Zwanger worden juli-aug 2019

04-06-2019 16:55 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons clubje wat probeert om zwanger te raken! VOL!
Naam Leeftijd Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Greendale 26 8 juli 2019 Eerste kindje
Suzan88 31 juli 2019 Tweede kindje
Snunnie 28 aug 2019 Eerste kindje
Evin 37 juli 2019 Eerste kindje
ReginaMills 36 juli 2019 Derde kindje
Paardenbloem88 28 aug 2019 Derde kindje
Parker 28 juni/juli 2019 Eerste kindje
Mila37 38 juni/juli 2019 Derde kindje
Ladenkastje87 31 aug 2019 Eerste kindje
_melon 29 juli/aug 2019 Tweede kindje
Wervelwindje1 32 aug 2019 Derde kindje
Saphesh 29 aug 2019 Eerste kindje
emanina 30 juli 2019 Eerste kindje
Lynntje22 27 juli 2019 Eerste kindje
DeKenau 36 juli 2019 Tweede kindje
Sjemm 29 juli 2019 Tweede kindje
anoniem_386773 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 22:23
72.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Prima instelling toch Regina :)
Haha ja, gelukkig zijn jullie ook niet van de afkortingen :rofl:
Krijg er jeuk van!

Maar inderdaad gewoon normaal. Mocht het nodig zijn kan je altijd nog beginnen met het plannen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat als je het vanaf moment 1 direct gaat plannen dat de lol er snel af gaat, dan wordt het een moetje.. Ik weet wel wanneer ik mijn eisprong heb, deze voel ik namelijk, dus misschien hou je er iets meer rekening mee. Maar seks op de agenda voor de vruchtbare dagen... Nee. :bonk:

Hebben jullie al met jullie partners overlegd hoe jullie het gaan aanpakken qua werk, opvang, etc.? Dat hebben wij namelijk wel besproken en ik merk dat ik dat wel heel prettig vind. Dat geeft ons wel een stukje rust. Wij zijn nu namelijk allebei behoorlijk carrière-gericht, met beiden 50 uur per week werken, en daarin gaat natuurlijk een hoop veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Ik lees vooral op het forum maar deze groep kwam op mij erg leuk over en ik zou graag mee willen doen met deze groep! Ik ben 28 en zou in augustus willen starten met proberen zwanger te worden van een derde kindje. Spannend weer :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Greendale, met mijn man een beetje gesproken over planning werk en opvang e.d. Nu zijn wij beide vrij flexibel met werk hierin en ik denk dat het voor weinig drastische veranderingen moet gaan leiden. Maar echt concreter moeten we het zeker nog wel bedenken. Bijv ook welke vorm van opvang op de dagen dat het nodig is.
Welk idee hebben jullie over de invulling van opvang?

Paardenbloem, welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik houd mijn cyclus wel bij in een app maar dat is meer omdat ik wil weten hoe m’n cyclus loopt. Toen ik aan de pil was werd ik bijna nooit ‘ongesteld’, vind het nu wel handig om een beetje inzicht te hebben, verder geen geplande seks.

Wij hebben een hele fijne kinderopvang, die erg flexibel is! Ik start binnenkort met m’n nieuwe baan en ga dan 32 uur werken. Mijn man werkt tussen de 26 en 40 uur. Dit lukt prima met de opvang en opa’s en oma’s vinden oppassen ook erg leuk.

Zijn er hier ook dames die bij een vorige zwangerschap een keizersnee hebben gehad? (Ik wel, ben benieuwd hoe een volgende zwangerschap/bevalling dan is)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas 2 keizersnedes gehad. Waarschijnlijk zal de volgende ook met een keizersnede moeten maar ik ga dat t.z.t. wel bespreken. Tijdens de zwangerschap van de tweede had ik niet veel extra last. Maar de weeën waren wel veel vervelender en het voelde geconcentreerd op het litteken. Achteraf bleek mijn littekenweefsel te dun te
Alle reacties Link kopieren
Welkom Paardenbloem en dekentje!

Ik ben ook niet zo'n fan van termen als BMS :bonk: En ben ook niet van plan om vanaf juli alleen nog maar volgens planning te werken haha. We stoppen alleen met de anticonceptie en zien dan wel even hoe het loopt.

Wij hebben ook al gepraat over hoe we werkdagen/opvang willen invullen. We werken nu beiden full-time dus daar zal sowieso iets in veranderen. Concrete plannen hebben we nog niet gemaakt, maar we willen beiden het liefst minder uren gaan werken en de overige dagen aanvullen met een gastouder of kleinschalig kdv. En mogelijk willen de opa's en oma's ook nog wel een vaste dag oppassen.
Alle reacties Link kopieren
Wij werken nu beiden meer dan fulltime. Ik wil zelf graag 24-28 uur gaan werken, met 3 dagen opvang. Mocht dat nou niet lukken in mijn huidige functie gaan wij beiden 32 uur werken met twee dagen opvang. Gelukkig werkt man heel dichtbij de opvang, dus op de dagen dat ik werk kan hij de kleine wegbrengen. Ik ga namelijk om 06:50 uur weg en ben om 18:00 uur thuis, dus dat zijn best lange dagen anders.
Hier hadden we ook allebei een meer dan fulltime baan. Na de komst van mijn zoontje ben ik 32u gaan werken en mijn man 36u en deels thuis gaan werken. Toen konden we het redden met 2 dagen opvang.
Nu moeten we wel opnieuw goed gaan plannen, want ongemerkt zijn we toch weer meer gaan werken en zijn er een hoop activiteiten van onze zoon bijgekomen.
Daar zie ik nog wel een uitdaging in om dat allemaal in te plannen als er een nieuwe baby is. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Welkom paardenbloem!

Qua opvang loopt hier alles al. Wanneer ik werk ik man thuis en wanneer man werkt ben ik thuis. We hebben dus verder geen opvang nodig van bso en straks kinderdagverblijf. De oudste twee zijn nu 10 en 8 jaar. Dus dat is wel lekker en makkelijk.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Hoiii, hebben jullie het ook zo warm? Heerlijk zo'n lang weekend vrij met dit weer!

Fijn Regina dat jouw kids al wat ouder zijn, dat scheelt ook wel straks met een baby denk ik! En voor je kinderen ook een leuke leeftijd om een broertje of zusje te krijgen, dan maken ze het heel bewust mee.

Ik moet zeggen dat het besef van 'ervoor gaan' me best wel bezighoudt hoor, op een positieve manier! Leukkk! :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is warm hè?! We zitten in de auto, airco aan. 😎

De kinderen vinden het echt heel leuk. De oudste zat gisteren al, oh als het heel snel gaat ben ik misschien nog wel 11 of net 12 en dan kan ik als mijn broertje/zusje 4 is naar de bioscoop en naar de dierentuin. Gewoon samen. Zo lief. De jongste wil het graag in bad doen en flesjes geven hahaha.

Het houdt mij ook bezig op een leuke manier. Toch wel weer een beetje aan het kijken naar kinderwagens en andere dingen. Het is allemaal zo leuk en lief. 🥰
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk zeg, van de grote broers en zussen. Zelf heb ik een halfzusje, zij werd geboren toen ik 15 was. Dat was ook echt zo leuk, samen inderdaad naar de bioscoop, ijsje eten, etc.

Het is inderdaad heerlijk weer! Vanochtend heb ik me maar even nuttig gemaakt in het huishouden, en het was zulk mooi weer dat ik direct de ramen maar heb gezeemd buiten. Mijn ouders komen zo even op de koffie, dus nu lekker genieten van het lekkere weer.
Alle reacties Link kopieren
Ja voor jou ook alweer even geleden natuurlijk Regina! Ik durf me nog helemaal niet met spulletjes e.d. bezig te houden hoor. First things first :-D
(maar als het eenmaal zover is dan ga ik helemaal los natuurlijk :P)
Zeker warm vandaag! Wij waren vandaag naar de meubelboulevard voor een nieuwe bank. Stiekem toch ook al een beetje aan het kijken naar de babyspulletjes.
Maar echt de babywinkel in is voor nu nog een stapje te ver (voornamelijk voor mijn man;))

Al hebben we het er thuis wel steeds meer over en wordt er ook al een beetje rekening gehouden met de toekomstige baby met dingen plannen.
Hoi dames,

Wat een leuk clubje dames bij elkaar zoals ik lees.
Ik zou me er graag bij willen voegen

Begin ik met mezelf voorstellen

38 jaar 2 kinderen van 13 en 7
Nu 4 jaar nieuwe partner die toch aangaf een niet verwachtte kinderwens te hebben.
Dol op mijn kinderen een geweldige "vader"
Hebben we na goede gesprekken(dit ivm met kinderen met een "diagnose") en ons gevoel te volgen,besloten samen ervoor te gaan.

Ik slik nu zwangerschapsvitamines die geschikt zijn voor bij kinderwens, tijdens zwangerschap en borstvoeding, zodat ik niet meer hoef te wisselen voorlopig van pillen.
Verder doen wij wat goed voelt wanneer dat goed voelt en vooral genieten.

Als jullie iets willen weten, vraag gerust.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mila! :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meeschrijven! Zetten jullie je ook in de tabel? Da's wel leuk toch? :)

Mila, leuk dat jullie nog voor een derde gaan!
Alle reacties Link kopieren
Help. Ik heb ingelogd maar in weet niet hoe ik mijzelf in de tabel krijg. Wil iemand dat voor mij doen? Paardenbloem 28. 3e kindje vanaf augustus !

Ik ben er ook al veel mee bezig maar ik mag het er tot augustus niet meer over hebben :hihi: heb er een beetje veel over gehad haha. Dus fijn dat er een forum is om mij uit te leven!
Alle reacties Link kopieren
Lukt mij nu niet vanaf mijn mobiel, Paardenbloem. Maar als het morgen nog moet gebeuren dan heb ik een computer voor mijn neus en gaat het makkelijker. :)

Begrijpelijk dat je er mee bezig bent hoor, het is ook allemaal niet niks natuurlijk! Haha en je hebt een spreekverbod tot augustus, nou lang leven het virtuele leven dan maar! :cheer: 0
Alle reacties Link kopieren
Pfff, na heel veel geklooi is het gelukt met de tabel.
Nog meer die erin willen? :-D
Evin schreef:
11-06-2019 11:35
Pfff, na heel veel geklooi is het gelukt met de tabel.
Nog meer die erin willen? :-D
Hoi hoi
Als je nog de zin en tijd hebt dan graag.

38 3de kindje
We beginnen Juni/juli
Bedoeling was juli maar we doen nu al niets meer aan "bescherming"
Alle reacties Link kopieren
Mila, ik heb je toegevoegd!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Evin!
I told you walking was idiotic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven