Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Vandaag heb ik al heel wat tranen gelaten. Ik had deze maand dubbele kans met 2 mooie grote eitjes. Ik kon gericht werken door pregnyl, we wisten precies wanneer de eisprong ging gebeuren. Alles gedaan wat de gyn zei ik hoor hem het nog zeggen: 3de ( met clomid) keer goede keer.. dan wordt het in maart geboren! Een lentekindje.
Maar niet dus ben gewoon ongesteld opgestaan vandaag. Blijkbaar is helemaal niets voelen ook geen goed teken. Ik voel me echt rotslecht.
He bah Sparky! :hug:

Wat suf ook van de gyn om zoiets te zeggen. Wees lief voor jezelf vandaag.
Wat rot sparky

Ook een beetje apart dat de gynaecoloog dat zegt
@articfox die zegt af en
Toe wel is iets waarvan ik denk echt? Zoals dat ik eigenlijk maar mag tellen vanaf clomid de maanden voorheen mag ik niet bij tellen dus in principe ben ik dan nu aan mijn 4de ronde ipv mijn 11de. Ik begrijp da da idd medisch gezien zo is ma ge bent ervoorheen ook wel mee bezig geweest.
Sparky2018 schreef:
23-07-2018 11:11
@articfox die zegt af en
Toe wel is iets waarvan ik denk echt? Zoals dat ik eigenlijk maar mag tellen vanaf clomid de maanden voorheen mag ik niet bij tellen dus in principe ben ik dan nu aan mijn 4de ronde ipv mijn 11de. Ik begrijp da da idd medisch gezien zo is ma ge bent ervoorheen ook wel mee bezig geweest.

Dat snap ik dan weer wel deels. Dat heeft vast te maken met hoeveel cycli er geprobeert is, waarvan je zeker een ovulatie hebt gehad. Daarvoor weten ze dat niet zeker. De omstandigheden zijn nu gewoon anders. Ik zit nu ook niet in ronde 29, maar in ronde 4. (Terwijl ik voor de 5e keer clomid slik, maar de eerste ronde is toen afgebroken)
Toch vind ik dat niet echt lief als em dat zo zei. Medisch gezien ben ik akkoord maar idd voorheen wist je gewoon ni dat het goed kwam of niet.

Ik ga allesinds deze maand niet op folikelmeting. Ik heb geen zin in vooropgelegde dagen. Ik ga t gewoon effe laten rusten. Ik neem wel nog de clomid in.
Nee, het is heel rot als er wat aan je wordt opgedrongen zonder fatsoenlijke uitleg. Ik kreeg, heel fijn, een boekje mee met alle info zodat we dat op ons gemak konden doorlezen. Vond ik echt heel prettig. Wellicht ook een idee voor jouw ziekenhuis?
Bij mij word de tijd voor clomid wel meegeteld
Sparky wat vervelend van je gyn!
Vandaag alweer mijn laatste tablet Clomid. Nu ik dankzij de Clomid een aanzienlijk kortere cyclus heb, verbaast het me soms hoe snel mijn cyclus gaat nu. Over 1,5 week alweer een ovulatie. Ik ben voorzichtig positief deze keer. Ik zit, ondanks het akkefietje zaterdag, lekker in mn vel. Een aantal collega’s zijn met vakantie, dus op werk is de druk er af. Het weer helpt ook mee. Ik heb echt wat meer energie deze week.
Pergamon wat fijn dat de tijd zo snel lijkt te gaan voor je en dat je lekker in je vel zit
Dat zijn fijne dingen om te lezen

Ik ben drie hele week als begeleider mee op een zomerkamp. Heel leuk, veel afleiding, maar erg warm hier
Einde van deze week verwacht ik mijn menstruatie
Jeetje, dat lijkt me ook pittig! Hopelijk een positieve uitslag dit weekend voor je. Met zo’n vol programma gaat de tijd ook bij jou hopelijk lekker snel.
Ik ben ongesteld geworden
Ondertussen word ik er een beetje cynisch van. Ik geloof niet meer dat mijn lijf het überhaupt kan

Ik ben gelukkig niet zo vreselijk verdrietig als vorige keer
@articfox1 ik was daarnet nog aan jou aan't denken. Zo jammer :(
Ik vind het ook jammer voor mijzelf
Cyclus was nu 30 dagen. Eerste ronde clomid was 29 dagen, dus dat is netjes.

Ik ga alleen vanaf volgende week zondag een week kamperen, dus zal de clomid deels op mijn vakantie moeten slikken
He bah ArticFox! Toch een teleurstelling elke keer
Ik ben wel blij dat mijn menstruatie nu is gekomen en niet op kamp
@articfox ik heb nu al 3 rondes achter de rug en ik heb wel echt elke keer 32 dagen ( dus op dag 33 mijn ms)
Geeft mij toch al een beetje rust zonder de clomid was dat een verrassing! Oh leuk! Geniet ervan.

@pergamon hoe gaat het met jou?

Deze maand is voor ons een No-go we gaan het zaad van mijn partner laten testen en we hebben een afspraak in mijn vruchtbare periode.. ( jammer maar was het snelste plaatsje vrij) maar dat geeft dan mss deze maand wat rust! :)
Ik vind het echt gek hoe verschillend ziekenhuizen dit aanpakken. Het semenonderzoek was bij ons stap #2, nadat er eerst bij mij Clamydia antistoffen werden uitgesloten. Daarna is nog een oppervlakkige endometeriose check gedaan, diverse bloedonderzoeken, een inwendig onderzoek en nog iets. Hebben jullie dat allemaal niet gehad dan? Ik ben echt dik 9 maanden zoet geweest voordat ik übehaupt aan Clomid mocht beginnen.
@pergamon
Enkel inwendig onderzoek heb ik gehad. Maar mss is het ook wel verschillend naar waar je gaat..
gewone gynecologen of zo de fertilisatieklinieken.. mss dat daar een groot verschil op zit.
In ieder geval ik snap het ook niet. Ik zit gewoon een beetje verveeld. Nu pas wordt er een zaadonderzoek gestart terwijl ik eig al 3 maanden volgepompt wordt met hormonen. Voort zelfde geld is het zaad een van de probleempjes..
Ik mag morgen weer aan de clomid. Ronde drie. Tot nu toe waren de bijwerkingen nogal kut

Wij zin begin november 2017 gestart
Ivm onregelmatige cyclus begin 2018 naar de huisarts die heeft mij gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog
Vanuit daar direct een doorverwijzing zij de fertiliteit
Rijd Pasen bij ons beide eerste onderzoeken. Zaad van mijn partner is gelukkig goed
Ik heb toen een inwendig onderzoek gehad en bloedonderzoek. Ik moet weer terug komen aks mijn cyclus weer boven de 35 dagen kwam. Toen is de clomid gestart.
Eerste ronde met echo's en nu zelf nog drie rondes na deze (6 totaal)

Ik wil in de een na laatste ronde gaan vragen wat de vervolg stappen zijn. Daar ben ik een beetje bang voor
Echt raar..
ik ben ook gewoon geweest ivm super onregelmatige cyclussen en enkel ik ben nagekeken 🙄.
Dan hebben ze mij de clomid aangeraden. En vorige maand dan die pregnyl. Ik heb er echt een beetje bang voor. Ik weet niet wat we moeten doen als het onderzoek niet goed is. Hebben jullie lang moeten wachten op de uitslag?
Ik weet het niet meer precies, maar zaadonderzoek was bij ons volgens mij met een paar dagen binnen
Bij ons duurde het precies een week.

Echt bizar hoe snel jullie geholpen zijn zeg, daar ben ik wel een beetje jaloers op eigenlijk. Ik ging na een dik jaar naar de HA, dat was juli 2017, en pas in maart 2018 mocht ik starten met Clomid. Terwijl ik cycli had van soms 44!
Ik vind het ook best vreemd hoe groot die verschillen zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven