Zwanger worden januari/februari 2010 deel 2

21-03-2010 21:56 1440 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamNODLeeftijd Uitgerekend/Bevallen Hoeveelste kindjeJongen of MeisjeNaam babyLievelover 276 februari 1 Meisje Skattie 29 1 Thir10sensesZwanger 2323 september 1 Vlindertje87Zwanger 2315 september1 MikagirlZwanger 29 1 Kimmake Zwanger 2926 november 2010 2 Meisje Imme2010vivaZwanger 3025 oktober 1 Meisje Royanne77 Zwanger 32 9 Oktober 2010 2 Meisje FilouWhopper Zwanger 25 6 december 1 MeisjeAmélieFrancina82Zwanger 28 1 Flitsie Zwanger 2817 november 1 Jongetje TijnTroela78Zwanger 31 1 FRNCSzwanger 2314 januari 1 Meisje FajahZyna Zwanger 2716 maart 1Meisje E....Me82Zwanger 28 22 maart1 Meisje

Zowww we gaan weer verder, ik zal de tabel nog een beetje bij pimpen en goed bijhouden!! Veel succes allemaal en we gaan ervoor....
@Ks: steenbok rustig? Nou waar ik mee getrouwd ben niet hoor :-)

@Lievelover: Dat nuchtere had ik al wel een beetje, maar man heeft het nog meer dus dat versterkt het alleen maar. Betekend niet dat we niet verdrietig waren hoor na die miskraam, maar ook redelijk snel er weer overheen.

@Me82: Ben niet op mijn fitst, bennormaal heel sportief en actief. Merk nu wel dat ik alles wat langzamer doe, maar dat komt ook omdat ik echt 2 weken op non-actief heb gestaan zeg. Genieten doe ik wel, maar denk dat het echte pas komt na de 12 weken.

@FRNCS: hahaha klopt, klauwen met geld, denk dat jou methode vrijdag/na het weekend een goede strategie is hoor! Suc6!
@me82; ik had een hele mooie cyclus van precies 28 dagen, alleen de laatste keer een cyclus van 25 dagen. Nah, nog geen man over boord hoor. Maar over het algemeent genomen erg consequent dus.

Oh hee dames, wil even wat met jullie delen: heb een nieuwe baan aangenomen! Ik heb nog wel behoorlijk zitten twijfelen, omdat we dus graag zwanger willen worden. Dit is dan niet echt een leuke binnenkomer bij een nieuwe werkgever.

Maar, na het met mijn recruiter, familie en vriend erover te hebben gehad is de kogel door de kerk! Zij zeiden allemaal: "zolang er niets in de oven zit, hoef je niets te vertellen, want wie weet hoelang het nog zal duren en of het allemaal goedgaat. En een werkgever weet heus wel dat als hij een vrouw aanneemt van rond de 30, hij kan verwachten dat ze zwanger raakt op een zeker moment."

Ik moet ze daarin wel gelijk geven, want het krijgen van kinderen kan je nauwelijks plannen en het moet je echt gegund zijn. Zo zijn wij al ruim een half jaar bezig en als het aan mij had gelegen was ik nu allang zwanger geweest. Maar helaas, ik kan niet alles in controle hebben, dus heb ik nu besloten om gewoon voor die baan te gaan!

Sorry voor het lange verhaal (moest het echt ff kwijt). Ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Zouden jullie ook van baan wisselen of juist niet?
@ks, bij mij is meestal mijn NOD ongeveer 30 dagen nadat ik voor de eerste keer weer bloed heb gezien. Meestal klopt dit ook wel, hoewel ik de vorige keer een paar dagen over tijd was en het dus deze keer niet echt zeker weet.

Mijn ongesteldheid duurt meestal 4 a 5 dagen, waarvan de eerste 2 dagen het ergst zijn, soms zelfs zoveel pijn dat ik de hele dag op bed moet liggen. Verder gewoon normaal denk ik.

@skattie, zelf hou ik me niet zo bezig met sterrebeelden, mijn vriend wel. Die heeft het liefst ook een lente of zomer kind (omdat het dan warmer is, hij heeft een hekel aan koude, en vanwege sterrebeeld.)

Hier zijn in mij omgeving, ik ben dus sinds kort 26, l een aantal van mijn vriendinnen getrouwd (net sinds een paar maanden) en hebben ook een kindje van een paar maanden. Tis echt een ware babyboom. Eentje is zelf weer zwanger van haar tweede. Gaat erg snel allemaal. Misschien ligt het aan de leeftijd zo rond midden 20 dat veel meer mensen zich er mee gaan bezig houden? Ik weet het niet, vind het wel grappig om het te merken in mijn omgeving.

Denken jullie trouwens al na over de inrichting van de kinderkamer? Ik totaal niet, kijk wel rond voor spulletjes ed, maar zijn nog niet echt gericht bezig. dat is 1 ding waar mijn vriend wel pas naar wil kijken als ik zwanger ben.

@flitsie, hopelijk valt je eisprong iets eerder, anders idd doen wat lievelover zegt, sperma overleeft het wel een paar daagjes.
@skattie, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Het is je echt gegund! Ik geef je vrienden ook groot gelijk hoor, gewoon die baan aannemen. Het zwanger worden heb je toch niet helemaal in de hand. Wat is het voor werk dat je gaat doen? (Een vage omschrijving is ook goed hoor ivm herkenbaarheid ed...)
@skattie gefeliciteerd met je nieuwe baan!
@skattie: gefeliciteerd! Ben 't helemaal met je eens: een vrouw van rond de 30 aannemen kan een continuïteitsrisico zijn . Ach, als je goed in je werk bent neemt men dat op de koop toe. Wanneer begin je?

M'n vriendin heeft vanmiddag de echo gehad. Alles goed! Zo mooi. Ze gingen samen daarna even de stad in, alvast iets kleins voor de kleine kopen.. Als ik er aan denk moet ikzo weer janken, vreselijk!

@ whopper: ik denk wel 's na over de inrichting. En ik wil een witte box;-), staat mooi in de woonkamer!

Ik merk dat in mijn omgeving tussen de 30 en 35 ech. De babyboom fase is. Echt heel apart om te ervaren, het gaat nu zo snel! Echt de 1 na de ander!

Maar nog even over de NOD: is dat voor jullie niet gewoon een paar dagen na de dag waarop je ongesteld moet worden? ( dat is toch handiger te berekenen dan cycluslengte+ 4/5 dagen? Of snap ik het nu niet helemaal??

Benblij dat jullie het forum ook echt zien als iets om je hart te luchten. Soms denk ik dat dat raar is...ik bespreek veel met vriendinnen maar veel van de onzekerheden die ik hier opschrijf niet. Vind ik tevroeg geloof ik.
@skattie: gefeliciteerd! Ben 't helemaal met je eens: een vrouw van rond de 30 aannemen kan een continuïteitsrisico zijn . Ach, als je goed in je werk bent neemt men dat op de koop toe. Wanneer begin je?

M'n vriendin heeft vanmiddag de echo gehad. Alles goed! Zo mooi. Ze gingen samen daarna even de stad in, alvast iets kleins voor de kleine kopen.. Als ik er aan denk moet ikzo weer janken, vreselijk!

@ whopper: ik denk wel 's na over de inrichting. En ik wil een witte box;-), staat mooi in de woonkamer!

Ik merk dat in mijn omgeving tussen de 30 en 35 ech. De babyboom fase is. Echt heel apart om te ervaren, het gaat nu zo snel! Echt de 1 na de ander!

Maar nog even over de NOD: is dat voor jullie niet gewoon een paar dagen na de dag waarop je ongesteld moet worden? ( dat is toch handiger te berekenen dan cycluslengte+ 4/5 dagen? Of snap ik het nu niet helemaal??

Benblij dat jullie het forum ook echt zien als iets om je hart te luchten. Soms denk ik dat dat raar is...ik bespreek veel met vriendinnen maar veel van de onzekerheden die ik hier opschrijf niet. Vind ik tevroeg geloof ik.
@Ks: NOD is de dag dag je eigenlijk ongesteld moest worden, maar het niet bent geworden toch? Maar kan me voorstellen dat het moeilijk is van je vriendin, mijn naaste collega is ook zwanger die zieik elke dag rondlopen met haar dikke buik, heel leuk maar het komt wel dichtbij.

@Skattie: Groot gelijk hoor, succes met je nieuwe baan!

@Whopper: Eerlijk gezegd wil ik verhuizen als ik zwanger ben, woon hier prima hoor en het huis is groot zat maar zou wat dorpiger willen wonen, dichtbij een school enzo.

@Flitsie: ik heb altijd geleerd dat roze afscheiding/bloed kan duiden op een innesteling maar als je het maanden heb lijkt me dat onwaarschijnlijk haha

Hier prima heb na lang wikken en wegen de stap genomen om mijn ogen te laseren, vind het ontzettend spannend en ga al over 2 weken dus laat er ook geen gras over groeien, mede omdat het niet kan als je zwanger ben dus huppa doe het gelijk maar.
@me82: voel me wel zwanger ja maar is vooral ook heel erg onwerkelijk, misselijk valt vandaag wel mee maar nu zijn het die borsten. (ik haal me natuurlijk meteen van alles in mijn hoofd omdat ik minder misselijk ben)

En nog steeds niet ongesteld met meerdere testen positief. Ik heb denk ik gewoon die eerste echo nodig om er echt vertrouwen in te krijgen. En dan is er nog geen garantie...

Sterrenbeelden lastig, ik denk er niet echt over na geloof ik, mijn moeder heeft er wel allerlei theorieen over.

@ FRNCS: wat vind ik dat knap van je dat je zo lang kunt wachten. Ga je meteen naar de dokter vrijdag of ga je eerst testen?
ogen laseren dat is stoer!

Ik schrijf hier ook veel en veel meer dan ik waar dan ook met wie dan ook zou bespreken. Zijn niet echt van die dingen die je goed kan uitleggen aan iemand die niet precies in het zelfde schuitje zit.
@skattie, Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik zou het ook doen hoor idd nog geen broodje in de oven, waarom niet. Dus enjoy en succes!

@Kimmake, ik ga testen en als er niets of wat uitkomt bel ik met de dokter!

In mijn omgeving beginnen we pas aan baby's er is nu 1 vriendin zwanger hopelijk volgt er snel nog eentje;-) maar er zijn ook meiden die nog helemaal "losgeslagen" zijn en nog ieder weekend uit gaan en thuis wonen. Dus het is bij ons heel verschillend ben ook nog vrij jong ben 22 bijna 23, mijn zwangere vriendin is 24, dus we zijn er voor ons clubje wel vroeg bij zegmaar!
@Kimmake: ja ik hoop dat ik tegen die tijd zo stoer ben hahaha maar denk dat ik het gewoon over me heen moet laten komen!

@FRNCS: Wanneer ga je testen?
Vlindertje super goed dat je je ogen gaat laten laseren, ik heb het ook gedaan en echt super tevreden!! Kost een paar centen maar het resultaat mag er zijn en je hebt jarenlang plezier!! Wel spannend maar het komt allemaal goed en het is het zeker weten waard!!

Qua herkenbaarheid, ik heb dat ook, heb ook altijd wel het gevoel dat ik "herkend" zal worden of dat ik jullie ken haha maar dat is vast niet zo! Toch zijn de zaken die we hier bespreken voor mij privé en ik deel dit nog niet met mijn vriendinnen, daarom ben ik af en toe best wel eens "bang" om er iets op te zetten.. Ik ga maar van goed vertrouwen uit

Skattie gefeliciteerd met je nieuwe baan, super leuk voor je!! Ik heb zelf net een vast contract gekregen en had ook wel zoiets van oke, nu kunnen we 100% financieel zeker aan kinderen beginnen maar voor de baas is het minder leuk, maar aan de andere kant, ik ben nu 25 en wie weet hoe lang het kinderen krijgen duurt... en ik leef voor mezelf en echt niet voor mijn werk hoor... Al is een leuke baan wel rete belangrijk

Slaap lekker allemaal morgen weer een prachtige dag...
Goedemorgen allemaal!

Of middag al bijna. Wat een heerlijke dag hè? Ik wilde even laten weten dat ik heerlijk geslapen heb vannacht nadat ik de vorige nacht heel onrustig sliep omdat ik toen had gehoord dat m'n beste vriendin zwanger is. Ze heeft dus de echo gehad en alles is ok, en ik merk dat ik vandaag al weer een stuk rustiger ben, en gewoon heel heel erg blij ben voor haar en een warm soort liefde voel als ik denk aan dat ze samen een kindje krijgen. Ben blij met die gedachte en conclusie. Dat wilde ik even delen .
Goedemorgen(middag?) allemaal!

Weer een mooie dag! Gelukkig nog even vrij vandaag.

@Ks: Gelukkig dat je goed geslapen hebt! Misschien ben je zelf ook al wel zwanger! Voel je al wat? En iedereen weet heus wel dat je het je vriendin heel erg gunt!

Vlieg trouwens morgen en volgende week dinsdag naar Madrid. Moest meteen aan jou denken. Maar jij gaat begin april, dan ben ik weer vrij. Zou anders wel grappig geweest zijn, haha!

@Skattie: Gefeliciteerd met je nieuwe job! Snap nooit dat werkgevers moeilijk kunnen doen over een zwangerschap. Hoe lang ben je eruit als je zwanger bent? 3 Maanden? Dat valt toch wel mee? Ik zou me er niet door laten weerhouden. Hoop echt dat het een leuke job is. In ieder geval weer een nieuwe uitdaging altijd leuk!

Heb nog steeds geen positieve ovu-test. Maar nu las ik dat je het beter niet met ochtendurine kunt testen. Oeps! Dat doe ik dus de hele tijd. Nou ja, we zien wel deze maand.

Ik merk trouwens wel aan m'n vriend dat hij er steeds meer mee bezig is. Vragen wanneer m'n eisprong is enzo. Echt lief!
@flitsie: dus jij 2x naar madrid deze dagen! Als je tips hebt...! Ik ben érg benieuwd naar de stad en heb er superveel zin in. We zitten in een hip hotelletje dat de hoogst waardering heeft op vakantiereiswijzer.nl, gewoon, even een keer wat luxer. Ben zo benieuwd! En het ziet er naar uit dat het weer zo is zoals het vandaag hier is. Heb net lekker buiten gelunchd en word er erg blij van.

En wat betreft zelf zwanger zijn..tsja..ik weet het niet hoor! Weet wel zeker dat we rond ovulatietijd enzo goed getimed hebben zal 'k maar zeggen, en nu is het wachten. Heb wel wat pijnlijke tepels steeds maar dat heb ik geloof ik wel vaker. Heb ook constant een soort vaag misselijkheidsgevoel maar ook dat heb ik wel vaker. Ik merk dat ik me door dat soort signalen niet meer zo gek laat maken, want je kan jezelf zo voor de gek houden! 4 April, dat is DE datum.....denk dat ik wel zenuwachtig ben in Madrid!
@skattie: Nou volgens mij een hele wijze keuze, en wat je zegt over dat plannen. Daar kan je niet op bouwen, het is je gegund of niet. Ik pieker nog steeds of ik in september een studie zal gaan beginnen. Heb al wel alle goedkeuringen binnen!

@wopper: Wij zijn al stiekem wel bezig met kinderkamers bekijken, we krijgen hem van mijn ouders. Dus mams kijkt ook volop mee.

@Vlindertje: Suc6 met het laseren, vroeg me af waarom het niet kan als iemand zwanger is eigenlijk?

Bij ons ook veel zwangere, vooral in de familie en 1 vriendin. Andere vriendinnen hebben pas een vriend en wonen sinds dit jaar samen, dus denk dat die nog even wachten. Ik merk wel dat vriendinnen die vroeger al vroeg ene vriendje hadden, nu juist "laat" zijn met dingen. Eerste vriendjes verdwenen, gingen de vrijgezel uithangen en hebben nu pas weer een relatie.

@Ks en Flitsie: Veel plezier in Madrid, ook ooit geweest om lekker te shoppen, was goed gelukt!

@lievelover: ja of je herkend wordt, geen flauw idee. Lekker "oppervlakkig" blijven en niets aan de hand. Ik besprak/bespreek deze zaken wel met een vriendin, maar dat is gewoon mijn beste vriendin en weet ik dat ik alles kwijt kan.
Kan rugpijn ook een teken zijn van een beginnende zwangerschap?? Of is het toch de nasleep van het veel tillen van m'n oppaskindje van 10 kg afgelopen zondag....
Thanks for the congrats iedereen! Ben ook erg blij dat ik de knoop heb doorgehakt.

Ik start pas na de zomer en ga als fiscalist aan de slag bij een belastingadvieskantoor. Ik werk nu ook als fiscalist, dus het is geen carriereswitch, alleen een werkgeverswitch.

@whopper23; nee, denk nog niet erg na over hoe ik alles ga inrichten, maar soms zie ik iets en dan denk ik: 'goh wat leuk'. Maar die trends veranderen ook zo vaak, dus ik zie het dan wel.

@ks04; je hebt het er echt erg moeilijk mee he? Knuffel voor je! Hoelang ben je nou precies bezig? Vergeet niet dan 80% van de stellen binnen een jaar zwanger wordt, nog kansen genoeg dus! Keep faith!

Je NOD is de dag dat je niet ongesteld moet worden, dus ik reken meteen de eerste dag en niet een paar dagen extra erbij. Ja, dat kan je voor jezelf wel doen om jezelf niet gek te maken, maar ik doe het gewoon na mijn normale cycluslengte.

Wat betreft de babyboom; ik zit er al 7 jaar in, hahaha! En is voorlopig nog niet over. Moet dus zeggen dat ik het wel een soort van gewend ben dat er tenminste 1 vriendin zwanger is en de volgende zich dan weer aandient. De ene helft heeft kinderen en de andere helft is nog vrijgezel en zonder kinderen.
@ skattie, ja je hebt een punt, ik moet soms ff met beide benen op de grond komen. Ben sinds augustus gestopt met anticonceptie en sinds december bewust bezig. Dus valt ook allemaal wel mee! Het vervelende is dat ik me gek maak:

a- door m'n leeftijd

b- doordat ongeveer iedereen om me heen zo gemakkelijk en snel zwanger wordt.

Maar probeer nu relaxter te worden... Normaal ben ik echt heel relaxed maar wat deze biologische klok met me doet is wel bizar hoor!

Gelukkig heb ik gemerkt dat dat meer voor komt;-), maakt dat ik mezelf iets minder gestoord vind.
@Ks: Rugpijn was bij mij altijd een teken van menstruatie, maar ja dat kan bij een ieder anders zijn toch. En net wat je zegt, het komt zo veel vaker voor, je bent echt niet apart. Ja wel apart ieder mens is apart maar hmmm ja je zal hem vast wel begrijpen Dikke knuffel!
Vanmiddag eindelijk positieve ovulatietest..

Jullie snappen vast wel wat ik vanavond ga doen!!!
Breien?
Je kan je ogen niet laseren als je zwanger ben door je hormonen, dan zijn je ogen niet rustig namelijk. Heb het gevraagd met een omweggetje zodat het niet opviel dat het om mij ging

schrijf vanavond meer nu ff eten koken enzo
@Flitsie, veel succes maar vooral heeel veeeel plezier!

Update vanuit mijn kamp, 10 dagen over tijd, het weekend komt dichterbij! Had vandaag wel wat krampjes in mijn buik maar verder niet veel heb een zwaar gevoel in de onderbuik en borsten beginnen gevoelig te worden, constant hardere tepels enzp :-S en alle klachtjes die ik in een eerder bericht al aan had gegeven.

Het internet moet in deze dagen voor mij worden afgesloten je kan jezelf helemaal gestoord maken, van alles wat er te lezen valt.

Misschien heb ik gewoon wel een menstruatie overgeslagen, misschien is er wel iets anders mis met me, en is deze onzekerheid dus nog lang niet afgelopen AAAHHH wat moet ik toch met mezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven