliciteerd kleinaapje!! Wat super leuk! Net nu je besloten had om een maand over te slaan. Fijn dat het niet nodig is! Wel lastig voor je werk... ik weet niet hoeveel collaga's het komen te weten en hoeveel kans het is dat je naasten het via een andere weg te horen krijgen... anders lekker een leugentje.

Eendje wat fijn dat je een goede echo hebt!!

pimpelmusje met mij gaat het goed. Menstruatie doorgezet ja, gelukkig. Heb wel naar mn vriend uitgesproken dat ik het nu, rondom Corona, wel extra spannend vind. Het lijkt me super stom om de eerste echo niet samen te kunnen delen... maar hij wil graag doorgaan, want is juist bang dat we met uitstellen onze kansen meer verkleinen..
Lieve meiden,

Even wat heel goed nieuws vanaf mijn kant:
Ik had gisterochtend een positieve test in handen!!
Heeft die late ei toch erg veel geluk gebracht.
Ben enorm dankbaar en hoop dat alles goed gaat. Volgende week telefonische afspraak met de vk en dan waarschijnlijk pas na de 10e week een echo door de corona-tijden.
Desondanks dat ik het allemaal heel spannend vind of het allemaal wel goed gaat etc, ben ik toch echt enorm blij en geniet ik er nu al van.
:heart: :heart: :heart: :heart:


Hoe is het bij jullie lieve meiden?
Alle reacties Link kopieren
Pioenrozen wat een leuk nieuws, gefeliciteerd! :duckie: :duckie:
Wat goed zeg, dat het na je late ei toch zo heeft mogen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Pioenrozen :rose: waaaaauw! Gefeliciteerd!! Ik ben heel blij voor je!! :duckie:
Alle reacties Link kopieren
Jaa wat leuk Pioenrozen! Gefeliciteerd!!! Dat is het lange wachtbankje dan wel dubbel en dwars waard! Hoe voel je je? Beginnen de eerste symptomen al te komen? Hoop dat je een goede zwangerschap tegemoet gaat :)

Mona: ik snap je twijfel wel hoor! Heb ik soms ook wel.. dat je denkt, is het wel verstandig, of kunnen we beter even wachten... Maar wij hebben wel besloten om door te gaan, al helemaal nu het allemaal wel nog een poos lijkt te gaan duren. Ik heb wel een beetje makkelijker spreken, omdat man en ik het hele proces al eens samen hebben meegemaakt.. Maar het lijkt me nu ook juist zo heerlijk om iets te hebben om naar uit te kijken, naar af te tellen, over te dromen :heart: Dus eigenlijk hoop ik nu juist des te meer dat het gauw een keertje raak is. We zullen zien! Wanneer verwacht jij je ei?

Kleinaapje en eendje, hoe gaat het met jullie? :heart:

Daisyjo ongeveer ei nu zo te zien? En jij ook dus, Molly! :cheer2: :cheer2:, dat het maar een hele mooie zwangerschap mag opleveren!

Cavia, hoe gaat het met jou? Nog nieuws over de zieken? :rose:

Hier komen de vruchtbare dagen langzaamaan weer dichterbij. Verwacht mijn eisprong zaterdag/zondag, dus ik bedacht me net dat het een paasei wordt :lol: :lol: Hopelijk brengt dat geluk!
Alle reacties Link kopieren
Pioenrozen wat een geweldig nieuws!! :rose: :heart: :rose: :heart: :rose:
Hoe voel je je? Behalve uiteraard ontzettend blij (en licht ongerust lijk ik te lezen, maar dat is natuurlijk heel logisch), heb je ook al symptomen? Voelde je de positieve test al aankomen? Wat een leuk nieuws, ik fleur (haha :rose: ) er helemaal van op!

Hahahahah jaaaa een paasei pimpelmusje!! Ik zou er een heel kleurrijke van maken! :biggrin:

Tja Mona het is een lastige afweging.. Ik snap je vriend inderdaad ook wel.. Overigens denk ik dat de situatie over 9 maanden al weer behoorlijk genormaliseerd is. Een vriendin van mij is van de week bevallen (alles gaat goed, van een prachtig meisje :flirting:) en zij moet nu alles zo ongeveer alleen ondergaan. Dat lijkt me ook erg lastig.

Onzettend bedankt voor jullie lieve berichtjes! Een familielid is gelukkig nu thuis aan het herstellen, dat komt allemaal goed, maar de andere ligt inderdaad nog altijd op de IC. Maar jullie warmte heeft me echt geraakt en gesteund!! :heart:
RRR
Alle reacties Link kopieren
Pioenrozen, gefeliciteerd! Wat fijn zeg!

Cavia, wat een moeilijke tijd maak jij door zeg... Ik hoop dat je snel positief bericht krijgt. Hoe is de communicatie vanuit het zh?

Ik word ook getest, hoesten en keelpijn icm werken in de zorg... toch wel beetje spannend.

Verder wacht ik al een paar dag op mn "ei'. Ik gebruik nog steeds clearblue digitale ovulatietesten, die vind ik het duidelijkst. Welke gebruiken jullie? We doen het gewoon om de dag, dus kans gemist zal wel niet, maar vind het wel fijn zeker te weten.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Jaaa Pioenrozen! Dat was een spannende ronde! En het was het dus allemaal dubbel en dwars waard, super zeg! Wat wordt er besproken bij de telefonische afspraak? Poeh lang wachten tot week 10... Maar wel heel leuk wachten: je bent gewoon zwanger!

@Pimpelmusje: een paasei XD Zet 'm op.

@Mama30037: Vervelend, die klachten. Voel je je verder wel goed? Ik gebruik (nog) geen ovulatietesten.

Mijn vruchtbare dagen zitten erop, we hebben niet stilgezeten dus daar kan het niet aan liggen. Ik merk dat ik steeds een 'strakke' buik heb rond de ovulatie, jullie ook? Op de wachtbank maar weer! @Molly66: jij je vruchtbare dagen ook goed gebruikt?

Hoe gaat het met alle zwangeren? Hoe staat het met de symptomen en hoe voelen jullie je?
Aaaah wat lief allemaal, moet bij mezelf ook nog wel een beetje landen moet ik zeggen. Ik maak me inderdaad wel een beetje zorgen, niet eens over het verhaal met corona enzo hoor. Maar ik hoor in mijn omgeving zoveel jonge meiden die al hebben moeten dealen met een miskraam dat je niet meer heel onbezonnen bent en ik echt uitzie naar het moment dat de 12 weken voorbij zijn. Maar ik probeer het wel van mij af te zetten en te genieten!
Ik voelde het eerlijk gezegd niet aankomen. Zat al een beetje te mopperen dat ik baalde van een cyclus van 45 dagen en mijn ongesteldheid kwam maar niet. Voelde wel echt die menstruatiepijn en was moe. Blijkbaar was het mijn baarmoeder die aan het oprekken was. Heb pas 5 dagen na NOD getest, zo blij. Nu soms last van symptomen, maar valt nog mee. Hoofdpijn soms, wel heel moe en vooral na het avondeten misselijk. Tijdens de intake bij de VK telefonisch gaan ze vragen naar of het de eerste is, hoe mijn gezondheid en leefomgeving is, of er erfelijke aandoeningen in de familie zijn etc. Schijnt een gesprek te zijn van een uur. Dus ben enorm benieuwd!

Daisyjo, oeh het spannende wachten is nu weer aangebroken dus! Als je zelf al voelt aan je buik dat je je ovulatie ongeveer hebt, heb je de ovu testen ook niet eens nodig volgens mij! Ik ga voor je duimen!

Mama30037 en Pimpelmusje, ik duim ook voor jullie ei deze gekke tijden!

Cavia007, jij zit nu op het wachtbankje of niet? Heb je al een beetje positieve gevoelens erbij?
@Pioenrozen gefeliciteerd!! Wat fijn meid, toch je late ei goed benut hihi ben heel erg blij voor je :hug:

@Pimpelmusje een paasei klinkt wel leuk hihi, nog even goed gebruik van maken dan :)

@Cavia wat fijn dat je familielid goed herstelt, nu de andere nog, ik duim voor je!

@Mama wat spannend zeg, weet je al wanneer je getest wordt?

Ik gebruik ook de ovulatietesten van clearblue met smiley, vind deze toch het duidelijkste.

@Daisyjo dat strakke gevoel wat jij beschrijft, herken ik ook! Al een aantal keer meegemaakt nu en dat er vanalles rommelt, geen idee wat dat is haha. Fijn dat je de dagen goed benut hebt, nu weer afwachten en duimen!

Mijn ei is denk ik vanmiddag gesprongen, iets later dan ik dacht..we hebben het vorige week zaterdag, afgelopen dinsdag en woensdag gedaan, twijfel of vanavond nog zin heeft.. hopelijk zijn de kansen toch nog een beetje benut, ik dacht echt woensdag of donderdag mijn ei te hebben dus baal wel een beetje. Maargoed er zit niets anders op dan wachten maar!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat fijn Cavia, voor 1 in elk geval al goed nieuws... hopelijk nu nog voor je andere familielid ook goed nieuws! Hoe voelt het hele zwanger worden nu voor jou? Verdwijnt wat naar de achtergrond denk ik?

Wat spannend Mama, je hebt de uitslag ongetwijfeld intussen binnen? En? Ik gebruik geen ovulatietesten, wij doen ook na menstruatie (duurt bij mij altijd een week) ruim een week om de dag en dan moet het goed zijn. Maar, misschien dat ik het toch eens probeer een volgende ronde, als het dit keer niet raak is. Gewoon om toch te weten ofzo, terwijl ik aan de andere kant denk dat het alleen maar onrust toevoegt en ik eigenlijk een heel regelmatige cyclus heb. Die van Clearblue lijken me wel het makkelijkste, met een smiley zijn die toch?

Daisyjo, welkom op het wachtbankje! :popcorn: Hopelijk voor de laatste keer!! Hopelijk gaat de tijd voorbij vliegen. Werk jij ook thuis nu? Trekkerige gevoel herken ik niet trouwens.

Super leuk Pioenrozen! Ik herken die onzekerheid wel, en hoe meer je dan gaat lezen op internet..... Onthoud maar goed dat de kans dat het wèl goed gaat, veel groter is! En wat mij ook wel hielp: de kans dat het mis gaat kan je niet verkleinen door er nu niet van te genieten. Met kerst zitten jullie gewoon met een kleine uk onder de boom :heart: :heart:

Molly: denk dat je je kans prima benut hebt hoor! Evt inderdaad intussen vanavond nog. Het schijnt voor de kwaliteit van het sperma niet per se goed te zijn om het tè vaak achter elkaar te doen hè? En kan echt dagenlang overleven :) (wel gek idee hè, daar denk ik dus ook af en toe over na :lol: :hihi: dat er nu hopelijk wat levende wachtende zwemmers zitten in me... wachtend op dat mooie paasei! :bunny: :lol:)

Fijn paasweekend lieve meiden! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wordt vanmiddag getest daarna duurt het 1 a 2 dagen tot uitslag. Ik voel me alleen verkouden. Ik hoop dan ook dat dit virus geen zwangerschap in de weg staat...

Pimpelmusje, clearblue is nog niet helemaal duidelijk, dan weet ik wanneer het op springen staat maar kan het nog Max 36 uur duren, omdat je maar 1x daags test, kan het dan ook al 12 uur voorbij zijn. ;) Ik doe nu tot aan de positieve test om de dag en dan nog sowieso op de dag van de positieve test. Het blijft toch “geluk” hebben.

Pioenrozen, pin je niet vast op de 12 weken, zegt uiteindelijk niets. Ons kindje is overleden met 20 weken. Over het algemeen wordt er gezegd, na een hartslag gezien te hebben zou het meestal goed zitten.

Wat betreft je echo, je kunt bij ons in het noorden nog terecht bij onafhankelijk echo bureau die hebben vaak eerder plaats. Wordt ook gewoon vergoed. Met 7 weken zie je al hartslag. In het zuiden schijnt het dat die gesloten zijn.

Molly, hoe herken jij je ei zo duidelijk? Sperma heeft ook een poosje nodig om er naar toe te zwemmen schijnt het, ik denk dat je kansen prima benut zijn.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
@Pimpelmusje dat is waar, te vaak schijnt inderdaad ook niet bevorderlijk te zijn. We gaan het meemaken :) die van clearblue is inderdaad met smiley, je hebt wel 2 soorten geloof ik..de paarse geeft ook een knipperende smiley aan als je vruchtbare dagen eraan komen, en dan een blijvende smiley als de piek er is geloof ik. Ik heb de roze, die geeft gewoon op 1 a 2 dagen je meest vruchtbare dagen aan met een blijvende smiley.

@Mama wat spannend, ik ga hard voor je duimen dat het geen corona is :hug:

Ik denk dat ik mijn eisprong vrijdag gevoeld heb, en in de middag was de smiley ook weg, vandaar dat ik denk dat ie toen ergens gegaan is, al weet ik dat natuurlijk niet zeker :) nu officieel op het wachtbankje :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve schatten, zitten jullie lekker in het zonnetje (op het wachtbankje)?

Mijn tante is gisteren overleden, dus hier een verdrietige tijd..

Ik denk veel na en wil graag twee dingen met jullie delen van mijn overpeinzingen:
- geniet van je dierbaren; je weet nooit hoeveel tijd je met ze hebt maar het is altijd te weinig. Mocht je jezelf al de hele week voornemen om een bepaald iemand te bellen, maar je stelt het steeds uit, doe het vanmiddag even.
- hou vertrouwen. Sommige dingen kun je niet sturen, maar hou altijd vertrouwen, ook al lijkt het nog zo onmogelijk. "You can only connect the dots backwards."

Sorry een beetje off topic allemaal.
RRR
Ach nee, gecondoleerd Cavia007. Ontzettend verdrietig. Je geeft mooie tips. Heb je recent contact gehad met je tante? Het lijkt me heel moeilijk voor je om zo ver weg te zitten, en een uitvaart in deze tijd is ook erg triest. Kun je digitaal aanwezig zijn?
@Cavia gecondoleerd, vreselijk nieuws.. het is zeker belangrijk om te genieten van je dierbaren en om daar meer bij stil te staan. Knuffel voor jou :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Cavia, wat ongelofelijk verdrietig 😢 Gecondoleerd... Ik stuur veel liefs naar jou in Frankrijk en ik hoop van harte dat je op de een of andere manier nog afscheid van haar kunt nemen? Die klote Corona ook.... 😣

En wat je schrijft is zo waar... en met dit nieuws word je daar bruut weer even extra aan herinnerd.

Voel je vrij om je verdriet hier te delen hoor! ❤️🌷 Knuffel voor jou lieverd!
Alle reacties Link kopieren
Zo nou lieve meiden, ons bankje is weer propvol! Ik kom er ook op zitten, en nu zijn we weer compleet hè? Met z’n allen weer wachten ❤️ Op naar een mooi aantal zwangerschappen aan het eind van dit bankje hoop ik!

Mama, heb jij nog een positieve ovulatietest gehad uiteindelijk? En is de uitslag van de Corona test al binnen?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie lieve woorden :heart: :heart:

Hebben jullie een fijne Pasen gehad? Nog eieren gezocht, gevonden én benut!!
Ik duim mee met de meiden op het wachtbankje!!

Ik maak alweer een plekje voor jullie vrij: nieuwe NOD 11 mei, ronde 5. Eigenlijk wist ik "zeker" dat ik zwanger was, ik voelde me gewoon echt zo en had allerlei (nieuwe) dingen die erop zouden hebben gewezen. Enfin, lang verhaal kort: testje gedaan maar negatief en gisteren begon het toen uiteindelijk echt. Niettemin smaakt de koffie die naast me staat terwijl ik typ toch écht naar aardbei....... O_O

Jammer dat het deze maand niet zo heeft mogen zijn (een kerstkindje was wel een prachtig cadeau geweest), maar ik moet beter mijn eigen principes beter toepassen en vol goede moed verder gaan. En nu heb ik twee handen vrij om met jullie mee te duimen!! September, Daisy, Molly, Mama en Pimpelmus ik zend alle positieve golfjes jullie kant op!! :sun: :daisy:

Oh en Cimojo mocht je nog eens meelezen, ik denk ook nog steeds aan jou!
Blue en Prinseslod doen al lang niet meer met ons mee, wel?
cavia007 wijzigde dit bericht op 22-04-2020 15:29
0.27% gewijzigd
RRR
Alle reacties Link kopieren
Cavia, wat ontzettend verdrietig! Ik wens je heel veel liefs voor de komende tijd... En nu ook nog menstruatie, kan er ook nog wel bij. Ik duim voor jou voor een 2021 baby, moet vast goed komen.

Pimpelmusje, hier afgelopen vrijdag toch nog een positieve ovulatietest, voor mijn gevoel ei goed benut. Zegt soms toch niets omdat de sperma wel 3 dagen overleven kan immers. Ik heb nog steeds alle geduld voor mij gevoel.

Corona test was trouwens negatief, nu hoorde ik vandaag dat die maar voor 90% betrouwbaar is.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Cavia sterkte :rose:


Voor iedereen op het wachtbankje succes! september10 jouw NOD komt al snel dichterbij! Spannend!


Hier een kleine update. Met mij alles nog steeds goed, weinig vervelende klachten, en nog geen moment misselijk geweest! Donderdag heb ik weer een echo, wel spannend maar ook wel erg zin aan!
Inmiddels is mijn leidinggevende ook op de hoogte. Ivm mijn werkzaamheden en de raakvlakken richting corona leek het me toch beter om hem op tijd op de hoogte te stellen. Verder nog alleen familie. Blijft wel gek om in deze tijd met een voor ons zo'n leuk nieuwtje te komen terwijl anderen er best wel doorheen zitten nu..
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Cavia! Was juist zo welkom geweest.... en extra teleurstelling als je je echt zwanger voelde! Ik heb deze ronde ook echt goede hoop, maar ben daardoor ook extra bang voor teleurstelling...

Fijn dat de Corona test negatief was Mama! Dan hopelijk de volgende test die je doet wel positief, over een week of twee :lol:

En wat goed om te horen dat het zo goed met je gaat Eendje! :duckie: Heel fijn om niet zoveel klachten te hebben.. houden zo! En heel leuk, weer een echo. Ik vond de termijnecho zo bijzonder toen, dan is het ineens echt al een mensje :heart: Veel plezier alvast!

Dan nu weer volop duimen draaien voor de overgebleven meiden op het wachtbankje! :cheer: Dat alle (bijna)paaseitjes zich maar lekker bevrucht en wel mogen innestelen de komende dagen/weken! :bigkiss:
Ah Cavia wat balen zeg, vooral als je zo het gevoel had zwanger te zijn :hug:

@Mama wat fijn dat de corona test negatief was. Idd hopelijk een andere positieve test binnekort hihi!

@Eendje Wat fijn dat je je goed voelt. Spannend weer een echo donderdag, laat je weten hoe het ging? :-D

@September hoe is het met jou?

@Kleinaapje met jou ook nog alles goed, hoe is het met de moeheid?

Hier nog ongeduldig op het wachtbankje, denk dat als het niet raak is, ik toch wel heel teleurgesteld ben, er rommelt weer vanalles net als ronde 1, heel gek ook al kan het nog niets zijn :bonk: we wachten het maar weer af :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven