Zwanger worden met clomid
donderdag 14 juni 2018 om 17:05
Hey iedereen,
Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!
Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!
Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
maandag 23 juli 2018 om 07:21
Vandaag heb ik al heel wat tranen gelaten. Ik had deze maand dubbele kans met 2 mooie grote eitjes. Ik kon gericht werken door pregnyl, we wisten precies wanneer de eisprong ging gebeuren. Alles gedaan wat de gyn zei ik hoor hem het nog zeggen: 3de ( met clomid) keer goede keer.. dan wordt het in maart geboren! Een lentekindje.
Maar niet dus ben gewoon ongesteld opgestaan vandaag. Blijkbaar is helemaal niets voelen ook geen goed teken. Ik voel me echt rotslecht.
Maar niet dus ben gewoon ongesteld opgestaan vandaag. Blijkbaar is helemaal niets voelen ook geen goed teken. Ik voel me echt rotslecht.
maandag 23 juli 2018 om 11:11
@articfox die zegt af en
Toe wel is iets waarvan ik denk echt? Zoals dat ik eigenlijk maar mag tellen vanaf clomid de maanden voorheen mag ik niet bij tellen dus in principe ben ik dan nu aan mijn 4de ronde ipv mijn 11de. Ik begrijp da da idd medisch gezien zo is ma ge bent ervoorheen ook wel mee bezig geweest.
Toe wel is iets waarvan ik denk echt? Zoals dat ik eigenlijk maar mag tellen vanaf clomid de maanden voorheen mag ik niet bij tellen dus in principe ben ik dan nu aan mijn 4de ronde ipv mijn 11de. Ik begrijp da da idd medisch gezien zo is ma ge bent ervoorheen ook wel mee bezig geweest.
maandag 23 juli 2018 om 12:10
Sparky2018 schreef: ↑23-07-2018 11:11@articfox die zegt af en
Dat snap ik dan weer wel deels. Dat heeft vast te maken met hoeveel cycli er geprobeert is, waarvan je zeker een ovulatie hebt gehad. Daarvoor weten ze dat niet zeker. De omstandigheden zijn nu gewoon anders. Ik zit nu ook niet in ronde 29, maar in ronde 4. (Terwijl ik voor de 5e keer clomid slik, maar de eerste ronde is toen afgebroken)
maandag 23 juli 2018 om 12:24
maandag 23 juli 2018 om 12:37
woensdag 25 juli 2018 om 18:12
Vandaag alweer mijn laatste tablet Clomid. Nu ik dankzij de Clomid een aanzienlijk kortere cyclus heb, verbaast het me soms hoe snel mijn cyclus gaat nu. Over 1,5 week alweer een ovulatie. Ik ben voorzichtig positief deze keer. Ik zit, ondanks het akkefietje zaterdag, lekker in mn vel. Een aantal collega’s zijn met vakantie, dus op werk is de druk er af. Het weer helpt ook mee. Ik heb echt wat meer energie deze week.
woensdag 25 juli 2018 om 18:50
woensdag 1 augustus 2018 om 09:55
@articfox ik heb nu al 3 rondes achter de rug en ik heb wel echt elke keer 32 dagen ( dus op dag 33 mijn ms)
Geeft mij toch al een beetje rust zonder de clomid was dat een verrassing! Oh leuk! Geniet ervan.
@pergamon hoe gaat het met jou?
Deze maand is voor ons een No-go we gaan het zaad van mijn partner laten testen en we hebben een afspraak in mijn vruchtbare periode.. ( jammer maar was het snelste plaatsje vrij) maar dat geeft dan mss deze maand wat rust!
Geeft mij toch al een beetje rust zonder de clomid was dat een verrassing! Oh leuk! Geniet ervan.
@pergamon hoe gaat het met jou?
Deze maand is voor ons een No-go we gaan het zaad van mijn partner laten testen en we hebben een afspraak in mijn vruchtbare periode.. ( jammer maar was het snelste plaatsje vrij) maar dat geeft dan mss deze maand wat rust!
woensdag 1 augustus 2018 om 10:36
Ik vind het echt gek hoe verschillend ziekenhuizen dit aanpakken. Het semenonderzoek was bij ons stap #2, nadat er eerst bij mij Clamydia antistoffen werden uitgesloten. Daarna is nog een oppervlakkige endometeriose check gedaan, diverse bloedonderzoeken, een inwendig onderzoek en nog iets. Hebben jullie dat allemaal niet gehad dan? Ik ben echt dik 9 maanden zoet geweest voordat ik übehaupt aan Clomid mocht beginnen.
woensdag 1 augustus 2018 om 11:04
@pergamon
Enkel inwendig onderzoek heb ik gehad. Maar mss is het ook wel verschillend naar waar je gaat..
gewone gynecologen of zo de fertilisatieklinieken.. mss dat daar een groot verschil op zit.
In ieder geval ik snap het ook niet. Ik zit gewoon een beetje verveeld. Nu pas wordt er een zaadonderzoek gestart terwijl ik eig al 3 maanden volgepompt wordt met hormonen. Voort zelfde geld is het zaad een van de probleempjes..
Enkel inwendig onderzoek heb ik gehad. Maar mss is het ook wel verschillend naar waar je gaat..
gewone gynecologen of zo de fertilisatieklinieken.. mss dat daar een groot verschil op zit.
In ieder geval ik snap het ook niet. Ik zit gewoon een beetje verveeld. Nu pas wordt er een zaadonderzoek gestart terwijl ik eig al 3 maanden volgepompt wordt met hormonen. Voort zelfde geld is het zaad een van de probleempjes..
woensdag 1 augustus 2018 om 11:15
Ik mag morgen weer aan de clomid. Ronde drie. Tot nu toe waren de bijwerkingen nogal kut
Wij zin begin november 2017 gestart
Ivm onregelmatige cyclus begin 2018 naar de huisarts die heeft mij gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog
Vanuit daar direct een doorverwijzing zij de fertiliteit
Rijd Pasen bij ons beide eerste onderzoeken. Zaad van mijn partner is gelukkig goed
Ik heb toen een inwendig onderzoek gehad en bloedonderzoek. Ik moet weer terug komen aks mijn cyclus weer boven de 35 dagen kwam. Toen is de clomid gestart.
Eerste ronde met echo's en nu zelf nog drie rondes na deze (6 totaal)
Ik wil in de een na laatste ronde gaan vragen wat de vervolg stappen zijn. Daar ben ik een beetje bang voor
Wij zin begin november 2017 gestart
Ivm onregelmatige cyclus begin 2018 naar de huisarts die heeft mij gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog
Vanuit daar direct een doorverwijzing zij de fertiliteit
Rijd Pasen bij ons beide eerste onderzoeken. Zaad van mijn partner is gelukkig goed
Ik heb toen een inwendig onderzoek gehad en bloedonderzoek. Ik moet weer terug komen aks mijn cyclus weer boven de 35 dagen kwam. Toen is de clomid gestart.
Eerste ronde met echo's en nu zelf nog drie rondes na deze (6 totaal)
Ik wil in de een na laatste ronde gaan vragen wat de vervolg stappen zijn. Daar ben ik een beetje bang voor
woensdag 1 augustus 2018 om 11:37
Echt raar..
ik ben ook gewoon geweest ivm super onregelmatige cyclussen en enkel ik ben nagekeken
.
Dan hebben ze mij de clomid aangeraden. En vorige maand dan die pregnyl. Ik heb er echt een beetje bang voor. Ik weet niet wat we moeten doen als het onderzoek niet goed is. Hebben jullie lang moeten wachten op de uitslag?
ik ben ook gewoon geweest ivm super onregelmatige cyclussen en enkel ik ben nagekeken
Dan hebben ze mij de clomid aangeraden. En vorige maand dan die pregnyl. Ik heb er echt een beetje bang voor. Ik weet niet wat we moeten doen als het onderzoek niet goed is. Hebben jullie lang moeten wachten op de uitslag?
woensdag 1 augustus 2018 om 11:59