Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
chelle hoe gaat het nu met je? Ik heb zo met je te doen..sterke meis 😘

lollipop welkom! Het is 1 grote mindfuck dat zwanger worden...ppfff! Ik reageerde helemaal niet op clomid, ook niet op 150mg dus over gestapt op gonal f injecties! Ik kreeg wel elke ronde echo’s maar mss was dat om te kijken of er een follikel groeide...
Maar je gaat bellen vandaag toch? Succes! En je kan natuurlijk altijd vragen on echo’s elke ronde! Ookal is het er maar 1 om te zien of er wat groeit! Succes!

Hier nu een week na de ovitrelle! Ben er weliswaar minder op gefocust dan vorige ronde! Opzich wel gek! Had van het weekend we wat kramp dus heb zo’n vermoeden dat het weer niet gelukt is deze ronde! Verwacht mn menstrautie dit weekend! Hopelijk niet zondag hihi want dan gaan we varen met de familie..dus beetje onhandig maar we gaan het zien!
Life is a party to be thrown
@chelle hier ook benieuwd hoe het nu met je gaat

@kiml fijn dat je er deze ronde wat minder op gefocust bent. Lijkt soms wel eens een obsessie dot traject

Hier een positieve noot
Gesprek met mijn nieuwe leidinggevende gehad over dot traject. Het was een prettig gesprek en ze was heel begripvol. Hopelijk pakt dit in de praktijk ook zo uit
Het gesprek met mijn arts is verplaatst naar 8 mei, dus een stuk eerder. Daar ben ik wel blij mee
@kimnl
Dankje, ik heb inderdaad vandaag gebeld. Aangezien er nog steeds geen menstruatie te bekennen is en de test uiteraard negatief is.
Ik mag nu starten met promilut of nog 3 dagen wachten en dan clomid 100 Mg, dan zal ik ook weer een cyclus gevolgd worden in het ziekenhuis.
Al die andere middelen ken ik niet zo goed..
Spannend in ieder geval, nog een weekje wachten voor je
@chelle wat een verschrikkelijk k*t nieuws zeg! Alsof het nog niet zwaar genoeg is allemaal.. Pff heb echt heel erg met je te doen! Heel veel sterkte en ik hoop dat je onwijs lieve mensen om je heen hebt waar je op terug kunt vallen. Wij zijn er (ook al is het dan digitaal) in ieder geval altijd voor je mocht je je gevoel even kwijt willen! :heart:

@lollipop welkom! Ik krijg elke ronde clomid echo's en ze houden het bij tot ik de Pregnyl gespoten krijg. Ik reageer ook goed (soms teveel) op clomid 50mg alleen heb ik mega last van de bijwerkingen.

@arctic fijn dat je nieuwe leidinggevende zo begripvol is! Dat moet een goed gevoel zijn!

Hier verder weinig nieuws. Woensdag echo maar heb deze maand de HSG test gehad dus geen clomid. Ik moet toegeven dat het me even erg goed doet om even een maandje weer "mezelf" te kunnen zijn. Kan het deze maand even iets beter van me afzetten ook al is het een verkeken ronde.
mvh fijn dat je het wel even lekker vind! Even nieuwsgierig; waarom krijg je woensdag een echo?
En wie weet...ze zeggen dat je goed vruchtbaar bent na een hsg! Sparky is toen zwanger geraakt!
kiml schreef:
16-04-2019 09:19
mvh fijn dat je het wel even lekker vind! Even nieuwsgierig; waarom krijg je woensdag een echo?
En wie weet...ze zeggen dat je goed vruchtbaar bent na een hsg! Sparky is toen zwanger geraakt!
Dat is geen gegeven hé
Ik heb dat onderzoek in december gehad. Voor mij heeft het niks gedaan.
Om (extra) teleurstelling te voorkomen zou ik mijzelf niet teveel vastleggen op extra vruchtbaarheid na een hsg
Hi All,

Hier ook al even niet actief geweest. Ik maakte mezelf namelijk nogal druk en wilde er iets minder mee bezig zijn. Gisteren had ik een positieve zwangerschapstest in handen. Helaas is het vandaag al mis gegaan. Jammer, maar er gebeurd in ieder geval dus iets. Nu weer schouders er onder en gaan, ik mag donderdag gewoon weer starten.

@Chelle wat balen van je relatie. Hoop dat het een beetje oke met je gaat.

@mhv succes bij de HSG. Ik vond het zelf wat minder prettig, maar inderdaad wel fijn even geen hormonen. Ik had overigens wel gewoon clomid tijdens de HSG. Hebben ze gezegd waarom je geen clomid hoefde te pakken?
bacon oohh wat naar zeg! Phoe! Sterkte :hug:

arctic klopt maar het is niet onmogelijk! Heb naast sparky al meerdere succesverhalen na een hsg gehoord!
kiml schreef:
16-04-2019 11:18
bacon oohh wat naar zeg! Phoe! Sterkte :hug:

arctic klopt maar het is niet onmogelijk! Heb naast sparky al meerdere succesverhalen na een hsg gehoord!
Ik weet dat het niet onmogelijk is, maar een stukje zelfbescherming en realisme zijn in een traject als dit niet misplaatst

@bacon fijn om weer van je te lezen. Wat afstand is soms ook goed
Wel rot dat je na een positieve test toch weer met deze teleurstelling zit
Had jij voor of na je nod getest?
@mhv ik mocht net als bacon gewoon doorgaan net ovulatie inductie in de ronde van de hsg. Belangrijk was dat het onderzoek dan voor de eisprong werd gedaan
Hebben ze een uitleg gegeven waarom jij een ronde clomid overslaat ?
Nou eigenlijk begrijp ik het nu niet helemaal meer. Ik dacht dat ik geen clomid kon gebruiken deze ronde omdat ik die hsg test had. Er is verder ook niets voorgeschreven of gezegd over dat ik wel clomid moest gebruiken. Misschien dat de gyneacoloog er gewoon vanuit ging dat ik clomid thuis had? Want ik begreep zelf ook niet helemaal waarom ik morgen voor een echo moet komen. Oepsie als dit maar geen miscommunicatie blijkt te zijn.. :-o

Mijn gyneacoloog heeft wel aangegeven in het gesprek voor de HSG dat er een verhoogde kans op zwangerschap is tot 4 maanden na de test.. maar ik blijf uiteraard realistisch dat ik niet perse bij die gelukkige hoef te zitten.

@sparky ben jij tijdens de maand van de hsg wel doorgegaan met de hormonen?
anoniem_65550cfe29d4c wijzigde dit bericht op 16-04-2019 12:57
25.61% gewijzigd
@bacon wat naar voor je! Knap dat je je schouders er weer onder zet!
@arctic Afgelopen zondag was mijn NOD. Mijn eisprong is namelijk 30 maart geweest. Gisteren een positieve test in de ochtend, maar vandaag dus meteen fout gegaan.

Ik heb de gyn al gesproken en mag gelukkig direct door.

@mhv oeps... dat klinkt idd een beetje als een miscommunicatie, want anders zou ik de echo ook niet kunnen plaatsen. Hoop dat er in ieder geval wat groeit dat zou het nog mooier maken :)
Nog steeds heel rot voor je bacon. Wel goed dat je gelijk contact heb gehad met je gynaecoloog.
Vind het zelf altijd wel prettig als er beweging in de zaak blijft zitten.
Hoe ben je er nu zelf (en je partner) onder?

@mhv klinkt inderdaad als een miscommunicatie. Ik zou ook niet weten waarom je anders een echo zou hebben staan.
Morgen even navragen dan
@Bacon, he nee wat oneerlijk. Knap dat je er zo goed mee omgaat. Fijn dat jullie in ieder geval meteen door kunnen.

@Mvh26, dat klinkt inderdaad wel als miscommunicatie. Maar wie weet heb je deze ronde van jezelf een eitje groeien of kan je alsnog starten met clomid. Succes!

@Artic, super dat de afspraak een stuk eerder kon. Het liefst zo snel mogelijk natuurlijk.

@Kiml, hoe voel jij je? Nog steeds hey gevoel dat het niet raak is? Die kramp kan ook van innesteling zijn geweest, die is ergens tussen dag 6 en dag 12 voor zover ik weet.

Hier zaterdag eisprong gehad. Zaterdagmiddag voelde ik het ei niet meer, de nacht ervoor hele erge steken gehad dus denk dat die misschien toen al is gesprongen en ik daar in de ochtend nog wat last van had. Vrijdag had ik positieve ovulatietest dus zou precies kloppen.

Nu dus pas 3dpo en nu al geen geduld meer :facepalm: Ik wil gewoon zo graag dat het lukt. Heb ook ineens weer zoveel hoop. Ben wel bang dat het dan een enorme teleurstelling word als het niet raak is. Maar goed dat zien we dan wel weer. Dan kan ik in ieder geval meteen weer beginnen aan een nieuwe ronde. Dat kon ik hiervoor nooit zeggen.
@bacon ohnee zo erg!

@mvh26 ik heb ook helemaal niks ingenomen in de maand van de hsg! Wij hebben geen hormonen of inseminatie gehad die maand daarom dat ik het niet kon geloven dat we daadwerkelijk zwanger zijn! Wanneer is je nod normaal?
Hey dames hier een reactie van mijn kant, van zaterdag op zondag nacht stond vriend lief op eens snachts bij mijn ouders voor de deur! Vriend had ongelooflijke spijt!(was voor alle ellende weg gevlucht maar niet voor mij) Rustig gepraat, en voor de volgende dag afgesproken, goede wandeling gemaakt en en goed gepraat! We gaan het samen verder proberen wel op een laag pitje! Blijf bij mijn ouders wonen tot we op vakantie gaan! Daarna gaan we definitief een knoop doorhakken of kom weer bij hem wonen of, we stoppen ermee! ( heb afgelopen zaterdag na een echo met een mooi ei de morning afterpil geslikt voor alle zekerheid! Onze kinderwens gaat in de ijskast )
@arctic op zich prima. Het is jammer maar we zijn ons wel bewust van het feit het een wonder is en blijft. Alleen nu Ajax door is met de champions league is ie waars weer net met mn eisprong weg :( probeer niet egoistisch te zijn, maar word er soms gek van haha! Ach ja... ik houd mezelf maar voor het komt wanneer het komt. Proberen ook lekker te genieten van het nu.

@hardloop haha herkenbaar. Het is zo lastig maar het wil soms zo weinig zeggen. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik echt pas ga testen 1 dag na NOD. Puur uit zelfbescherming want je voelt/ziet/merkt van alles. Alleen heb ik zelf dat geduld ook niet hoor haha!

@mhv ben benieuwd hoe je afspraak was!
@mhv hier ook benieuwd hoe het ia gegaan

@bacon. Ik heb echt respect voor hoe jij hier mee omgaat. Je hebt helemaal gelijk dat het een wonder is. Fijn voor jou dat het relatief goed gaat

@chelle. Wat een heftig verhaal. De afstand die jullie nemen is misschien wel goed. Linksom of rechtsom maakt het natuurlijk niet minder pijnlijk wat er is gebeurd.
Heel veel sterkte gewenst in ieder geval

Hier vandaag op kraambezoek geweest bij mijn beste vriendin en haar kleine man.
Ik heb emotioneel gezien echt een zware week erop zitten en was bang bij haar in te stortten. Het was eigenlijk heel fijn om daar te zijn. Viel mij helemaal niet tegen. Daar ben ik voor mij en voor haar blij om
De gedachte aan de babyshower voor mijn schoonzus zit mij nog steeds niet lekker. Mijn vriend en deR vriendin vinden dat ik niet moet gaan als ik mijzelf op die dag nog steeds er niet goed bij voel
Ik ga samen met mijn zusje een cadeau doen. Ik wil schoonzus ook graag iets leuks geven
Zusje is op de hoogte en neemt het regelen van mij over. Dat geeft nu vooraf wel al wat lucht
Hoi meiden,

Nou het was inderdaad een miscommunicatie.. ik had gewoon door kunnen gaan met clomid deze maand en mijn gyneacoloog dacht dat ik de medicatie al in huis had. Nouja.. ik voel me nog steeds goed deze maand zonder hormonen dus ik vind het niet zo erg.

Maargoed toch maar een echo gemaakt om te kijken of er dan überhaupt iets is gegroeid en tot mijn verbazing had ik een ei die al 19mm is! Ik zit nu op cyclusdag 17 dus dan zal het 1 deze dagen moeten springen.. rechts zat er een cyste van een kleine 4cm. Ik ben niet bekend met cystes maar volgens de gyneacoloog kan mijn lichaam deze zelf opruimen en komt dit vaker voor bij clomid gebruikers? Ik mocht in ieder geval niet googelen en moest mij focussen op mijn ei voor en tijdens de paasdagen. Haha!

De gyneacoloog was erg positief over de uitslag van de HSG en dat ik uit mezelf nu toch een eitje had. Hij zei we gaan deze wedstrijd hoe dan ook winnen! Fijn dat hij zo positief is!
@mvh26 oooh ik duim! 🍀🤞🏻
een mooi paasei
Jou gynaecoloog klinkt heel aardig. Beetje stom van de miscommunicatie, maar ook weer bijzonder dat je lijf het nu zelf oppakt

Ik heb sinds ik de hormonen gebruikt twee keer een cyste gehad. De eerste in december/januari. Doe was bijna 3 centimeter, dus mocht ik niet startten met de medicatie. Cyste is vanzelf weggegaan en ik had die ronde toen vanzelf een eisprong. (Met als jij nu mvh)
Aan het begin van deze ronde ook weer een kleine cyste gezien. Klein genoeg on wel met medicatie te mogen starten.
Ik heb vrijdag weer een follikelmeting dan weet ik hoe het er voor staat
Egopost :cry:

Vanochtend ongesteld geworden! 8 dagen na eisprong! Ik snap er niks meer van!

Ik kan niet meer! Zoveeeeel teleurstelling! Niet zwanger is al een grote teleurstelling en nu ook nog een veel te korte lf! Het is bijna onmogelijk met deze lf!
Zo ziekenhuis bellen! CD 10 valt nu precies op Koningsdag!
He shit Kiml, wat vervelend! En dat is inderdaad wel een korte lf. Hoop dat ze in het ziekenhuis daar wat over kunnen zeggen en je kunnen helpen. Rustig aan vandaag.

@Mvh, balen van de miscommunicatie maar wat super dat je nu een "eigen" ei hebt. Succes dit weekend, haha. Mooi paasei, wat wil je nog meer.
kiml schreef:
18-04-2019 09:51
Egopost :cry:

Vanochtend ongesteld geworden! 8 dagen na eisprong! Ik snap er niks meer van!

Ik kan niet meer! Zoveeeeel teleurstelling! Niet zwanger is al een grote teleurstelling en nu ook nog een veel te korte lf! Het is bijna onmogelijk met deze lf!
Zo ziekenhuis bellen! CD 10 valt nu precies op Koningsdag!
Menstruatie is altijd al naar, maar dot is wel extra kut
Ik ben benieuwd wat ze hier in het ziekenhuis over zeggen

Sterkte meid. Wees maar extra lief voor jezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven