Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Dat vond ik ook al! Hoop dat het vooral veel
Vocht is met dit warme weer maar we zullen zien! Had jij direct reactie op de clomid arcticfox? Ik heb vrijdag mijn eerste echo dus spannend gyn was bij mij bang voor over stimulatie dus tot de echo veilig vrijen nogal dubbel maargoed
Ik had vooral veel hoofdpijn, duizeligheid en was misselijk. Ik had wel een mooie follikel, dus het doet zijn werk.

Ik kijk niet bepaald uit naar de dagen dat ik de clomid weer moet gebruiken, maar ik hoop dat het mij uiteindelijk wel gast brengen wat ik wil

Voor nu vraagt het een hoop van mijn geduld
Alle reacties Link kopieren
@chelle ja soms kan het zijn dat je ineens 4 eitjes hebt zitten!
En dan is dat gevaarlijk omdat ze mss dan allemaal bevrucht kunnen zijn :) spannend! Ik moest ook de eerste maand voorzichtig zijn. Maar ik heb geen overstimulatie.

Ik hoop wel op snel resultaat want ik ben het stiekem na 3x eigenlijk al beu, ik word echt zo prikelbaar van die clomid en zoveel opvliegers.
En elke maand opnieuw iemand dat verkondigt dat ze zwanger is. K zit echt in een dipje 😞
@sparky dat elke keer een zwanger iemand begrijp ik zo goed! In mijn omgeving ook! En dan die vragen ? Willen jullie niet een keer een kindje etc! Voor sommige mensen is het zo vanzelf sprekend dat het allemaal zo makkelijk gaat
Chelle89 schreef:
02-07-2018 16:31
@sparky dat elke keer een zwanger iemand begrijp ik zo goed! In mijn omgeving ook! En dan die vragen ? Willen jullie niet een keer een kindje etc! Voor sommige mensen is het zo vanzelf sprekend dat het allemaal zo makkelijk gaat
Ik vind dat soort vragen vaak zo lomp.
@arcticfox1 ik ook! Maar maak dat mensen maar eens duidelijk, of als je keertje niet drinkt goh zwanger ?? Zucht..
Alle reacties Link kopieren
@chelle idd! Soms hoor ik dat ze gewoon maar moesten kniperen en ze waren zwanger!
Hoelang ben jij al bezig?
Ik ben oktober 2017 gestopt daarna door huisarts direct doorverwezen omdat op
Mijn 16e al was vastgesteld dat er iets miss was! Nu na alle onderzoeken en afvallen eindelijk zover dat het mag! :-D en jij ??
Alle reacties Link kopieren
Welkom Chelle!
Hopelijk ben je snel zwanger!
Klinkt veel dat aankomen, miss idd ook met het weer te maken nu. Ik had de eerste keer 6-8 eitjes . Voelde ik overigens niks van..
Zo, dat was al vroeg duidelijk dan zeg!
Hopelijk biedt een regelmatig cyclus snel resultaat!

Nog echos of NODS deze week?
Laten we hopen op een vruchtbare maand Juli!
Ik heb vrijdag mijn NOD!
@yinthe vrijdag Mn eerste echo spannend! Ja was idd vroeg, maar doordat ik het sinds mijn 16e weet hebben vriendlief en ik al besloten om na 13 maanden relatie maar eens een poging te wagen! Onder t mom t gaat toch allemaal heel lang duren! Dus het is voor mij redelijk goed te doen! Wat hebben ze bij jou gedaan om minder eitjes te krijgen dan ? 6 tot 8 dat is wel enorm veel!
Nou vrijdag duimen voor een positieve zwangerschapstest voor jou en een mooie echo voor mij😃
Alle reacties Link kopieren
@yinthe ik heb woensdag een echo! t blijft elke keer spannend of er al dan niet eentje zit. Amai 6-8 dat is superveel! Jij neemt dan wrs 25g in?

@chelle ik ben gestopt met de pil in september 2017.
Alle reacties Link kopieren
Haha klopt! En dag 5-10.
Succes met echos! Ik hoor t wel hoe t was.

Ik vind het wel gek, ik heb nu al beetje kramp, dus denk dat ik ongesteld word. Ben ook mega sacho. Helaas!
Alleen afgelopen dinsdag stond mijn baarmoedermond pas open. Vraag me af of dat dan klopt?
Wij zijn begonnen in november 2017
Ik begin morgenavond weer met clomid 50mg voor 5 dagen vanaf cyclusdag 5
Omdat de eerste ronde goed was geen echo's meer, maar ik ga wel ovulatie testen doen. Die komen morgen binnen

Eind juli dus pas mijn nod. Zit nog wel een weekje vakantie/kamp tussen, dus mooie afleiding
Alle reacties Link kopieren
@articfox vanaf cd 5 pas?
Ik moet starten op dag 3 tot en met dag 7. Welke ovulatietesren gebruik je?
Ik heb nog niet eerder ovulatie testen gebruikt. Ik heb de besteld van sensitest

Bij mij is het inderdaad vanaf cyclusdag 5 vorige ronde daardoor een cyclus van 29 dagen. Dus dat is heel mooi
Ik heb geen pcos dus wel een eigen cyclus. Deze was alleen zo onregelmatig en vaak lang dat ze besloten hebben om mij een steuntje in de rug te geven als het ware.
Alle reacties Link kopieren
@articfox Ik heb eigenlijk nog altijd cyclussen van 33dagen. Zonder de clomid zat dit tusse 35-40dagen.
Zo zie je toch dat het bij iedereen anders is
Ze hebben wel tegen mij gezegd dat mijn cyclus niet boven de 35 dagen mag komen met de clomid.
Ik krijg in principe geen echo's meer , dus ik moet mezelf goed in de gaten houden
Ik heb helemaal geen cyclus ik weet zelfs niet eens hoe een normale menstruatie voelt!
Alle reacties Link kopieren
Net terug van de folikelmeting!
Er zitten 3 eitjes momenteel 2 van 14mm en eentje van 15mm.
Zaterdag moet ik terug gaan en als ze dan rond de 21-22mm zitten gaan ze wrs een pregnylspuitje zetten.
Spannend sparky

Hier vallen de bijwerkingen van de clomid weer zwaar tegen helaas
Vooral veel last van hoofdpijn en een licht gevoel in mijn hoofd
Alle reacties Link kopieren
@articfox1 hopelijk snel voorbij!
Heb je daar hele tijd last van of stopt dat ?
@sparky wat enorm spannend!! Hopen dat ze mooi groeien, en daarna goed je best doen :rrr: haha.
@arcticfox wat ontzettend vervelend die bijwerkingen! Ik heb maandag laatste pilletje gehad, en begin langzaam weer mezelf te worden, ben weer goed wakker! En weer energie! Hier vrijdag follikel meting nu wel veel steekjes in mn onderbuik ik hoop zooo dat mn eierstokken zijn :D nog even afwachten dus ..
Chelle voor jou ook big even spannend dus

De klachten zijn er de hele tijd. Gelukkig niet altijd even heftig, maar het blijft wel vervelend.
Ik ben ook veel emotioneler en kan niet wachten tot ik mij wat meer mezelf voel
Arcticfox zeker spannend kijk enorm naar morgen uit. Zegt eigenlijk best wat, want met je benen wijd voor een inwendige echo vind ik opzich wel een dingetje. Maargoed verstand op nul. En hopelijk mogen nu die stomme condooms achterwege blijven.. blijf dat enorm dubbel vinden 🤣
Alle reacties Link kopieren
@chelle89 kan je geloven dat ik dat al niet meer zo erg vind.. ik ben het ondertussen al gewoon om die echo's te laten nemen 😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven