Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Alle reacties Link kopieren
@yinthe welkom! Dat was mijn mening ook ik zit ook in een groep maar veel van de dames zitten idd al in een verder proces.

@pergamon oh super wanneer vertrek je juist op vakantie? Veel mensen worden op vakantie zwanger he omdat je dan niet zo gestrest bent!
@pergamon doe jij thuis aan yoga of zit je bij een club?

Ik heb vandaag ineens steken bij mijn rechter eierstok. Terwijl mijn follikel links zit/zat
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht zelf dat alles nog steeds gevoelig zou kunnen zijn door de clomid
Alle reacties Link kopieren
@articfox1 ik heb dat ook vaak.. ik heb ook geen idee hoe dat komt
Sparky2018 schreef:
17-06-2018 19:11
@articfox1 ik heb dat ook vaak.. ik heb ook geen idee hoe dat komt
In elk geval goed om te weten dat ik niet de enige ben.
Heel fijn aspect van die topic
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.

Ja dat heb ik ook ja. Ik heb nog maar 1 eileider en wijdt t daaraan dat het gevoelig.

Zijn jullie weleens duizelig van clomid?
Heb ik nu opeens denk ik daardoor. Verder geen enkele bijwerking. Hebben jullie gelijk met slikken bijwerking of juist week erna?

Ik slik ze op tip van iemand hier in avond. Scheelt enorm! Dan heb je se opvliegers s nachts en daar slaap ik door.

Iemand een NOD deze week?
Ik morgen ZH voor n meting!
Yinte ik was niet echt duizelig, maar licht in mijn hoofd

Mijn nod os pas eind juni, dinsdag progesteron prikken en woensdag een bel afspraak.

Succes met je meting
Alle reacties Link kopieren
Mijn nod komt wanneer het zin heeft 😩. Ik had nu gisteren precies het gevoel dat ze doorkwamen. Maar niks meer gezien erna. Volgens de echo's zou mijn eisprong woensdag 6/6 geweest zijn maar ik heb donderdag het precies gevoeld. dus vermoed ik dan dat mijn nod 21/6 zal zijn.

@yinthe ik heb idd ook superveel last van opvliegers. Ik ben ook super emotioneel en cranky. Duizelig heb ik nog niet gehad.
Laat iets weten hoe de meting was!
Hier dan toch maar een wat uitgebreider berichtje van mij. Wij zijn sinds oktober bezig en mijn cyclus is als volgt geweest 21* - 41 - 42 - 44 - 30* - 49 - 34*
Waarbij bij * vrijwel zeker weet dat ik geen eisprong had. Echt klote dat het steeds langer wordt en ik snap het ook niet. Dokter heeft onderzocht qua bloedprikken en echo en daar kwam niets uit. Morgen gesprek over hoe nu verder, ik verwacht dus dat daar clomid uit zou kunnen komen. Sperma man is ook onderzocht en goed trouwens.

Ik ben wel bang voor de bijwerkingen van clomid, op de pil, morning-afterpil etc heb ik allemaal heftig gereageerd. Vooral erg down zijn, paniekerig zelfs. Hoop dat dat zal meevallen.
Alle reacties Link kopieren
@ Sparky, Eind augustus gaan we pas, dus nog lang voorpret :)

@ArticFox, ik Yoga bij een Yogaschool. Een hele fijne, en een paar keer per jaar hebben ze ook 'fertiliteitsyoga'. Geen idee of het helpt, maar yoga vind ik heerlijk en het kan sowieso geen kwaad.
Ik heb zelf helemaal geen last van baarmoeder / eierstokken. Ik voel normaal heel goed wat er in mijn lichaam gebeurd, maar op dit vlak heb ik nooit een idee. Mijn eisprong voel ik ook nooit (helaas!).

@Yinthe, als bijwerking heb ik in de tweede ronde scheelkijkende-knallende-koppijn gehad, maar verder nergens last van (gelukkig!) Hopelijk blijft dat zo. Hele vervelend, als je bijwerkingen hebt. Het ziekenhuis gaf de tip om 'savonds te slikken, zodat de bijwerkingen in de nacht vallen en je er minder last van hebt.
Mijn NOD (is daar geen beter woord voor, ik vind dit altijd zo stom) is a.s. zondag.

@WildePerzik, ik heb helemaal geen last van clomid, terwijl ik op hormonen ook snel reageer normaal gesproken. Clomid is ook geen hormoon (het bootst een gedeelte van het oestrogeen hormoon na, om te zorgen dat andere hormonen hun werk goed doen), dus wie weet valt het erg mee!

Voel me vanochtend echt een vaatdoek. Slap, misselijk, moe. Bleh. Gelukkig is maandag mijn thuiswerkdag. Rustig aan doen, stukje lopen, hopen dat het wegtrekt.
Alle reacties Link kopieren
@wilde perzik
Ik snap je volledig! Ik had ook echt elke keer 29d-29d-30d en dan opeens -35d -37d -40d en
Dan ben ik naar de dokter gegaan.
Bwoa ik denk dat je niet echt schrik moet hebbe hoor. Het valt echt best mee zoals andere zeggen pilletje savonds nemen dan heb je overdag minder last!
Ik ben wel echt cranky maar dat is meestal maar 5 dagen.. en alleen mijn vriend heeft daar last van 😂.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg Wilde Perzik.
Wanneer weet je meer of start je?

Ooo idd exact die hoofdpijn!

Echo was goed, eentje van 16 Mm en 2 van 14. Allemaal links.
Dus moeten vanaf nu Om de dag een week lang.
Een week.... ik snap t niet. Hij spring naar mijn idee echt niet maandag pas?
Alle reacties Link kopieren
@yinthe ik denk dat dat gewoon is om echt hem niet te missen. Uw eitjes groeien normaal met de 2mm per dag en rond 20-24mm springen ze meestal. Dus mss rond vrijdag-zaterdag zal jouw eisprong zijn. Maar met clomid kunnen ze langer doorgroeien naar tschijnt.
Alle reacties Link kopieren
@Jinthe, bij mij sprong ‘ie pas met 22mm! Een week zou dus prima kunnen. Met clomid springen ze vaker wat later. Een vriendin van mij heeft IUI gehad en zij had, als ze een positieve “smilie” ovulatietest had, pas de dag er na de IUI. Vond ik ook gek, maar schijnbaar kan het qua tijd prima (ze is inmiddels moeder)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend weer kotsmisselijk. Gisteren trok het in de loop van de dag (en zeker na wat eten) weer weg - het is nu weer helemaal terug. Gek, dat je in zo’n “wachtweek” meteen aan alles gaat twijfelen. Ben ik ziek of is dit een “symptoom”? (Omdat mijn menstruatie zondag pas zou moeten starten vermoed ik “ziek” :-) )
Alle reacties Link kopieren
@pergamon dat zou wel eens kunnen natuurlijk... ik hoop voor je mee
pergamon spannend. Ik hoop met je mee.
Ik vind zelf de laatste week/weken ook altijd heel lang duren
Yinthe over een uurtje gesprek. Ben heel benieuwd. :-)
Pergamon schreef:
18-06-2018 09:19

@WildePerzik, ik heb helemaal geen last van clomid, terwijl ik op hormonen ook snel reageer normaal gesproken. Clomid is ook geen hormoon (het bootst een gedeelte van het oestrogeen hormoon na, om te zorgen dat andere hormonen hun werk goed doen), dus wie weet valt het erg mee!
Wat fijn om dit te horen, dank!! :)
Ik heb vandaag gesproken net de afdeling fertiliteit
Mij progesteron waardes zijn goed, dat betekend dat ik op dag 13/14 mijn ovulatie heb gehad.
Nog een klein weekje afwachten nog.
Als het niet tasjes dan moet ik bellen voor een nieuwe recept clomid, zonder echo's en dan moet mijn cyclus weer onder de 35 blijven. Anders dus terugbellen
De fertiliteit wil het ook weten als ik wel zwanger ben
Alle reacties Link kopieren
@articfox1 hopelijk heb je het recept niet meer nodig!
Alle reacties Link kopieren
nou dames, ik ben net van het wachtbankje afgevallen. Ongesteld geworden. 4-5 dagen te vroeg, afgaande op de ovulatietest en mijn eerdere cyclus. Zelfs met een hogere dosis clomid heb ik niet eerder zo'n korte cyclus (27 dagen) gehad, dus ik ben even helemaal in de war.
Alle reacties Link kopieren
@ArticFox, fijn dat je een ovulatie hebt gehad!
Alle reacties Link kopieren
@pergamon : ohnee :( en het is echt je ongesteldheid?
@pergamon wat ontzettend balen zeg
Moet je nu weer contact zoeken net de Fertiliteit afdeling?

Ik ben wel tevreden met mijn nieuws. Clomid heeft in ieder geval iets gedaan
Nu die laatste wachtweek door zien te komen
Ik heb een vreemde metaal achtige smaak in mijn mond sinds gisteren. Volgens de meiden uit het andere topic waar ik schrijf kan dat een vroeg symptoom van zwangerschap zijn.
Ik had daar nog nooit van gehoord, stelt mijn geduld nu extra op de proef haha
Alle reacties Link kopieren
Spannend ArticFox!

Ik hoef geen contact met fertiliteit te zoeken. Ik heb nu nog 4 pogingen die ik “zelfstandig” thuis mag doen met Clomid. Indien daar geen zwangerschap uit is gekomen, dan verdere onderzoeken en “zwaarder geschut” zoals de gyn het verwoorden. Hoop nog niet verloren, maar wel echt even een “huh?!” momentje. Het is echt een ongesteldheid, zou niet weten wat het anders zou moeten zijn. We gaan met z’n tweeën maar even lekker eten op een terasje en ons opmaken voor een nieuwe ronde. (Mijn man is as we speak een nieuwe bereking aan het maken mbt medicatie, ovulatie, en wanneer de beste tijd is voor seks etc. Hij is een wiskundige en autist, dus dit is “zijn manier” zeg maar. Lig helemaal dubbel :proud: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven