Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allereerst Pimpelmusje van harte gefeliciteerd lieverd, het is je zo ontzettend gegund!!! Ik voelde de tranen prikken achter mijn ogen toen ik het las, dus vandaar dat ik eindelijk onder mijn steen vandaan kruip!

Sorry voor mijn onaangekondigde afwezigheid.. Ontzettend lief dat jullie wel steeds naar me vroegen, dat doet me goed! Een combinatie van weer een onverwacht sterfgeval, een heel nare ruzie met mijn schoonfamilie waarin in me behoorlijk verstoten voelde, het opnieuw oppakken van mijn (enorme stapels) werk, terwijl de Fransman zeer spannende tijden beleeft met zijn werk, maakte dat de stress hier thuis zo hoog opliep dat ik gewoon even overstroomde. Ik wist niet zo goed waar ik mezelf moest laten.. En nog steeds is het een gekkenhuis hier, waarbij we misschien komende zomer nog naar een heel andere uithoek worden gezonden, en ik in dat geval mijn baan verlies.

De wens om in deze wervelwind zwanger te raken bestaat nog altijd vurig. Inderdaad, het was de afgelopen keer weer niet gelukt, maar ik probeer optimistisch te blijven. Als steuntje in de rug slik ik nu wat supplementjes hier en daar, om op zijn minst het gevoel te hebben dat ik er alles aan doe. Vitex, tarwekiemolie (ok daar ben ik nog niet helemaal over uit, ik had absoluut de capsules moeten nemen en niet de olie hahaha), en voor de Fransman zinc en ikbendenaamvergetenmaarhetzoudezwemmerssnellermoetenmakenpillen. Heeft iemand hier ervaring mee? Geen idee of het werkt, maar het lukt me gewoon niet om zonder actie af te wachten, op een moment dat zo veel in ons leven al verandert zonder dat ik er invloed op heb.. Overigens ben ik ook behoorlijk wat afgevallen afgelopen weken, dus dat helpt misschien ook nog wel mee!
Voor de goede orde: ronde 7, NOD 5 juli

Wat heerlijk om te lezen van de goede echos, de groei van al die lieve baby'tjes en helaas ook de bijbehorende klachten. En ontzettend heftig September, mocht je dit nog lezen dan wil ik je heel graag veel sterkte wensen :heart:.

Het lijstje met de nog niet zwangeren wordt alsmaar korter, wat prachtig. Maar nu wij nog Daisy, Mona en Cimojo! Qua rondes voer ik de lijst aan en dat is een twijfelachtige eer die ik toch liever verlies. Maar ik weet zeker dat het voor ons ook gauw moet lukken!! Ik duim voor jullie NODs!!! :yes: :daisy:
RRR
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn pimpelmusje! Gefeliciteerd!

En Cavia wat een heftige tijd als ik dat zo lees. Maar wat ben je positief! Heel sterk! Ik duim voor 5 juli :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve Cavia, wat fijn om van je te horen! Wat een nare tijd...er komt wel enorm veel op jullie af zeg, (deels) wetend wat er de afgelopen maanden ook al gebeurd is. Inderdaad, een wervelwind! Ik wens je een heel mooi lichtpuntje toe over een week of twee! :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ach wat zijn jullie toch schatten, 1000 mercis !! :heart: :heart: :heart:

Daisy voor jou is het aftellen! Hoe voel je je? Sta je er een beetje relaxt in of ga je met je vergrootglas de badkamer in en uit?
En Mona jouw NOD kreeg ik niet zo gauw gevonden, heb je een idee daarvan? Die is ook ongeveer nu toch?

Oh en Eendje wat ontzettend leuk een meisje!! Hadden jullie dat verwacht?
RRR
Ik reageer een volgende keer iets uitgebreider! Zo leuk om weer van je te horen Cavia! Ik ben helaas ongesteld geworden... Goede kansen voor volgende maand dus! ;)
Alle reacties Link kopieren
:( jammer Daisyjo! Volgende maand wordt jullie maand! ❤️
Alle reacties Link kopieren
Oh wat naar Daisy, echt heel erg jammer! Voelde je het al aankomen?
Dan wordt juli gewoon voor ons allebei een heel warme maand.... En voor nu een dikke knuffel!!

Trouwens, hoewel ik regelmatig "iets" dacht te voelen, had ik juist de laatste keer echt he-le-maal niks. Dus dat kan toch ook nog hahah.

Ik zit een beetje met die tarwekiemolie. Waarom wilde ik nu geld besparen en een flesje kopen in plaats van capsules?? Ik blijf toch echt een Hollander ;-D Niet weg te krijgen, echt niet... Hoe doen andere mensen dat?
RRR
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, ik ben eventjes van de radar geweest, maar nu even een nieuwe update. Mijn menstruatie bleef uit, maar ik durfde niet echt een test te doen. Bang voor teleurstellingen en dat als het echt wordt en we het beseffen, misschien weer de miskraam komt. Vandaag toch de test gedaan en het is echt een mega knaltest! Heel duidelijk positief! Dit is wel een groot verschil met de vorige keer. Toen zagen we wel een positief streepje, maar heel licht (op dezelfde 'dag' als nu). Ik vind het echt mega mega spannend. Hopelijk gaat nu wel alles goed!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa wat ben ik blij voor jullie, gefeliciteerd!! En wat fijn, zo’n knalstreep. Dat geeft vast vertrouwen! ❤️
Alle reacties Link kopieren
pimpelmusje schreef:
27-06-2020 12:08
Jaaaa wat ben ik blij voor jullie, gefeliciteerd!! En wat fijn, zo’n knalstreep. Dat geeft vast vertrouwen! ❤️
Dankje!! Het geeft wel wat vertrouwen dat de test veel duidelijker positief is, dus hopelijk is het een goed teken! Hoe is het met jou?
@Ja! Gefeliciteerd Mona wat een fijn nieuws en wat goed dat het een knaltest is, dat geeft vertrouwen :daisy: hoe voel je je?

@Daisy en @Cavia jullie maand gaat eraan komen, ik ga heel erg hard duimen voor jullie en hoop dat het snel raak is :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig Mona!! Het klinkt inderdaad hartstikke positief!! Ik hoop dat je er ook zo veel mogelijk onbevangen van kunt gaan genieten. Van harte gefeliciteerd!!!

Dankjewel lieve Molly, ik hoop het ook zo voor Daisy en mij! Het voelt toch een beetje gek om nu die 7 te zien staan.. Hoewel ik wéét dat het helemaal niet ongewoon lang is, en als ik met 7, 8 of 9.. maanden zwanger ben, ik dat ook écht niet als problematisch lang zou zien!

Dit najaar stappen de Fransman en ik officieel in de bateau de mariage (dat zeggen ze hier trouwens helemaal niet zo ;-D; hij keek me behoorlijk verward aan toen ik dat zojuist bij hem verifieerde) en ik durf nog steeds geen jurk uit te zoeken. Ik droom zó van een klein mooi bol buikje onder de glanzende zijde.... :love:
RRR
Jaaa mona87! Wat fijn voor je! En zo'n knalstreep moet vertrouwen geven. Hoera! Geniet ervan!

Pimpelmusje ben je al een beetje aan het idee gewend? Nog steeds klachtenvrij?

Molly66 heb je het iedereen verteld? Leuke reacties gehad?

Cavia, wat een roerige maanden heb je achter de rug. Wanneer weet je iets over de mogelijke verhuizing? En wat leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd! Lastig hoor, om nu naar een jurk te kijken. En je bent aan het afvallen schreef je, dus dat wordt sowieso nog een dingetje met die maten ;) Wel een heerlijk lichtpuntje om naar uit te kijken. Corona heeft geen roet in het eten gegooid?

Ik zit nu ook al in ronde 6! Nieuwe NOD op 24 juli. Ik moet zeggen dat ik daar de ene dag beter mee omga dan de andere. Soms denk ik: ach, men geeft het vaak een jaar voordat je je zorgen moet maken en zelfs dan komt het vaak vanzelf. Maar die teleurstelling keer op keer is toch moeilijker te slikken dan ik wil, en de gedachten 'wat als het niet lukt' komen toch vaker naar boven dan ik wil... Ik ben er gewoon zo klaar voor! Waarom lukt het dan niet :cry: Pff, lastig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Daisyjo en Cavia, het is echt rot om steeds te wachten, als je het graag wilt, en heel herkenbaar om dan onzeker te worden. Maar jij hebt me de vorige keer, toen ik echt baalde, moed ingesproken en opgeroepen om vertrouwen te houden, dus hopelijk ga je zelf na flink balen ook weer met goede moed de nieuwe rond in! En, bij mij was het de zesde ronde raak (hier staat 5e, maar was 6e). Dus zesde ronde raak kan gewoon, en de zevende ook! Zet hem op meiden, ook bij jullie gaat het lukken! :heart: :heart:

En Cavia, super leuk dat je gaat trouwen! Hopelijk met een klein erwtje binnenboord :)
Alle reacties Link kopieren
Ah Daisytje ik snap precies hoe je je voelt. Maar ook wij zijn gauw genoeg aan de beurt, ik vertrouw er echt op. Plus we hebben nu al die lieverds hier in ons groepje die al hun vruchtbaarheid onze kant op zenden!

Heel erg bedankt voor de felicaties! Ja wat zou dat leuk zijn met een minicavia aan boord.... Vooralsnog lijkt corona geen roet in het eten te gooien qua bruiloft (even afkloppen), maar we houden het sowieso heel klein en intiem. Een handjevol gasten (+ 1 :heart:), samen met mijn aanstaande Fransman, een kerkklok die luidt in het herfstzonnetje en daarna natuurlijk champagne in een verscholen bistrot... Zien jullie het voor je?

Ik weet trouwens pas aan het begin van augustus of we moeten gaan verhuizen en zo ja, waarheen..... nog in de maand augustus :hyper:. Het blijft dus nog even spannend, maar ik probeer maar een beetje met de wind mee te waaien. Tja tja tja, wat kan ik anders? Behalve ijverig symptomen zoeken :sherlock:. Ze zijn weer prachtig aanwezig en wederom anders dan anders, maar wat dat precies wil zeggen weet ik ongetwijfeld dit weekend. En jullie natuurlijk ook!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je gaat trouwen cavia. Het klinkt als een super romatische bruiloft, geweldig!

Dankjewel lieve daisyjo! Ik begrijo helemaal dat het iedere maand een vervelender gevoel geeft als het niet is gelukt, maar heb vertrouwen! Juist op het moment dat je het niet verwacht, komt het.. Het zwanger worden zou iets leuks moeten zijn, maar nooit geweten dat het zo onzeker en spannend allemaal is.. we blijven duimen!

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld. 14 juli de eerste (vroege) echo. Hopelijk is er al iets te zien ♥️ We gaan het weekend erna op vakantie, dus we hoopten van te voren een echo te mogen maken. Verder hier mega gevoelige borsten en afentoe best wel krampen. Hier maak ik me dan zorgen om, maar gelukkig trekken ze nog weg... hopelijk is het mn baarmoeder die uitrekt (lees ik dan op internet).

Hoe is het verder met iedereen? Gaan er nog meer mensen op vakantie? Gaan(durven) jullie naar het buitenland?
Dank voor jullie lieve woorden! Dat doet me goed! Inmiddels heb ik er ook weer alle vertrouwen in. Want één: het is nog iets te vroeg voor paniek en twee: ik heb vrij sterk het gevoel dat het een keer bijna raak is geweest. En ik weet dat er een kindje komt dus wanneer is niet belangrijk. Dus ik zit weer lekker ovulaties op te sporen en in de energie van 'nieuwe ronde, nieuwe kansen'!

Wat voor symptomen dit keer Cavia? Je bruiloft klinkt echt als een droom, die moet doorgaan!

Mona87, het is wel extra spannend allemaal voor jou, ik kan me tenminste voorstellen dat je je lichaam nog beter in de gaten houdt en je je misschien wat sneller zorgen maakt dan een ander. Maar ook voor jou is er alle reden te geloven dat het goed gaat :lol: Fijn dat je snel bij de verloskundige terechtkunt.

Ik ga niet op vakantie, op een paar weekendjes in België na. Mijn zus woont daar en ik mag een paar keer logeren :heart: Verder dan dat durf ik niet, je zou maar ergens stranden. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld (mijn NOD was afgelopen zaterdag stiekem al) maar vanmorgen om 5.40 met trillende handjes getest terwijl ik het eigenlijk al wist...

Ik ben zwanger!!! :heart: :heart: :heart:

Lieve Daisy, een extra petite pensée voor jou.. Ik hoop dat dit je niet verdrietig maakt. Een dikke kus voor jou en jij bent de volgende!!!!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa félicitations pour toi, Cavia!!! Ik kwam gister al even spieken, maar je NOD was nog niet geweest... maar die stond dus stiekem op een verkeerde datum? 😃 Super blij voor je, hoera! Zo zien we maar, ook na zes of zeven maanden kan het gewoon! ❤️ Hoe voel je je?

Daisyjo, nu hebben we allemaal onze duimen vrij voor jou lieverd! ❤️
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel lieve Pimpelmusje!!! Ik voel me vooral ontzettend gelukkig en dankbaar!!

En wat lief dat je al had gekeken gisteren! Mijn app bleef steeds maar een latere NOD aangeven, terwijl ik toch altijd precies op de 28e dag ongesteld werd of soms zelfs wat eerder, dus die had ik per ongeluk doorgegeven.

Lichamelijk ben ik erg moe en al behoorlijk misselijk, heb ik soms steekjes in mijn buik (behalve als ik nies, dan heel erg) en heb ik ontzettende kramp in mijn benen . Echt alsof ik een marathon heb gefietst. Het begon in mijn dijen, maar ik heb het nu ook regelmatig in mijn kuiten en bovenarmen. En nog wel meer dingetjes, maar dit zijn de meest voelbare symptomen.

En ik vind het ook heel spannend allemaal, met zowel alle huidige onzekerheden om ons heen en daarnaast ook hoe het allemaal in zijn werk gaat hier. Ik krijg vrees ik pas een echo eind augustus. Maar vanavond ga ik naar de huisarts voor stap 1: bloed laten prikken. Gebeurt dat in NL ook zo?

Ik zweef nog even verder, terwijl ik een beetje doelloos naar mijn werkcomputer staar... :hyper:
RRR
Alle reacties Link kopieren
Oh en oh ja mijn bh's passen nu al niet meer! :rolling:
RRR
Alle reacties Link kopieren
Nou dat klinkt goed hoor!! :hello: :cheer: Kon je wel een maatje extra gebruiken...?! ;)

Toch leuk hè, dat het dan dit keer niet je currymaaltijd was! :hihi:

Hoop dat je een voorspoedige zwangerschap tegemoet gaat! Hier in NL hoef je geen bloed te prikken, wel echo bij 8 weken en daarna bij 12. Hoe was het bij de huisarts? Hopelijk toch misschien al iets eerder even binnen spieken! :heart:
Jaaaaaaa Cavia, wat gaaf zeg! Gefeliciteerd!!! Zo blij :yes:
Alle reacties Link kopieren
cavia wat leuk!!! Gefeliciteerd!!! Je kwaaltjes zijn herkenbaar... ik heb ook buikkrampen en dat trekt dan door in mn benen. Dit trekt ook even snel weer weg, dus ik hoop maar dat het een normaal en goed teken is.

Knuffel voor jou daisyjo. We gaan met zn allen duimen dat het bij jou ook snel raak is!!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa cavia, gefeliciteerd! :cheer:

Daisy, we duimen voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven